"Λειψη" ρεμπετοκιθαρα

Εντοπισα μια ρεμπετοκιθαρα Ζοζεφ προς πωληση με σπασμενο καπακι
Δεδομενου του παραπανω, η τιμη ηταν αρκετα συμφερουσα εκ πρωτης απ οσο γνωριζω

Αλλα διερωτωμαι τα εξης:

α) Αξιζει τον κοπο να την αγορασει κανεις και να την δωσει σε μαστορα προς αποκαταστασιν;
β) Αν η κιθαρα πεσει στα χερια ενος ημιεπαγγελματια απο γνωσεις παιξιματος -για να το θεσω…κομψα- μηπως δεν ειναι και το καλυτερο για το ιδιο το οργανο, οσον αφορα τον τροπο “ωριμανσης” του ή αλλες παραμετρους; Ή δεν τιθεται τετοιο ζητημα μετα απο τοσα χρονια;

Τα φωτα σας γνωστικοι (και ιδιως κατασκευαστες)…

Καλημέρα,

εγώ δεν είμαι ούτε “γνωστικός” ούτε κατασκευαστής αλλά θέλω να σου πω την ταπεινή μου γνώμη φίλε huzzam…με το ρίσκο να με “δείρουν” οι λάτρεις του Ζοζέφ!:241:

1ον
Γιατί να μην είσαι καλός για το συγκεκριμένο όργανο δηλαδή?
Με την ψυχούλα σου δεν παίζεις και εσύ?

2ον
Δεν θα έδινα χρήματα για το συγκεκριμένο όργανο και για κανένα όργανο του συγχωρεμένου του Ζοζέφ…αυτό που δεν λέει κανείς δημοσίως είναι ότι ήταν
μία φίρμα-οργανοποιός της εποχής του με μεγάλο ταλέντο σίγουρα, ανάλογο κάποιων σημερινών οργανοποιών, που έφτιαξε πολλά όργανα αλλά πούλησε και άλλα τόσα που δεν ήταν δικά του αλλά είχαν το ταμπελάκι του…(ακριβώς όπως κάνουν και σήμερα κανά δυο φίρμες οργανοποιοί και σου παίρνουν το 3χίλιαρο για πλάκα)
:112::112::112:

Από όλα αυτά τα όργανα λοιπόν με ταμπέλα Ζοζέφ, ζήτημα να υπάρχουν 30 μπουζούκια που να παίζουν ακόμα καλά…τα συμπεράσματα δικά σου για το πόσο θα πληρώσεις πραγματική αξία ή μύθο…:089:

και όπως διαβάζω και εδω μέσα απο γνώστες το καπάκι είναι το σημαντικότερο στα έγχορδα. Οποτε αν αλλαξεις καπακι, εχεις αλλο οργανο και όχι ζοζεφ (στη περιπτωση που θες απαραίτητα ζοζέφ)
Νομιζω ότι ο Σαραντος εχει δικαιο παντως …

Να ήταν το όργανο σωστο, να το επαιζες και να σου άρεσε… να το επαιρνες…
Αλλα τώρα είναι … γουρουνι στο σακί…

εγω λεω να την παρεις αλλιως στειλε μου πμ να την παρω εγω ισως μπορεσω να αλλαξω το καπακι μονος μου.

Κοίτα, μερικοί θέλουν να έχουν ένα παλιό όργανο στα χέρια τους, ακόμα κι αν έχει υποστεί μεγαλη επισκευή. Είναι αλήθεια πως εάν αλλάξεις καπάκι, δεν έχεις ίδιο ήχο.
Αν δεν στο πουλάει οργανοποιός, ζήτησε από τον τύπο να το πάτε σε κάποιον, να εκτιμήσει το κόστος της επισκευής, να το ζυγίσεις με τα λεφτά που σου ζητάει ο άλλος…

Μια και το έφερε η κουβέντα, έχω παίξει με δύο κιθαρόνια του Ζοζέφ, τα οποία και τα δύο τα είχαν Πατρινοί ρεμπετοκιθαρίστες μουσικοί. Ήταν και τα δύο σε πολύ καλή κατάσταση, με ωραίο ήχο, το ένα πάρα πολύ σκληρό και το άλλο πούπουλο…:039:

Πάντως δεν πολυαναφέρεται ανάμεσα στους κορυφαίους κατασκευαστές για κιθαρόνια, εάν δεν κάνω λάθος…
Καλή τύχη

Πολυ ωραια, μαλλον θα ακολουθησω τη μεθοδο-“babis”.
Επ αφορμης των λεγομενων του Σαραντου αν γνωριζει καποιος να με πληροφορησει για το πώς/πόσο κοστολογουμε στο περιπου μια … αρτιμελη τετοια κιθαρα και τί πρεπει να προσεξει καποιος στην αγορά;
Παρεμπιπτοντως, georgalasg -για να μην κατευθυνθει προς το θεμα της εξ ολοκληρου αλλαγης η κουβεντα απο επομενες απαντησεις- εννοειται πως δεν θα αλλαξω καπακι διοτι προσεξα αυτο που αναφερεις σε προηγουμενο αναλογο θεμα. Ο λογος γινεται καθαρα για επιδιορθωση.

(μα που πηγαν οι οργανοποιοι … ;

κυριε φρονιμόπουλεεε … )

Απ όλες τις παλιές κιθάρες που έχω παίξει μόνο μία πληρούσε τις προυποθέσεις που απαιτεί μια καλή κιθάρα.Όλες οι αλλες ήταν καλές για πολύ συγκεκριμένα πράγματα . Αυτό που θέλω να πώ είναι, το ότι είναι παλιά μιά κιθάρα και μάλιστα γνωστου κατασκευαστή , σε πρακτικό επίπεδο δεν λέει και πολλά.Αν σε ικανοποιεί για τα πραγματα που θέλεις να παίξεις πάρτην. Σε δευτερο επίπεδο πρέπει να επηρεαστείς απο την παλαιότητα και τον επώνυμο κατασκευαστή.
Εγω στην φάση που είμαι τώρα και με τις κιθάρες που έχω στην κατοχή μου(που με καλύπτουν παικτικά) εαν η τιμή είναι λογική θα την επαιρνα για καθαρά συναισθηματικούς λόγους.

Εδώ που τα λέμε, αρκετές κιθάρες αποδίδουν καλύτερα όταν είναι σχετικά καινούργιες και μετά θαμπώνουν και χάνουν αρκετό απο τον όγκο του ήχου τους.

Ακουσα πρόσφατα κάτι καλές παλιές κλασσικές, μία βιενεζικη και μια ισπανική(νομίζω Torres η κάτι τέτοιο) και οι 2 του 1800κάτι και μου φανήκαν και τα 2 όργανα σχετικά αδύναμα παρά την καλή τους ποιότητα. Μου εξήγησαν οτι αντίστοιχου τύπου αντίγραφα τείνουν να έχουν δυνατότερο ήχο,αν και δεν έχουν την ποιότητα και ομοιογενεια των παλιών. Υποθέτω λοιπόν οτι αρκετές κιθάρες δεν …γερνάνε καλά. η κάνω λάθος; Οι περισσότεροι κλασσικόι κιθαρίστες παίζουν πάντως καινούργια όργανα…
Κάνας μάστορας;

Αναφερε καποια παραδειγματα αν θες γιατι δεν ειμαι βεβαιος αν το καταλαβα πληρως. Εννοεις π.χ οτι μπορει να ταν καλες για ρεμπετοκιθαρες αλλα οχι για αλλα ειδη παιξιματος ή ουτε αυτο; Και γιατι δεν ηταν καλες; Τεχνικες λεπτομερειες;

(ευχαριστω κιολας ε…)

Δεν υπάρχει αντικειμενικό κριτήριο κοστολόγησης.
Βλέπω πολύ συχνά στην Χρυσή ευκαιρία αλλά και αλλού αγγελίες για τέτοια κιθαρόνια με 2000 και βάλε ευρώ, τεράστια ποσά, τα οποία θα δικαιολογούνται μόνο εάν το όργανο είναι σε άριστη κατάσταση, εμφανισιακά, ηχητικά και “εργονομικά”, κι εφ’όσον ήταν ένα ακριβό όργανο όταν κατασκευάστηκε.
Προσωπικά για κιθαρόνι που να θέλει αλλαγή το καπάκι (ή να έχει ράγισμα/σπάσιμο σε σημαντικό σημείο του καπακιού), δεν θα έδινα πάνω από 300-400-500 ευρώ ακόμα κι αν ήταν ΖΟΖΕΦ, ΑΠΑΡΤΙΑΝ, ΜΟΥΡΤΖΙΝΟΥ, ΠΑΝΑΓΗ, αφού ή το επισκευάζεις κι έχεις ένα όργανο με καινούργιο ήχο -άρα τί να την κάνεις την ταμπέλα μέσα-, ή το “γυαλίζεις” και το κρεμάς στο σαλόνι σου για διακόσμηση… (εάν κάνω λάθος σε αυτή μου την εκτίμηση, ας με διορθώσουν οι οργανοποιοί)
Κατά τη γνώμη μου πρέπει να ελέγχουμε

  1. Το καπάκι: για ραγίσματα σπασίματα, τριξίματα, τις φιγούρες (το υλικό τους), τα βερνίκια. Τον καβαλάρη, εάν είναι σταθερός και καλά κολλημένος. Εάν είναι “μουστάκι”, ότι οι τρύπες δεν είναι “ξεχειλωμένες”
  2. Το σκάφος/τα ξύλα: για ξεκολλήματα στις “γωνίες”, σπασίματα, κατάσταση βερνικιού, χαρακιές κτλ
  3. Την ταστιέρα : εάν είναι η αυθεντική, εάν είναι σωστή, σκευρωμένη, βολική κτλ
  4. Τον ήχο : εάν έχει καλό ήχο το όργανο. Εάν φέρει πλαστικές χορδές, δεν σημαίνει ότι αντέχει τις μεταλλικές…
  5. Τα κλειδιά, τα τάστα, αν και αυτά αλλάζονται εύκολα χωρίς να επηρρεάζουν τον ήχο