Μελτέμια - Ένα νέο μουσικό σχήμα από τα Χανιά

Νεο μουσικο σχημα που συναντηθηκε στα χανια!
Με ευρυ ρεπερτοριο που περιεχει και το πολυαγαπημενο μας ρεμπετικο. Θα ενθουσιάσει καθε ρεμπετόφιλο.
Απολαυστε!

Πρώτη φορά ακούω τέτοιο πράγμα.Τόσο σφιγμένο και τόση απάθεια.
Μου θυμίζει μια φορά που προσπαθούσα να εξηγήσω σε μια καθηγήτρια πιάνου μια πολύ απλοϊκή εκδοχή του ρυθμού bossa nova.
Δυστυχώς η κοπέλα δεν μπορούσε να το νιώσει-μετρήσει-ακούσει μιας και ποτέ δεν είχε παίξει κάτι χωρίς παρτιτούρα.

Βέβαια ίσως και να κάνω τρομερό λάθος με τα παιδιά και αυτό που παίζουν όντως να πρέπει να ακούγεται έτσι.
Πάντως δεν μου άρεσε διότι αγχώθηκα ακούγοντας.

Δεν ξέρω… Το χασάπικο δεν είναι ούτε μπόσα νόβα, ούτε μπαγιό, ούτε τσα τσα τσα. Καταλαβαίνω τη δυσκολία μιάς δασκάλας “παιδικού πιάνου” να δει τη διαφορά μεταξύ αυτών των ρυθμών (και πάρα πολλών άλλων τετράσημων), όμως το χασάπικο εξ ορισμού είναι μπούμ πα μπουμ πα μπουμ πα και τέρμα. Αυτό είναι το χαρακτηριστικό των δίσημων ρυθμών, σε αντίθεση με τους τετράσημους που “σηκώνουν” πολύ περισσότερο “χρωμάτισμα” στην εκφορά και τον τονισμό του ρυθμού. Και κάτι ακόμα: ο χασάπικος δεν χρειάζεται κρουστά για να τονίσουν το ρυθμό, τι να τονίσουν απ’ το δίσημο, τα δε “κοψίματα” που συχνά βάζουν τα παιδιά, είναι κάτι άγνωστο στην ελληνική και ανατολική μουσική.

Θα συμφωνήσω σίγουρα ότι το παίξιμο των παιδιών είναι σφιγμένο, αλλά δεν νομίζω ότι φταίει ο ρυθμός. Θα ήθελα, ειλικρινά, να ξέρω, επειδή μιλάμε για πραγματικά ευρύ ρεπερτόριο, αν τα πολίτικα μαυροθαλασσίτικα είναι από τα αγαπημένα τους κομμάτια και θα ήθελα να τους ακούσω και σε ένα αγαπημένο απ’ τους ίδιους κομμάτι.

Φιλε Νικο,

Προσωπικα θα προτιμουσα πιο χαμηλη ενταση στα κρουστα, ισως και καθολου, οπως αναφερεις. Οσον αφορα το σφιγμενο παιξιμο, δεν θα συμφωνήσω, οπτικα φαινονται πολυ σφιγμενοι αλλα μουσικα δεν αντιλαμβανομαι κατι τοσο εντονο.
Οπως και να το κανουμε, εξελιχθηκαμε οπτικοκεντρικα και η εικονα επηρεάζει ολες τις αλλες αισθησεις μας.

Θα ήθελα, ειλικρινά, να ξέρω, επειδή μιλάμε για πραγματικά ευρύ ρεπερτόριο, αν τα πολίτικα μαυροθαλασσίτικα είναι από τα αγαπημένα τους κομμάτια και θα ήθελα να τους ακούσω και σε ένα αγαπημένο απ’ τους ίδιους κομμάτι.

Δεν μπορω να σου απαντησω στην ερωτηση σου. Αυτο που σκοπευω να κανω ειναι να τους ακουσω οταν θα παω στην κρητη για διακοπες.

Ωραία, οπότε θα μας πεις εντυπώσεις αφού γυρίσεις απ’ τις διακοπές!

επειδή είχα την τύχη να γνωρίσω τον κυριάκο, δεν θα έλεγα σφιγμένο το παίξιμό του, ούτε επίσης των “γιαρ αμάν”. αυτό εδώ το καινούριο σχήμα ίσως λόγω καταγραφής να μην ήταν τόσο χαλαρό, ή ίσως χρειάζεται να “δέσει” με τον καιρό.

Χωρίς να ξέρω τα παιδιά και έχοντας ακούσει μόνο το συγκεκριμένο κομμάτι, θα έλεγα πως η επιλογή κρουστών εδώ ήταν λίγο ανεπιτυχής. Ακούγεται υπερβολικά το τουμπελέκι και μάλιστα προσδίδει μια σκληρότητα στο άκουσμα, σχεδόν περιοριστική και κάθετη. Θα μ’ άρεσε να άκουγα λίγο περισσότερο μελωδικό βιολί. Ίσως φταίει και το συγκεκριμένο κομμάτι που έχει πολύ σύντομες φράσεις, όμως η χρήση του κρουστού εδώ γίνεται λίγο αγχωτική στο άκουσμα.
Πέραν τούτου λοιπόν, ίσως απλά χρειάζεται μια καλύτερη ενορχήστρωση και λίγο περισσότερο “δέσιμο”, που αυτό θέλει να περάσει κάποιος καιρός, θα ήθελα να τους άκουγα λίγο παραπάνω σε ό,τι έχουν να προτείνουν για να έχω μια πιο σφαιρική εικόνα …

Δεν φταίει ούτε ο ρυθμός ούτε τα κρουστά πιστεύω.
Αυτό που λείπει είναι η εκφραστικότητα και ίσως υπάρχει και ατομικισμός στο παίξιμο και όχι αλληλοϋποστήριξη.
Πάντως για να πω και κάτι θετικό που ένιωσα σήμερα που το ξανάκουσα, δεν ξέρω γιατί αλλά μου ήρθε στο μυαλό το περπάτημα μιας κότας σε παιδικό παραμύθι.Ίσως αυτή η εκτέλεση να ταίριαζε σαν μουσική επένδυση σε παιδικό παραμύθι με ζώα.

Η κότα μάλλον υπεροπτική αλανιάρα πρέπει να ήταν και στο τέλος που γρηγορεύει όλες οι άλλες κότες την κυνηγούν για ξεπουπούλιασμα
Για να μην παρεξηγηθώ για υπονοούμενα, επειδή έχω κότες, έχω δει την παραπάνω ιστορία πολλές φορές να επαναλαμβάνεται.

Τα παιδιά είναι φίλοι μου και συνοδοιπόροι στους Γιαρ Αμάν.
Φρέσκο σχήμα, θέλει το χρόνο του για να λυθεί και να αποδώσει αυτό που μπορεί. Αυτή είναι η πρώτη μόλις ηχογράφηση.
Αυτό που είναι πολύ ενδιαφέρον στα Χανια και τους Γιαρ Αμάν και τα σχήματα που προκύπτουν από αυτή τη συνάντηση, είναι ότι άνθρωποι με ελάχιστη έκθεση σε σκηνή και δημόσια παρουσία ,βρίσκουν το χώρο και τη στήριξη να προχωρήσουν , να υπερβούν τη συστολή και την ανασφάλειά τους και να παίξουν μουσική.
Άνθρωποι μουσικά αναλφάβητοι (όπως εγώ-όχι τα παιδιά στο σχήμα-) παρέα με εξαιρετικούς μουσικούς με σημαντικές σπουδές .
Δεν είμαι αντικειμενικός κριτής, γιατί γνωρίζω τον κάθε έναν προσωπικά, συνυπάρχω μαζί τους.
Εύχομαι να συνεχίσουν για καιρό και να μας δώσουν ακόμα πιο όμορφες και ώριμες μουσικές.

η ουσία της ζωής είναι η μουσική και η μαγεία της είναι να μας φέρνει σε επαφή.

Μακάρι να ωριμάσει το σχήμα και να μας δώσει πολλά, έχει όμορφα όργανα στο δυναμικό του και είμαι σίγουρος ότι θα κάνουν πολλά. Αλλά και να μην κάνουν, δεν μας χρωστάνε τίποτα.

Βουρ μάγκες και μάγκισσες

Παιδιά αυτό, και μόνο του, εξηγεί τα πάντα. Οπότε συνυπογράφω τα λεγόμενα του Μπάμπη και με τα δύο χέρια και είμαι κι εγώ σίγουρος ότι τα παιδιά θα εξελιχθούν θετικά και γρήγορα.

Αν τους έβλεπα κι από κοντά, μία συμβουλή θα μπορούσα να τους δόσω: περιορίστε κάπως το εύρος του ρεπερτορίου (και ΒΔ Ευρώπη, και Δύση, και Ανατολή, και μεσαιωνικοί σκοποί, και δημοτικά, και λαϊκά, και λόγια μουσική) ώστε να εμβαθύνετε σε ό,τι μείνει, που θα σας αρέσει και περισσότερο, όλων.

Αυτό ακριβώς! Μπράβο στα παιδιά που μαζεύονται και παίζουν και γουστάρουνε!!!

Εποικοδομητική η κριτική (πλην εξαιρέσεως) από το σύνολο των ανθρώπων που εκφράστηκαν.
Είμαι σίγουρος ότι τα παιδιά θα λάβουν υπόψη τους τις παρατηρήσεις, έτσι κι αλλιώς ακόμα αναζητούν το ύφος και τον ήχο τους.
Βεβαίως υπάρχουν πάντα και αυτοί που ψάχνονται να πουν τη “χαριτωμενιά” τους, αδιαφορώντας για το ότι αντικείμενο της χλεύης τους είναι πραγματικοί άνθρωποι , με αισθήματα και πιθανές ανασφάλειες που μπορεί αυτού του είδους η κριτική να αποτελεί εμπόδιο στη ανάπτυξή τους…
Βεβαίως κάπως έτσι συμβαίνει όταν υπάρχει δημόσια έκθεση…
Πριν κάποιος όμως γράψει “για τις κοτούλες που κυνηγιούνται” ας το διαβάσει μια δεύτερη φορά πριν πατήσει enter.

Την χλεύη που την είδες ακριβώς φίλε μου?
Για τις κότες?Αφού το περιέγραψα σαν εικόνα από παραμύθι που μου ήρθε στο μυαλό από το άκουσμα και όχι σαν χαρακτηρισμός κάποιου.(Αν το έλεγε αυτό παιδί θα σε πείραζε το ίδιο?)Αφού λοιπόν δεν ξέρεις να διαβάζεις αλλά ούτε και από κότες μην με προκαλείς γιατί εγώ δεν σε προκάλεσα.Αν αντί για κότα έλεγα παγόνι ή περιστέρι θα σε πείραζε?ή έχεις απωθημένα με τις κότες?

Απ’την στιγμή που κάποιος ζητάει κριτική δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο δεν μπορεί ο καθένας να πει την γνώμη του.
Αν δηλαδή εσύ πεις ότι δεν σου άρεσε το παίξιμο μου εγώ θα σου πω ότι με χλευάζεις ή ότι με πλήγωσες και τώρα θα κάνω 2 μήνες να παίξω?τι λογική είναι αυτή?Μήπως θέλεις να κρίνω τον μουσικό για την ανασφάλεια που ίσως κατάφερε ή όχι να νικήσει και όχι για την μουσικότητα του?Αφού ούτε στους ίδιους άρεσε.Παρατήρησε στο τέλος του βίντεο το πρόσωπο της κοπέλας που παίζει φλάουτο.

Στο κάτω κάτω πιστεύεις ότι οι ίδιοι δεν ξέρουν τα προβλήματα που έχουν να λύσουν και χρειάζονται εμάς?
Αν συμφωνείς, τότε ποιος ο λόγος της προβολής της ανασφάλειας τους(?) ή όπως θέλεις πες το.
Αφού είσαι ανασφαλής και το ξέρεις γιατί ζητάς κριτική?Για να διαπιστώσεις αν το βλέπουν και όλοι οι άλλοι εκτός από εσένα?

Επίσης μου λες ότι η κριτική που τους έκανα είναι εμπόδιο στην εξέλιξη τους!!(Πλάκα μας κάνεις?)
Σε κρίνω όπως και εσύ ο ίδιος έχεις κρίνει τον εαυτό σου πριν απ’όλους και σε ενοχλεί?
Κριτική ζητάς για διάφορους λόγους.Αν το να σου πουν ότι χρειάζεσαι βελτίωση σε αποθαρρύνει αντί να σε κάνει να δουλέψεις παραπάνω τότε κλαύτα Χαράλαμπε.Αν πραγματικά δεν έχεις κανένα εμπόδιο στο να εξελιχθείς(αρκετά δύσκολο) παρά μόνο την κριτική τότε μάλλον έχεις πάρει την σειρά από την ανάποδη όσο αφορά τις ανασφάλειες αλλά και στο πως εξελίσσεται ένας μουσικός.

Το άκουσα δύο φορές πολύ προσεκτικά και η κριτική μου θα περιοριστεί σε αυτό το βίντεο και μόνο.

Καταρχήν, η ανύπαρκτη (κατ’ εμέ) ενορχήστρωση. Έχουμε 5 σολιστικά όργανα στο σχήμα και παίζουν όλα ταυτοφωνία (σε σημεία το ούτι κάνει λίγο την κιθάρα).
Το κρουστό όχι μόνο δεν χαλάει αλλά φτιάχνει λίγο το τελικό αποτέλεσμα. Σκεφτείτε να μην έπαιζε…άδειο θα ήταν (δεδομένης της ταυτοφωνίας, βέβαια). Θεωρώ, λοιπόν, ότι πρέπει να επανασχεδιαστεί ο ρόλος του κάθε οργάνου. Η μουσική στα σύνολα ομορφαίνει με τον συνδυασμό των ηχοχρωμάτων. Θέλει ένα “σωστό” σερβίρισμα ώστε να έχει περισσότερο ενδιαφέρον για τον ακροατή.
Θεωρώ, πως φάνηκε περίτρανα η έλλειψη και ο θεμελιώδης ρόλος μιας κιθάρας. Το μπάσο μια χαρά δίνει τις θέσεις αλλά οι άρσεις δεν καλύπτονται από το κρουστό με τόση επιτυχία.

Επίσης, κι εγώ θεωρώ ότι παίζουν πολύ σφιγμένα. Όχι γιατί δεν ξέρουν μουσική ή το όργανο αλλά επειδή είναι ακόμα σε μαθητικό επίπεδο. Αυτό με έκαναν να πιστεύω. Η μουσική αυτή (σμυρνέικη) δεν παίζεται με παρτιτούρα. Εάν δεν πετάξουν το χαρτί και δεν κατακτήσουν το τραγούδι δεν πρόκειται να υπάρξει βελτίωση στο ύφος. Παίζουν άχρωμα, άοσμα και μαθηματικά τις νότες. Πού είναι η γλύκα του glissando στο βιολί; η πενιά του ουτιού; οι τενούτες στο μαντολίνο; οι συγχορδίες στο ακορντεόν στο ένα μέρος που “παίρνει” τη μελωδία στο άλλο;
Το φλάουτο κάνει κάτι με την οκτάβα την 2η φορά αλλά την 1η είναι χαμένο!

Παιδιά, παίξτε μουσική και όχι νότες στο χαρτί (χμ! ωραίο σύνθημα).

Κι ένα σχόλιο σε ότι αφορά την κριτική γενικά.
Η “αρνητική” κριτική είναι αυτή που μας βελτιώνει. Αρκεί να μην υπάρχει εγωισμός.

χωρίς διάθεση ειρωνείας…μπορώ να ρωτήσω ποιος ζήτησε την κριτική σου και τη γνώμη σου;

Αυτός που ανέβασε το βίντεο και μου ζήτησε να το απολαύσω.

Δεν κατάλαβα, μουσικό είναι το φόρουμ, δισκάδικο ή μέρος διαφήμισης σχημάτων?
Ακόμα και όλα αυτά να είναι, που είναι γραμμένο ότι απαγορεύεται η κριτική είτε σε σχήματα είτε σε όργανα?
Εσύ για ποιο λόγο απ’ όλους πιστεύεις ότι ανέβηκε το συγκεκριμένο βίντεο?
Τόσοι έκριναν και είπαν την γνώμη τους(περί σφιγμένης εκτέλεσης) μόνο την δική μου διάβασες?

Οπότε επειδή η ερώτηση σου έχει μόνο αυτονόητη απάντηση την εκλαμβάνω όντως σαν ειρωνική.
Θα έπρεπε να είναι,“και εσύ ποιος είσαι ρε φίλε που κάνεις και κριτική”. με την απάντηση να ακολουθεί “και εσύ ποιος είσαι ρε φίλε που θα μου την απαγορεύσεις”
Αν έβγαινα και έλεγα πολύ καλά λόγια για τα παιδιά σαν κριτική θα με ρωτούσες κάτι τέτοιο?

Δεν είπα οτι απαγορεύεται…δημοκρατία έχουμε…και πχ θα μπορούσα να σου πω οτι γράφεις κουταμάρες απο την ασφαλή ανωνυμία του καναπέ σου…
αλλα ούτε εσύ με ρώτησες…ούτε τα Μελτέμια εσένα…

τώρα…σοβαρά: Δεν υπάρχει λόγος για τόσο βιτριόλι…παιδιά είναι, μαθαίνουν και κάνουν και το κέφι τους…γιατί να φοβούνται να ανέβει ένα βίντεο τους; Ποιος κερδίζει με το να τους γιουχάρουμε;

Ειμαι στο γραφειο τωρα και δεν εχω ελληνικα στο laptop.
μπορει να διαγραφει το post h να κλειδωθει?
Δεν έχω ορεξη να απαντώ στους γλυκύτατους συνομιλητές.

Πρώτον κανείς δεν γιούχαρε.Που ακριβώς έριξα βιτριόλι και σε ποιόν?
Αν θυμάμαι και καλά εσύ έριξες βιτριόλι τις προάλλες στον jordi savall λέγοντας εν ολίγοις ότι δεν το χει.Αλήθεια εσένα ποιος σε ρώτησε τότε?
Δεύτερον ξεκαβάλα από το καλάμι σου.
Αν καταλαβαίνω καλά μου λες ότι έπρεπε να σε ρωτήσω πρώτα για το τι θα ποστάρω και τι κριτική θα κάνω εδώ μέσα?Τι είσαι, υπηρεσία λογοκρισίας?
Το ίδιο ανώνυμοι είμαστε φίλε εδώ μέσα.Αν θέλεις να γνωριστούμε κατέβα Κρήτη και σε φιλοξενώ κιόλας, αλλά χωρίς το καλάμι.Θα βρεις εδώ πολλά δεν χρειάζεται να κουβαλάς μαζί σου.Άσε που το καλάμι βγαίνει και στο παίξιμο.

ΥΓ.Αν θέλεις να έχουμε διάλογο να απαντάς στις ερωτήσεις που σου κάνω όπως και εγώ απαντώ στις δικές σου αναρτήσεις, αλλιώς δεν έχει νόημα.(Όπως και στην μουσική δηλαδή)