Μάνα μου με σκοτωσανε

Μηπως το συγκεκριμένο τραγούδι το εμπνεύστηκε ο Μαρκος από τις δύο…πηρουνιες που έφαγε από το Μαθεση?

αυτο φηλαρακη ηναι μια παραπληροφορια δεν ησχη εκανε πολες μανουρες ο μαθεσης
γνοστος για αυτα τα θεματα αλα οχη οτη την επεσε στον μαρκο και ξερο γιατη
λενε το εκανε ο μαθεσης αυτη την βρομα δεν ξερο πος κηκλοφορησε
αλα δεν πεζη κατη τετιο αν πεζη οτη εγηνε αυτο τοτε θα πεζη και ο λογος
που το εκανε και επηδη δεν πεζη κατη τετιο απο την πλεβρα του μαρκου
δεν το πηστεβο…

Ειμαι σχεδον σιγουρος οτι οι στιχοι αυτοι δεν ειναι του Μαρκου αφου πουθενα οι στιχοι των τραγουδιων του δεν ταιριαζουν με το συγκεκριμενο.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 01:47 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 01:46 —

Μαλλον πρεπει να διαβασεις την αυτοβιογραφια του.

Παιδιά, βάλτε κι εμάς στο κόλπο. Ποια είναι η ιστορία ότι την έπεσε ο Μάθεσης στον Μάρκο; Από πού είναι γνωστή η ιστορία, και από πού είναι οι αντίθετες πληροφορίες;

(Την αυτοβιογραφία την έχω διαβάσει, αλλά δεν την έχω πρόχειρη. Αν θυμάμαι καλά, ο Μάρκος δεν εκφράζεται και πολύ θετικά για τον Μάθεση. Δε λέει κάτι του στυλ «κι άλλοι ήταν μάγκες αλλά ήταν κύριοι, αυτός το παράκανε με το νταηλίκι», κάπως έτσι;)

Το άκουσα σε μία συνέντευξη του νεαρού γεωργιαδη στο κανάλι ρικ νομίζω.πολύ ενδιαφέρον συνέντευξη στην οποία προβάλλεται και βίντεο με το μάρκο και τους υιούς να το τραγουδά .
Τέλος πάντων δεν ξέρω αν ισχύει η πληροφορία δεν την έχω διασταυρώσει.

Ναι, αλλά τι άκουσες;

ληπον για το θεμα με τον μαθεση αυτο εγηνε λεγετε οτη ο μαρκος ηταν ρουφιανος
και ο μαθεσης του ερηξε της πηρουνιες για αυτο το λγο μγα ψαμα οτη ο μαρκος
ηταν ρουφιανος ο μαθεσης γνοστος για τους τσαμπουκαδες μαληστα σε καπια
μερα που ηταν μαζεμενη η μαγκες μαρκος ανεστος και αλη εκανε μια πραξη
οπος λεγετε και οτη εβγαλε την γκουμπουρα του και ερηξε στον τηχο για
να ξηπνηση ο δελιας απο της ντακλες που εκανε τα πηρε ο μαρκος και του εβαλε χερη
δεν τσαμπουκαλεφτηκε στο μαρκο ομος τον σεβοταν τορα που εγηνε αυτη η φαση
λεγε οτη ο μαρκος μεσα στη φηλακη που ηταν ηχε καλητερη μεταχηρηση απο
τους αλους κρατουμενους ε καιι κατη παληκαρακια βγαλανε οτη ο μαρκος
τα ηχε κανη πλακακια ενοληγης ρουφιανος μεγα ψεμα και καλα εγηνε
ο λογος που τον πηρουνιασε ο μαθεσης πολα λεγοντε αλα δεν μπορης να επηβεβεοσης
τορα πια αυογραφια το λεγη αυτο δεν ξερο αυτο που ξερο δεν ησχη,
και γιατη δεν τσαμπουκαλεφτηκε τοτε με τον δελια, αν ηξερε οτη ηταν ρουφος
τη ναπο ψεματα πολα ηχε ποι ο μαρκος λεγοταν για παρτη του, οπιος θελη πηστεβη…

Εδώ είναι η συνέντευξη.άκουσα αυτό που έγραψα.δεν αναφέρει λεπτομέρειες

Στη ρεμπέτικη ιστορία 1 του Κ. Χατζηδουλή σελ 94-96 στις αφηγήσεις του ο Μάθεσης αναφέρεται στο περιστατικό με το πιρούνιασμα του Μάρκου. Δεν μπορώ να το μεταφέρω γιατί είναι 2 σελίδες κοντά. Πάντως δεν είχαν και τις καλύτερες σχέσεις.

Φίλε βασικά μιας και κατοικώ στο εξωτερικό και μου είναι δύσκολο να προμηθευτών το βιβλίο,σου είναι μεγάλος κόπος να αντιγραψεις το κείμενο?μπορείς και να το σκαναρεις.
Ευχαριστώ!

Δύσκολα μου βάζεις, δεν έχω σκαν. Πάντως δε νομίζω ότι μπορείς να βγάλεις άκρη από τα λεγόμενα του Μάθεση. Μιλά με πολύ εμπάθεια για το Μάρκο σε σημείο που γίνεται κουραστικός. Το συμβάν με τις πιρουνιές σχετίζεται με το φόνο του Στρίγκλα από το Μάθεση. Αν ο φόνος έγινε το 1938 όπως αναφέρεται εδώ
http://www.rembetiko.gr/forums/showthread.php?t=25414&page=2 #12
και το Μάνα μου με σκοτώσανε ηχογραφήθηκε το 37 δεν έχουμε κανένα κοινό τόπο. Βέβαια ο Μάθεσης στις αφηγήσεις του Χατζηδουλή τοποθετεί το φόνο στο 35-36. Τρέχα γύρευε…

δεν εχο διαβαση για να ημε ηληκρηνης το βιβλιο του μαθεση αν το γραφη
αυτο το πεσηστατηκο για τον μαρκο μπαντος το πιρουνιασμα θεορητε
οτη αν φας πιρουνια στον κολο θεορησε ρουφιανος αυτο ελεγα και πιο
πανο αν εγηνε το σκηνηκο αυτο τοτε θεροτηκα τον ηχε βγαλη
τον μαρκο ρουφιανο ηνε χοντρο αυτο για τους μαγκες το πιρουνιασμα
προσβολη μεγαλη και αν ηχε πεξη νομηζο πος ο μαρκος θα την ηχε κανη για αλη χορα
αν ηχε σηβη αυτο το σκηνηκο ηνε πολη χοντρο αυτο.

για το τραγουδη δεν εχο κατη να πο, νομηζο αναφερετε σε καπιο σκηνηκο ο μαρκος.
που θα εγηνε σε καπιον και οχη οτη εχη να κανη με τον μαθεση.

Ανάξια λόγου νομίζω, αλλά μια και επιμένεις …
Με δύο λόγια η ιστορία και όπως ακριβώς τα λέει ο Τρελάκιας:

<< To 1935-36 σκότωσε με 4 πιστολιές τον Στρίγκλα και κατόπιν κρυβόταν σε σπίτι φίλου του στην Δραπετσώνα, όπου γλεντούσαν παρέα και με τον Μάρκο που τους έπαιζε.
Μπήκε η Ασφάλεια και της έδωσε ένα ψευδώνυμο (Σχίζας).
Ο Μάρκος όμως τον κάρφωσε με ένα “εβίβα Μάθεση” που είπε και τελικά συμβιβάσθηκε να παραδοθεί στο τμήμα μόνος του, μια και στην έφοδο απείλησε τους αστυνομικούς με δύο γεμάτα πιστόλια.
Έμεινε υπόδικος, βγήκε με εγγύηση και στη δίκη αθωώθηκε λόγω φόνου σε άμυνα.
Βρήκε τον Μάρκο στην αγορά,πήγανε σε μαγειρείο,τον άρχισε στα μπινελίκια και του κάρφωσε 2 πηρούνια >>.

α, μαληστα ετση πεχτηκε το σκηνηκο, επηδη και εγο δεν το εχο διαβαση, το βιβλιο
δηλαδη τον καρφοσε ο μαρκος με ενα (εβηβα μαθεση,) ενοληγης απο γκαφα του μαρκου.

και καλα ο μαρκος μπροστα τους ηπε ετση δεν ξερουμε ομος την αλη πλεβρα
δηλαδη απο τον μαρκο τη ακρηβος εγηνε εχουμε μονο αυτο να το λεγη ο μαθεσης.

εγο μπαντος ροτησα εναν γνοστο μου οχη αν κατα πος πεχτηκε το σκηνηκο με τον μαθεση
αλα αν εχη βαση αυτο με το πηρουνιασμα επηδη εχη κανη τουφα μεσα και ξερη για αυτα
μου ηπε ακρηβος επη λεξη οτη θεορησε ρουφιανος αν την φας στον κολο τορα μαχερια η πηρουνια
το ηδιο πραμα ηνε. κατη σαν σταμπα σαν να σε εχουν σημαδεψη ποσο δε το πηρουνιασμα επησης
πολη χοντρο αυτο οπος και αν εχη. τη να πης τορα δεν εχουμε την μαρτηρια του μαρκου η κατα ποσο
εγηνε η φαση μονο ο μαθεσης το γραφη αυτο.

σε αυτο το τραγουδι εχει ακουστει οτι η μελωδια ειναι του αρμαου που εφτιαχνε τις λατερνες. αλλα και σε πολλα τραγουδια του ο μαρκος εχει παρει στιχους απο αλλους. ειτε παραδοσιακους ειτε απο στιχουργους. εγραφε κι ο ιδιος φυσικα… πολλα ειναι και αναμεικτα… βγαλε ακρη…

Για τον Αρμάο υπάρχουν πολλά στοιχεία δημοσιευμένα, κυρίως σε ένα βιβλιαράκι για τη λατέρνα, εκδεδομένο στην Κων/λη από Έλληνες της Πόλης. Πουθενά δεν αναφέρεται ότι ο Αρμάος σκάρωνε και δικές του μελωδίες.

Κ’ εσύ, μαστρο – Αρμάο; Δεν γράφεις ποτέ δική σου μουσική;

«Και βέβαια γράφω. Ως σήμερα, έχω γράψει κάπου 2.000 τραγούδια. Μπορεί και παραπάνω. Μιλάμε, βέβαια για σοβαρά τραγούδια! Χωρίς τίτλο, χωρίς λόγια – σκέτη μουσική… Τραγούδια μόνο για λατέρνα. Ένα σωρό από αυτά τραγουδήθηκαν, αγαπήθηκαν… Κανένας δεν ξέρει πως είναι του γέρο – Αρμάου. Ε, κ’ ύστερα; Εγώ τα γράφω για τη λατέρνα μου.
(περιοδικό ΕΙΚΟΝΕΣ 1966)

«Ο Μάρκος ήταν φίλος μου […] Τούδωσα ένα ζεϊμπέκικο που το είχα γράψει εγώ τη μουζική (εγώ έγραφα πάντα μουζικές χωρίς λόγια γιατί τα λόγια δεν χρειάζονται στη λατέρνα) και του είπα του Μάρκου να βάλει λόγια και να το βγάλει δίσκο. Το έβγαλε, ο ίδιος τραγούδησε και είναι αυτό που λέει “Μάνα μου με σκοτώσανε, δυο μαχαιριές μου δώσανε”, μουζική δική μου και λόγια του Μάρκου. Αυτό το τραγούδι όταν βγήκε το τραγουδούσανε ακόμα και τα πιτσιρίκια εδώ στη Δραπετσώνα. Όταν πιάστηκε καλά, τόβαλα και στη λατέρνα»
(συνέντευξη στον Χατζηδουλή, ΤΑ ΝΕΑ, 9/8/1978)

2 «Μου αρέσει»

!!! Ούτε ο Τσιτσάνης δεν έγραψε τόσα… Μήπως εννοεί έχω σταμπάρει;

(ο Κουνάδης πάντως, καταχωρεί το Μάνα με μαχαιρώσανε ως σύνθεση του Μάρκου)

Όχι, τα διαχωρίζει:



Ο Κουνάδης αναφέρει τους συνθέτες όπως έχουν δοθεί επίσημα από τις ετικέτες, ή και τους τυχόν αδήλωτους;