Κλειδιά για saz/cura baglama

γεια χαρά σε όλους,

Έχω ένα πολύ ωραίο cura baglama από Τουρκία που θα ήθελα να βελτιώσω ελαφρώς με αλλαγή γέφυρας και κλειδιών - (κατά τα άλλα είναι super).

Σχετικά με τα κλειδιά έχω βρει το ακόλουθο ηλεκτρονικό κατάστημα:

http://www.dem-musik.com

και συγκεκριμένα:
http://www.dem-musik.com/index.php/cPath/21_22_48/sort/2a/page/2

φαντάζομαι ότι στα γερμανικά ebenholz είναι ο έβενος και palisander είναι ο παλίσανδρος.

Υπάρχει κάποιος γενικός κανόνας για το ποιο είναι πιο καλό ως υλικό;

ευχαριστώ!

καταρχήν έχε υπόψιν σου οτι ειδικά με τα κλειδιά είναι μπελάς να τα αλλάξεις και να τα ρυθμίσεις. Πολύ πιθανών να χρειαστεί να το κάνει μάστορας.Μπορει τα δικά σου κλειδιά να σώζονται και να χρειάζονται απλά μια μικρή ρύθμιση, αξίζει πιστεύω να πάρεις γνώμη ειδικού που θα τα δεί απο κοντά πριν τα πετάξεις.Καλά κλειδιά αντέχουν δεκαετίες.Μόνο μην βάλεις πανω τους τίποτα ρετσίνια-κιμωλίες κλπ…Αστα να τα δεί μάστορας.
Γενικά είμαι της γνώμης: αφου δεν γλυτώνεις την επίσκεψη σε μάστορα, μην παραγγείλεις τίποτα και άσε τον μάστορα(αν χρειάζεται αλλαγή) να βάλει αυτο που νομίζει ο ίδιος οτι είναι καλό.
Στον ήχο τα ξύλα των κλειδιων δεν παρουσιάζουν πολλές διαφορές αλλα ο έβενος είναι ποιό δύστροπος με την υγρασία. Νομίζω η σωστή λέξη είναι ¨υγροσκοπικός¨ η κάτι τέτοιο. Εγω προτιμώ rosewood το οποίο βρίσκω οτι έχει ποιο προβλέψιμη συμπεριφορά και δείχνει και ωραίο.

Απο ερωτηση που χα κανει προσφατα σε μαστορα, νομιζω δεν παιζει ρολο τοσο το υλικο, και τα 2 πρεπει να ναι καλα. Καλυτερα αν μπορεις να βρεις κανεναν οργανοποιο εκει γυρω να ρωτησεις, οπως με προλαβε και ο alk.

φιλε cumbus εχω και γω το ιδιο προβλημα πηρα ενα σαζι απο κωνσταντινουπολη αλλα με τα κλειδια δεν ειμαι ευχαριστημενος, μολις το κουρδισω εκει που το θελω αν θυμαμαι καλα σολ-λα-σολ βλεπω τα κλειδια και χαλαρωνουν, σκεφτομουν να το παω και γω σε καποιο μαστορα

Ευχαριστώ σε όλους για τις συμβουλές!
Μάλλον θα το πάω σε μάστορα to be on the safe side!

Το κουρδισμα στο σαζακι[Μπαλαμα σαζ] ειναι λα ρε σολ απο καντινι σε μπαμ,ή ενα τονο πιο πανω,σι μι λα.

Ασήμαντο μετά από 12 χρόνια, αλλά στα σάζια «από καντίνι σε μπαμ» δε σημαίνει τίποτα. Μπαμ είναι η μπουργάνα, αλλά αν πιάσουμε την πιο ψηλή ως πρώτη, η πιο μπάσα δεν είναι η τρίτη αλλά η μεσαία. Δεν κουρδίζονται με τη σειρά.

Και μπά(γ)λαμα σαζ δεν είναι το σαζάκι, που είναι σαν δικός μας μπαγλαμάς, είναι το μεγάλο μέγεθος. Το μικρό σαν μπαγλαμάς είναι το τζουρά. Αυτό δεν έχει καθόλου μπουργάνες, άρα η μεσαία είναι πράγματι η πιο μπάσα. Το μπάγλαμα έχει μπουργάνες στην πρώτη και την τρίτη, άρα τυπικά η μεσαία είναι η πιο ψηλή, αλλά χρησιμοποιούνται αντίστροφα (δηλ. οι μπουργάνες δε δίνουν τον κύριο θεωρούμενο τόνο της κάθε σειράς χορδών αλλά τον εμπλουτίζουν με μια μπάσα), εκτός μερικές φορές που βάζουν μπουργάνα και στη μεσαία, οπότε, και τυπικά και επί της ουσίας, αυτή είναι η πιο μπάσα.