Μπουκουβάλας Δημήτρης - Βιβλίο: Τεχνική στο μπουζούκι και γνώση της χιτζάζ

Γεια σας φιλοι μου.Εχει καποιος αποψη για τον κ.Μπουκουβαλα(τα βιβλια του),εχει μελετησει μεσα απ’αυτα εννοω.
Θα προσφερει κατι περισσοτερο θεωρητικως και πρακτικως σ’εναν ερασιτεχνη(οχι αρχαριο)?Η κατι σχετικο ας πουμε?Ευχαριστω για την προσοχη σας.

Τι θες να μαθεις ,το χιτζαζ;
Μαθε sol minore ,το ιδιο ειναι.
Ευχαριστω.

ρε χιτζάζ και σολ μινόρε προφανώς δεν είναι το ίδιο. δεν κατάλαβα τί νόημα είχε το μήνυμά σου.
το βιβλίο δεν το έχω υπ’όψιν μου, οπότε ούτε το δικό μου μήνυμα έχει νόημα.
ελπίζω κάποιος να βοηθήσει πραγματικά τον άνθρωπο που ρωτάει.

Καλημερα.Μη λογοφερνουμε αναμεταξυ μας χωρις σπουδαιο λογο.Σαφως κ περιεχει μινορε απ την 4η του ο χιτζαζ.Προφανως και δεν ειναι το ιδιο στην συμπεριφορα τους.Εγω απλως ρωτησα,διοτι,ο χιτζαζ,κρυβει την’‘αμμο της θαλασσας’'μεσα του σε παραλλαγες,και οδηγει επισης σε ενα σωρο γειτονικους δρομους(οικογενεια ματζορε)κι οχι μονο…Ως ερασιτεχνης λιγα βασικα γνωριζω.Το βρισκω ενδιαφερον το βιβλιο αυτο,αλλα σκεφτηκα πως ισως καποιος το 'χε μελετησει,κι ελεγε τη γνωμη του.Ευχαριστω παντως για το χρονο σας,η καλη καρδια μετρα πανω απο ολα.Γεια.
Υ.Γ.Δε θα κανω διατριβη,απλως αν το διαβασω,ισως '‘βλεπω’'λιγο πιο μακρια ως μουσικος(χομπιστας)χαχαχα.

αν θες την συμβουλή μου, μη βασίζεσαι στη διάκριση “ματζόρε/μινόρε” γιατί δεν παίζει ρόλο στην ανάπτυξη των δρόμων. πιο πολύ βοηθάει η διάκριση με βάση τα 4/5χορδα και τις βάσεις.
ό,τι κι αν επιλέξεις, καλή μελέτη!

ασε τον Μπουκουβαλα και ριξε μια ματια εδω στο φορουμ στις συλλογες δρομων και κυριως στο κειμενο για τους δρομους του προλαλησαντος liga rosa

φιλε Alexcr,εχεις δικιο,ο liga rosa ειναι μουσικος κι οτιδηποτε εχει γραψει σε σχεση με το θεμα το’χω ηδη μελετησει.Καποτε τα’παιζα ολα απο ΡΕ,οταν αρχισα να καταννοω το '‘παζλ’'που εχουν οι δρομοι και πως δομουνται,απλωθηκα πανω στη ταστιερα.Φυσικα με βοηθησαν οσα διαβασα απο αυτον και τον ευχαριστω γι’αυτο.Απο 'κει και περα δε κλεινω τα ματια μου σε τιποτα.Κι οτι μου κανει το αξιοποιω εστω κι αν μπορω μονο το 1% απο αυτο που διαβαζω.Αργοτερα θα γινει 2%.Απλα σκεφτομαι πολυ απλα.Σ’ευχαριστω παντως.

Καλησπέρα και από εμένα, όταν είχα ξεκινήσει να μαθαίνω μπουζούκι, πριν μια δεκαετία περίπου, είχα πάρει και εγώ τα βιβλία του μπουκουβαλα,πρώτο και δεύτερο τόμο,έχουν κάποιες σημαντικές ασκήσεις που ίσως σε βοηθήσουν να αποκτήσεις τεχνική και καθαρότητα στο παίξιμο αλλά κάτι τέτοιο προϋποθέτει συστηματική μελέτη.Εν ολίγοις, το βιβλίο αυτό στοχεύει στο να αποκτήσει κάποιος δεξιοτεχνία αλλά νομίζω πως μες την πολλή θεωρία χάνεται η ουσία.Ετσι, πιστεύω, πως είναι πολύ καλύτερο να έπαιρνες ένα βιβλίο πχ του παγιατη που έχει όλους τους λαϊκους δρόμους,και ύστερα να αρχίσεις να ψάχνεσαι μέσα σε αυτά τα μοτίβα,όπου θα αποκτήσεις και τεχνική αλλά και θα μπορείς να μαθαίνεις και ευκολότερα τα κομμάτια που θα ακούς,συν ότι θα δουλέψεις και το ταξιμακι, αυτά

το έχουμε πει αρκετές φορές εδώ πέρα, με τον παγιάτη δεν είναι να μπλέξεις… θεωρητικά έχει πολλά λάθη, ενώ έχω την εντύπωση πως αναφέρεται σε ένα πιο λαϊκό ρεπερτόριο.
μακάρι να υπήρχε ένα βιβλίο για το μπουζούκι, σαν του μυστακίδη για την κιθάρα! άσχετα από κάποιες διαφοροποιήσεις μου στο θεωρητικό κομμάτι, έχει πολλές γνώσεις και δομημένο χτίσιμο τεχνικής και ρεπερτορίου.

Νικόλα, δεν είναι τόσο τραγικός ο Παγιάτης αν τον διαβάσεις επιλεκτικά.

Εγώ τον είχα πάρει προ αμνημονεύτων ετών και βάλε, όταν πρωτόπιασα τον μπαγλαμά. Πελάγωσα με το πρώτο ξεφύλλισμα και τον άφησα στην μπάντα. Μετά γνώρισα έναν Έλληνα μπουζουξή στο Παρίσι (!), που συγκινήθηκε από την προσπάθειά μου να μάθω ρεμπέτικα και μου είπε: πρέπει να μάθεις τους δρόμους, θα σου τους γράψω να τους έχεις. Μου έγραψε σε μια χειρόγραφη σελίδα καμιά 10ριά βασικούς δρόμους, ανιούσα - κατιούσα κλίμακα (όπου είναι διαφορετικές) + τη συγχορδία κάθε νότας. Όταν άρχισα να τα μελετάω, διαπίστωσα, πρώτον ότι μερικές συγχορδίες αποκλείεται να χρησιμοποιούνται (αρκεί το αφτί για να το καταλάβεις) και τις έβαλε εκεί για κάποιον δικό του λόγο, πληρότητας, ποιος ξέρει, και δεύτερον, ότι λέει σε μια σελίδα ό,τι έχει ο Παγιάτης σ’ ένα ολόκληρο βιβλίο.

Μ’ αυτά λοιπόν πορεύτηκα λίαν ικανοποιητικά για αρκετά χρόνια.

Όταν μπήκα στα μακάμια, και κατάλαβα τις έννοιες των 4χόρδων και 5χόρδων, δε μου ανέτρεψαν όσα ήξερα μέχρι τότε, απλώς τα φώτισαν καλύτερα.

Τώρα, αν προσπαθήσει κανείς να βγάλει όλο τον Παγιάτη σαν να έδινε πανελλήνιες, εκεί σίγουρα θα κάνει πολύ κόπο για αμφίβολο αποτέλεσμα.

εντάξει, κι εγώ από κει ξεκίνησα κάποτε (ευτυχώς κάπως τα ξέμπλεξα αργότερα). αλλά εδώ και καιρό υπάρχουν πολύ καλύτερα βιβλία και γενικά πληροφορία στο ίντερνετ και αλλού.

Μα, εκεί ακριβώς είναι το θέμα, Περικλή μου! Για να μπορείς να επιλέξεις, πρέπει κάτι να ξέρεις και ένα βιβλίο που ονομάζεται “Μέθοδος εκμάθησης” ή κάπως έτσι, πρέπει να είναι φτιαγμένο για να “φωτίσει” τον αδαή ακόμα αρχάριο, όχι εσένα μετά από μερικά χρόνια. Το δε αποτέλεσμα του ολοκληρωτικού “βγαλσίματος” του Παγιάτη όχι, δεν θα είναι αμφίβολο, θα είναι αρνητικό όπως πολύ καλά όλοι ξέρουμε…

Φιλοι μου,οι πληροφοριες που προσφερουν γενναιοδωρα μουσικοι του φορουμ,κ γενικα στο διαδικτυο, ειναι αρκετες πιστευω.Ενα σωστα οργανωμενο βιβλιο,σε οδηγει με σειρα στη γνωση πχ μεσω ασκησεων,επεξηγησεων,παραδειγματων κλπ.Παντα κερδιζεις κατι απο ενα βιβλιο.Σε μουσικο κατ/μα ξεφυλλισα του Παγιατη και δε μου’κανε κλικ ας πουμε.Οσα εχει γραψει ο liga rosa σε συνδιασμο με ενα καλο βιβλιο,ειναι…τροφη για μηνες για εναν ερασιτεχνη.Το εν λογω βιβλιο μου’κανε κλικ που λεμε,καθως κι το '‘κλιμακες-Φλουδας Γεωργιος’'στο Armaos(βιβλια)δε νομιζω να’ναι για εγχορδα αλλα πρεπει να’ναι οκ.Μια εργασια σαν του Μυστακιδη πραγματι δεν υπαρχει με θεμα τους δρομους,ετσι οπως το αναπτυσσει,τι να κανουμε.Λειτουργουμε λοιπον σαν τις μελισσες…μερακι να υπαρχει…η διδασκαλια απο προσωπα ειναι πολυ ιδιαιτερη και διαφορετικη συζητηση.Μενουμε στα βιβλια λοιπον.

Τους δρομος τους βρισκεις πανευκολα με μια μικρη αναζητηση.
Το δυσκολο ειναι να μαθεις να βγαζεις μελωδια παιζοντας τους και ακομα πιο δυσκολο το περασμα απο τον εναν δρομο στον αλλον με ωραιο τροπο.
Ασκησεις μπορεις να κανεις και μονος ,η ταστιερα μπροστα σου ειναι και την σαρωνεις.
Που θελω να καταληξω;
Οτι ενα βιβλιο θα ηταν χρησιμο πριν χρονια που δεν υπηρχε το διαδικτυο.
Για να μαθεις να παιζεις ωραιο μπουζουκι,θα πρεπει να μαθεις να βγαζεις μονος δικη σου μελωδια.
Πρεπει να ανακαλυψεις το οργανο.

Ευχαριστω.

Κράτα τα βιβλία, διάβαζε τα, μα για μένα, που σαν αρχάριος μόνος μου ανακάλυψα τους δρόμους, ένας δάσκαλος θα στους διδάξει αλλιώς. Ή για να το πω καλύτερα, θα στους διδάξει καλύτερα. Μαζί με πολλά τραγούδια. παίζοντας θα τους μάθεις καλύτερα. Δε πα να μάθεις απ’ εξω όλες τις μετατροπίες, αν δεν ακούσεις τους δρόμους μέσα απο τα τραγούδια…
Προσωπική άποψη.
Του Παγιάτη το έχω. Μια χαρά.
Πολλές καλησπέρες

Το θέμα σχετικά με τα βιβλία του Δ. Μπουκουβάλα το πήρα χαμπάρι αργά. Όμως θα ήθελα να πώ ότι τα βιβλία του μου έμαθαν τα πάντα γύρω από το όργανο. Τα συμβουλεύομαι ακόμη και πιστεύω ότι με προσεκτική μελέτη πάνω στις ασκήσεις η μέθοδος αυτή θα σου μάθει πολλά όπως και σε μένα. Να ξέρεις πάντως ότι δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να μάθεις ένα όργανο ( πχ. μάθε μόνο τους δρόμους, αντέγραψε και κάνα τσαλίμι από τους παλιούς κ.τ.λ.π.) θέλει διάθεση χρόνου και κόπο. Αν αγαπάς το όργανο πρέπει να το λιώσεις. Τέλος ο Μπουκουβάλας έχει και βιβλία με ταξίμια σε όλους τους δρόμους. μάθε τα και εμπλούτισε τα. Καλή μελέτη.

1 «Μου αρέσει»