Θ'έ μου μεγαλοδύναμε

Ψαχνω 1 καταπληκτκο παλιο μαλλον αδεσποτο και ορφανο ασμα που νομιζω οτι φερει τον τιτλο ‘‘νανουρισμα’’.Το εχω ακουσει παλια στο '‘Αμαρειον’'στη θεσσαλονικη απο κατι μορτες και νομισα θα το βρω αλλα δεν το βρηκα και το μαγαζι εκλεισε (παει το τελευταιο ρεμπεταδικο)-εχει κανενα αλλο αυτη η πολη;Το ασμα αρχιζει με μια σπαρακτικη επικληση στον παντοδυναμο να στειλει λιγακι τουμπεκι πανω στον αργιλε του μορτη.Μαλιστα εχω την εντυπωση πως περιεχει κατι δυστιχα που ψιλοχαιδεψε ο τεραστιος Β.Τσιτσανης μας και τα περασε στη λιτανεια, εκαι που αναφερεται στον αγγελο ,στην εκκλησια ,τις στρογγυλες καμαρες κτλ.Να με συμπαθατε που λεω πολλα και δε τα λεω και καλα [ειναι το πρωσοπικο μου δραμα].Λοιπον το ερωτημα ειναι ποιο ειναι το τραγουδι ποιανου εναι που θα το βρω ,ποιοι οι στιχοι ,ποιοι το γουσταρουν…Ευχαριστω να ΄σται ολοι παντα στα ντουζενια .

Καλώς τον χομπίστα. Ρίξε μια ματιά σ’αυτή την παλιότερη συζήτηση:

ΥΓ - Α ρε ΚΚ(τμ), μου έφτιαξες τη μέρα! :019:

Α-Π-Α-Ρ-Α-Δ-Ε-Κ-Τ-Ο-Σ και ο ΚΚ και ο σκηνοθετης της μπουρδας για το ρεμπετικο Φερρης.Ντροπη τους.ποιοι νομιζουν οτι ειναι.Συγνωμη κιολλα αλλα με χαλασαν την ωραια μου διαθεση ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΡΕΜΠΕΤΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΟΙ ΠΕΡΙ ΜΑΓΚΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΦΟΔΕΥΕ ΨΗΛΑ ΚΙ ΑΓΝΑΝΤΕΥΕ.Ευχαριστω παντως για την απαντηση και που ετσι γρηγορα γρηγορα ηρθα αντιμετοπος με τα κομπλεξ και τη νηπιακη ωραιοπαθεια και ματαιοδοξια μερικων στο κατα τα αλλα (ελπιζω) ΜΑΓΓΙΚΟ forum σας

Πάνος Κ.: Hobista, σε παρακαλώ την “καθαρεύουσα” να την κράτας για τον εαυτό σου. Να λείπουν οι προσωπικές (και χυδαίες) επιθέσεις. Δε σου είπε κανείς να συμφωνείς με όλους εδώ χάμω, και υπάρχουν κι άλλοι τρόποι να εκφράσεις την αντίθεσή σου σε μια γνώμη.

http://www.rembetiko.gr/forum/messages/52/1059.html
Πρόκειται για μια ιδιαίτερα εύστοχη κριτική, με ευαισθησία και αγάπη για ό,τι σχετίζεται με το (αστικό) λαϊκό μας τραγούδι.

Κ.Κ., συγχαρητήρια!
Μπράβο και σε σένα, Πάνο, για την παράθεση.

Υ.Γ. Θεωρώ α π α ρ ά δ ε κ τ ο τον εαυτό μου, που δεν έχω διαβάσει -ακόμα- τις παλιότερες συζητήσεις, εγώ χάνω, και μάλιστα πολλά!

Επίσης, Πάνο, τα links παλιότερων συζητήσεων να παραπέμπουν σε αυτό το φόρουμ και όχι στο παλιό, το οποίο σύντομα θα διαγραφεί. Είναι κρίμα να γεμίζουμε το καινούργιο φόρουμ με dead links.
Το σωστό link είναι αυτό:

Οκέηκ ρε μάστορα, δίκιο έχεις.

Το τραγουδι το οποιο ανέφερε ο hobbistas το εχει καποιος προς διάθεση γιατι το ψαχνω καιρο και ουτε στο sealabs το βρηκα.

Ο Γιώργης Ξηντάρης όταν τον ρώτησα γι’αυτό το τραγούδι,με είπε ότι το έμαθε όταν πρωτοανέβηκε πιτσιρικάς στο πάλκο από καποιον παλιό μουσικό (δεν θυμάμαι τ’ονομα του),και ο οποίος του είπε ότι ήταν παλιό αδέσποτο.

Στο sealabs πρέπει να υπάρχει. Ψάξε γιά “ντουμανιές” και “Θεέ μου μεγαλοδύναμε”.

Μάστορα, ένωσε και τα παρακάτω παλιά λινκ που βρήκα -για να μη χαθούν με την κατάργηση του παλιού φόρουμ.
Εχουν καλές παρεμβάσεις από Άρη, ΓιώργοΒ., Σώτο κλπ :

Θεέ μου μεγαλοδύναμε πού’σαι ψηλά κει …
> http://www.rembetiko.gr/forum/messages/52/100920.html
(από τον Αυγουστο του 2005)

και η συνέχειά του:
> http://www.rembetiko.gr/forum/messages/179/100923.html

ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΕΙΧΑ ΝΕΥΡΙΑΣΕΙ ΕΙΜΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ.
Κυριε Πανο δεχομαι τη παρατηρηση σας αλλα με στεναχωρει το οτι δεν υπερασπιστικε κανεις τα δυο τραγουδια που πολυ πιο χυδαια απο εμενα στολισε ο φιλος σας ο κ.κ.Επισης στεναχωριεμε που ετσι απλα περασαν τα πικροχολα σχολια περι γυναικων νοικοκυρων και κωλομεγλυφατων γουστων.Και ολα αυτα γιατι το γ…νο το ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ δεν ηταν μαγκια κλανια και οτι και να θελαν να μας πουν μερικοι μερικοι σκηνοθετες αλλα πραγματα ηταν και ειναι αλλα που να ξερουν μερικοι…Ξαναδιαβαστε τι εγραψε το κουτσαβακι μας

KK

Αξιολόγηση:
Ψήφοι: 3 (Ψηφίστε!)
Αποστολή την Δευτέρα, Ιούνιος 02, 2003 - 04:50 μ.μ. (pm):
Aegeos, χωρίς παρεξήγηση, αλλά η υποψία είναι πως πρόκειται για σύγχρονο ταβερνιάρικο.
Που να ξέρεις βέβαια…

1)Ολίγον μελάτο και μάλλον κωλομεγλυφάτο για τα γούστα του… “φουντωμένου” μερακλή.

2)Μουσικά είναι μιά μπούρδα και μισή.
Είναι χορωδιακό.
Αμφιβάλλω αν χρειάζεται καν συνοδία οργάνου.

3)Είναι το αντίστοιχο το “Σ’ αγαπώ γιατί 'σαι ωραία” που λένε οι νοικοκυρές καθαρίζοντας φασολάκια.

4)Τραγουδιέται από γκομενίτσες που πρόσφατα ανακάλυψαν το ρεμπέτικο.

ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΕΙΧΑ ΝΕΥΡΙΑΣΕΙ ΕΙΜΟΥΝ ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ.
Τωρα ψυχραιμος θελω να ρωτησω:
1)Ποιες προυποθεσεις πρεπει να πληρει 1 τρογουδι ωστε να ειναι μαγκικο και για τον φουντομενο μερακλη;
2) Τον Τουντα τον Β.Παπαζογλου που εγραψαν πολλες τετοιες μελωδιες ,εδω-εσεις δεν τους θεωρειτε μαλλον ρεμπετες μαγκες κτλ.ε;;
3)Οι γυναικες που καθαριζουν φασολακια οι νοικοκυρες ακουν τη μπουρδα σ’αγαπω γιατι εισαι ωραια και αλλα συναφη.Ρεμπετικα ποιες γυναικες ακουν μορτη μου και δερβισακο; οι προεδροι εταιριων και οι διευθυντριες επιχειρησεων;;;
4)Στα ποσα χρονια ενασχολησης με το ρεμπετικο οι γκομενιτσες μαθαινουν τι να ακουσουν;;;;;;;.
Γινομαι κουραστικος και γραφικος το ξερω αλλα οχι εδω ρε σεις οχι στο forum για το ρεμπετικο να διαβαζω τετοιου ειδους κριτικες για ενα εργο ψυχης και αντι να ακολουθουν αντιδρασεις να επικροτουνται τα φαλοκρατικα ασεμνα και επικυνδινως ανοριμα σχολια.
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ ΓΙΑ ΤΟ ΛΑΟ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΤΑΞΙΚΕΣ ΦΥΛΕΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ ΧΙΤΛΕΡ ΕΛΙΤΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΟΡΙΑΚΑ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΑ κριμα γιατι ειναι ολοι τους εκλιποντες…κριμα
Υ.Γ.Αυτη τη φορα ημουν ηρωνας το ξερω, δανειστικα το υφος απο τον κ.κ και τον μεγαλο σκηνοθετη μας .Ελπιζω σε ισα δικαιωματα.

Φίλε Χομπίστα,
Ασφαλώς και οι μουσικές προτιμήσεις του καθενός μας είναι σεβαστές. Επομένως, πρέπει να δεχτείς ότι αυτό που εσένα ευχαριστεί, κάποιον άλλον μπορεί να τον αφήνει αδιάφορο ή αντιθέτως, άρα να δέχεσαι και την κριτική που προέρχεται από το προσωπικό αισθητήριο του καθενός.
Η κριτική που είχε γίνει - παλιότερα- στο συγκεκριμένο τραγούδι αφορούσε τον τρόπο ερμηνείας του,ειδικά την έλλειψη μέτρου και την υπερβολή, που καταντούν εκνευριστικές ή γελοίες.
Και εγώ εκνευρίστηκα πρόσφατα, όταν άκουσα το «Αντιλαλούν οι φυλακές» να «εκτελείται» μες στην τρελή χαρά από τον μπουζουκιστή και να το χορεύουν κοπελίτσες μασώντας τσίκλα και χασκογελώντας…
Απ΄την άλλη πλευρά, ένα ανάλαφρο τραγουδάκι δεν μπορεί να εκτελείται με τόσο προσποιητό πόνο, εμένα, τουλάχιστον, με πιάνουν τα γέλια…
Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να τραγουδήσουμε το «Σ΄αγαπώ γιατί είσαι ωραία», ίσως κι αυτό χωρά σε κάποιες στιγμές της διασκέδασής μας και ταιριάζει- πράγματι - και με τα φασολάκια…, αλλά σε στιγμές γλεντιού εγώ, τουλάχιστον, θα προτιμούσα να ακούσω κάποιο άλλο, π.χ. «Το μινόρε του τεκέ».
Κανένας δεν επιβάλλει σε κανένα τι να ακούει και τι όχι. Επίσης κάτι που ενθουσιάζει εμένα, εσένα μπορεί να σε αφήνει αδιάφορο, πού είναι το πρόβλημα;
Πες λοιπόν την άποψή σου - θα σε παρακαλούσα χωρίς ειρωνικά σχόλια για κανέναν - ή ρώτησε ό,τι θέλεις και όποιος γνωρίζει θα σου απαντήσει.

Τό 'χω ξαναδεί πρόσφατα το έργο… :240:
Άλλος outsider μας προέκυψε, μου φαίνεται, και είναι και “ήρωνας”…

hobistas, ρίξε λίγο τους τόνους και άσε τους χαρακτηρισμούς στην άκρη. Η γνώμη σου θα έχει μεγαλύτερη βαρύτητα αν την εκφράσεις με καλύτερο τρόπο.

Προς τι η επέμβαση αδέρφι; Αν πρόσεχες λίγο παραπάνω, θα έβλεπες την αναπαραγωγή της ορθογραφίας. Λαις να γράφο τι λαίξυ λάθως;

Ρε συ χομπίστα, δεν υπάρχει λόγος να δίνεις συνέχεια στο θέμα, το τόσο να το κάνεις τόοοοσο.

Όλοι έχουν ίσα δικαιώματα εδώ χάμω. Και οι σκηνοθέτες, και τα κουτσαβάκια, και οι νοικοκυρές και οι νοικοκύρηδες. Όλοι χωράνε στην παρέα, κι όλοι ακούγονται το ίδιο όταν βγαίνουν στο βήμα. Πρώτον αυτό, και δεύτερον, καλά, πες δεν ήξερες το ύφος στο οποίο γίνονται πολλές φορές συζητήσεις εδώ μέσα, πιάνεσαι από κάποιου τα λεγόμενα κυριολεκτικά, γίνονται κάποιες παρερμηνείες, το κακό δεν αργεί. Ντάξει αυτό. Αλλά αφού παρέθεσαν άλλοι φίλοι τα υπόλοιπα links όπου φαίνεται καθαρά το χιουμοριστικόν/χαβαλεδιάρικον της υπόθεσης, τί ζόρε τραβάς; Εγώ λέω πως ακόμα και να μην έκανε 100% χιούμορ ο ΚΚ, εκ μέρους του οποίου ούτε μπορώ και ούτε θέλω να μιλήσω, τί πρόβλημα υπάρχει με τις προτιμήσεις του;

Αρωτάς, και ψύχραιμος εγώ σου απαντώ:

  1. Είναι σα να πας ρε συ σε “ψαγμένο” μαγαζί και να σου βαράνε Πίνω και μεθώ, Καπετανάκηδες και δαχτυλίδια. Υστερούν κάπου τα κομμάτια καθεαυτά; Ίσως να μην είναι του γούστου κάποιου, κάτι για το οποίο στο κάτω κάτω δε σου πέφτει λόγος (περί ορέξεως…). Εγώ θα πω πως δεν έχουν κανένα πρόβλημα τα τραγούδια, απλά μέσα από την υποκουλτούρα της νυχτερινής διασκέδασης, τα έχουν καταντήσει τα καημένα -πώς να το πω;- ψωμοτύρι “για τα γούστα του… φουντωμένου μερακλή”.

  2. Με σύγχισες… ΔΓ/ΔΑ

  3. Για το Σ’αγαπώ γιατί είσ’ωραία το αυτό με το 1. Επίσης, ήδη θα έχεις διαπιστώσει πως έχουμε πολλές εκπροσώπους του ωραίου φύλου, δε νομίζω να είναι κανείς εδώ χάμω μισογύνης, ούτε να θεωρεί το Ρεμπέτικο προνόμιο ανδρικό. Όσο αφορά τα φασολάκια, εμένα προσωπικά μ’αρέσουν πολύ ειδικά με φέτα Κραβαρίτικη.

  4. Έρευνα έδειξε έναν μέσο όρο διετίας πλήρους και τετραετίας μερικής απασχόλησης.

Δεν αφήνουμε λοιπόν τις παρεξηγήσεις λέω γω; Έχομε και δουλειές.

Χομπίστα, άσε τις αντιδικίες και τους προσωπικούς χαρακτηρισμούς για καμιά κατ’ ιδίαν συνάντηση. Γκέκε;

Κατά τα λοιπά:

1ον. Για τις νοικοκυρές που καθαρίζουν φασολάκια σε παραπέμπω στον συντοπίτη σου το Νιόνιο το Σαββόπουλο. Σιγά μην έχεις ιδέα τι εννοώ. Πάντως, αφού σε θες να τις υπερασπιστείς, και εντίμως σου υπογραμμίζω ότι καλά κάνεις, μήνυσέ τους σε παρακαλώ να τα αγοράζουν την άνοιξη ειδάλλως έχουν ίνες και δεν βράζουν καλά.

2ον. Το συγκεκριμένο άσμα, μαζί με κάτι άλλα χορωδιακά μου προκαλούν αναγούλα. Και αφού σου μάθανε τα γούστα να τα βάζεις σε ζυγαριά, εγώ ζοχαδιάζομαι που αρέσει σε εσένα. Τι να κάνουμε τώρα; Να σε ξεχέσω;

3ον. Ακου τι σου λέει ο webmaster, χαλάρωσε! Και χρησιμοποίησε με αποδοτικότερο τρόπο το μοναδικό εργαλείο που έχεις όταν συμμετέχεις σε forum: Το πληκτρολόγιο. Αμα το γυρίσεις και στα ελληνικά, ακόμα καλύτερα.

4ον. Εφαγα 10 πολύτιμα λεπτά για να σου απαντήσω. Ελπίζω να μην πήγαν χαμένα.

Φιλε χομπιστα θα πρεπει να δωσεις βαση στα λεγομενα του Πανου, που κατα καποιο τροπο ειναι ενας ακριτας του ρεμπετοφορουμ εκει στη μεσο-δυτικη Αγγλια (μπρρρρ…) οτι, στις οποιες κουβεντες μας εδω μπαινει σαν αλατοπιπερο και καρυκευμα πολυ χουμορ που λεει κι ο Μητσικωστας …

Θα πρεπει να δωσεις βαση στα λεγομενα του web μαστορα που ετσι κι αλλιως εχει δοντι και μπορει να σε κανει μπανννν …

Θα πρεπει να δωσεις βαση στα λεγομενα της Ελενης -την οποια ειδα για λιγο και ισα που γνωριστηκαμε στο Κυπαρισσι πριν 2 μηνες ακριβως- που σαν καλη δασκαλα θελει να σε καλμαρει και να σε βαλει στο ολο κλιμα !!

Θα πρεπει να δωσεις τελος βαση στην Σαββοπουλικη διασταση του θεματος “νοικοκυρα” οπως τη θετει ο συντοπιτης σου ΚΚ και παραλληλα να αδιαφορησεις για τους καπως υψηλους τονους του, που μοιραια ισως σας οδηγησουν σε μονομαχια σε καποια ερημη ακρογυαλια της Περαιας ή σε καποιο μακρυνο διάσελο της Χαλκιδικης …

Ακου λιγο και μενα,
μπηκες για πρωτη φορα στο φορουμ που εδω και καποια δεκαετια ΦΤΙΑΞΑΝΕ, κρατανε, στηριζουν, πληρωνουν και ΜΕΤΕΧΟΥΝ σε αυτο καποιοι ανθρωποι απο χομπυ να το πω, αστο … απο ΜΕΡΑΚΙ και ΓΟΥΣΤΟ δεν λεω την αλλη λεξη απο κ… (σορρυ), για αυτη τη μουσικη και τα παρελκομενα της, που δεν ειναι μονο μουσικη, ειναι σταση και αντιμετωπιση ζωης !!
Ερχεσαι και με ενα αφαιρετικο τροπο* που μαλλον δεν το ηθελες και τοποθετεισαι σε ολο αυτο (το σκηνικο του φορουμ που περιεγραψα)θεοποιωντας ενα μετριο τραγουδακι που πολλες φορες εχει σχολιαστει και σχεδον απορριφθει απο εμας εδω !! Η παραπομπη σε παλιοτερες κουβεντες σε ενοχλησε και σκεφτηκες να αντιδρασεις. Δικαιωμα σου ! Οποτε δικαιωμα και στον οποιοδηποτε να αντιδρασει στο κατακεραυνωμα σου !!
Δε θελω να εξισωσω τις δυο περιπτωσεις αλλα μου θυμιζει η περιπτωση σου καποιο νεοφερμενο σε ομόλογο σαϊτ τις προαλλες που ηθελε ντε και καλα σε μπ3 το “Κουτουκι του Γιαμβρή” (το “β” με “μβ” !!) και με ενα στυλακι κατσε καλα !!
Τελος εδω δεν ειμαστε κουτσαβακια φιλε και προσεχε τις λες οταν ξεστομιζεις κατι !!

*αφαιρετικο τροπο εννοω οτι παραλειπεις μπαινωντας να δειξεις οτι σεβεσαι το ρεμπετικο χωρο, που εχει βγαλει τραγουδια οπως “Γλυκοχαραζουν τα βουνα”, “Πληγωσε με οσο θελεις”, “Το φτωχομπουζουκο”, “Πονω σε με λυπασαι” και πολλα αλλα αριστουργηματα και να εξυψωνεις ενα αγνωστου
(μηπως ειναι εξωγηινος ;; :241:) δημιουργου και αγνωστου ρυθμου τραγουδακι !!

  1. Θεωρώ μεγάλο προτέρημα σε έναν άνθρωπο να μπορεί να συνοψίσει τις σκέψεις του για ένα συγκεκριμένο θέμα σε ένα κείμενο πεντέξι σειρών. Είναι κάτι που σήμερα σπανίζει και για το οποίο δεν ευθύνεται μόνο η ελλιπής σχολική μόρφωση (βλ. “Εκθεση ιδεών”).
    Στην προκειμένη περίπτωση ο ΚΚ, πριν από αρκετό καιρό, διατύπωσε σε μερικές σειρές τη σκέψη πολλών από εδώ μέσα (για το “Θεέ μου μεγαλοδύναμε”), βγάζοντάς μας απ’ τον κόπο να τοποθετηθούμε με μακροσκελείς “αναλύσεις”. Αυτό που φαινομενικά μοιάζει “ακραίο” στην άποψή του, δεν τίποτ’ άλλο παρά μια ξεκάθαρη τοποθέτηση που δεν παίρνει κανενός είδους παρερμηνεία. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και την ικανότητα του ΚΚ να στέκει με χιουμοριστική διάθεση απέναντι σε -πολλές φορές σοβαρά- ζητήματα χωρίς όμως να τα ευτελίζει, τότε μιλάμε για συγγραφική ικανότητα ή αλλιώς για “πένα”.
  2. Το προσωπικό στυλ του καθενός υπάρχει αντικειμενικά. Σ’ άλλους αρέσει, σ’ άλλους όχι. Στο χέρι του καθενός είναι να κρίνει “τι” και “ποιον” ανέχεται και ανάλογα να αναπτύξει μια φιλική σχέση ή αντίστοιχα μια εχθρική στάση. Εδώ το “περί ορέξεως…” κολλάει απόλυτα. Κανείς δεν μπορεί να επιβάλει κανέναν.
  3. Οταν κάποιος διαβάζει ένα κείμενο με ασυνήθιστα ακραίο λεξιλόγιο, θα πρέπει να είναι κάπως “υποψιασμένος”. Στην περίπτωσή μας ο νεοφερμένος φίλος από τη Σαλλονίκη ήταν απλά βιαστικός. Αν “κυκλοφόραγε” δυο-τρεις μήνες εδώ μέσα, θα είχε καταλάβει ότι δεν μπορεί να είναι φαλλοκράτης ένας τύπος που μοιράζεται με τους φίλους του μεταξύ άλλων και …συνταγές μαγειρικής.
  4. Λέει ο hobistas: “Συγνώμη για τους χαρακτηρισμούς αλλά είχα νευριάσει και ήμουν εκτός ελέγχου”. Και μετά από πέντε σειρές γράφει: “Ξαναδιαβάστε τι έγραψε το κουτσαβάκι μας”… Δυο πράγματα μπορεί να συμβαίνουν: ή ξεχνάει τι γράφει μετά από ένα λεπτό ή δεν ξέρει ότι η λέξη “κουτσαβάκι” είναι βρισιά.
    Τέλος πάντων, έχω την εντύπωση ότι ο hobistas βιάστηκε γενικά στις κρίσεις του. Ισως να ήρθε με κεκτημένη ταχύτητα από άλλου είδους φόρουμ ή chat και να είναι απηυδησμένος. Δεν ξέρω. Στο ρεμπέτικο φόρουμ όμως θα πρέπει να συγκρατεί λίγο τα νεύρα του. Δηλαδή αν είχε πάρει μέρος σε “άγριες” κουβέντες που έγιναν στο παρελθόν, τι θα έκανε αναλογικά; Θα τράβαγε μαχαίρι;
    Από τη μεριά μου πάντως τον καλωσορίζω, ευχόμενος να κατανοήσει γρήγορα αυτόν το χώρο και τους ανθρώπους του. Αν όχι… Δε βαριέσαι! Δε θα πάθει και κανείς τίποτα!

ΥΓ. Λες: “…το κουτσαβάκι μας… Αυτό το μας για τον συγκριμένο άνθρωπο μπορούν να το χρησιμοποιούν μερικοί από εδώ μέσα. Εσύ φίλε hobistas δεν έχεις ακόμη κερδίσει το δικαίωμα να το λες.

…το συγκεκριμένο τραγούδι όταν το άκουσα προ 15ετίας μου άρεσε.
Στην πορεία των χρόνων και εφ΄όσων χόρτασα να το ακούω παντού και με ιδιαίτερη προτίμηση για κλείσιμο προγράμματος, λυπάμαι που το λέω άλλα το βαρέθηκα. Σε αυτό φταίει οτι δεν συμφιλιώθηκα ακόμα με τους θεούς μου (θεε μου μεγαλοδύναμε κλπ κλπ), και επειδή αδυνατώ να το προσδιορίσω σαν σκηνικό ακόμα και αληγορικά, (να σου ο αρχάγγελος κλπ κλπ)…περι …φαντασιώσεως κολοκυθόπιτα! Εν αντιθέση με το “Χριστιανό” του Τσιτσάνη που μου αρέσει και που σε οδηγεί σε μια φανταστική κατάσταση χρησιμοποιώντας έξυπνα απο τον πρώτο στίχο το παρομοιωτικό “Σαν” (Σαν χριστιανός κλπ κλπ).
…Αλλα για τα φασολάκια… θα διαφωνήσω, εγώ τραγουδώ το “μου φαγες ολα τα δαχτυλίδια” όταν τα καθαρίζω. (γειά σου Πάνο με τις ιδέες σου, φασολάκια με φετούλα θα φάμε σήμερα :slight_smile: ).
Τέλος πάντων, περα απο τη πλάκα, συμφωνώ και εγώ με τους προλαλήσαντες, σε μια παρέα φίλε χομπίστα καλό είναι να μπαίνουμε ήρεμα και με καλή διάθεση. Οι χαρακτηρισμοί δεν οφελούν σε τίποτα και κανέναν. Υποστήριζε τη γνώμη σου με θάρρος, ποτέ με θράσος.

Γιώργο, σε τσάμικο πατάνε οι στίχοι, με όποιο άλλο ρυθμό το ακούω…:112:

Συγγνωμη Κυριακη μου δεν καταλαβα τι θες να πεις …
Οπως το παιζουν ολοι οσοι εχω ακουσει ως τωρα, την εισαγωγη την ακουω ολη σε 3/4, τσαμικο δηλαδη.
Κατοπιν το κουπλε παει : 4/4 (μπολέρο) - 3/8 (τσαμικο) και αυτος ο κυκλος 4 φορες, οσοι και οι οι στιχοι του καθε 4στιχου κουπλε.

Προσφατα το ακουσα απο τον Μανωλη τον Παππο σε εκδοχη ζειμπεκικου με εισαγωγη και κουπλε κανονικα σε 9/8.
Η μελωδια ειναι σχεδον η ιδια, η διαφορα ειναι οτι “απλωνει” χρονικα η μελωδια …
Το τελευταιο 4στιχο απο τα 3 που εχει το ασμα, ο Παππος το επαιξε στη αλλη την εκτελεση τη “σκανδαλιαρικη” …
που αν καταλαβα καλα, η Κυριακη θελει να τη λεμε τσαμικο … :082:
Εχω ξαναπει, νομιζω σε αυτο το φορουμ, οτι ο Παππος ειπε οτι του το εμαθε ο Ιορδανης … Περαιτερω, συμπτωματικα σε καποια κουβεντα πριν ενα μηνα και κατι, στα Χανια, με δυο ατομα που ειναι και μουσικοι, ο ενας απο τους δυο μου εδωσε καποιες επιπλεον πληροφοριες για την πατροτητα του τραγουδιου εκει στα '70 καπου στην Πελοποννησο … Ο αλλος ηταν κατα συμπτωση ανηψιος του θρυλικου Ανδρεα Ζεππου (η μητερα του αδερφη του Ζεππου) …

Εννοειται οτι οι πληροφοριες αυτες δεν εχει νοημα να κυκλοφορησουν μεχρι της διασταυρωσης των …
και λογω της τεραστιας δημοτικοτητας που εχει παρει το ασμα ισως κι εγω τα κονομησω, που ξερεις ;;;

Απο που ορμώμενος Γιώργο μου λες οτι εγώ “θέλω να το λέτε τσάμικο”?..και ειδικά την απόδοση του Πάππου στην οποία εγω δεν αναφέρθηκα επειδή απλά δεν την έχω ακούσει!!!
Νομίζω ήμουνα σαφέστατη, πως για το προσωπικό μου γούστο, μου πάει στο αυτί -γενικά- η απόδοσή του ως τσάμικο.