Θεωρία και πράξη

Ποια ειναι η γνωμη σας για τα θεωριτικα? την αρμονια? τι πιστευτε ενας καλος μουσικος πρεπει να τα ξερει? ειναι αναγκαιο? Βοηθαει εναν μουσικο? Επειδη εχω ξεκινησει εδω και λιγο καιρο και οσο προχωραω δυσκολευουν τα πραγματα

Η επιπλέον γνώση δεν σού κάνει κακό, όχι ότι έχεις ανάγκη την αρμονία για να παίζεις μπουζούκι ή κλαρίνο ή φλάουτο κ.λ.π.
Έχει ένα ενδιαφέρον σαν αντικείμενο, οπότε αν σού αρέσει προχώρα, αν πιέζεσαι πολύ, σταμάτα.
Η μουσική δεν είναι αγγαρεία. Δεν πρέπει να είναι.

Απλα μαζι με την αρμονια με εχει βαλει να κανω και υποχρεωτικο πιανο και σολφεζ και σκευτομαι οτι επειδη ασχολουμε κυριως με τα ρεμπετικα και τα παραδοσιακα βυζαντινες κλιμακες κτλ. και νομιζω τελικα οτι δεν μου χρειαζεται:112:

Δυστυχώς, πολλές φορές , είδικά στην ελλάδα τα θεωρητικά μαθαίνονται χωρίς να συνδέονται με την πράξη. Υπάρχουν αρκετές γενιές μουσικών που ξέρουν να λύσουν ένα ανάριθμο μπάσσο η ένα χορικό Μπάχ αλλα δεν ξέρουν κάν τι ήχο έχει μια απροσδόκητη πτώση. Επίσης υπάρχουν και αυτά τα πτυχεία αρμονίας, αντίστηξης και φούγκας τα οποια δεν τα έχω συναντήσει πουθενά στο εξωτερικό. Συνήθως οι μουσικοί μαθαίνουν θεωρητικά γιατι επιθυμούν να εμβαθύνουν σε κάποιο συγκεκριμένο κλάδο της μουσικής. Είτε συνθεση, ειτε διεύθυνση είτε ερμηνεία. Δυστυχώς όμως το ωδειακό καθεστός της Ελλάδας έχει επιβάλει αυτά τα πτυχεία. Εισπράτοντας φυσικά δίδακτρα και εξέταστρα, τα ωδεία παράγουν ένα τύπο μουσικών που λύνουν θέματα αρμονίας όπως λύνουν σταυρόλεξο…και τίποτε άλλο.
Το ζήτημα είναι λοιπόν να αναλύσουμε την μουσική που μας ενδιαφέρει, αρμονικά και μορφολογικά έτσι ώστε να την κατανοήσουμε βαθύτερα και μετά να κάνουμε κάτι δικό μας. Τι νόημα εχει να μάθουμε θεωρητικά εαν μετά δεν τα εφαρμόσουμε σε ένα κύριο αντικείμενο;

Κατα τη γνώμη μου λοιπόν, ναι στα θεωρητικά όταν αυτά διδάσκονται σε σχέση με την πρακτική εφαρμογή τους, και όχι σαν σταυρόλεξα.

Καλησπέρα. Χρόνια πολλά και καλή χρονιά.
Πριν δεκαπέντε χρόνια πήρα το ειδικό αρμονίας και έφτασα δεύτερη αντίστιξη κι από τότε έχω ν’ ασχοληθώ με την αρμονία, το πιάνο και γενικότερα τη κλασική μουσική .
Όμως εδώ και μισό χρόνο που έφτιαξα ένα μπουζουκάκι, προσπαθώ να μελετήσω τους λαϊκούς δρόμους και αυτό που έχω καταλάβει, είναι πως ο μόνος τρόπος για να τους κατανοήσω και να αποφεύγεται η σύγχυση είναι να κάνω Delete σ’ όλα αυτά που μάθαινα τόσα χρόνια (προσαγωγείς, κανόνες, λύσεις, πτώσεις κλπ, εδώ απλά δεν υπάρχουν)
Απ’ αυτά που προανέφερες, το πιάνο και το Solfège σίγουρα αργότερα κάπου θα σου χρειαστούν όπως και το [FONT=Trebuchet MS]dictée που θα κάνεις, θα σου εξασκήσει αρκετά το αυτί. Πράγμα όμως που ήδη έχεις κάνει και με το καλύτερο δυνατό τρόπο κατ’ εμέ , όταν μας λες πως έχεις μελετήσει τις βυζαντινές κλίμακες.(Δε φαντάζεσαι πόσο σε ζηλεύω) [/FONT]
Όμως αν συνεχίσεις την αρμονία, πρέπει να ξέρεις πως θα υποχρεωθείς να παρακολουθήσεις και:

  • ιστορία της μουσικής (η οποία στο μεγαλύτερο μέρος της, αναφέρεται στη δυτική μουσική)
  • μορφολογία ( ανάλυση σονάτας, φούγκας κλπ)
  • υποχρεωτική αντίστιξη
  • Κι άλλα πράγματα που θα σου τρώνε πολύ χρόνο και δε ξέρω αν θα σου προσφέρουν και κάτι ουσιαστικό σε σχέση μ’ αυτά που θες να κάνεις
    Σε ότι κι αν κάνεις τελικά σου εύχομαι καλή συνέχεια και καλή δύναμη:088:

σε ευχαριστω να σαι καλα οσο για τις βυζαντινες κλιμακες τωρα θα ξεκινησω και σκεφτομαι οτι εχω βαλει πολλα και δε θα τα προλαβαινω ολα :080:

να σε ρωτισω τι περιλαμβανει το ειδικο αρμονιας περιπου? εχει πολυ διαβασμα?

Αρμονία, σολφέζ, ντικτέ, πιάνο, prima vista, 2 χρόνια ιστορία, 2 χρόνια μορφολογία σε κάποια ωδεία και συμμετοχή σε χορωδία. Νομίζω δεν ξέχασα κάτι.
Για το πολύ διάβασμα κρίνε μόνος σου:089:

Αν πηγαίνεις σαν τουρίστας, δεν έχει καθόλου:019:

prima vista και μουσική δωματίου είναι υποχρεωτικά για το όργανο (και αφού έχεις μπει ανωτέρα) και όχι στα θεωρητικά. Για το ειδικό αρμονίας αρκεί ένας απλός βαθμός ακόμα και της πρώτης μέσης πιάνου και όσοι δεν έκαναν πιάνο συνήθως αρκούνταν απλά σ’ αυτόν.
Παλαιότερα, στο ελληνικό ωδείο τουλάχιστον απ’ όπου το πήρα, εκτός των προαναφερθέντων και των 2 χρόνων χορωδίας στο πτυχίο έπαιρνες και βαθμό πρακτικού διδασκαλείου

Η ερώτηση είναι αυτή:

Και η απάντησή μου είναι αυτή:

Τελικά είχα ξεχάσει το πρακτικό διδασκαλείο.

Αυτά είναι τα μαθήματα για το ειδικό αρμονίας.

Λάθος, το prima vista είναι υποχρεωτικό μάθημα και για την αρμονία. Εναρμόνιση πολύ απλής μελωδίας βέβαια.

Αυτό πού κολλάει; Γιατί το αναφέρεις; Αλλά για την κουβέντα να πούμε ότι ο…απλός βαθμός της ταπεινής 1ης μέσης, έρχεται με 4-5 χρόνια!!! πιάνο. Μη νομίσει κανείς ότι είναι πιάνο ενός χρόνου.

Ok συγνώμη έχεις δίκιο,αλλά διαβάζοντας το prima vista, μετά από τόσα χρόνια είχα ξεχάσει τη prima vista εναρμόνιση πολύ απλής μελωδίας και το μυαλό μου πήγε στη prima vista απόδοση μουσικού όχι και τόσο απλού κείμενου, πράγμα που συμβαίνει στη ανωτέρα συνήθως, εκεί κολλούσε η 1η μέση. Από κει και πέρα για τη κουβέντα πάλι 4-5 χρόνια χρειάζεται ένα παιδάκι δημοτικού που διαδοχικά θα παρακολουθήσει τις 2 προκαταρκτικές και τις 3 κατώτερες τάξεις πιάνου για να μπει στη μέση. Ένας ενήλικας μπορεί πιστεύω, χαλαρά να παρακάμψει τις προκαταρκτικές και σε 2 ζόρι 3 χρόνια να δώσει κατατακτήριες για τη μέση. Αναλόγως χρόνου και διάθεσης πάντα…