Μπουζουκι με μικροφωνο

Καλησπερα…καινουργιος στο φορουμ!

Εχω ενα τριχορδο μπουζουκακι και στη δουλεια παιζω με μαγνητη (Αrhodis με μπαταρια) και καμμια φορα χρησιμοποιω και ενα equalizer-πεταλακι (Boss GE-7)…
Ομως ποτε δεν το ευχαριστιεμαι το οργανο οπως οταν παιζω σκετος κ εχω αποφασισει να το γυρισω στο μικροφωνο και χρειαζομαι την βοηθεια των εμπειρων…

Κοιταζα για μικροφωνακι με τσιμπιδακι, αλλα αυτα ειτε ειναι πυκνωτικα, που λεω να τα αποφυγω λογω ευαισθησιας στους μικροφωνισμους, ειτε περιγραφονται ως καταλληλα για κρουστα,πνευστα,χαλκινα κτλ και φοβαμαι μηπως με απογοητευσουν…

Ετσι σκεφτομαι να στραφω σε δυναμικα μικροφωνα σχηματος πουρου, καταλληλα για εγχορδα, shure ή beyer πιθανοτατα…(π.χ. beyer M 201 TG …’‘τσιμπημενο’’…)
Αν μπορει καποιος να με συμβουλεψει…ευχαριστω εκ των προτερων!

Φίλε Γιώργο μην κανείς το λαθος και πάρεις δηναμικό μικρόφωνο ! το καλήτερο ειναι το πικνωτικο γιατι αλοιός θα πρεπει να μην μετακηνείσαι καθόλου να εισαι δηλαδη κολόνα ειναι πολύ κουραστικό εαν δουλευείς πολλές ώρες.

δεν καταλαβαινω τι εννοεις… και στα μικροφωνα που ειναι για τραγουδι υπαρχουν και τα δυναμικα και τα πυκνωτικα…πιστευεις οτι τα πυκνωτικα ειναι πιο καταλληλα για οργανα…εγω ξερω οτι με τα πυκνωτικα υπαρχει προβλημα μικροφωνισμου…αν μπορεις γινε πιο σαφης…με τι μικροφωνο εχεις παιξει?

Η ενίσχυση του φυσικού ήχου στο μπουζούκι είναι ένα πολύ δύσκολο και πάντοτε ανοικτό θέμα. Σπάνια ένας παίκτης είναι ικανοποιημένος από τον ήχο του στα μαγαζιά.
Όλοι θα ήθελαν να βγάζουν το μπουζούκι τους με ένα πολύ καλό πυκνωτικό μικρόφωνο, το οποίο να βρίσκεται σε απόσταση μισού μέτρου από το όργανο, ώστε να πιάνει όσο το δυνατόν καλύτερα το σύνολο του παραγόμενου ήχου. Αυτό όμως δεν είναι εφικτό παρά μόνο σε studio. Στα μαγαζιά υπάρχουν πολλοί παράγοντες που περιορίζουν τις δυνατότητες μας για καλή αναπαραγωγή του μπουζουκιού, με βασικό παράγοντα το feedback. Αυτό που παίζεις θέλεις και να το ακούς και δυστυχώς όσο καλύτερη είναι η συσκευή εισόδου που χρησιμοποιείς, τόσο καλύτερα ακούει και αυτή με αποτέλεσμα τους πολύ γνωστούς μικροφωνισμούς. Εάν έχεις τη δυνατότητα να χρησιμοποιείς ear monitoring σύστημα, μπορούν να λυθούν τα χέρια σου.
Οι πιο γνωστοί τρόποι για να βγάλει κανείς το μπουζούκι σε μαγαζί είναι οι εξής:

  1. Μαγνήτης
    Πλεονεκτήματα: Δυνατότητα για ιδιαίτερα μεγάλες εντάσεις, δυνατότητα για τεχνικές πολύ άνετου και ξεκούραστου παιξίματος (πολύ χρήσιμο για πολύωρες εμφανίσεις).
    Μειονεκτήματα: Σκυλάδικος ήχος. Σε γενικές γραμμές το μπουζούκι θυμίζει ηλεκτρική κιθάρα.
    Διαδεδομένες και αξιόπιστες λύσεις: Μαγνήτης EMG (www.emginc.com), Μαγνήτης TAP (210 8670922).
  2. Πιεζοηλεκτρικά-Αισθητήρες-Κάψες (αυτά που κολλάνε επάνω στο όργανο, συνήθως μέσα ή έξω στο καπάκι, ή στον καβαλάρη).
    Πλεονεκτήματα: Μπορείς να έχεις κάποια ένταση χωρίς feedback αλλά όχι τόση όση μπορείς να έχεις με μαγνήτη, πιο φυσικός ήχος από το μαγνήτη.
    Μειονεκτήματα: Δύσκολο να βρεις την τέλεια θέση στο μπουζούκι για να κολλήσεις αισθητήρες. Όπου και να τα κολλήσεις, εμφανίζονται κάποιες ενοχλητικές συχνότητες ενώ κάποιες άλλες που παράγει το όργανο δεν τις ακούει καλά ο αισθητήρας εκεί που είναι κολλημένος. Αναπόφευκτα χρησιμοποιείς Equalizer για βελτίωση. Επίσης είναι πολύ ευαίσθητα στην αλλαγή του σημείου που το κόλλησες. Πηγαίνεις την άλλη μέρα να παίξεις και μπορεί να έχει χαλάσει πολύ ο ήχος σου επειδή έβαλες πχ πιο παχύ στρώμα στο bluetack είτε επειδή μετακινήθηκε λίγα χιλιοστά.
    Λύσεις που έχω δοκιμάσει και είμαι ικανοποιημένος: AKG C411 (έδωσα πριν το link), K&K twinspot internal or external (www.kksound.com). (βέβαια χρησιμοποιώ και ένα tube channel της art το οποίο κάνει τα πράγματα πιο ευχάριστα).
  3. Μικρόφωνα (επιτέλους έρχομαι στο θέμα σου).
    Πλεονεκτήματα: Αληθινός ήχος ή σχεδόν αληθινός ήχος ανάλογα με την ποιότητα και θέση του μικροφώνου.
    Μειονεκτήματα: Μικροφωνισμοί (feedback), εξάρτηση από τη θέση μικροφώνου-πηγής, δυσκολία στη διατήρηση απόστασης από το μικρόφωνο, πιστεύω ότι θα βρεις δυσκολία στις μεγάλες εντάσεις σε κοινό μαγαζί όπου οι μουσικοί βρίσκονται σε μικρές αποστάσεις (άρα και τα μικρόφωνά τους) και δεν υπάρχει συνήθως δυνατότητα για ξεχωριστό monitoring κάθε μουσικού.
    Έχω δοκιμάσει να χρησιμοποιήσω τα παρακάτω μικρόφωνα σε μαγαζί και σου δίνω πληροφορίες για το καθένα:
    AKG C1000s: Πυκνωτικό μικρόφωνο, καλή σχέση τιμής-ποιότητας, πολύ καλή συχνοτική απόκριση στο μπουζούκι. Για να μην έχεις μικροφωνισμούς πρέπει να διατηρείς μικρή απόσταση από το όργανο, οπότε πρακτικά το χρησιμοποιείς σαν να ήταν δυναμικό. Οπότε δεν κερδίζεις ποιοτικά κάτι από τη χρήση πυκνωτικού, απλά δυσκολεύεις συνολικά την ηχοληψία της ορχήστρας. (http://www.akg-acoustics.com)
    Shure beta 57Α (γιατί όχι και το beta 58Α): Δυναμικό μικρόφωνο υπερκαρδιοειδές μικρόφωνο, καλή σχέση τιμής-ποιότητας, πολύ καλή συχνοτική απόκριση στο μπουζούκι. Όμως είναι δύσκολο να μην έχεις μικροφωνισμούς. Δεν έχεις περιθώρια κινήσεων και πρέπει να είσαι σε σταθερή απόσταση από το μικρόφωνο διαρκώς. Η θέση που μου έχει βγάλει το καλύτερο αποτέλεσμα με μικρόφωνα είναι σε απόσταση περίπου δυο παλάμες από το μπουζούκι με το μικρόφωνο να μη στοχεύει απευθείας στην τρύπα του μπουζουκιού αλλά στα τελευταία του τάστα και με ελαφρά κλίση προς την τρύπα. (www.shure.com)
    Μικρόφωνο τύπου ψειρας, στερεωμένο στην είσοδο της τρύπας (πχ το μαγκώνεις στο μαγνήτη). Αυτή η λύση δίνει περισσότερο gain πριν το feedback σε σχέση με τις άλλες ηχοληψίες με μικρόφωνο, και σου δίνει ελευθερία κίνησης γιατί είναι στερεωμένο επάνω στο μπουζούκι. Δεν παύει όμως να είναι μικρόφωνο. Επίσης, αρπάζει μπάσες συχνότητες από την τρύπα, πρόβλημα το οποίο συνήθως λύνεται με κατάλληλο equalization. Υπάρχουν διάφορα μικρόφωνα αυτού του τύπου. Καλύτερη λύση θεωρώ κάποια που έχουν και ένα προενισχυτάκι (συνήθως παίρνουν και κάποια μπαταρία).

Yπάρχουν και συνδυασμοί των τριών βασικών τρόπων οι οποίοι μπορούν να δώσουν εξαιρετικά αποτελέσματα. Ένα προϊόν που έχει μαγνήτη και μικρόφωνο με δυνατότητα να ελέγχεις το balance ανάμεσα στα δύο είναι το SA-6 mag mic της Seymour Duncan (www.seymourduncan.com).

Τέλος, υπάρχει και το “περί ορέξεως κολοκυθόπιτα”, το οποίο λέει ότι η μουσική είναι θέμα αισθητικής και γούστου του παίκτη. Προσπάθησα να σου σχολιάσω μόνο (κατά το δυνατόν) αντικειμενικές παρατηρήσεις για κάθε τρόπο. Ρίξε μια ματιά στην αγορά και αν έχεις δυνατότητα πριν αγοράσεις δοκίμασε τα διάφορα συστήματα. Ακόμη καλύτερα στο χώρο που παίζεις και σε συνθήκες μάχης!

3 «Μου αρέσει»

Το παραπάνω, κυρίες και κύριοι, θεωρείται “ολοκληρωμένη απάντηση” έως “μελέτη”.

2 «Μου αρέσει»

Πρέπει να είναι το καλύτερο “πρώτο μήνυμα” που έχει γραφτεί τουλάχιστον φέτος.
Φίλε, αν συνεχίσεις την παρουσία σου με το ίδιο στυλ, τότε έχεις να μας δώσεις πολλά. Ελπίζουμε και το αντίστροφο.

1 «Μου αρέσει»

χε χε! Πολύ χαίρομαι που σας άρεσε.
Σίγουρα το καλωσόρισμα που μου κάνατε με τις απαντήσεις σας είναι το καλύτερο που έχω ποτέ δεχθεί!

Αλήθεια είναι ότι εχτές μόλις ανακάλυψα το forum και πριν γράψω, διάβασα μπόλικα από τα posts και βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρουσες τις κουβέντες που γίνονται.
Συγκινήθηκα με τις ιστορίες και τα καμώματα του Ιορδάνη, χάρηκα που ο Μανώλης Πάπος είναι συχνά στις στήλες σας.

Έστειλα αυτές τις σκέψεις γιατί το μπουζούκι στο ρεύμα είναι όντως πρόβλημα και εξάρτηση. Σε φτιάχνει ή σε καταστρέφει και ίσως με αφορμή αυτό το μήνυμα να δώσουν κι άλλοι παίκτες ιδέες και σκέψεις για τον ήχο. Με απασχολεί όπως νομίζω ότι απασχολεί όλους τους παίκτες. Άσε που δεν έχουμε και λεφτά για πέταμα, να δοκιμάζουμε ό,τι κυκλοφορεί στην αγορά. Οι εμπειρίες άλλων παικτών δίνουν ιδέες και εξοικονομούν χρήματα καθώς οι έμποροι σε γενικές γραμμές μάλλον κακό κάνουν στον πελάτη τους γιατί συνήθως δεν έχουν ιδέα για τα προϊόντα που πουλάνε!

Ωραίο που είναι αυτό το τόοοοπικ !!!

Να συμπληρώσω κάτι ψιλά στα ολόσωστα που έγραψε ο Αλκαίος.

Επειδή ο πιο μεγάλος εχθρός του λάιβ είναι το feedback είτε παίζεις με κάψα,είτε με μικρόφωνο , είτε μαγνήτη (βέβαια λιγότερο σ αυτή τη περίπτωση) υπάρχουν οι λύσεις κάποιας προενίσχυσης που διαθέτει και Notch Filter ή Phase Switch που φιλτράρουν κάποιες συγκεκριμένες συχνότητες που δημιουργούν το σφύριγμα.
Μια απο τις πιό αξιόπιστες λύσεις είναι ο Fishman Pro Eq Platinum ( http://www.fishman.com/products/details.asp?id=42 ) που διαθέτει και άλλα καλούδια και γενικώς λύνουν τα χέρια του παίχτη.

Δεύτερον και τελειώνω…Η χρήση οποιοδήποτε μικροφώνου φρόνιμο θα ήταν να συνδυάζεται με ενα Tube Preamp (λαμπάτο προενισχυτή).Η διαφορά στον ήχο και στην ένταση είναι εμφανέστατη.
Εδώ υπάρχουν αρκετές επιλογές.Απ τις πιο δοκιμασμένες είναι αυτή που προτείνει ο Αλκαίος της ART :
http://www.musicstore.de/en/global/5_145_RMICLINAMP_480_REC0002070-000/0/0/0/detail/musicstore.html

και μια δεύτερη μάρκα που θεωρείται ποιοτικότερη τουλάχιστον σ αυτα τα φτηνά μοντέλα είναι η Presonus :
http://www.musicstore.de/en/global/0_0_G_0_REC0002363-000/0/0/0/detail/musicstore.html

Νίκος

Αυτό που πρότεινα είναι το TubeChannel το οποίο δυστυχώς από ότι είδα στη σελίδα της ART δεν κυκλοφορεί πλέον (αν βρείτε κανένα μεταχειρισμένο πάρτε το με κλειστά μάτια).
Το ART που λες, το έχουν δυο φίλοι μου και είναι απόλυτα ικανοποιημένοι. Δεν έχει όμως Equalizer.
Γενικά πάντως υπάρχουν δυο απόψεις που αντιφάσκουν:
Η μια λέει ότι όσο λιγότερα μηχανήματα βάζεις τόσο το καλύτερο
Η άλλη ότι είναι καλό να δώσεις όσο το δυνατόν καλύτερη πηγή γίνεται.

Συνδυασμός!

γεια σου Αλκαιε μαγκιορε!..
Λοιπον, μεχρι τωρα βολευτηκα με τον μαγνητη μου… ομως πλεον σκεφτομαι να αγορασω ενα μικροφωνακι με κλιπ και να το συνδιασω με τον fishman pro eq platinum ο οποιος προτεινεται απο χιλιες μπαντες τελικα…
Για μικροφωνακι ομως,τι??.. καποιος που να χρησιμοποιει καποιο ή να εχει γνωση θα μπορουσε να με αποτρεψει απο μια λανθασμενη επιλογη

…ψαχνοντας στο internet το μονο δυναμικο μικροφωνακι που βρηκα ειναι το beyer OPUS 62 σε συχνοτητες 40-12000… πρεπει να χανονται καποιες,ετσι δεν ειναι?ριξτε του μια ματια αν θελετε να μου πειτε την γνωμη σας…

τι να κανω???να ρισκαρω με πυκνωτικο ?..φοβαμαι τους μικροφωνισμους

κατι αλλο… τα μικροφωνακια αυτα εχουν καλωδιο XLR, ενω το input του fishman ειναι για καρφι!.. πως συνδιαζονται, μου διαφευγει κατι??

Υπάρχει ένα καταπληκτικό κουτάκι, το οποίο δεν αποχωρίζομαι ποτέ τα τελευταία χρόνια. Λειτουργεί σαν προενίσχυση και εκουαλάιζερ και το συνιστώ.
Λέγεται “Para acoustic D.I.” και είναι της εταιρείας L.R. Baggs.
http://www.lrbaggs.com/html/products/preamps_paradi.shtml

Επίσης, μιας και τόσο καιρό έχω να μπω εδώ μέσα, θέλω να καλοσορίσω το φίλο Αλκαίο. Αραιά και που μαθαίνω κανένα νέο σου.
Κρίμα που 'χουμε χαθεί ρε φίλε. Σε έφαγε η επιστήμη εσένα…
Νά 'σαι καλά.

Άρης Κούκος.

Γεια σου Άρη! Σας έχω χάσει είναι η αλήθεια. Ούτε στο forum δεν προλαβαίνω να μπω. Είδα φωτογραφίες από τη συνάντηση σας και ζήλεψα!

Εμείς στο μαγαζάκι ξεκινήσαμε μόνο με μικρόφωνα,αλλά έτσι κι αλλιώς παίζουμε πολύ χαμηλά και δεν έχουμε πρόβλημα μικροφωνισμού.Πήρα από τον Τhoman, 2 ζευγάρια μικρόφωνα οκτάβα(300 ευρώ το ζευγάρι)πυκνωτικά και είναι μιά χαρά.Αυτό βέβαια προϋποθέτει ότι όλο το σύστημα έχει μιά ποιότητα.Στην πορεία βέβαια βάλαμε στο μπουζούκι και μαγνήτη με λαμπάτη προενίσχυση για να έχει περισσότερη “παρουσία” αλλά πολύ χαμηλά.
Από άλλα συστήματα ,πολύ καλά παίζει αυτό που έχει ο Πάππος (Dean Markley west coast trilogy) που είναι μαγνήτης ,κάψα και μικρόφωνο μαζί με ξεχωριστές εντάσεις για το καθένα.Δυστυχώς στην ελλάδα δεν έχει έρθει ακόμα.

αρη καλησπερα!θαυμαζω πολυ τον ηχο σου οσο αναφορα το live που σε εχω ακουσει πολλες φορες και θελω να σε ρωτησω κατι:θελω να αγορασω το para acoustic d.i που ανφερεις πιο πανω αλλα εχω μια απορια για εφφε τι χρησιμοπιεις;εχεις κατι να μου προτεινεις;
σε ευχαριστω πολυ!

Kalispera paidia, neos k egw sto foroum. Exw ena trixordo k to paleuw, twra teleutea mou xei kolhsei na to kanw pio hlektriko etsi wste na to peirazw mesa apo programata sto pc. M endiaderei na vgazw poly hlektriko hxo, mou rxete “h atakth” tou Vamvakarh sto myalo gia na dwsw ena paradeigma. An kapoios exei na proteinei syndiasmous gia thn epiteuksh analogou hxou tha vohthouse poly!
Euxaristw

Μήνυμα από συντονιστή: Στο φόρουμ γράφουμε μόνο με ελληνικούς χαρακτήρες για να μπορούν όλοι να τα διαβάζουν εύκολα.

καλησπερα
Γιατι βρε φίλε να το κανεις αυτο; Εδω προσπαθουμε να εχουμε φυσικό ήχο και εσυ θελεις να τον χαλασεις; κρίμα δεν είναι;

Συμφωνώ απόλυτα.

Χωρίς να έχω γνώσεις περί ηλεκτρικού μπουζουκιού (μιας κι εγώ δεν έχω βάλει ούτε κάν μαγνήτη στο δικό μου τετράχορδο), νομίζω ότι τέτοιον ήχο στο περίπου τον βγάζεις αρκετά εύκολα ακόμα και με έναν απλό ενισχυτή κιθάρας πειράζοντας treble,bass, med (άντε επειδή είσαι Hardcore βάζεις και μια ελαφρά distortion).

Το δύσκολο είναι αν το θες ακριβώς (100%) ίδιο γιατί τα μέσα που έχουμε σήμερα είναι πιο εξελιγμένα.

(P.S.: Ευτυχώς που λέγατε ότι δεν υπάρχουν 3χορδοι σκυλάδες. 3χορδο παίζει το παιδί!! :044: πλάκα κάνω, δεν σοβαρολογώ…εξάλλου του καθενός το αυτί είναι διαφορετικό όπως και τα γούστα, αρκεί ό,τι γίνεται να γίνεται με σεβασμό)

Den thelw akrivws na ton xalasw… na dokimasw pragmata thelw! Telos pantwn, mou xan pei oti analogos hxos vgainei me fender lampatous opote mallon einai sxetika eukolo. Me tetoious paizoun poly rock n roll k surf opote mporeis na kaneis diafwra, se merika palia rembetika o hxos me auta tautizetai apisteuta.
O sevasmos pantws, opws proanaferthei einai panta dedomenos!

Από συντονιστή: Συνεχίζεις με greeklish παρά την πρώτη ειδοποίηση που έλαβες. Το επόμενο μήνυμα με greeklish θα διαγραφεί._

ΠΑΙΔΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΟ.ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΥΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ .ΣΩΣΤΑ?ΑΡΑ 1 ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ.ΕΚΤΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑΤΕ ΣΚΥΛΟΗΧΟ.ΠΩΣ ΟΙ ΚΙΘΑΡΕΣ ΕΧΟΥΝ ΚΡΥΣΤΑΛΟ .ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ.ΑΡΑ ΦΙΤΑΞΤΕ ΕΝΑ ΚΑΒΑΛΑΡΗ ΜΕ ΑΥΛΑΚΙ ΣΤΟ ΜΑΣΤΟΡΑ ΣΑΣ.ΦΕΡΤΕΤΟΝ ΣΤΟ ΣΩΣΤΟ ΥΨΟΣ ΚΑΙ ΤΟΠΟΕΤΗΣΤΕ ΤΟΝ ΚΡΥΣΤΑΛΟ ΠΙΕΖΟΞΛΕΚΤΡΙΚΟ SHADOW SH-099 H SH-011 .48 EYRO KAI PROENISXYTH ART TUBE 45 EYRO.ΤΕΛΕΙΟΣ ΗΧΟΣ .ΞΕΧΑΤΕ ΠΕΝΤΑΛΑΚΙΑ ΚΙΑ ΛΑΛΛΕΣ ΜΠΟΥΡΔΕΣ.ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΚΑΙ ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΜΕΤΑ

Από συντονιστή: Αποφεύγουμε την εκτεταμένη χρήση κεφαλαίων στοιχείων.

γεια σου ρε Αντώναρε…
Γεια όσους ο φυσικός ηχος είναι απαραίτητος μετά απο πολυ ψαξιμο βρήκα επιτέλους την λύση μου.Ειναι το πυκνωτικό Akg C411pp http://www.artsound.gr/catalog/product_info.php?products_id=5685 (εννοείται πάντα οτι τα λινκ ειναι για να δειξουμε το προιον και οχι για διαφήμιση του μαγαζιού).Αυτο το μικροφωνάκι το τοποθετείς κοντά στο καβαλάρη συνήθως με μια ειδική (τσιχλα) που κυκλοφορεί σε όλα τα μαγαζιά (και δεν αφηνει και σημάδια στα όργανα),σε συνδιασμό με τον προενισχυτή Art-Tube έχεις τρομερή απόδοση χροιάς και έντασης στο όργανο.Το χρησιμοποιώ εδώ και 3 μήνες και έχω πάθει την πλάκα μου,αξίζει τα χρηματα του.