'Ηταν φυσικό να μπερδευτείς ακόμη περισσότερο, τι περίμενες;:082:
Ή εργασία είναι πολύ σωστή από επιστημονική άποψη (όσο βέβαια μπορώ να κρίνω), και βασίζεται σε μεγάλο μέρος στις αντίστοιχες έρευνες για το συγγενικό με τη λύρα όργανο, το βιολί.
Τώρα γιά τα δικά μας λαουτοειδή έγχορδα, κάποια πράγματα συνδέονται ευθέως και άλλα όχι ! Θα σου πρότεινα να ψάξεις στο διαδίκτυο γιά ανάλογες έρευνες γιά την κιθάρα , του Erik Janson για παράδειγμα , που συμπεριλαμβάνεται και στη βιβλιογραφία.
Βεβαίως και μπορεί να κρίθει σαν «μουγκό» κάποιο όργανο, φαίνεται άλλωστε νομίζω και από τα ψυχακουστικά πειράματα με τις 13 λύρες. Αλλά βεβαίως, και ο τρόπος που δονείται το όργανο από τον παίκτη είναι καθοριστικός.
Τα καπάκια των λαουτοειδών, είναι κατά κανόνα φτιαγμένα από δύο κομμάτια (εκτός από τα πολύ μικρά). Τα φαρδιά νερά, μπαίνουν συνήθως πρός τά έξω και τα στενά στο κέντρο.
Το τελευτίο που ρωτάς, ίσχυρίζεται πως το κάνει ο Φαρούκ στην κατασκευή του ουτιού. Προσωπικά το θεωρώ παντελώς ατεκμηρίωτο ! Όχι, δεν υπάρχει παρόμοια μέθοδος. Ούτε στην πράξη, αλλά ούτε και στην έρευνα δεν τη συνάντησα ποτέ (εκτός απ`τον Φαρούκ).
Εάν σε ενδιαφέρει η κατασκευή , καλά κάνεις που έχεις αυτές τις ανησυχίες. Μην περιμένεις όμως να τις φωτίσεις πλήρως γιά να αρχίσεις, γιατί…δε θα προλάβεις σ`αυτή τη ζωή !!!:019:
Πόσους από τους σημερινούς κατασκευαστές νομίζεις ότι απασχολούν τέτοιες έρευνες; Θα απογοητευτείς! Ούτε στα δάχτυλα του ενός χεριού…ρώτα και θα διαπιστώσεις!
Τι κάνουν τότε; Απλώς προσεγγίζουν την κατασκευή με την εμπειρία και το ένστικτο, όπως γινότανε πάντα. Οι δε θεωρίες που κατά καιρούς διατυπώνουν, δεν αντέχουν σε αυστηρή κριτική (καμμιά σχέση με όσα διάβασες…). Η εμπειρία χρόνων όμως και η παρατήρηση, δίνουν τις λύσεις.
Γιαυτό θα σούλεγα, παράλληλα με παρόμοια διαβάσματα, ασχολήσου και με τεχνικές πληροφορίες και ξεκίνα να κάνεις κάτι στην πράξη, κι
ας μη βγεί και το καλύτερο. Σίγουρα θα περάσεις καλά και θα το φχαριστηθείς.
ΥΓ. Λαύριο, διάβασα; Τότε σίγουρα, τα Λεγραινά τα ξέρεις…