Θα συμπληρώσω στο θέμα ότι πρόκειται για το δεύτερο σιντί του Λ.Λαυτσή (με τίτλο “bouzouki in baroque style”) και όχι για το πρώτο (με τίτλο “κάστρο”).
Όσον αφορά τις διαφωνίες και τις ενστάσεις που διατυπώθηκαν θα πω ότι το ρεμπέτικο είναι το σημείο αναφοράς όσων γράφουμε σε αυτό το site. Εγώ προσωπικά έχω σπουδάσει 6-7 χρόνια κλασσική κιθάρα και αρμονία (χωρίς να πάρω πτυχίο) αλλά κόλλησα μανιωδώς και πορεύομαι με το ρεμπέτικο από πολύ νωρίς χωρίς να μιμηθώ τους συνομήλικους μου ή να ακολουθήσω καμία άλλη παραίνεση ή καθοδήγηση από το οικογενειακό ή κοντινό περιβάλλον. Ποτέ δεν ακολούθησα τον συρφετό και πάντοτε έκανα αυτό που πίστευα. Ωστόσο, η μουσική που λατρεύω δεν είναι λόγος και εφαλτήριο για να μισώ και να πολεμώ τους άλλους ακροατές και μουσικούς που αγαπούν τη jazz, τα latin, την κλασσική, τα δημοτικά, τα ινδικά. Έχω περάσει τους φανατισμούς μου αλλά ως παιδικές ασθένειες τους ξεπέρασα… Σε αυτό το ελευθεριακό πλαίσιο, ο κάθε μουσικός μπορεί να πειραματίζεται, να δοκιμάζει, να παίζει ηπειρώτικα με μπαγλαμά, νησιώτικα με μπαλαλάϊκα, ρεμπέτικα με κόρνο κ.λπ. Δεν θα του δώσω εγώ πιστοποιητικό φρονημάτων ή έγκριση για να επιτύχει ή αποτύχει σε αυτό που γουστάρει να κάνει. Ανεξαρτήτως εάν μου αρέσει ή όχι. Εξάλλου και το κλαρίνο φυτευτό από τους Βαυαρούς στην ελληνική παράδοση ήταν και το ακκορντεόν φερτό από αλλού ήταν και τα σουίνγκ του Χιώτη απέξω ήρθαν!!! Όλα όμως έδεσαν, πέτυχαν, αγαπήθηκαν από τον λαό…
Διατηρώ φιλίες με μουσικούς από άλλους μουσικούς χώρους και σέβομαι και θαυμάζω την δουλειά τους, την άνεση, την μελέτη, την εργατικότητα τους και τις δυνατότητες τους να παίζουν πράγματα που θα ήθελα τέσσερις ζωές για να φτάσω. Ασφαλώς, οι αρετές τους δεν μπορούν να λειτουργήσουν στην ταβέρνα ή το πανηγύρι. Το ίδιο και ο Mozart, o Scarlatti, o Benny Goodman κ.α δεν θα λειτουργήσουν σε κυκλαδίτικο γάμο, σε ηπειρώτικο πανηγύρι, στην ταβέρνα για να συνοδεύσουν το κρασάκι και το μεζεδάκι. Δεν σημαίνει ότι είναι όμως ατάλαντοι και καλαμπόρτζηδες… Ας δούμε λίγο και τον Benny (τώρα που το 'φερε η κουβέντα) και ας μην μοιάζει στον Γιαούζο και τον Καρακώστα!!! Ιδού: http://www.youtube.com/watch?v=rl8jXhh3Khg Φοβερός έτσι;;; Και λίγο Scarlatti (Alesandro όχι Domenico!!!): http://www.youtube.com/watch?v=g5hAe8jsYAc
Είναι λοιπόν εξαιρετικά δύσκολο και απαιτητικό να συλλάβεις στο μυαλό σου ένα ολόκληρο συμφωνικό έργο, όπως έκαναν ο Μπετόβεν και ο Μότσαρτ και να συνδυάσεις πολλές φωνές και μελωδικές γραμμές δίνοντας ένα τέλειο αποτέλεσμα… Και ο ίδιος ο Μάρκος θα παραδεχόταν ότι “είναι ωραίος ο μάγκας” που έφτιαξε ένα τέτοιο δύσκολο έργο…
Ο Λαυτσής λοιπόν μπορεί να ακολουθεί ότι επιλογή θέλει και θα αγαπηθεί ή όχι η τέχνη του. Δεν είναι έγκλημα πάντως να παίζεις ωραία κλασσικά έργα ασχέτως εάν δεν είναι ελληνικά και δεν εντάσσονται στην λαϊκή διασκέδαση. Σημασία έχει να σέβεσαι το παρελθόν και την καταγωγή σου και να μην γίνεσαι γενίτσαρος. Ο Λάκης δεν έχει έπαρση ή κόμπλεξ, είναι σεμνός, νοικοκύρης στη δουλειά, μελετά με θρησκευτική ευλάβεια ιερομανάχου, παίζει αυτό που αγαπάει και δεν αποκλείει τα λαϊκά που έχει παίξει με επιτυχία δίπλα σε όλα σχεδόν τα μεγάλα ονόματα του λαϊκού πάλκου.
Κλείνω θυμίζοντας μια ατάκα από ρεμπέτικο τραγούδι: “Γεια σου Μάρκο μου Καρούζο” - “Γεια σου Ρούκουνα Κεπούρα”.
Ιδού λοιπόν τί εκτιμούσαν ο Ρούκουνας και ο Βαμβακάρης:
Jan Kiepura (o sole mio) http://www.youtube.com/watch?v=L0Ge4ZZjNSg
Και ο συγκλονιστικός, ανατριχιαστικός ναπολιτάνος Ενρίκο Καρούζο: http://www.youtube.com/watch?v=aef9DGvZ8Qo
Είμαι βέβαιος ότι τώρα μας βλέπουν και γελάνε που διαφωνούμε για λεπτομέρειες: Τους βλέπω με την φαντασία μου, κάθονται δίπλα στον Νούρο και τον Νταλγκά, συναγωνίζονται και κάνουν όλοι μαζί φοβερή παρέα στον παράδεισο…