Ηλεκτρική ενίσχυση Τζουρά

Καλημέρα στην παρέα!
Το προηγούμενο σάββατο το τζουραδάκι μου πήρε την πρώτη του τιμητική στο πάλκο.

Για να ακούγομαι χρησιμοποίησα ένα shure 58A μικρόφωνο.
Τα γνωστά…
Συνέχεια να προσέχω για την κατάλληλη απόσταση και αργότερα με την αύξηση της έντασης συνεχείς μικροφωνισμοί…

Ψάχνω τώρα για καμιά λύση καλύτερη.

Μαγνήτης σε ακουστικά όργανα και ειδικά σε τζουρά, μόνο πάνω από το …πτώμα μου χαχα. Οπότε το ξεχναμε.

Οπότε μένει μία ουσιαστικά λύση. Η κάψα…
Εμπειρία με κάψες δεν έχω. Μέχρι τώρα τα είχα όλα εύκολα.
Ηλεκτροακουστική Ovation και ηλεκτρική Les Paul.
Ποτέ δεν χρειάστηκε να ασχοληθώ με το θέμα της ενίσχυσης.

Έχω λοιπόν τα εξής ερωτήματα.

  1. Το καπάκι από το τζουραδάκι μου είναι όσο μπορώ να δω αλουστράριστο. Κάπου διάβασα στο φόρουμ, ότι η “τσίχλα” που κολλάει την κάψα στο καπάκι σε αλουστράριστα όργανα αφήνει σημάδια. Ισχύει αυτό? Και εάν ναι τι προτείνετε για καλύτερο? Δεν θέλω σημάδια στο καπάκι…

  2. Η εμφάνιση του οργάνου με την κάψα είναι για μην πω… Θα το προτιμούσα χωρίς κάψα όταν παίζω χωρίς ενίσχυση. Μπαίνει και βγαίνει η κάψα τόσο εύκολα ώστε να την βγάζω μετά τη δουλειά και να την ξανακολλάω την επόμενη? Χρειάζεται κάθε φορά καινούργια τσίχλα?

  3. Πρόσθεσε κανείς σε επαγγελματία οργανοποιό σύστημα ενίσχυσης σε τζουρά? Ποιά είναι η εμπειρία του? Διαφοροποιήθηκε ο φυσικός του ήχος? Σκέφτομαι το καλοκαίρι που θα κατέβω στη Θεσσαλονίκη να το πάω στον δημιουργό του τον Τάσο Θεοδωράκη να μου προσθέσει κάποιο σύστημα, που να μην φαίνεται.

  4. Άσχετη η ερώτηση με τα προηγούμενα αλλά θα ήθελα και εδώ τη γνώμη σας. Δεν θέλω να γρατσουνίσω την επιφάνεια του καπακιού με την πένα. Στην κιθάρα μου είχα βάλει μία λεπτή διαφάνεια που κολλάει έτσι ώστε να καλλύψω μόνο το μέρος που παίζω. 15 χρόνια τώρα κρατάει μια χαρά και ο ήχος της δεν άλλαξε. Στο τζουραδάκι όμως το καπάκι είναι πολύ πιο μικρό και φοβάμαι ότι η διαφάνεια πιθανώς να μου αλλοιώσει τον ήχο. Έχει κανείς την εμπειρία να μου πει τη γνώμη του?

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και πολλούς φιλικούς χαιρετισμούς στην παρέα από το κρύο Βερολίνο.

Κώστας

Χωρίς να είμαι ο απόλυτα ειδικός, να σου πω ότι εκτός από κάψα υπάρχει πάντα και η λύση του μικροφώνου με μανταλάκι (μέχρι να βρεις κάτι πιο σταθερό - βλέπε πιέζο/εσωτερικά κυκλώματα κλπ).

Δυστυχώς δεν έχω πρόσβαση στην κεντρική τρυπα για να το στερεώσω

γιατί δεν απευθύνεσαι κατευθείαν στον Τάσο Θεοδωράκη, νομίζω θα σου λύσει όλες τις απορίες.
Είσαι σίγουρος ότι το καπάκι είναι (εντελώς) αλουστράριστο?

σχετικά με τα υπόλοιπα

  1. ναι η “τσίχλα” αφήνει σημάδι σε φυσικό ξύλο- καπάκι (είχα σε ούτι)
  2. καλύτερα να την αφήνεις πάνω, με τον καιρό θα χάσει την πρόσφυσή της αν την βγάζεις / βάζεις καθημερινά
  3. βλ. εισαγωγή
  4. αν είναι σημαντικός παράγοντας η προστασία, βάζουμε κι ας επηρεάζει ελαφρώς (μήπως οι ένθετες πεναριές δεν επηρεάζουν ? ) τον ήχο. ΑΛΛΑ σε αλουστράριστο καπάκι θα έχεις ούτως ή άλλως προβλήματα τοποθέτησης : η διαφάνεια που θα πάρεις θα έχει μάλλον (βενζινό)κολα, σε τυχόν μικρο-διορθώσεις κατά την τοποθέτηση σε λούστρο μπορείς να το χειριστείς αλλά σε αλουστράριστο ξύλο πιθανόν να σου σηκώσει ίνες. Και σχεδόν σίγουρα θα σηκώσει ίνες αν αποφασίσεις να την βγάλεις - έστω για να την αλλάξεις - μετά από χρόνια.

Εγώ στη θέση σου θα έπαιρνα τηλέφωνο (ή μήνυμα) στον Τάσο.

Σ’ ευχαριστώ για την ιδέα!!
Πήρα τον Τάσο τηλέφωνο και μου έλεισε όλες τις απορίες.
Τελικά έκανα λάθος.
Όλοι οι τζουράδες του έχουν βερνίκι, απλά δεν βάζει πολύ για να μην “μπουκώνει” το όργανο (… και καλά κάνει)

Και γι αυτούς που πιθανώς να ενδιαφέρονται, μου πρότεινε να χρησιμοποιήσω ταινία διπλής όψεως αντί για “τσίχλα”.