Κούρδισμα Πολίτικου Λαούτου

Μπορεί κάποιος να μου πει τι ακριβώς κούρδισμα εχει το πολίτικο λαούτο;

Ξέρω ότι είναι ή (Ρε Λα Ρε Λα) ή (Λα Ρε Λα Ρε).

Πείτε μου μόνο από που τις μετράτε από τις ψιλές προς τις χοντρές ή ανάποδα, για να μη μπερδευτούμε.

Ευχαριστώ.
Γιώργος

πολιτικο λαουτο ή λαύτα.Το κουρντισμα του είναι Λα Ρε Λα Ρε απο οπου κι αν τις παρεις.

Ευχαριστώ για την απάντηση.

Λες δηλαδή ότι έχει δύο κουρδίσματα;

Γιατί είναι διαφορετικό να πάρεις πρώτα Λα την χοντρή και μετά σε άλλο κούρδισμα Λα την λεπτή.
Σωστά;

ddr αν κατάλαβες δεν μιλάω για τις δύο χορδές που ανήκουν στο ιδιο ζευγάρι της διπλής χορδής. Μιλάω από που μετράς το κούρδισμα.

Χαιρετε και αγαλιαστε φιλοι της Ρεμπετιας.
Το Forum καλα κρατει οπως βλεπω. Εγω ο ταλαιπωρος μπηκα στο Forum μετα απο αρκετους μηνες ενεκα ο στρατος και η μαμα πατρις ειμαι στην ΣΕΑΠ στο Ηρακλειο και βρήκα προσβαση στο Internet (αλα τα Ελληνικα στρατα!)τωρα τελευταιως.
Φιλια πολλα και χαιρετισμους ιδιαιτερα στους αγαπητους Σωτο και Κουρουνη-χρονια πολλα και καλα μπαγασακο!-και σε ολους τους συναγωνιστες.

Υ.Γ. Συνονοματε Γεωργιε εχει δικιο ο ετερος Γεωργιος που δεν καταλαβαινει τι λες αλλο το ρε λα ρε λα απο πάνω και αλλο απο κατω!

Διευκρίνισε γιατι το ζήτημα ενδιαφερει και αλλους.

Καλώς το παιδί , μια χαρά είμαστε όλοι.
Ο ΚΚ(ΤΜ) μας έγινε Θεσσαλονικιός και τον χάσαμε.Οί υπόλοιποι όλο και βρισκόμαστε καμμιά φορά.Ελπίζω να περνάς καλά στην αγκαλιά της πατρίδας ,είναι λίγο ζόρι μερικές φορές αλλά κάποια στιγμή όλα μπαίνουν στην σειρά τους.
Στείλε κανα mail να τα πούμε.
danhil35@hol.gr

Γιώργαρε γεια και χαρά σου.
Έφτασες λοιπόν ΣΕΑΠ.
Περιμένω να μου στείλεις το τηλέφωνο να τα πούμε.
Δώσε πολλά χαιρετίσματα στον Γιάννη, τον Χρήστο και τον Ιπποκράτη και …πιείτε κανένα παραπάνω για τους απόντες, έτσι;
Στείλε μαιλ(αλα …γκρέκα,εε;:wink: στο
g_papage72@yahoo.com.
Eλπίζω να περνάς …ανεκτά, και να τα πούμε σύντομα.

Γεια σου φίλε μου Γιώργη Μοναχοπότη.
Κοίτα να τους πάρεις το αέρα εκεί και μη μασάς. Στρατός είναι, όχι να το πάρεις και στα σοβαρά.

Και μην ακούς το Σώτο. Σαλονικιός εγώ μπορεί να έγινα, αλλά αυτοί που μείνανε ‘Αθηναίοι’ μη νομίσεις πως το καίνε το πελεκούδι κιόλας!

Κανόνισε να ανέβεις κανένα ΠΣΚ Αθήνα και θα κοιτάξω να είμαι εκεί να τα π(ι)ούμε.

Στείλε e-mail στο kour@tee.gr

KK

Kωνσταντίνε μας!!! Σαλλλλλονικιέ μας!!! Eυτυχώς που έχεις κι εμένα (τον Aρτέμη Mάτσα) και έτσι δεν υπάρχει “παραπληροφόρηση” !
ΠΣK (πιθανότατα) θάμαι Σαλονίκη. Για να δω, τι έχεις μάθει, τι έχεις ανακαλύψει στο βορρά…
Tα λέμε
I.

Είναι απλό νομίζω: Θέλω να μάθω πως κουρδίζεται το πολίτικο λαούτο. Ο ddr έγραψε “Λα Ρε Λα Ρε απο οπου κι αν τις παρεις”. Αν πάρεις σαν Λα την κάτω-κατω διπλή χορδή(λεπτή) δεν βγαίνει το ίδιο κούρδισμα με το να πάρεις σαν Λα την πάνω-πάνω χορδή(χοντρή).

Μπορεί κάποιος να το ξεκαθαρήσει;

από όσο ξέρω είναι Λα - Ρε - Λα - Ρε αρχίζοντας από πάνω

Από κάτω (καντίνι) θα τις πάρεις άρα η μπουργκάνα θα βγή ρε.

Ένα που είχε πέσει στα χέρια μου είχε κούρδισμα Λα ΡΕ Λα Ρε αρχίζοντας από πάνω. Ισως τελικά να έχει δύο κουρδίσματα

Μάλλον το δοκίμαζε τρίχορδος μπουζουξής που απέφευγε να αλλάξει δακτυλισμούς.

Σας το αντιγράφω όπως μου το’ στείλε ό Κρητικός φίλος μου:

"Φιλε Ισσακ γεια σου.

Δες τα παρακατω κουρδισματα: http://www.nrompogianakis.com/el/koyrdismata.php
Στο Πολιτικο λαουτο το εχω συναντησει και τα τρια.
Στο μουσικο γυμνασιο Ηρακλειου κουρδιζουν
1ες χορδες=La(A4) 2ες χορδες= Re(D4) 3ες χορδες= La(A3) 4ες χορδες=
Re(D3)
στις συχνοτητες που βλεπεις στον πινακα.Ειναι παλμοι χορδης ανα δευτερολεπτο.
Το Α4 D4 κτλ.προσδιοριζει την θεση της νοτας στις οκταβες του πιανου.

Σε χαιρετω
Νικος Ρομπογιαννακης"

Παλέυω αρκετό καιρό με ενα πολίτικο λαούτο.Εξαιτίας της εξοικείωσης μου με το στεριανό τα ψιλοκαταφερνω ,δεν ξέρω όμως αν έχω τη σωστη τεχνική στην πένα και στο αριστερό χέρι,ενώ δεν είμαι σίγουρος ότι κατέχω όλα τα μακάμια-δρόμους.Μηπως κάποιος μπορεί να βοηθήσει;

(ΝΠ)
Παίζω πολίτικο λαούτο αρκετά χρόνια. Αν και δεν έχω δοκιμάσει ποτέ στεριανό / νησιώτικο νομίζω πως οι τεχνικές διαφέρουν ριζικά: το πολίτικο έχει συγγένεια με το ούτι γιαυτό και αριστερό και δεξί χέρι, καθώς και το ίδιο το όργανο σχετικά με το σώμα, τοποθετούνται όπως στο ούτι. Επειδή είναι σολιστικό όργανο το δεξί χέρι χτυπάει «σολιστικά» και όχι «ρυθμικά», ξέρεις (όχι πάνω / κάτω όλες οι χορδές μαζί παρά μία μία). Επειδή το σκάφος είναι μικρό και βέβαια το καπάκι αλουστράριστο, πρέπει το δεξί να βαράει με δύναμη και με το φτερό να προεξέχει από τη χούφτα πάρα πολύ λίγο (λίγα μόνο χιλιοστά αν γίνεται), ώστε να βγαίνει πιο δυνατός ο ήχος.

Βέβαια, υστερεί πολύ στο τρανσπονάρισμα. Δεν βγαίνουν όλες οι τονικές, εκτός αν το δουλέψεις ουσιαστικά συγκερασμένα. Συνήθως για τα μόρια έχουμε κάθε δεύτερο ημιτόνιο δύο επιπλέον μπερντέδες (μόνο στα χαμηλά τάστα, φυσικά) και σπάνια τρεις (ένας ακόμα για την εναρμόνια δίεση αλλά αυτή είναι ψιλά γράμματα και κανείς δεν θα ακούσει τη διαφορά). Μόνο στο σαμπά θα πρέπει, αν ακούς τη διαφορά, να μετακινήσεις μπερντέ στο διάστημα τρίτης, αλλοιώς το Πα (για τους γνωρίζοντες τον Νάο των βυζαντινών) θα βγή «μπουζουκίσιο».

Αν είσαι πελαγωμένος και δεν έχεις καθόλου βοήθεια, ευχαρίστως να σου δείξω δύο τρία πράγματα, αν και δεν βρίσκομαι σε επίπεδο «δασκάλου», αν σε βολεύει Νέα Σμύρνη. Στείλε μου ημαίηλ.

Νικό σε ευχαριστώ ,σου έχω στείλει μαιλ.

Παιδες μην πανικοβαλεστε. Η Λαβτα(Lavta)κουρδιζεται ξεκινωντας απο την μονη χορδη(μπουργανα)ρε-λα-ρε-λα η για πιο χαμηλο κουρδισμα ξεκινωντας παλι απο την μονη ντο-σολ-ντο-σολ.Για περισσοτερα επικοινωνηστε kemencecihristaki@yahoo.gr

1 «Μου αρέσει»