κουρδιστήρι και μετρονόμος

Καλησπέρα στο φόρουμ.
Θα ήθελα αν γνωρίζει κάποιος να προτείνει κάποιο κουρδιστήρι για τρίχορδο και κανέναν ψηφιακό μετρονόμο. Αξίζουν τα κουρδιστήρια που πίανουν πάνω στο μπουζούκι; Αν ναι έχετε να προτείνετε κάποιο γιατί πολλά είδα και για κουρδιστήρι και για μετρονόμο αλλά δυστυχώς δεν γνωρίζω ποιά είναι καλά και ποιά αξιζουν τα χρήματα τους.
Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Γρηγόρης

από τα φτηνά εμπιστεύομαι μόνο το korg PC-1, το μικρό που βγαίνει σε πολλά χρώματα. χρωματικό και με μεγάλη ακρίβεια. όχι, δεν λέγεται χρωματικό επειδή έχει πολλά χρώματα!
εφ’ όσον όμως θες και μετρονόμο, πάρε κάτι 2 σε 1 μην τα πληρώνεις ξεχωριστά. εκεί δεν έχω να σου προτείνω κάτι (τουλάχιστον απέφυγε joyo, f-zone, κλπ).

Ναι αυτό το ξέρω. Αν θες πες μου όμως γιατί λέγεται χρωματικό γιατι αυτό δεν το ξέρω δυστυχώς. Και εγώ για κατι τέτοιο κοίταζα γιατι δεν ξέρω αν οι εφαρμογές για android που χρησιμοποιώ είναι αξιόπιστες. Γνωρίζεις αν κάποιο τέτοιο κουρδιστήρι με το “μανταλάκι” είναι και μετρονόμος.
Γρηγόρης

χρωματικό λέγεται επειδή αναγνωρίζει όλες τις νότες, όχι μόνο πχ τις έξι της κιθάρας. ξέχασα το μόνο αρνητικό, ότι καίγονται εύκολα τα led που δείχνουν τις νότες, καθώς και η δίεση. αν ξέρεις όμως περίπου που είσαι δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά προσέχεις να μην κουρδίζεις ρε# αντί για ρε! έτσι κι αλλιώς το αυτί σου θα είναι πάντα ο τελικός κριτής, διορθώνοντας και τις ατέλειες του κάθε οργάνου.
άμα γκουγκλάρεις σίγουρα θα βρεις κουρδιστήρι με μετρονόμο. μια λύση (ακριβή και άβολη όμως, μάλλον ξεπερασμένη στα φτηνά μοντέλα) είναι να πάρεις επιτραπέζιο κουρδιστήρι-μετρονόμο, και να πάρεις χωριστά μανταλάκι με καλώδιο που μπαίνει στο κουρδιστήρι.
κάθε εφαρμογή στο κινητό σίγουρα θα είναι καλύτερο από οποιοδήποτε μανταλάκι (τεράστια διαφορά υπολογιστικής ισχύος!), απλά θα θες ησυχία γύρω σου.

Το κινητό είναι καλύτερο από το μανταλάκι, το αφτί είναι καλύτερο απ’ όλα, αλλά το πρόβλημα είναι ότι σ’ ένα παίξιμο σε μαγαζί καλείται κανείς να κουρδίσει μέσα σε συνθήκες βαβούρας, χωρίς να ακούει ούτε ο ίδιος ούτε το κινητό του, και να το κάνει και γρήγορα. Φαντάζομαι ότι αυτός είναι και ο μόνος λόγος που εφευρέθηκαν τα κουρδιστήρια-μανταλάκια και μάλιστα με φωτεινή οθόνη.

Χωρίς να 'χω κάνει ιδιαίτερο ψάξιμο, όσα μανταλάκια έχω δει ήταν πολύ μέτρια, και μπορώ να πω πολύ μετριότερα από όσα “εξωτερικά” (ας πούμε) κουρδιστήρια έχω δει, είτε σε κινητό, είτε στον υπολογιστή, είτε σε πραγματική συσκευή. Αλλά έλα που αυτά χρειάζονται!

Για μελέτη στο σπίτι (όπου χρειάζεσαι και τον μετρονόμο) δε νομίζω ότι υπάρχει ιδιαίτερος λόγος να είναι μανταλάκι.

ευτυχώς υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, σαν αυτή που διαφήμισα παραπάνω (τα ποσοστά μου τώρα!)

πολύ σωστή παρατήρηση, αν και μάλλον για οικονομία 2 σε 1 το ψάχνει ο φίλος.

Σωστή η εξήγηση, αλλά δεν απαντάει στο “γιατί το λένε χρωματικό”. Η απάντηση σε αυτό ξεκινάει από την κατάταξη των αρχαίων Ελλήνων που διέκριναν τρία “γένη”, στους διάφορους “τρόπους” (κλίμακες, μακάμια κλπ.) που συνηθίζονταν στη μουσική: Το διατονικόν γένος, το και πρωταρχικό και ευκολότερο στη προσέγγισή του, το χρωματικόν γένος όπου ένα ή και τα δύο τετράχορδα ενός τρόπου “χρωματίζονται”, με αποτέλεσμα διαστήματα διαφορετικά από εκείνα του διατονικού γένους και το εναρμόνιον γένος, το και δυσκολότερο. Το διατονικό γένος ονομάστηκε έτσι, επειδή “διέρχεται δια τόνων” (και μόνο), δηλαδή από τον μείζονα, τον ελάσσονα και τον ελάχιστο τόνο, χωρίς ημιτόνια ενώ το χρωματικό θεωρούσαν ότι υπέστη χρώσιν, ώστε να διαφοροποιηθεί το άκουσμα ενός χρωματικού από έναν διατονικό τρόπο και έχει και ημιτόνια.

Οι δυτικοί, μαζί με τους τρόπους ξέχασαν, καθώς απομακρύνονταν από την τροπική μουσική, και τα γένη, αφού δεν έχουν ούτε χρωματικόν, ούτε βέβαια και εναρμόνιον γένος. Κράτησαν όμως τους δύο όρους, διατονικός και χρωματικός. Τον πρώτο τον χρησιμοποιούν για τη λεγόμενη “φυσική” κλίμακα, χωρίς αλλοιώσεις και τον δεύτερο, όταν υπεισέρχονται στη μελωδία και φθόγγοι που χρειάζονται επί τούτου σημεία αλλοιώσεως πριν κάθε φθόγγο, επιπλέον του οπλισμού. Δηλαδή η διατονική προσέγγιση χρησιμοποιεί μόνο οκτώ φθόγγους στην οκτάβα, ενώ η χρωματική μπορεί να χρειαστεί και τους δώδεκα που προκύπτουν από τα ενδιάμεσα ημιτόνια.

εντάξει, δεν ήθελα μπω σε λεπτομέρειες, μια απλή απάντηση ήθελε ο άνθρωπος. όποιος θέλει έχουμε την συζήτηση για το σάζι!
για τον αποπάνω, τα τζάμπα μηνύματα στα δικά σου θέματα (και οι αντιπαραθέσεις επίσης). τέρμα από μένα, μην χαλάσουμε και αυτό…

Καλημέρα κ. Πολίτη! Πάντα πολύτιμες οι γνώσεις που μοιράζεστε μαζί μας!

Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά που συζητάμε συμφωνω με τον φίλο liga rosa! Πέταμα χρημάτων τα joyo, f-zone και λοιπά εξωτικά. Boss, korg και…android μακράν τα αξιοπιστότερα! Με τους μετρονόμους δεν τα πάω και πολύ καλά αλλά τώρα τελευταία βρήκα ενα φτηνό drum machine με περασμένους ελληνικούς ρυθμούς…Είναι πολύ λιγότερο μονότονο απο τον μετρονόμο και δίνει πιο “ζωντανή” διάσταση στην μελέτη. Πολύ περισσότερο όταν δεν υπάρχει συνοδεία ρυθμικού οργάνου…

Καλημέρα.
Πριν από 5 περίπου χρόνια είχα πάρει το korg tm 40 κουρδιστήρι και μετρονόμος μαζί. Έχει επιβιώσει σε ιδιαίτερα αντίξωες συνθήκες, αλλά χρειάζεται ησυχία για να κουρδίσεις ( έχει και υποδοχή για καλώδιο από μαγνήτη κτλ, πρακτικά δεν ξέρω πόσο βοηθά αυτό)

Ευχαριστώ πολύ όλους για τις απαντήσεις σας. Με βοήθησαν πάρα πολύ. Τελικά αγόρασα το korg tm 50 που είναι μετρονόμος και χρωματικό κουρδιστήρι. Φαίνεται αρκετά χρήσιμο για έναν αρχάριο σαν και μένα

καλορίζικο και καλή μελέτη! εξάσκησε και το αυτί όσο μπορείς, μόνο κέρδος θα έχεις. ό,τι θες εδώ είμαστε.

Tuner - gStrings
Δωρεαν
τωρα για μετρονομο εχει το διαδυκτιο
γραψε στο google
tempo metronome
Μην πετατε τα λεφτα σας

11-13 ευρώ για το μανταλάκι korg που το έχεις συνέχεια πάνω στο όργανο και κουρδίζεις όση φασαρία κι αν έχει, δεν νομίζω πως είναι πεταμένα λεφτά. δεν έχουμε όλοι smartphone!

και κάτι άσχετο, από την προηγούμενη σελίδα:

αυτό πάλι ξέμεινε από παλιά αντιπαράθεση, ούτε θυμάμαι με ποιόν και προφανώς σβήστηκε το μήνυμα…

Εχοντας αγορασει καμποσα μανταλακια, αφου ολα τα εχανα ή μου τα ξαφριζανε σε μαζωξεις ή απλα χαλουσανε, εμπιστευομαι πλεον το κουρδιστηρι του κινητου για να πιασω μια ρε ή μια λα και απο κει και περα να κουρδισω ολο το οργανο. Εξασκεις και το αυτι αλλα και το πως “καθεται” ολο το οργανο στην τονικοτητα που πρεπει. Λιγο μπελας αλλα ισορροπει ομορφα και ωραια.