Μαργαρωνη

Ψαρωσατε με τον τιλο ε?
Λοιπον ακουστε πως εχει το πραμα.
Ηρθε ο Παναγιωτης , (ξαδερφος, κατοικος Αιγιου Αχαιας, κοπανιστος καμια δεκαετια τωρα απ’ την Αθηνα), και μουφερε ενα αρμονιο-συνθεσαιζερ Yamaha, -οι γιοι του δεν ασχοληθηκαν εδώ και δεκα χρονια που το αγορασε, και ετσι το ‘φερε σε μενα για τους δικους μου κανακαρηδες).
Από πληκτρα δεν σκαμπαζω γρυ, αλλα την ψωνισα αμεσως!
Kαποια στιγμή προσπαθουσα να παιξω τα καλαντα με τους κανακαρηδες, και πατωντας- από λάθος- κάποιο από τα κουμπια του- και έχει και πολλά το φακεν- έκανε αναπαραγωγη τα καλαντα που επαιζα προηγουμενως!
Προσπάθησα να το ξανακανω, αλλά δεν!
Το «μηχανημα» κανει παπαδες!
Το πώς δεν ξέρω!
Και ρωταω τώρα εγώ: Υπαρχει δυνατοτητα να παιξεις τα ακορντα, ας πουμε στο ¨εφουμερναμ’ ένα βραδυ¨, να τα αποθηκευσει, και να τα κανει αναπαραγωγη οταν του το ζητησεις?
Εγώ πιστευω πως γινεται.
Ίσως επειδη θέλω να το πιστευω!
Δοκιμασα να κατεβασω εγχειριδιο χρησης από ιντερνετ, αλλά ηταν βεβαια εις την αγγλικην, δηλαδη, πιαστο αυγο και κουρευτο.
Τι να κάνω, καποιον θα αγγαρεψω να μου το μεταφρασει.
Θα βρω καποια άκρη.
Λετε να βρηκα πιανιστα ρε μαγγες?
Ενταξει, οχι τη Μαργαρωνη, αλλα δεν είναι κι’ ασχημα….αν βρω ακρη.

Υ.Γ. Και μην πει κανείς για σημεία στιξης, κ.τ.λ.π. γιατί θα χεστουμε!

1 «Μου αρέσει»

Φίλε μούζικος ένα synthi ανάλογα πόσο καλό είναι κάνει και τους ανάλογους παπάδες. Απο ότι ξέρω τουλάχιστον σε αντίθεση με το αρμόνιο το synthesizer όπως προδίδει και η ονομασία του χρησιμοποιείται για synthesize δηλαδή για σύνθεση. Αποθηκευτική δυνατότητα έχουν όλα αλλά το θέμα είναι τι αποθηκευτικά μέσα χρησιοποιεί το δικό σου. Ένα απλό που έχω εγώ π.χ. έχει δυνατότητα αποθήκευσης έξι τραγουδιών ανεξαρτήτου μήκους και μέχρι 6 φωνές[όργανα] εκ των οποίων η μία υποχρεωτικά δέχεται μόνο φωνή από την σειρά κρουστών. Τα αποθηκευτικά μέσα που υπήρχαν πριν 10 χρονια περίπου που αγόρασα το δικό μου , τουλάχιστον όπως μου τα ανάλυσε τότε ο μαγαζάτορας, ήταν 3:

  1. εσωτερικό flashaki προσωρινής μνήμης… δηλαδή κρατούσε το τραγούδι στη μνήμη όσο το μηχάνημα ήταν στην πρίζα ή είχε μπαταρίες ακόμα και αν ήταν σβηστό.
  2. εσωτερικό flashaki μόνιμης μνήμης… δηλαδή κρατούσε το τραγούδι στη μνήμη ακόμα και αν το μηχάνημα ξέμενε από ρεύμα.
  3. Εξωτερικές κάρτες μόνιμης μνήμης

Αν το δικό σου παίρνει εξωτερικές κάρτες θα το δείς από τις ειδικές υποδοχές που θα έχει. Εκείνη την εποχή που πήρα το δικό μου οι συνιθισμένες κάρτες είχαν την μορφή κασέτας περίπου κάτι σαν την παιχνιδομηχανή atari.
Σίγουρα σήμερα θα υπάρχουν διαφορετικά είδη σε τελείως διαφορετικές και σαφώς μικρότερες μορφές.

Στο δικό μου που ήταν πολύ απλό μοντέλο και υποστήριζε μόνο ξένη μουσική τους ελληνικούς ρυθμούς του έγραφα μόνος μου νότα-νότα.

Σίγουρα θα μπορείς να αποθηκεύσεις ένα κοματάκι με μια φωνή το τουμπερλέκι να βαστάει ρυθμό και μια φωνή την κιθάρα να βαράει ακκόρντα. Είμαι σίγουρος ότι η φωνή του μπουζουκιού από ένα synthi δεν θα σου αρέσει.

Όσον αφορά την μετάφραση μπορείς να την κάνεις και μόνος σου ανάλογα με την μορφή του εγχειριδίου. Αν είναι online μπορεις σελίδα σελίδα με ένα online translator αλλιώς αν το έχεις κατεβάσει σαν αρχείο με το προγραμμα systran.
Αν κρίνω από το δικό μου εγχειρίδιο σίγουρα το μισό είναι άχρηστο οπότε καλό είναι να βρείς κάποιον συγγενή που είναι άσσος στα αγγλικά και να σου πεί το νόημα κάθε κεφαλαίου οπότε να αποφασίσεις ποιά τμήματα θα μεταφράσεις.
Ελπίζω να βοήθησα και να μην σε μπέρδεψα και σίγουρα ξέρω πολύ λίγα για synthi οπότε ρώτα και κάποιον ειδικό στα synthi. :slight_smile:

Ο όρος synthesizer δεν δηλώνει ότι με αυτό μπορείς να κάνεις μουσική σύνθεση, με οποιοδήποτε όργανο μπορείς. Πρωτοχρησιμοποιήθηκε όταν, με την πρόοδο της τεχνολογίας, άλλαξε ο τρόπος παραγωγής συχνοτήτων για πομπούς ραδιοφωνίας και τηλεπικοινωνιών. Παλαιότερα, κάθε κανάλι έπαιρνε τη συχνότητά του από ένα κρύσταλλο χαλαζία κομμένο και λιμαρισμένο ώστε να παράγει μόνο αυτή τη συχνότητα. Οι νεώτερες γενιές «συνθέτουν» πλέον μόνες τους όποια συχνότητα τους ζητήσεις, ξεκινώντας από μόνο ένα κρύσταλλο. Την τεχνική αυτή χρησιμοποίησε και το synthesizer, αντί για παραγωγή συχνότητας για κάθε πλήκτρο από ξεχωριστό κρύσταλλο όπως πριν, στο απλό αρμόνιο.

Φιλοι μου, χρισημα κι ενδιαφεροντα οσα γραφετε, και με οδήγησαν σε συμπερασματα: Το θεμα πικοιλει, είναι αρκετα ευρυ, και για να το ψαξω να αποκτησω γνωσεις, χρειαζεται χρόνος και προσπαθεια.
Όλα τα οργανα μαγικα είναι,αλλά εμενα το οργανακι μου είναι το τριχορδο.
Όχι ότι παραμυθιαστηκα πως θα παιξω πληκτρα, να παιζω πάνω στα ακκορντα που θα 'παιζε το μαραφετι ηθελα ο μαυρος…
Τελικα στα πληκτρα θα παιζω μόνο… τα καλαντα.

φίλε νίκο πολίτη λέγοντας σύνθεση εννοούσα σύνθεση [δημιουργία] μουσικής φωνής και όχι σύνθεση κοματιού αλλά το διατύπωσα λάθος. Σημασία έχει ότι η διευκρινιστική σου αναφορά σίγουρα ξεμπέρδεψε τον φίλο μας μούζικο όπου εγώ τον μπέρδεψα.
:088::088::088:

1 «Μου αρέσει»

Ψάρωσα και ξανά-ψάρωσα με τον τίτλο (το δις εξαμαρτείν ξέρω…).

Και μόνο από σεβασμό στη μεγάλη Ε.Μαργαρώνη θα ξανά-ψαρώσω αν χρειαστεί. Και ακκορντεόν και πιάνο πάντα με λαικό ύφος και “τοσο-οσο” παίξιμο που με τρελαίνει ακόμα και σήμερα.

Ο δαιμονας του πιάνου σε βάζει σε πειρασμό να “εμπλουτισεις” τις συγχορδίες (αφου μπορεις στη τζαζ μπορεις παντου), να κάνεις τσαλκατζες, να το δουλέψεις και λιγο σαν “σαντουρι” και όλα μαζί ταυτόχρονα και κάνεις τελικά εναν αρμονικό αχταρμά. Το να το δαμάσεις και να παίξεις στρωτά και λιτά (οπως η Μαργαρώνη) θέλει δουλίτσα.

Οσο για τα πλήκτρα, υπάρχουν μοντέλα που κρατάνε μια αλληλουχία συγχορδιών (ή και νοτών) στη μνήμη και μπορεις πανω κατω να κανεις αυτοματισμους. Εγω εχω προγραματίσει κανα δυο τετοιες λουπες για “χαβαδες” αμα θελω να αυτοσχεδιαζω απο πανω.

4 «Μου αρέσει»