Μπουζουκι αδεσποτα μικρα ασια

Γεια σε ολους, θελω να ρωτησω αν ξερεται κανενα βιβλιο η σαιτ κτλ που να μιλαει για το αν υπηρχε μπουζουκι μπαγλαμας η ταμπουροειδες στην Σμυρνη την Κωνσταντινουπολη και σε ολη την Τουρκια οπου υπηρχαν Ελληνες.αλλα με λεπτομερειες δηλδ τι ρεπερτοριο ειχαν αυτα τα οργανα (αν υπηρχαν)?, αν παιζονταν τα αδεσοτα-μαγκικα της Σμυρνης και της Κωνσταντινουπολης με τετοια οργανα η με σαντουροβιολια?Και τι μουσικες-μπουζουκικες διαφορες ειχαν τα αδεσποτα-μαγκικα τραγουδια του Πειραια με αυτα της Σμυρης-Κωνσταντινουπολης? και πια απο αυτα που υπαρχουν ηχογραφημενα ξερουμε οτι ειναι πειραιοτικα και πια σμυρναιοπολιτικα?Σιγουρα δεν υπαρχει βιβλιο με ολα αυτα μεσα, πειτε τιποτα αμα ξερεται και εσεις.αα ξεχασα και σε περιπτωση που υπηρχε μπουζουκι μπαγλαμας ταμπουρας στους ελληνες τις τουρκιας τι διαφορες ειχαν απο τα μπαγλαμαδοταμπουρομπουζουκα τις κυριως ελλαδας?

ρε παιδια δεν θα πειτε τιποτα?

Ευριπίδη υπάρχουν κάποιες, σκόρπιες όμως πληροφορίες σχετικά με όλα αυτά. Σε άλλους χώρους του φόρουμ έχουν συζητηθεί παρόμοια θέματα, μια αναζήτηση με ακριβώς τις λέξεις κλειδιά που παραθέτεις και εσύ, κάτι θα σου δώσει αλλά όχι βέβαια μία πλήρη και ικανοποιητική απάντηση.

Ο λόγος για τον οποίο δεν έχεις πάρει μέχρι τώρα απαντήσεις, μάλλον σχετίζεται με την πληθώρα των πληροφοριών που ζητάς και τη σαφήνεια με την οποία επιθυμείς να δοθούν. Ίσως, αν εστιάσεις σε κάτι πιό περιορισμένο, να ξεκινήσει κάποια συζήτηση.

Όντως. ανοίγεις πολλά θέματα.
1ον)αν υπηρχε μπουζουκι μπαγλαμας η ταμπουροειδες στην Σμυρνη την Κωνσταντινουπολη και σε ολη την Τουρκια οπου υπηρχαν Ελληνες.αλλα με λεπτομερειες δηλδ τι ρεπερτοριο ειχαν
2ον)αν παιζονταν τα αδεσοτα-μαγκικα της Σμυρνης και της Κωνσταντινουπολης με τετοια οργανα η με σαντουροβιολια
3ον)Και τι μουσικες-μπουζουκικες διαφορες ειχαν τα αδεσποτα-μαγκικα τραγουδια του Πειραια με αυτα της Σμυρης-Κωνσταντινουπολης?
4ον)και πια απο αυτα που υπαρχουν ηχογραφημενα ξερουμε οτι ειναι πειραιοτικα και πια σμυρναιοπολιτικα
5ον)ε περιπτωση που υπηρχε μπουζουκι μπαγλαμας ταμπουρας στους ελληνες τις τουρκιας τι διαφορες ειχαν απο τα μπαγλαμαδοταμπουρομπουζουκα τις κυριως ελλαδας?

Τα έγραψα αριθμημένα για να απαντά όποιος θέλει στο κάθε σκέλος, θα βοηθήσει φαντάζομαι να τα έχει κάποιος στο μυαλό του έτσι.

Παρ’ όλ’ αυτά, το θέμα παραμένει πολύ μπλεγμένο. Περιορίζομαι στο πρώτο θέμα. Ταμπουροειδή όργανα υπήρχαν από τα δυτικά βαλκάνια μέχρι την Ινδονησία, με καμμιά δεκαπενταριά διαφορετικές ονομασίες και καμμιά διακοσαριά διαφορετικούς τύπους, αλλά αυτό μάλλον δεν απαντάει σε ερώτημα του Ευριπίδη. Ποιάν Τουρκία εννοούμε; τη σημερινή; την του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς; την των αρχών του 20ού αιώνα; Τι είδους λεπτομέρειες θέλουμε; οργανολογικές; Διακόσιοι διαφορετικοί τύποι. διαστηματικές (για χόρδισμα); Τέταρτη ή πέμπτη για καντίνι / μεσάκι και η μπουργκάνα μπαλαντέρ, δηλαδή μίνιμουμ 14 ντουζένια. Συν, τα δίχορδα (ικιτέλια) και τα μονόχορδα (γκουσλάρ). ρεπερτόριο; Για το ελληνικό ρεπερτόριο, εξαρτάται από τις συνθήκες. Στα καθωσπρέπει κέντρα Σμύρνης και Πόλης, ούτε μισό ταμπουροειδές. Στους μαχαλάδες, ακόμα και το (εισαγωγής από Ευρώπη) “Δεν σε θέλω πιά” μπορεί να τραγουδήθηκε από μπαγλαμά, μάλλον ιδιοκατασκεύαστο, εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες φορές.

Σταματάω γιατί ήδη γράφω για κανα μισάωρο. Θα μπορούσα να συνεχίσω για κανα δίωρο ακόμα, μεταπηδώντας στα άλλα θέματα, αλλά υπάρχουν και διασυνδέσεις μεταξύ των θεωρητικά διαχωρισμένων θεμάτων. Ε, δεν θα ξεκινήσουμε διδακτορικό…

Για τα ταμπουρομπουζουκοειδή (ερωτήματα 1+5), όλα όσα ξέραμε μέχρι προχτές τα έχουμε μαζέψει σ’ αυτό το νήμα. Νεότερες πληροφορίες που δε γνωρίζαμε υπάρχουν στο καινούργιο βιβλίο του Σταύρου Κουρούση, που στην απίθανη περίπτωση που δεν το πήρες χαμπάρι το συζητάμε εδώ.

Για το ρεπερτόριο (υπόλοιπα 3 ερωτήματα) δε νομίζω ότι έχομε ειδικό θέμα, και δε νομίζω ότι υπάρχει και πολλή γνώση σχετικά. Καλή ευκαιρία να μαζέψουμε και γι’ αυτά ό,τι ξέρουμε.

Πάντως η γεωγραφική διάκριση τουρκικού (ασιατικού) και ελλαδικού Ελληνισμού είναι λίγο παραπλανητική. Για όλα τα νησιά του Αιγαίου, π.χ. για τη Σύρα, και για πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας, κύρια κέντρα πολιτισμικής ακτινοβολίας ήταν η Σμύρνη και η Πόλη. Επίσης, όλα τα μεγάλα λιμάνια αποτελούν ένα δίκτυο μεταξύ τους που υπάρχει και λειτουργεί παράλληλα, και κατά περίπτωση ίσως και ανεξάρτητα, από το τι γίνεται στις περιοχές που γειτονεύουν με το καθένα.