Θεσσαλονικη

γεια χαρα σε ολους απο θεσσαλονίκη… ενας νεος τετράχοδος μπαίνει στη παρέα σας!!!
ελπίζω να τα λέμε συχνά και να βοηθάμε αλλήλους…(στοίχους, παρτιτούρες, κλπ)
εχω αρκετό υλικό απο ομοιοπαθείς, και θα τα ανταλλάξουμε…

2 «Μου αρέσει»

έχεις μια χορδή περίσευμα. πιθανότατα είσαι και ο μόνος τετράχορδος εδώ πατριώτη.

Και γώ τετράχορδος είμαι

1 «Μου αρέσει»

ας μετρίσουμε μεχρι αυριο το βράδυ (24-2) πόσοι ειμαστε…

Καλώς τα παιδιά
Επισυνάπτω ενα εργαλείο που θα σας χρησιμεύσει σύντομα

Τετράχορδος παρομοίως…

1 «Μου αρέσει»

πω πω…
άρχισαν να ξεφυτρώνουν οι τετράχορδοι.
τριχορδάδες όλου του κόσμου ενωθείτε, αρχίζουν μπουζουκομαχίες

ΟΛΕ!!!

Στη Μογγολία (και αλλαχού παγκοσμίως) συναντώνται όργανα μονόχορδα ενώ από το άλλο μέρος η Εσπερία μοστράρει δωδεκάχορδες.
Όχι πόλεμος μεταξύ μας! Ενότητα κι αγώνας εναντίον όλων των υπολοίπων.

1 «Μου αρέσει»

Αν δεν φοβόμουνα ότι θα με κράξετε θα δήλωνα κι εγώ τετράχορδος. Αλλά τουλάχιστον έχω τη δικαιολογία ότι το τρίχορδο είναι μέσα στο επόμενο δεκαετές πρόγραμμα αναπτύξεως… κι ότι κατάληξα στο τετράχορδο γιατί δεν είναι εύκολο εδώ στην Κύπρο να βρεις δάσκαλο για τρίχορδο.

Αλλωστε δεν μπορώ να συμπεριληφθώ καν στους μπουζουξήδες. Μάλλον "εκδορεύς"¨του οργάνου είμαι

ΣΗΜ: Εκείνο που πραγματικά με ενοχλεί με πολλούς τετράχορδους μπουζουκοπαίκτες είναι η διαρκής τάση τους για “επίδειξη” στο παίξιμο τους. Δεν λέω, κάλό και λίγο χρώμα στο παίξιμο, αλλά όχι κι έτσι.

Εμείς οι δόλιοι οι τετράπαχοι που θα ψηφίσουμε?

Λες να χωριστεί το forum στα δύο;

στα 3 μάλλον…πού τους πάτε τους αρμονίστες?

Κύριοι, ας μην μπούμε σε εμφύλιο σπαραγμό. Η άποψη του Σώτου (η πένσα) μπορεί να δημιουργήσει έντονες αντιπαραθέσεις και να θεωρηθεί προσβλητική. Ακούς εκεί πένσα…
Εγώ προτείνω σιδεροπρίονο. Στους προχωρημένους μάλιστα προτείνω και μια πλάνη (εκείνο το μανίκι δε χωνεύεται με τίποτα)…

Πέρα απ’ την πλάκα τώρα. Στην παρέα έχει παίξει μέχρι και ιταλικής κατασκευής μπουζούκι με σκάφος από …γύψο!!!
Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα.
Ομως για σκεφτείτε λίγο παραπέρα. Είδατε χτες το Γιάννη Σταματίου στη ΝΕΤ; Τι θα γίνει ρε παιδιά μ’ αυτόν τον άνθρωπο; Δεν υπάρχει κανείς να του αλλάξει την άποψη, έστω τώρα στα γεράματα;
Ακούς απ’ τη μια μεριά τον 78άρη με το “Πουκάμισο” κι απ’ την άλλη τον ήχο απ’ την εκπομπή της Μπήλιως. ΗΜΑΡΤΟΝ λες, αλλά δεν σ’ ακούει κανείς. Μία πενιά έπαιζε ο κυρ Γιάννης, δέκα ακούγονταν απ’ τον παλιοfender που κουβαλάει ΠΑΝΤΑ μαζί του! Και οι εννιά “κατασκευασμένες” πενιές παίζονται πάνω στην πρώτη επόμενη πενιά, μαζί με τις άλλες οχτώ “κατασκευασμένες” και …πάει λέγοντας.
Θες να θαυμάσεις έναν μπουζουξή που, ενώ έχει καβατζάρει τα εβδομήντα, διατηρεί μεγάλο μέρος της δεξιοτεχνίας του, και δε σ’ αφήνει το …μηχάνημα.
Πρόταση σε όποιον επιχειρηματία πάρει το Σταματίου στο μαγαζί του για δουλειά:
Να τον υποχρεώνει με συμβόλαιο να παίζει απευθείας απ’ την κονσόλα και μάλιστα flat.

Επειτα, τι κόλπα “αλα Λεμονόπουλος” ήταν πάλι αυτά; Οι δυο μπουργάνες μόνες κι έρημες, σαν τις καλαμιές στον κάμπο; Ξανά ΗΜΑΡΤΟΝ!

Ο ίδιος ο Σταματίου δηλώνει “δυτικός” μουσικός. Δε δέχεται μάλιστα (το δηλώνει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί) το χαρακτηρισμό “Ρεμπέτης”. Προς τιμήν του, γιατί δεν είναι. Δεν είναι ΤΩΡΑ όμως. Οταν έπαιζε στις ταβέρνες όπου το μαύρο πήγαινε “αέρα-πατέρα”, όταν μάθαινε το όργανο, όταν έπαιζε στα 78άρια της δισκογραφίας, τότε δε συμμετείχε στο ρεμπέτικο χαβά; Γιατί πού αλλού έμαθε το όργανο; Στα τζαζ κλαμπ του Λος Αντζελες ή στα καζίνο του Λας Βέγκας;
Για το Γιάννη Σταματίου τρέφω απεριόριστο σεβασμό. Κι όλα τα παραπάνω τα λέω (με αφορμή την παραπάνω κουβέντα) επειδή ακριβώς είχα την τύχει τρεις φορές να τον ακούσω να παίζει τρίχορδο σε παρέα, χωρίς μηχανήματα. Και -εννοείται- το 95% των τραγουδιών που έπαιξε ήταν κλασσικά ρεμπέτικα. Μπορεί να μην έπαιζε Γιοβάν Τσαούς ή Μπάτη, αλλά Χατζηχρήστο, Τσιτσάνη, Παπαϊωάννου, ακόμα και Μάρκο.
Τώρα, γιατί δεν μπορεί να κατανοήσει ότι αυτό το απεριόριστο “βάθος” του ενισχυτή λειτουργεί εις βάρος του… Τι να πω; Σηκώνω τα χέρια ψηλά…

Επανερχόμενος στην προηγούμενη κουβέντα.
Αυτός είναι ο “φόβος” που έχουμε για το τετράχορδο. Η κατάληξη σε τέτοια φαινόμενα. Μια κατάληξη που δεν έρχεται καθόλου δύσκολα. Αλλιώς τι πρόβλημα να έχουμε; Εχετε ακούσει το Σπύρο Ιωαννίδη ζωντανά με το σχήμα “Τρίχορδο”; Δεν μπορείς να ξεχωρίσεις με τίποτα το τετράχορδο μπουζούκι του.

ΥΓ. Εχω κανονίσει να κάνω μια εκπομπή με τον κυρ Γιάννη. Ανάμεσα στ’ άλλα θα του ζητήσω να μου παίζει ένα ταξίμι on air με μπουζούκι που θα έχω φέρει εγώ στο στούντιο. Οταν γίνει, θα ανεβάσω την ηχογράφηση στο forum.

Σωστή η παρατήρηση του Θ.Γουνελά. Κι επειδή ως Ελλάς δεν έχουμε ακόμη αποφασίσει (ή μήπως δεν θέλουμε ν’ αποφασίσουμε ποτέ;) αν ανήκουμε στην Ανατολή ή στη Δύση, ως ευρισκόμενοι κάπου στη μέση, είναι φυσικό να υπάρχουν 3χορδοι και 4χορδοι μπουζουξήδες (ιδού και μια άλλη διάσταση της 4ης χορδής).
Συμφωνώ απολύτως με τον Άρη για τα περί Σπόρου. Μόλις τον είδα στην εκπομπή της Μπ.Τσουκαλά έκανα μια χαρά η οποία μετατράπηκε σε απογοήτευση ευθύς ως άκουσα τον ήχο του ενισχυτή. Είναι κρίμα αυτός ο μπουζουκοπαίχταρος να βάζει το μπουζούκι του στο μηχάνημα και τού … τον ήχο. Και μάλιστα στις μέρες μας που έχουμε τόσο άριστα μηχανήματα ηχογράφησης που μας επιτρέπουν να απολαύσουμε τον φυσικό ήχο των οργάνων. Τι να πει κανείς… Καθένας με τα κολλήματά του
(Κι εγώ με το 4χορδό μου)

Μα και ο Γκολές τετράχορδο έπαιζε τότε στην Πάτρα που τον θυμάμαι.
Αλλά όλα τα τραγούδια του ήταν ρεμπέτικα.

Για κοίτα που ένας ένας ξεφυτρώνουμε οι τετράχορδοι

Ο ΖΑΜΠΕΤΑΣ προτου πιασει το 4χορδο.
Μια χαρα ανθρωπος ητανε !!!

Δυστυχώς είδα κι εγώ τη συγκεκριμένη εκπομπή… ενθουσιασμός στην πρώτη εικόνα, απογοήτευση στη συνέχεια της ακρόασης. Ας πούμε τα πράγματα ευθέως : Αν δεν ήταν ο Σταματίου και απλώς ακούγαμε το αποτέλεσμα (για μένα μιλάω) θα άλλαζα αμέσως κανάλι, με μία σύντομη βλαστήμια. Η αξία βεβαίως υπάρχει και είναι πράγματι μεγάλη. Αλλά το θέμα είναι γνωστό: η πλήρης αλλοτρίωση των ελληνικών μπουζουκιών στην πολυετή θητεία τους στα Multi-Kulti (για να μην πούμε Fyrdin-Migdin) προγράμματα της αμερικάνικης νύχτας και η προσαρμογή σε μία εντελώς ξένη αισθητική.

Από σήμερα έχω ΔΙΧΟΡΔΟ τζουρα! (*)
Σας έσκισα τριχορδάδες!
Καλά, εσάς τους τετράχορδους σας κερδάω από το '88.
Τώρα τους ΜΟΝΟΧΟΡΔΟΥΣ φοβάμαι, αλλά δεν έχουν εκδηλωθεί ακόμα.

  • Κράτς, έσπασε η κλειδιέρα.

Eδώ θα μαλώσουμε…τι σχέση έχει το Multi Kulti με το Fyrdin-Migdin…

Και τι φταίνε οι άλλες εθνότητες που παίζαν στα μπουζούκια αν οι δικοί μας θέλανε φέντερ? ακούσατε πολλούς τούρκους κανονιέριδες με φέντερ ενισχυτές?
Και τελειώνοντας…μόνο καλό μπορούσε να κάνει αυτού του είδους το μουσικό πανηγύρι στην τότε αμερική.Όλοι οι μουσικοί κάτι κερδίσανε.Τώρα η κιτσαρία που επήλθε εξαρτάται απο άλλους παράγοντες…

(μ αρέσει που το πήρα και προσωπικά…)

Ρε σεις τελικα μονο εγω δεν ειδα τον κυρ Γιαννη
στη Μπηλιω …

Ειχε “πλακα” πριν δυο χρονια ειχα μπει σε ταξι στην Αθηνα και οπως μιλαμε με τον ταξιτζη -γυρω στα 55 αυτος- για μουσικη κλπ μου λεει, προ καιρου
ειχα παρει κουρσα το Σταματιου το μπουζουξη και μου λεγε
“ρε συ ολοκληρος Σταματιου να δουλευω για 25.000 δυο μερες τη βδομαδα κι αυτα αν τα παρουμε, εγω που δουλευα με τις μεγαλυτερες φιρμες, που εχω παιξει Αμερικες …”

Κατι λεγαν για τιμητικες συνταξεις …