Μη ισόπαχες δούγιες

Παρατηρώ πως σε ορισμένα καλά όργανα ίδιας αξίας,που έχω δεί,από διάφορους κατασκευαστές,οι ντούγιες δεν είναι απόλυτα ισόπαχες.Αν και είναι βέβαια καλά τοποθετημένες,άλλοτε αποκλίνουν ελάχιστα και κάποια ίσως να μοιάζει λίγο στραβή σε σχέση με τις υπόλοιπες.Άκόμα κι αν πρόκειται για απροσεξία του οργανοποιού,υπάρχει επίδραση στον ήχο;

Το πιο συνηθισμένο για ένα όργανο είναι να έχει αρχικά 15 δούγιες. Παρόλα αυτά όμως υπάρχουν όργανα που εξαρχής η σκάφη τους έχει 20 ή 30 το πολύ διαφορετικές δούγιες.
Λόγω του τρόπου κατασκευής, αν τις παρατηρήσεις σε όλο το μήκος της ένωσής τους, αποκλείεται να βρείς στραβάδα. Είναι σαν να περνάει ένα νοητό επίπεδο από την έξω πλευρά της σκάφης προς την μέσα.

Σε ένα όργανο εξηντάρι τώρα, αυτό το οποίο γίνεται είναι η εκ των υστέρων χάραξη στις ήδη υπάρχουσες 15 ή 30, σε σπάνιες περιπτώσεις, αρχικές δούγιες. Η χάραξη αυτή όμως γίνεται με διαφορετικό τρόπο απότι στις αρχικές με αποτέλεσμα κάποια να χαραχθεί στραβά και να μήν υπάρχει αυτή η αίσθηση του νοητού επιπέδου που περνάει την σκάφη από τη μια μεριά στην άλλη όπως αναφέραμε προηγουμένως.

Είτε έτσι είτε διαφορετικά όμως, δεν υπάρχει επίπτωση στην ποιότητα της φωνής του οργάνου.

Επομένως,το όλο θέμα έχει να κάνει με αισθητικά κριτήρια;Και πέρα από την επιλογή συγκεκριμένων ξύλων του σκάφους,για τον πρίμο ή μπάσσο ήχο,το καπάκι γιατί θεωρείται το πιο σπουδαίο σημείο;

Ακριβως Φιλε μου.Τα πολλα φιλετα στο σκαφος ειναι μονο ομορφια.οπως και τα κεντηματα.Σε ενα μουσικο οργανο και ειδικα στα εγχορδα παιζουν ρολο στον ηχο ολα τα μερη του οργανου.Τον βασικοτερο ρολο ομως τον παιζει το καπακι.
Απο παλαιοτερα εχει επικρατησει η αποψη οτι οσο πιο πολλες γραμμες(φιλετα)πισω στο σκαφος τοσο πιο καλο οργανο.Αυτο ομως πιστευω οτι πρεπει να αλλαξει σιγα σιγα.Χωρις να θελω να κατηγορησω η να θιξω κανεναν απο τους παλαιοτερους μαστορους νομιζω οτι ηταν λαθος η παραπληροφορηση των πελατων πανω σε αυτο το θεμα.Ακομη ερχονται πιο μεγαλοι σε ηλικια παιχτες στο εργαστηριο και οταν τους δειχνω ενα σκαφος και βλεπουν πως ειναι απο μεσα και πως απο εξω μενουν εκπληκτοι.

2 «Μου αρέσει»