Μάθημα μπουζουκιού 50 ευρώ; Ήμαρτον κύριοι λαϊκό όργανο παίζουμε!

Μετα απο επικοινωνια με καποιους δασκαλους ή ‘‘δασκαλους’’ εμεινα αναυδος οταν ακουσα να μου ζητανε απο 35-50 ευρω για 1 ωρα μαθημα στο χωρο τους! :112:
Θεωρω οτι πρεπει να εχουμε συναισθηση σε ποια εποχη ζουμε,ποιον εχουμε απεναντι μας(δεν ειμαι ο ανθρωπος που αυριο θα ψαχνει για δουλεια σε μαγαζι ωστε να κανω αποσβεση) και επισης οτι ενδιαφερομαστε για ενα οργανο το οποιο χαρακτηριζεται ‘‘λα’ι’κο’’ με τα ευκολως εννοουμενα να παραλειπονται…αλλιως θα πηγαινα να μαθω σονατες στο πιανο και θα μαθαινα και γαλλικα!
Περα απο αυτο,καποιοι κυριοι οσο και εκπληκτικοι σολιστες ή και δασκαλοι να ειναι,θεωρουν οτι παρεχουν τοσο υψηλες υπηρεσιες που ζητουν αμοιβη 50 ευρω την ωρα?
Αυτα προς παραθεση,συζητηση,κριτικη και με μια υποβοσκουσα αλλα ελεγχομενη απογοητευση…:080:

Υ.Γ.: Oνοματα δεν αναφερονται για ευνοητους λογους,καθοτι η ελευθερη αγορα δινει το δικαιωμα και της ελευθεριας της αμοιβης.Σεβαστο,αλλα οχι αποδεκτο…(απο εμενα τουλαχιστον)

Τόσο εκτιμαει τον χρόνο του και τις γνώσεις του.
Δεν μπορει Πάντως να στα πάρει με το ζόρι…Όπως αυτός ζητάει ετσι κι εσυ Μπορείς να μην δώσεις.

Φιλε Δημητρη…αντιλαμβανομαι απολυτα τι εννοεις…και ειμαι σιγουρος οτι και εσυ αντιλαμβανεσαι τι εννοω εγω…απλα ισως θεωρουσα οτι μια τιμη γυρω στα 20 ευρω θα ηταν πιο ρεαλιστικη και σιγουρα βολικη για ολους…και για εμενα αλλα προφανως και για τον εκαστοτε δασκαλο ο οποιος δε θα απομακρυνε πελατεια με αυτη την απαγορευτικη τιμη…απο την αλλη ισως πανω στο θεμα ‘‘χρονος’’ που εθιξες ενδεχομενα σκεφτονται καποιοι ‘‘λιγοι και καλοι’’ (εννοω ταμειακως).

Δυστυχώς τα πράγματα είναι έτσι όπως τα λέει ο Δημήτρης.
Μήπως το ίδιο δεν συμβαίνει σε αντίστοιχους χώρους;

Στα ιδιαίτερα μαθήματα (φροντιστήριο)
Στους οργανοποιούς
Στους τεχνίτες γενικά
Στους γιατρούς

Είναι και αυτός ένας τρόπος, (οι υψηλές τιμές), να έχεις επιλεκτικά περιορισμένη πελατεία.

Λογικό δεν είναι αντί να έχει 15 μαθητές με 20 ευρώ την ώρα και να δουλεύει 15 ώρες για 300 ευρώ, να κρατήσει 8 μαθητές που μπορούν να πληρώσουν 50 ευρώ την ώρα και να βγάλει 400 ευρώ στο 8ωρο?

Τα πάντα είναι λογικά και ταυτόχρονα παράλογα. Συμμερίζομαι και την θέση των “δασκάλων” και την θέση των “μαθητών”.

Οι δάσκαλοι (όπως όλοι οι άνθρωποι) θέλουν να δουλεύουν λίγο και να αμείβονται όσο καλύτερα μπορούν. Μπορεί να ακουστεί κάπως εμπορικό αλλά εφόσον υπάρχει “ζήτηση” και υπάρχουν άνθρωποι που τους δίνουν αυτά τα λεφτά γιατί να συμβιβαστούν σε κάτι λιγότερο; (ρητορικό καθαρά το ερώτημα - δεν περιμένω απάντηση)

Οι μαθητές από την πλευρά τους θέλουν να μάθουν όσο το δυνατόν με τα λιγότερα δυνατά έξοδα ( “γίνεται να μου χαρίσουν ένα μπουζούκι και ένας δάσκαλος να μου κάνει δωρεάν μαθήματα;” ). Πράγμα επίσης λογικό.

Άρα το ιδανικό του πράγματος είναι κάπου στην μέση. Τώρα το που βρίσκεται η χρυσή τομή σε αυτές τις καταστάσεις προφανώς έχει να κάνει με το ανάλογο “παζάρι” της τιμής και το ποιος είναι ο δάσκαλος, ποιος είναι ο μαθητής και τις γενικές συνθήκες (όπως τα οικονομικά της καθεμιάς εκ των δύο πλευρών). Το μόνο σίγουρο είναι ότι, όπως ανέφερε προηγουμένως και ο Δημήτρης ο Μυστακίδης, κανένας δάσκαλος δεν μπορεί να πάρει τα λεφτά από τον μαθητή με το ζόρι.

Φίλε bourbou να σου υπενθυμίσω πάντως πως εκτός από τους δασκάλους που έρχονται σπίτι σου, υπάρχουν και τα ωδεία, όπως και τα πολιτιστικά κέντρα των διαφόρων δήμων όπου μπορείς να κάνεις μαθήματα. Από όσο θυμάμαι στα τελευταία οι τιμές κυμαίνονται γύρω στα 50 ευρώ / μήνα. Θα μου πεις ότι πάλι ίσως είναι πολλά, γιατί μιλάμε για ένα 45λεπτο μάθημα ανά εβδομάδα. Αλλά είναι σίγουρα κάτι πιο οικονομικό. Πάντως για αρχή (δεν ξέρω σε τι επίπεδο βρίσκεσαι) κοίτα και κάτι τέτοιο και μην ξεχνάς ότι περισσότερη σημασία έχει η προσπάθεια που έρχεται από εσένα τον ίδιο και τις ώρες περνάς καθημερινά πάνω στο μπουζούκι και σε μικρότερη κλίμακα από το ποιος είναι ο δάσκαλός σου και πόσες ώρες περνάει ή έχει περάσει εκείνος στο δικό του.

Παιδια καταλαβαινω απολυτα τις τοποθετησεις σας.Αλλωστε αμεσα ανεφερα τη συγκεκριμενη σκεψη περι προσφορας και ζητησης και του κλασματος χρονος/χρημα.
Αλλα απο την αλλη ισως ρομαντικος μιας αλλης εποχης και με κοινο σημειο αφετηριας νομιζω για ολους μας εδω μεσα,την αγαπη για τη λα’ι’κη μας παραδοση οσο και πιο συγκεκριμενα για το μπουζουκι που εχει μπολιασει τη ψυχη μας,περιμενα οτι και οι τιμες θα ηταν πιο ‘‘λα’ι’κες’’ και προσβασιμες στο ευρυ κοινο.Εχω την δυνατοτητα ευτυχως να ειμαι σε ενα καλο επιπεδο σαν παικτης και δεν ειμαι αρχαριος.Συνεπως πλεον ζηταω κατι διαφορετικο και ισως εν κατακλειδει πιο ευκολο και για τον οποιο δασκαλο να μου το περασει.Αλλα 50 ευρω -συγνωμη- δε τα δινω.Και σωστα οπως ειπε και ο Δημητρης ο Μυστακιδης σιγουρα με το ζορι δε θα μου τα παρει οποιοσδηποτε.Αλλωστε η συζητηση και το θεμα ειναι μαλλον φιλοσοφικου χαρακτηρα σε σχεση με το συναισθημα και στον αντιποδα το χρημα.Γιατι ετσι κι αλλιως,και εγω καποια στιγμη θα βρω δασκαλο που με πειθει στα λεφτα που θελω και αυτος θα βρει ενα μαθητη τακτικο που θα του αποδιδει την αμοιβη του σε σταθερο κυκλο μηνιαιως.

Υ.Γ.: Μη ξεχναμε οτι με 500 ευρω ζουνε οικογενειες δυστυχως σημερα…και η κριση δεν αντιμετωπιζεται αν ολοι και παντου δεν βοηθησουμε οπως και οσο μπορουμε…καποιοι εμπορευονται,καποιοι καταναλωνουν και οι καταναλωτες με τη σειρα τους σε μια δυσκολη εποχη,κανουν κατι πολυ σημαντικο…συστηνουν σε μελλοντικους καταναλωτες…

πριν δεκαπέντε χρόνια έδινα 30 ευρώ στον δάσκαλό μου για μιάμιση ώρα μάθημα, με όλες τις ευκολίες (μηχανήματα κλπ) που είχε σπίτι του. με βάση τον πληθωρισμό, τον τιμάριθμο και την άνοδο του κόστους ζωής, τα 50 ευρώ σήμερα φαίνονται αντίστοιχα. με βάση όμως τις σημερινές αποδοχές του δντ, και τα 30 σε αρκετούς από μας είναι πολλά.
alko, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω στο ότι ο δάσκαλος δουλεύει λίγο, είναι συμπυκνωμένη εργασία και λίγες ώρες εβδομαδιαίως. δεν είναι φροντιστηριακό μάθημα να έχεις με έναν μαθητή πολλές ώρες, μια φορά την εβδομάδα είναι η μουσική. και μην ξεχνάμε πως είναι το πρώτο που θα αναβληθεί ή θα ακυρωθεί.
εξάλλου δεν θεωρώ λογικό να τα θέλει κάποιος όλα τζάμπα, εκτός αν μιλάμε για καταστάσεις και σχέσεις που δεν χωράει χρήμα ή αν μπούμε σε μια ανταλλακτική λογική -λειτουργεί μια χαρά!
το θέμα δεν είναι να ρίξουμε τις τιμές των υπηρεσιών, αλλά να ανεβάσουμε τα μεροκάματά μας για να ζούμε με αξιοπρέπεια…

1 «Μου αρέσει»

αντε ρε με τα λαμογια,που την ειδαν και επιστημονες.,γυφταρια,αεριτζηδες.ΟΥΣΤ.

Ξέρω καθηγητή που “διδάσκει” μπουζούκι σε αρχάριους, και ο ίδιος δεν είναι καν μπουζουξής: έχει βρώμικο ήχο, καμία τεχνική, ίσα ίσα που διεκπεραιώνει κάμποσα τραγούδια. Δεν ξέρει να κάνει ούτε ένα υποτυπώδες ταξίμι σε έναν δρόμο. Χρεώνει το μάθημα 15-20 ευρά. Εμένα μου φαίνονται πολλά. Εάν ένας άνθρωπος έχει 1.000.000 πράγματα να μου δώσει, του δίνω και 50 ευρά και ίσως και 100, αν τα έχω.

Φίλτατε liga rosa, θα συμφωνήσω με την άποψη περί συμπυκνωμένης εργασίας απόλυτα, καθώς και με το γεγονός ότι το πρώτο που αναβάλλεται / αναστέλλεται / ακυρώνεται είναι το μάθημα μουσικής. Όμως εάν παρατηρήσεις τα λεγόμενα μου (πιο πάνω), θα δεις ότι δεν αναφέρομαι καν στο γεγονός αυτό αλλά λέω τι θα ήθελε (σαν ιδανικό) ο κάθε δάσκαλος - που κακά τα ψέματα ποιος από εμάς δεν θα το ήθελε για την δική του εργασία αυτό, να δουλεύει λίγο και να παίρνει πολλά.

Πάντως εδώ να πω ότι το να κρίνουμε επιπόλαια (όπως έκανε ο arxarios, αστειευόμενος φαντάζομαι) είναι γενικά κατακριτέο. Και αυτοί, σαν επαγγελματίες προσπαθούν να κάνουν την δουλειά τους και να αμειφθούν για αυτό. Βέβαια πάντα υπάρχουν καιροσκόποι (όπως αυτόν που ανέφερε ο προλαλίσαντας babis) που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν καταστάσεις και να “δαγκώσουν” κόσμο. Από εκεί και πέρα όμως ο καθένας αξιολογεί το έργο που προσφέρει, σε ποιον απευθύνεται και φυσικά τα σημεία των καιρών γύρω μας και ανάλογα διαμορφώνει την αμοιβή που θα τον ευχαριστούσε να παίρνει.

Θα τον έλεγα απλώς άσχετο στο μπουζούκι. Αυτός νομίζει ότι επιτελεί έργο και το κάνει με τίμιους όρους. Οι μαθητές του, δυστυχώς, δεν καταλαβαίνουν ότι είναι ένας κακός, πολύ κακός, μπουζουξής…

Πολύ απλά όπως αναφέρθηκε ήδη, αν θεωρούμε ότι κάποιος μας υπερχρεώνει, δεν του τον προτιμάμε. Αν είναι σωστός ή λάθος, αυτό είναι καθαρά υποκειμενικό θέμα και θα φανεί εκ του αποτελέσματος (από τον όγκο εργασίας που θα έχει). Δεν θα ήθελα να κρίνω κάποιον σαν καιροσκόπο όπως λέει και ο alko101, αφού υπάρχει ελευθερία να διαλέξει κανείς ένα σωρό δασκάλους που δεν έχουν αρκετή δουλειά και πιθανότατα να χρεώνουν λιγότερα.
Ίσως ο συγκεκριμένος κύριος να έχει ήδη πολλούς μαθητές και έριξε εκεί τα 50 ευρώ και αν πετύχει πέτυχε. Ξέρω γω? Σκέψεις κάνω…

Η αληθεια ειναι οτι σε τετοιους καιρους λιγοι ανθρωποι θα εδιναν τοσα χρηματα για να κανουν μαθηματα, και αν το προσεγγισουμε λιγο πιο βαθια το ζητημα θα καταλαβουμε οτι αυτο ουσιαστικα αποθει καινουριο κοσμο απο το να μαθαινει το οργανο. Το οποίο στο μελλον ισως αποβει μοιραιο. Εγω προσωπικα ειμαι 75% υπερ του μαθητη και 25% υπερ του δασκαλου, που και αυτος σιγουρα θα ξερει και καποια καλα πραγματα για να κοστολογει ενα μαθημα τοσο, τι να πω.

Εγω μαλλον ειμαι τυχερος στην ολη υποθεση γιατι εχω δασκαλο που παιρνει 20 ευρω την ωρα και ειναι επαγγελματιας και σιγουρα ξερει το οργανο και εχει και μεταδοτικοτητα.
20 ευρω τη θεωρω πολυ καλη τιμη παντως, καλο θα ηταν να ηταν οι περισσοτεροι εκει. Μεχρι και 25. Απο εκει και πανω απαιτει οπωσδηποτε οικονομικη ανεση, που οι ανθρωποι που ακουν ρεμπετικη-λαικη μουσικη οπως και να το κανουμε δεν την εχουν τις περισσοτερες φορες.

Είναι λίγο παράλογος ως τρόπος σκέψης αλλά τίποτα δεν αποκλείεται. Γιατί δηλαδή να θες να “γδύσεις” κάποιον εάν ήδη έχεις πολλούς μαθητές και βγάζεις αρκετά; Τώρα εάν όπως λέει ο babis είναι κάποιος που απλά δεν το έχει, ίσως καλύπτει στα βασικά τους μαθητές του (και για αυτό κρατάει τιμές σχετικά χαμηλές, 15-20 ευρώ) και μόλις εκείνοι τον ξεπεράσουν απλά αλλάζουν δάσκαλο. So simple!

Μήπως αυτό είναι ένας μύθος; Γιατί δηλαδή το ρεμπέτικο - λαϊκό στις μέρες μας να είναι η μουσική των χαμηλά οικονομικών στρωμάτων; Παλιότερα ναι, ίσως να είχε μεγαλύτερη απήχηση εκεί, γιατί από εκεί προέρχονταν και οι περισσότεροι δημιουργοί του, αλλά σήμερα; Γιατί; Επειδή θα βγω εκτός θέματος το αφήνω εδώ αυτό το ερώτημα.

Το συμπέρασμα μάλλον είναι, το εξαρχής γνωστό σε όλους, ότι σ’ αυτές τις συνθήκες μάθημα μουσικής θα κάνουν όσοι έχουν να το πληρώσουν.
Για τους υπόλοιπους θα παραμένει πολυτέλεια την οποία δεν μπορούν να προσεγγίσουν.
Αυτό μπορεί να το καταλάβει, πιστεύω ακόμα κι ένας δάσκαλος μουσικής που κάνει μαθήματα για να επιβιώσει ο ίδιος ή ίσως και η οικογένεια: Φαντάζομαι ότι αν ήθελε να κάνει λχ μαθήματα ζωγραφικής μπορεί ν’ ανακάλυπτε ότι δεν “βγαίνει” με τις τιμές που θα του ζητούσε ο ζωγράφος - δάσκαλος.
Τελικά δεν ανακαλύπτουμε την Αμερική, αν πούμε ότι όσο πιο ακριβό είναι το μάθημα τόσο πιο απρόσιτο γίνεται, και το αντίθετο.
Το τι συμπεράσματα βγάζει ο καθένας, αν το πρόβλημα οφείλεται στους ακριβούς δασκάλους ή στα φτηνά μεροκάματα ή στην κοινωνική οργάνωση που καθιστά την παιδεία εμπόρευμα, αυτό είναι νομίζω το ερώτημα.
Κατά τα άλλα, στις παρούσες συνθήκες, το θέμα παραμένει στην επίδραση της προσφοράς και της ζήτησης, όπου η “ζήτηση” δεν είναι η ζήτηση που έχει την ανάγκη, αλλά η ζήτηση που μπορεί να πληρώαει: στην οποία εν τέλει εξαντλείται και η προσφορά.
Ελπίζω σε άλλο τόπικ να συζητήσουμε αναλυτικότερα για τις παρούσες συνθήκες και τους όρους του μετασχηματισμού τους :slight_smile:

Παιδια,ευχαριστω πολυ ολους για τη συμμετοχη σας στο θεμα…νομιζω ομως οτι εχουμε απομακρυνθει λιγο απο το ‘‘στοχο’’ μου που φιλοδοξουσα οταν το ξεκινησα…εχουμε αναλλωθει πολυ στο θεμα της προσφορας - ζητησης κατι το οποιο δε χρειαζοταν να το θιξω εδω ετσι κι αλλιως νομιζω γιατι απλα ισχυει παντου στην αγορα…ας μεινουμε λιγο στην ουσια που μας αφορα ολους,δηλ. το μπουζουκι το οποιο πλεον διαφαινεται οτι θα μαθαινει να παιζει ολο και λιγοτερος κοσμος,με οτι συνεπειες εχει αυτο μακροπροθεσμα στη λα’ι’κη και κυριως ρεμπετικη παραδοση μας…(αφου λα’ι’κη σημερα χαρακτηριζεται η ‘‘σκυλαδικη’’ δυστυχως,και το συγκεκριμενο ειδος προβαλλεται κατα κορον στα Μ.Μ.Ε. οποτε αυτο σιγουρα δε θα πονεσει).Μη ξεχναμε οτι το ρεμπετικο το διαδιδουμε εμεις οι ιδιοι οι οποιοι το ψαχνουμε κιολας και ενας πολυ καλος τροπος διαδοσης ειδικα στις νεες γενιες αλλα και σε εμας,ειναι και να το παιζουμε!

Φιλε συμφορουμιτη διαφωνω με τους χαραχτηρισμους σου…διοτι,ολοι αυτη που πραγματικα ξερουν και εχουν τον τροπο να μεταδιδουν την τεχνη τους ουτε λαμογια ειναι ουτε γυφταρια…!!!
Αν μπορει καποιος ας ασχοληθει μονος του και να μην εχει (υποχρέωση) σε κανεναν δασκαλο.
Εννοείται αναφέρομε σε πραγματικους δασκαλους ετσι…???
Μπροστα στον πλουτο τις μαθησης, τι αξια εχουν τα χρηματα ρε παιδια??? Μαθαινεις κατι και το εχεις προικα για μια ζωη…
Αναρωτηθείτε εσεις που διαφωνητε αν μπορειτε να διδάξετε αυτο που ξερει ο καθενας τζαμπα για να ειναι (λα’ι’κος) ανθρωπος…και μετα τα ξαναλεμε…!!!
Αν καψουρευόμασταν ομως καμια γυναικα τοτε τα πενηνταευρα γίνονται πετσετακια…!!!
Να ειστε καλα…!!!

Ας είμαστε ρεαλιστές 50 είναι πολλά…πως να το να κάνουμε???ειδικά για κάποιον αρχάριο είναι πάρα πολλά…προσωπικά πλήρωσα αρκετά για να μάθω όσα ξέρω-αυτά που ξέρω και είμαι σίγουρος ότι τα 50 είναι πολλά όποιος και να τα ζητάει…κατά τα υπόλοιπα ούτε θα χαθεί η αυθεντική λαική και ρεμπέτικη μουσική ούτε κάτι παρόμοιο θα συμβεί όσα χρόνια και να περάσουν,φίλε katsigiannis το παράδειγμα της καψούρας ελπίζω να καταλαβαίνεις πως αν το διαβάσει πατέρας που θέλει το παιδί του να μάθει το όργανο και δεν έχει τη δυνατότητα όχι για 50 αλλά ούτε για τα μισά θα γελάσει το λιγότερο…φυσικά η άποψη μου είναι ότι η μάθηση πρέπει να πληρώνεται σε φυσιολογικά επίπεδα πάντα…
Σας ευχαριστώ…

1 «Μου αρέσει»

Συμφωνω στα περισσοτερα με τον Αγη.Αυτο που θελω να προσθεσω ειναι οτι η τιμη ειναι υπερβολικη σιγουρα,κ προφανως κατακριτεα αλλα γιατι να μην το κανει?Αφου τον αφηνουν!!!Κ φυσικα μαυρα εννοειται…Δεν λεω “πανε ελεγξε τον” ουτως η αλλως αυτοι ειναι που προωθουν την επι πληρωμη εκπαιδευση,αυτοι που μας κανουν να θεωρουμε την εκμαθηση οργανου,τον πολιτισμο γενικα,πολυτελεια.Αυτο λοιπον ειναι φυσιολογικα σε μια οικονομια που η παιδεια ειναι εμπορευμα κ οχι αγαθο…Περι καψουρας κτλ ειναι περιττα,γελοια επιχειρηματα…Ο ανθρωπος αυτος,ο δασκαλος, μπορει να εχει 3 παιδια κ οντως να εχει αναγκη να “χτυπησει” την τιμη,το θεμα ειναι να δει τι τον εφερε σε αυτη τη κατασταση…Ο κοσμος δεν εχει λεφτα…Αν εσυ κοιτας μοναχα με εξισωσεις στο τελος δεν θα εχεις μαθητη…