Η ρεμπέτισσα ερμηνεύτρια Ρένα Ντάλια

Η ΓΝΗΣΙΑ ΡΕΜΠΕΤΙΚΗ ΚΟΝΤΡΑΛΤΑ ΦΩΝΗ ΚΑΙ
ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΠΟΥ ΕΙΠΕ ΣΤΙΣ 78, 45 ΚΑΙ 33&1/3 ΣΤΡΟΦΕΣ

Το βιογραφικό της:

Η ρεμπέτισσα ερμηνεύτρια Ρένα Ντάλλια (το πραγματικό της όνομα είναι Ελευθερία Παπακώστα) γεννήθηκε το 1934 (ή 1935) στην Πάτρα και απεβίωσε στον Πειραιά τον Αύγουστο του 2000. Ήταν το τελευταίο από τα 18 παιδιά των Ηπειρωτών γονέων της, από τα οποία επέζησαν μόνο τα δύο τελευταία, ένα αγόρι και η ίδια.
Τα φωνητικά της προσόντα τα έδειξε σε μικρή ακόμα ηλικία, ως μαθήτρια, συμμετέχοντας στη σχολική χορωδία του Γυμνασίου της στη Πάτρα.
Γνήσια ρεμπέτικη και κοντράλτα φωνή, από τις καλύτερες του ρεμπέτικου και λαϊκού μας τραγουδιού.

Στην Αθήνα ήρθε το 1950 – 51, σε ηλικία 18 ετών, για σπουδές, αλλά επειδή ο πατέρας και ο αδελφός της ήταν εξόριστοι στην Ικαρία λόγω αριστερών φρονημάτων, η μητέρα της και η ίδια, μόνες και απροστάτευτες, είχαν μεγάλες οικονομικές ανάγκες. Έτσι η Ελευθερία για να σταθεί στα πόδια της αναγκάστηκε να πιάσει δουλειά ως δακτυλογράφος στη Δημαρχία Αθηνών.

Το 1951 μένανε με τη μητέρα της στο Παγκράτι και κάτω από το σπίτι τους ήταν μια οικογενειακή ταβέρνα ενός Κεφαλλονίτη, του Αντωνάτου, που την αγαπούσε σαν παιδί του. Στην ταβέρνα αυτή, που κατέβαινε συχνά, γνώρισε το Τρίο Ατενέ, καθώς και τον Κώστα Ζαφείρη που ήταν ραδιοφωνικός παραγωγός των εκπομπών της τότε Βασιλικής Αεροπορίας.
Ένα βράδυ ο Κ.Ζ. την ακούει να τραγουδάει ερασιτεχνικά με το Τρίο Ατενέ, του αρέσει η φωνή της και την προτείνει να πάρει μέρος σ’ ένα διαγωνισμό ταλέντων στο ραδιόφωνο. Της δίνει τότε και το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο «Ρένα Ντάλλια» και έρχεται πρώτη μεταξύ 25 συνυποψήφιων κοριτσιών. Σε λίγες μέρες ο Ζαφείρης της κάνει νέα πρόταση να εμφανιστεί ως τραγουδίστρια στη κοσμική ταβέρνα του Ορφανού, στη γωνία Λεωφόρου Αλεξάνδρας και Ιπποκράτους. Δέχεται και ξεκινάει την καριέρα της στο τραγούδι με 25 δρχ μεροκάματο.

Στη ταβέρνα αυτή ένα βράδυ την ακούει ο Ηλίας Ποτοσίδης (γνωστός μεταξύ των ρεμπετών ως Πάνω Βλέπας ή Χαμψίας), στενός συνεργάτης και δεύτερο μπουζούκι στο συγκρότημα του Γιάννη Παπαϊωάννου, τον ξετρελαίνει η φωνή της Ρένας και ενημερώνει σχετικά τον Παπαϊωάννου. Αυτός σπεύδει να τη γνωρίσει και να την ακούσει, εντυπωσιάζεται από τη φωνή και την ομορφιά της και την προτείνει να εργαστεί μαζί του στην «Τριάνα» του Βασίλη Χειλά που τότε εμφανιζότανε. Η Ρένα δέχεται και έτσι άρχισε η μεγάλη της καριέρα δίπλα στον Παπαϊωάννου. Έμελλε να γίνει η μούσα του Γιάννη Παπαϊωάννου και ο μεγάλος έρωτας της ζωής του. Ένας έρωτας που την ταλαιπώρησε πολύ, που την προβλημάτισε ακόμα περισσότερο και χωρίς ευτυχή κατάληξη (ο Παπαϊωάννου ήταν ήδη παντρεμένος με παιδιά, με διπλάσια χρόνια στη πλάτη του, αφόρητα ζηλιάρης και ιδιαίτερα πιεστικός).

Το 1952, αποδεχόμενοι μια σπουδαία επαγγελματική πρόταση, Παπαϊωάννου, Ντάλλια, Ποτοσίδης, Λαζάρου και Νίκος Καλλέργης ταξιδεύουν για την Κωνσταντινούπολη, για να εμφανιστούν στο κέντρο «Καζαμπλάνκα» και όπου παραμένουν δύο μήνες γνωρίζοντας δόξα και πολύ χρήμα.
Σε λίγο καιρό η Ντάλλια γνωρίζεται και με τον Βασίλη Τσιτσάνη, μέσω του Ανέστου Αθανασίου ή Γύφτου. Ο Τσιτσάνης της δίνει την «Γκιούλ Μπαχάρ» και η Ρένα περνάει στη δισκογραφία για πρώτη φορά ερμηνεύοντας ανεπανάληπτα το 1ο της τραγούδι το 1952. Σύντομα ανοίγει ο δρόμος για να ακολουθήσουν κι άλλες πολύ μεγάλες επιτυχίες, όπως το «Είμαστε φίλοι» και το «Χαλάλι σου χαλάλι» του Παπαϊωάννου, το «Φτωχοκάλυβο» του Χιώτη, η «Αρχοντορεμπέτισσα» και το «Έφυγες από τα χέρια μου» του Μητσάκη, κ.α.
Το 1953 η Ντάλλια γνωρίζεται με το Μανώλη Χιώτη και μεσολαβεί στον Παπαϊωάννου για να γίνει το συγκρότημα Παπαϊωάννου – Χιώτης – Ντάλλια, που οδήγησε σε μια πολύ καλή και πετυχημένη συνεργασία. Γίνεται από τα μεγαλύτερα ονόματα της λαϊκής νύχτας, τραγουδάει πολλές ώρες ατέλειωτα τραγούδια. Η επιτυχία έρχεται γρήγορα μαζί με την αναγνώριση του ταλέντου της από τον κόσμο που την ακούει και τη θαυμάζει.
Παράλληλα, γνωρίζεται και με διάφορους άλλους καλλιτέχνες της εποχής, καθώς και με τους τότε μεγαλύτερους στιχουργούς (Τσάντα, Μάνεση, Γκούτη, Κολοκοτρώνη, κλπ). Μεταξύ αυτών και την κατάκοιτη στο κρεβάτι Στέλλα Χασκίλ, που ήταν στο τέλος της ζωής της, χτυπημένη από τον επάρατο καρκίνο.
Θαύμαζε πολύ τη Σοφία Βέμπο, την Ιωάννα Γεωργακοπούλου, τη Σωτηρία Μέλλου και τη Καίτη Γκρέϋ, μα απ’ όλες περισσότερο τη μεγάλη Μαρίκα Νίνου, η οποία υπήρξε το είδωλο και πρότυπό της.

Την επόμενη χρονιά, το 1954, η Ντάλλια ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Αμερική με τον Παπαϊωάννου, όπου εμφανίζονται στο ελληνικό κέντρο «Βυζάντιο» στη Νέα Υόρκη, με τρίμηνο συμβόλαιο, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία. Τελικά έμειναν δέκα μήνες. Γραμμοφώνησαν και διάφορα τραγούδια στην δισκογραφική εταιρία “LIBERTY” και οι δίσκοι τους είχαν μεγάλη εμπορική επιτυχία. Έξι περίπου μήνες από τότε που έφτασαν ο Παπαϊωάννου και η Ντάλλια στην Αμερική, μια μέρα τους επισκέφτηκε απροσδόκητα η Μαρίκα Νίνου, που είχε κι αυτή ταξιδέψει για πρώτη φορά στο Νέο Κόσμο, για να εμφανιστεί στον απόδημο ελληνισμό μαζί με τον Κώστα Καπλάνη. Η Νίνου ήταν ήδη άρρωστη, είχε καρκίνο στη μήτρα, αλλά το έκρυβε και αυτός ήταν ο κύριος λόγος του ταξιδιού της στην Αμερική (να εξεταστεί από καλούς και εξειδικευμένους γιατρούς). Η Ντάλλια δεν γνώριζε ακόμα την αρρώστια της Μαρίκας. Το μυστικό της σοβαρής ασθένειας της Νίνου, της το αποκάλυψε ο Παπαϊωάννου, που το γνώριζε, την παραμονή της επιστροφής τους για την Ελλάδα.
Στην Αμερική η Ντάλλια γνώρισε και καλλιτέχνες ελληνο-αμερικανούς, όπως ο Τζιμ Αποστόλου, με τον οποίο συνεργάστηκε στη δισκογραφία και γραμμοφώνησαν σαν ντουέτο πολύ ωραία τραγούδια.

Στο τέλος του ιδίου έτους, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, το καλλιτεχνικό ζευγάρι Παπαϊωάννου - Ντάλλια επέστρεψε στην Αθήνα και εμφανίστηκε και πάλι στην «Τριάνα» του Χειλά, ενώ αμέσως η Ρένα συνέχισε τις φωνοληψίες της στην Κολούμπια με τραγούδια του Παπαϊωάννου και άλλων συνθετών. Ένα μήνα αργότερα, με την επιστροφή στην Αθήνα και της Μαρίκας, συναντώνται οι δύο γυναίκες και η Νίνου της φανερώνει η ίδια το δράμα της ζωής της και της εξομολογείται ότι μπορεί να ξαναπάει στην Αμερική για εγχείρηση.

Αρχές του 1955 και η ζωή της Ντάλλιας γίνεται κόλαση εξ’ αιτίας της αφόρητης πίεσης και ζήλειας που δέχεται από τον ερωτοχτυπημένο Παπαϊωάννου. Επέρχεται αναπόφευκτη ρήξη στις σχέσεις τους, τον αφήνει και πάει να εργαστεί στο απέναντι μαγαζί, στη «Λουζιτάνια», μαζί με το δίδυμο Τζουανάκου – Τατασόπουλου. Δουλεύει εκεί για μια εβδομάδα μόνο, ενώ δέχεται καθημερινά αφόρητες πιέσεις να ξαναγυρίσει στην «Τριάνα», πάλι στο πλευρό του Παπαϊωάννου. Κάνει το λάθος να επιστρέψει, γίνεται και πάλι αποδέκτης της προηγούμενης ή και χειρότερης κατάστασης και τέλος, το 1956, εντελώς απελπισμένη και βρισκόμενη σε πλήρη αδιέξοδο, αναγκάζεται να φύγει κρυφά πάλι για την Αμερική –μετά από προσυνεννόηση– με τον Γιάννη Τατασόπουλο, με τον οποίο είχε και στενούς οικογενειακούς δεσμούς. Μαζί θα κάνουν και πολλούς δίσκους στην ελληνοαμερικανική δισκογραφική εταιρία ΝΙΝΑ.

Στη Νέα Υόρκη, η Ρένα συναντά και πάλι τη Μαρίκα Νίνου, που και αυτή είχε πάει στην Αμερική για δεύτερη φορά και ήταν πλέον πολύ άρρωστη. Η Ντάλλια έζησε τότε θλιβερές και δραματικές καταστάσεις κοντά στην μόνη, απροστάτευτη και βαριά άρρωστη Νίνου, η οποία πάλεψε με μεγάλο θάρρος το προσωπικό της δράμα. Η Ρένα της στάθηκε σαν αδελφή στο Γολγοθά της, την βοήθησε και την συμπαραστάθηκε όσο μπορούσε. Το ίδιο και η τραγουδίστρια Εύα Στυλ με τον άντρα της.
Οι δυο τους κάθε μέρα, επί δυόμισι μήνες, έκαναν έρανο στα μαγαζιά που δούλευαν για να καλύψουν τα καθημερινά έξοδα του νοσοκομείου για την εγχείρηση και νοσηλεία της Νίνου.
Εκεί στο νοσοκομείο, βέβαιη πλέον η Μαρίκα πως θα πεθάνει, μια μέρα ζήτησε από τη Ρένα να της φέρει συμβολαιογράφο για να κάνει τη διαθήκη της. Πράγμα που έγινε και η ίδια η Ρένα όπως και ο Σταυρόπουλος, ο σύζυγος της Εύας, υπέγραψαν σαν μάρτυρες τη διαθήκη της μεγάλης Νίνου.
Μόλις η Μαρίκα καλυτέρεψε κάπως, με την προτροπή των γιατρών της και τη βοήθεια συναδέλφων και φίλων που πρόσφεραν χρήματα για το αεροπορικό της εισιτήριο, επέστρεψε στην Ελλάδα και έφυγε οριστικά από τη ζωή στις 23 Φεβρουαρίου του επόμενου έτους 1957, σε ηλικία μόλις 38 ετών.

Το 1958 η Ρένα Ντάλλια επιστρέφει στην Ελλάδα και δουλεύει το καλοκαίρι με τον Β. Τσιτσάνη στο «Φαληρικόν». Την ίδια χρονιά δούλεψε και με τον Χρηστάκη Σύρπο στου «Τζίμη του Χοντρού».
Το ίδιο έτος, η Ρένα Ντάλλια, εγκαταλείπει την δισκογραφία και της εμφανίσεις της στην Ελλάδα και αρχίζει επαγγελματικά ταξίδια στο εξωτερικό. Επισκέπτεται την Αυστραλία, την Αμερική, όλη σχεδόν τη δυτική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

Το επόμενο έτος 1959 βρίσκεται για τρίτη φορά στην Αμερική και εκεί ξαναβλέπει τον Γιάννη Παπαϊωάννου. ʼγνωστο το τι έγινε μεταξύ τους στη συνάντηση αυτή. Είναι πάντως βέβαιο πως, παρά τα τόσα αισθηματικά προβλήματα και τις περιπέτειες που είχε με τον Παπαϊωάννου, τον εκτιμούσε ιδιαίτερα πολύ και ως δημιουργό και ως άνθρωπο. Εξ’ άλλου του χρωστούσε πάρα πολλά, σχεδόν τα πάντα και η Ρένα το αναγνώριζε από το βάθος της καρδιάς της.

Στην Αμερική παντρεύεται ένα καλό παιδί, Πειραιώτη και το ζευγάρι επιστρέφει για μόνιμη διαμονή στην Ελλάδα, στον Πειραιά, τη δεκαετία του ’70. Στη διάρκεια της καλλιτεχνικής της καριέρας η Ρένα Ντάλλια γνώρισε πολλές επιτυχίες, δόξα και αρκετά χρήματα. Έφυγε σχετικά νέα από τη ζωή, σε ηλικία μόλις 65 ετών.

Τραγούδια της Ρένας Ντάλλια σε πρώτη φωνή:

  1. ΑΔΙΚΑ, ΑΔΙΚΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  2. ΑΠΟΝΕ ΤΥΡΑΝΝΕ ΤΙ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙΣ (ΜΟΥ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΕΣ ΤΗ ΖΗΣΗ) [ΔΗΜΗΤΡΗ ΓΚΟΥΤΗ – ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γρηγόρης Μιθικώτσης) (Ζεϊμπέκικο) (Ιούνιος 1955) (2η εκτέλεση).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Σταύρο Τζουανάκο και Μαρίκα Νίνου, πάλι το 1955).

  3. ΑΡΧΟΝΤΟΡΕΜΠΕΤΙΣΣΑ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΣΑΚΗ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος – Γιώργος Μητσάκης) (Ζεϊμπέκικο) (1952;) (1η εκτέλεση).

  4. ΓΙΑΛΕΛΙ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Οριεντάλ-Ρούμπα) (1952) (1η εκτέλεση).

  5. ΓΚΙΟΥΛ ΜΠΑΧΑΡ [ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ] (Ρένα Ντάλλια) (Ανατολίτικο) (1952) (2η εκτέλεση, 1ο τραγούδι της Ρένας Ντάλλια).
    (Η 1η εκτέλεση με την Στέλλα Χασκίλ και Χορωδία, το 1950; Πιθανόν όμως η εκτέλεση της Ντάλλιας
    να είναι η πρώτη). (Ξέρει κανείς κάτι?).

  6. ΓΛΕΝΤΙ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  7. ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Συρτοτσιφτετέλι) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  8. ΔΕΝ ΜΕ ΣΥΓΚΙΝΕΙΣ [Ε. ΜΟΥΣΤΑΚΙΔΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  9. ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΩ ΤΩΡΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ή ΝΤΙΛΙΓΚΕΡ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Τσιφτετέλι) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  10. ΕΓΚΙΟΥΛΕ - ΓΚΙΟΥΛΕ (ΕΛΑ ΜΟΥ – ΕΛΑ ΜΟΥ) [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Ανατολίτικο) (1955) (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  11. ΕΓΩ ΤΟ ΠΛΟΥΣΙΟΠΑΙΔΟ [ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – ΜΑΝΩΛΗ ΧΙΩΤΗ] (Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπ.) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τον Σταύρο Τζουανάκο, στις 15/9/1952).

  12. ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΙ [ΜΠΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ ή ΤΣΑΝΤΑ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης – Νίκος Βούλγαρης) (Ζεϊμπέκικο) (1953) (1η εκτέλεση).

  13. ΕΛΑ ΑΠΟΨΕ ΚΟΝΤΑ ΜΟΥ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Μπολερό) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  14. ΕΦΥΓΕΣ ΑΠ’ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΣΑΚΗ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος – Γιώργος Μητσάκης) (Ζεϊμπέκικο) (1952;) (1η εκτέλεση).

  15. ΖΑΝΟΥΜΠΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  16. ΖΙΓΚΟΥΑΛΑ [ΜΑΝΩΛΗ ΧΙΩΤΗ] (Ρένα Ντάλλια) (Ανατολίτικο) (1957) (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ)
    (Η 1η εκτέλεση με τη Μάγια Μελάγια, το 1955).

  17. Η ΦΥΛΑΚΗ ΚΑΙ Η ΞΕΝΗΤΕΙΑ [ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – ΜΑΝΩΛΗ ΧΙΩΤΗ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  18. ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΨΕΙΣ ΝΑ ΓΕΛΑΣ, ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΛΑΙΣ [ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Χασάπικο) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (πιθανόν ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Ανδρέα Σπαγγαδώρο και Μανώλη Χιώτη, στις 17/2/1949).

  19. ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ ΒΡΕ ΓΙΩΡΓΗ [ΜΠΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ – ΓΙΩΡΓΟΥ ΖΑΜΠΕΤΑ] (Ρένα Ντάλλια) (Συρτός) (Δεκ. '60) (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τη Μπέμπα Μπλάνς, το 1962).

  20. ΚΑΡΑΜΠΙΜΠΕΡΙΜ (ΜΕΣ’ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΤΑ ΣΤΕΝΑ) [Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ – ΣΠΥΡΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Τσιφτετέλι) (195;) (2η εκτέλεση).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Στέλλα Χασκίλ – Θανάση Ευγενικό – Ταμπάκη, 194;)
    (Σημείωση: ʼγνωστο αν πρόκειται για Τούρκικο τραγούδι ιδιοποιημένο από τον Σπύρο Περιστέρη ή/και τον Γιάννη Παπαϊωάννου).

  21. ΚΥΠΡΟΣ ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1956;) (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  22. ΜΕ ΠΑΝΤΡΕΨΑΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  23. ΜΟΥ ‘ΣΤΕΙΛΑΝ ΔΕΚΑ ΠΡΟΞΕΝΙΑ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ)
    (Η 1η εκτέλεση με την Γιώτα Λύδια, 1958).

  24. ΝΑΖΜΙΕ ΓΛΥΚΕΙΑ [ΣΤΕΛΙΟΥ ΧΡΥΣΙΝΗ – ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΛΟΥΒΑΤΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (Ανατολίτικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  25. Ο ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ [ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΑΥΚΑ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  26. Ο ΚΑΠΕΤΑΝ ΜΑΝΩΛΗΣ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ)
    (Η 1η εκτέλεση με τους Γιώτα Λύδια – Γιάννης Τατασόπουλο, 1958).

  27. Ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ Ο ΧΩΡΙΣΜΟΣ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Συρτοτσιφτετέλι) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  28. Ο ΠΑΣΑΣ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος – Σταύρος Πλέσσας) (1958) (1η εκτέλεση).

  29. ΟΙ ΣΦΟΥΓΓΑΡΑΔΕΣ ΤΟΥ TARPON SPRINGS [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ;] (Ρένα Ντάλλια) (Συρτό) (Δεκαετία ’50) (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  30. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΑ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Γιώτα Λύδια – Στελλάκη Περπινιάδη, 1955).

  31. ΠΑΨΕ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΝΑ ΖΕΙΣ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1954;) (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  32. ΠΛΗΓΩΜΕΝΟ ΧΕΛΙΔΟΝΙ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Λαϊκό Βάλς) (1952) (1η εκτέλεση).

  33. ΠΟΥ Μ’ ΑΦΗΝΕΙΣ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ - ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (1958) (1η εκτέλεση).

  34. ΡΑΜΠΙ – ΡΑΜΠΙ [Διασκευή Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ. Πρόκειται για τούρκικο παραδοσιακό τραγούδι]
    (Ρένα Ντάλλια) (Καρσιλαμάς) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  35. ΣΒΗΣΕ ΤΟ ΦΩΣ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΟΥΜΕ (ΑΣΕ ΜΕ ΣΤΗ ΒΑΘΕΙΑ ΣΚΟΤΟΥΡΑ) [ΜΠΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Χασάπικο) (19;:wink: (3η εκτέλεση).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Σωτηρία Μπέλλου – Στελλάκη Περπινιάδη, στις 15/10/1948).

  36. ΣΕ ΔΕΙΛΙΑΣΕ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΜΟΥ (ΧΑΛΑΛΙ ΣΟΥ ΧΑΛΑΛΙ)
    [ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  37. ΣΕ ΛΙΓΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ (ΟΣΑ ΦΕΡΝΕΙ Η ΩΡΑ ΔΕΝ ΤΑ ΦΕΡΝΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ) [ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟΥ – ΘΟΔΩΡΟΥ ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Ζεϊμπέκικο) (1956) (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με την Πόλυ Πάνου και τον Μανώλη Χιώτη, 1954;, με εκπληκτική εισαγωγή -σημείο αναφοράς!!!- από τον βιρτουόζο Χιώτη).

  38. ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΕΦΑΝΩΝΟΜΑΙ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Καλαματιανό) (1956;) (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  39. ΣΟΥΛΤΑΝΑ [ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΕΛΙΟΥ ΧΡΥΣΙΝΗ] (Ρένα Ντάλλια) (Τσιφτετέλι) (1952) (1η εκτέλεση).

  40. ΣΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  41. ΣΤΑ ΧΑΛΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΙΝΤΕΡΙ [ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΠΕΤΣΑ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Καρσιλαμάς) (1955) (1η εκτέλεση).

  42. ΣΤΕΝΑΓΜΟΙ ΚΑΙ ΧΤΥΠΟΚΑΡΔΙΑ [ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ – Γ. ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια) (Χασάπικο) (1955) (1η εκτέλεση).

  43. ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ [ΑΛΕΚΟΥ ΓΚΟΥΒΕΡΗ – ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ] (Ρένα Ντάλλια – Αξιώτης Κεχαγιάς) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (ΗΠΑ) (μια από τις πάμπολλες εκτελέσεις της Συνν. Κυριακής.

  44. ΤΑ ΚΑΒΟΥΡΑΚΙΑ [ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Παπαϊωάννου;) (1954) (μία από τις πολλές εκτελέσεις, ίσως η 5η), (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Τάκη Μπίνη – Σωτηρία Μπέλλου – Γ. Τατασόπουλο – Β. Τσιτσάνη, 1952).

  45. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ [ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙ] (Ρένα Ντάλλια) (Συρτάκι) (1962;) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με την Πόλυ Πάνου, 1960).

  46. ΤΟ ΝΤΕΡΒΙΣΙΚΟ ΑΓΟΡΙ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  47. ΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ [ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ] (Ρένα Ντάλλια – Τζίμ Αποστόλου) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους ʼννα Χρυσάφη – Βασίλη Τσιτσάνη, 1952).

  48. ΤΟ ΦΤΩΧΟΚΑΛΥΒΟ [ΜΑΝΩΛΗ ΧΙΩΤΗ] (Ρένα Ντάλλια – Στέλιος Καζαντζίδης) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  49. ΤΟ ΦΤΩΧΟΠΑΙΔΟ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  50. ΤΟ ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ [ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Ζεϊμπέκικο) (1953) (1η εκτέλεση).

  51. ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΝΟΥ Η ΓΥΝΑΙΚΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Γιάννης Τατασόπουλος) (Μπάλλος) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  52. ΦΟΥΣΤΑ ΚΛΑΡΩΤΗ [ΑΛΕΚΟΥ ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΟΥ – ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΗΔΑΚΙ] (Ρένα Ντάλλια – ʼγνωστος) (19;:wink: (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Βασίλη Αυλωνίτη – Μαριάννα Χατζοπούλου, Μάρτιος 1957).

  53. ΧΑΜΠΙΜΠΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης – Γιάννης Παπαϊωάννου) (Ανατολίτικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  54. ΧΑΡΑΜΑΤΑ ΘΑ ΦΥΓΩ (ΜΗΝ ΚΡΑΤΑΣ ΚΛΕΙΣΤΗ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ) [ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟΥ – ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ]
    (Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1956) (1η εκτέλεση) (Το αγαπημένο της τραγούδι).

  55. ΧΟΡΕΨΕ ΜΟΥ - ΧΟΡΕΨΕ ΜΟΥ (Η ΜΑΡΙΚΑ) [ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΗΤΣΑΚΗ] (Ρένα Ντάλλια – Τζίμ Αποστόλου) (Συρτοτσιφτετέλι) (19;:wink: (ΗΠΑ).

Τραγούδια της Ρένας Ντάλλια σε δεύτερη – τρίτη φωνή:

  1. ΒΥΘΙΣΕ ΜΟΥ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ [ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΚΛΟΥΒΑΤΟΥ]
    (Στέλιος Καζαντζίδης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (Μάρτιος 1953) (1η εκτέλεση).

  2. ΓΚΕΛΜΕΝΤΕΝ (ΓΛΕΝΤΑ ΣΚΟΡΠΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ) [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Γιάννης Παπαϊωάννου – Ρένα Ντάλλια) (Τσιφτετέλι) (19;:wink: (1η εκτέλεση).
    (ʼγνωστο αν πρόκειται για Τούρκικο τραγούδι ιδιοποιημένο από τον Γιάννη Παπαϊωάννου).

  3. ΔΕΝ ΕΙΣΑΙ ΜΠΕΣΑΛΟΥ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Στέλιος Καζαντζίδης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1953;) (1η εκτέλεση).

  4. ΔΕΝ ΣΕ ΡΩΤΩ ΠΟΙΑ ΗΣΟΥΝΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Στέλιος Καζαντζίδης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1953) (1η εκτέλεση).

  5. ΕΓΩ ΚΑΚΟΣ ΔΕΝ ΗΜΟΥΝΑ (ΕΓΩ ΘΑ ΣΕ ΓΛΙΤΩΣΩ)
    [ΚΩΣΤΑ ΜΑΝΕΣΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Στέλιος Καζαντζίδης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).
    (Jim Apostolou – Ρένα Ντάλλια) (1954;) (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  6. ΕΙΝΑΙ ΒΑΡΥΣ Ο ΠΟΝΟΣ ΜΟΥ [ΝΙΚΟΥ ΡΟΥΤΣΟΥ – ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Γιάννης Τατασόπουλος – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (2η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Πρόδρομο Τσαουσάκη – ʼννα Μπέλλα – Γιάννη Τατασόπουλο, 1953).

  7. ΕΝΑΣ ΑΝΤΡΑΣ, ΔΕΚΑ ΓΥΝΑΙΚΕΣ [ΚΩΣΤΑ ΓΟΝΤΙΚΑ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Γιάννης Παπαϊωάννου – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1955) (1η εκτέλεση).

  8. ΔΕΝ ΣΕ ΘΕΛΩ ΠΙΑ (ΜΗ ΜΟΥ ΛΕΣ ΓΙΑΤΙ ΞΕΧΝΑΩ) [ΚΩΣΤΑ ΣΚΑΡΒΕΛΗ-Παστουρμά] (Γιάννης Παπαϊωάννου – Ρένα Ντάλλια) (Χασαποσέρβικο) (19;:wink: (2η εκτέλεση).
    (Σημείωση: Ο Γιάννης Παπαϊωάννου το ιδιοποιήθηκε)
    (Η 1η εκτέλεση με το υπέροχο δίδυμο Γιώργος Κάβουρας – Κώστας Ρούκουνας, 1937.
    Είναι το πρώτο ρεμπέτικο τραγούδι που πέρασε από την Μεταξική λογοκρισία!).

  9. Η ΠΛΗΓΩΜΕΝΗ ΜΟΥ ΚΑΡΔΙΑ [ΘΟΔΩΡΟΥ ΔΕΡΒΕΝΙΩΤΗ]
    (Στέλιος Καζαντζίδης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (Φεβρουάριος 1954) (1η εκτέλεση).

  10. ΜΗ ΜΟΥ ΞΑΝΑΦΥΓΕΙΣ ΠΙΑ [ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ]
    (Πρόδρομος Τσαουσάκης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  11. ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΙΝΩ ΜΠΟΥΦΕΤΖΗΣ [Διασκευή ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Γιάννης Παπαϊωάννου – Ρένα Ντάλλια – Χορωδία) (Χασαποσέρβικο) (19;:wink: (5η εκτέλεση;)
    (Διασκευή του γνωστού τραγουδιού «Ο ΜΠΟΥΦΕΤΖΗΣ» (ηχογράφηση του 1932) των ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΠΑΤΗ και ΔΗΜΗΤΡΗ ΣΕΜΣΗ, που ιδιοποιήθηκε μεταπολεμικά τη σύνθεση του τραγουδιού ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ).

  12. Ο ΓΑΤΟΣ [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Στέλιος Καζαντζίδης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (Μαΐος 1953) (1η εκτέλεση).

  13. Ο ΟΡΚΟΣ [ΜΠΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Γιάννης Τζιβάνης – Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  14. Ο ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ [ΜΠΑΜΠΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ] (Γιάννης Τζιβάνης – Ρένα Ντάλλια – Νίκος Καλλέργης) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση).
    (Σημ.: με κάποια επιφύλαξη η συμμετοχή της Ρένας Ντάλλιας, δεν υπάρχουν στοιχεία).

  15. ΟΜΟΡΦΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ [ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ]
    (Πρόδρομος Τσαουσάκης – Ρένα Ντάλλια – Βασίλης Τσιτσάνης) (Χασάπικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  16. ΠΑΙΞΕ ΑΘΑΝΑΤΗ ΠΕΝΙΑ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Jim Apostolou – Ρένα Ντάλλια) (Καρσιλαμάς) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  17. ΣΗΚΩ ΧΟΡΕΨΕ ΚΟΥΚΛΙ ΜΟΥ [ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ]
    (Γιάννης Τατασόπουλος – Ρένα Ντάλλια) (Συρτοτσιφτετέλι) (19;:wink: (3η εκτέλεση) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τον Στέλιο Καζαντζίδη, 1958).

  18. ΣΤΗΝ ΤΑΒΕΡΝΑ ΤΟΥ ΓΙΑΡΕΠΗ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ] (Αξιώτης Κεχαγιάς – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  19. ΣΤΡΩΣΕ ΜΟΥ ΝΑ ΚΟΙΜΗΘΩ (ΠΗΡΑ ΤΗ ΣΤΡΑΤΑ ΚΙ ΕΡΧΟΜΑΙ) [ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ] (Πρόδρομος Τσαουσάκης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  20. ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗ [ΑΛΕΚΟΥ ΓΚΟΥΒΕΡΗ – ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ]
    (Αξιώτης Κεχαγιάς – Ρ. Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (μια από τις πολλές εκτελέσεις, ίσως η 7η) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Πρόδρομο Τσαουσάκη – Σωτηρία Μπέλλου, 1948).

  21. ΤΑ ΚΑΒΟΥΡΑΚΙΑ [ΕΥΤΥΧΙΑΣ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ – ΒΑΣΙΛΗ ΤΣΙΤΣΑΝΗ] (Γιάννης Παπαϊωάννου – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1954) (5η εκτέλεση;) (ΗΠΑ).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Τάκη Μπίνη – Σωτηρία Μπέλλου – Γιάννη Τατασόπουλο, 1950 – 52).

  22. ΤΟΥ ΦΤΩΧΟΥ Ο ΠΟΝΟΣ [ΚΩΣΤΑ ΒΙΡΒΟΥ – ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΛΔΑΡΑ] (Γιάννης Τατασόπουλος – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (19;:wink: (1η εκτέλεση).

  23. ΦΑΛΗΡΙΩΤΙΣΣΑ (ΣΟΥΡΩΜΕΝΟΣ ΘΑ ‘ΡΘΩ ΠΑΛΙ)
    [ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΓΡΥΠΑΡΗ – ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Τάκης Μπίνης – Ρένα Ντάλλια – Οδυσσέας Μοσχονάς) (Χασάπικο) (1983) (6η εκτέλεση;).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Γιάννη Παπαϊωάννου – Γιώργο Κωνσταντινίδη ή Μακαρόνα, 1936).

  24. ΦΕΡΤΕ ΜΙΑ ΚΟΥΠΑ ΜΕ ΚΡΑΣΙ [ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΛΔΑΡΑ]
    (Πρόδρομος Τσαουσάκης – Ρένα Ντάλλια) (Ζεϊμπέκικο) (1952) (1η εκτέλεση).

  25. ΧΑΝΟΥΜΑΚΙ ΜΟΥ [ΓΙΑΝΝΗ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ]
    (Αξιώτης Κεχαγιάς – Ρένα Ντάλλια) (Καρσιλαμάς) (19;:wink: (1η εκτέλεση) (ΗΠΑ).

  26. Ο ΖΕΠΟΣ (ΨΑΡΟΠΟΥΛΑ) [ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ]
    (Οδυσσέας Μοσχονάς – Τάκης Μπίνης – Ρένα Ντάλλια) (Συρτός) (1983) (5η εκτέλεση;).
    (Η 1η εκτέλεση με τους Μήτσο Περδικόπουλο και Γιάννη Παπαϊωάννου, το 1946).

Δισκογραφία LP και CD της Ρένας Ντάλλια:

  1. «ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ: ΣΕ ΑΥΘΕΝΤΙΚΕΣ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙΣ» LP της SONORA, κυκλοφόρησε το 1973.

  2. «ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΑΤΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: “Rena Dalia: Queen of Song”» LP της ΝΙΝΑ, ΗΠΑ, κυκλοφόρησε αρχές δεκαετίας ’60 στο εξωτερικό (εγώ έχω το δίσκο από την Αυστραλία).

  3. «ΡΕΝΑ ΝΤΑΛΛΙΑ: Μεγάλα Τραγούδια – Μεγάλες Ερμηνείες» CD της ALFA MI RECORDS, κυκλοφόρησε το 1997.

Βιβλιογραφία:

  1. Βιογραφικά στοιχεία:
    Α. Ρένα Ντάλλια: «Ανέκδοτη αυτοβιογραφική αφήγηση». Καταγραφή: Κ. Χατζηδουλής, Περιοδικό «Λαϊκό Τραγούδι», Τεύχ. 5, Οκτώβριος 2003.
    Β. Το προσωπικό μου αρχείο

  2. Εργογραφία – Δισκογραφία:
    Το προσωπικό μου αρχείο.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

  1. Το παρόν άρθρο είναι αφιερωμένο εξαιρετικά στη μνήμη της υπέροχης ερμηνεύτριας ΡΕΝΑΣ ΝΤΑΛΛΙΑ, που υπήρξε ο μεγάλος έρωτας και η μούσα του Γιάννη Παπαϊωάννου.
  2. Τα Νο. 78 και 81 θα πρέπει να είναι μάλλον τα τελευταία που ηχογράφησε η Ρένα Ντάλλια.
  3. Ίσως να υπάρχουν κι άλλα της τραγούδια. Όποιος ξέρει κάποια άλλα, άγνωστα προς το παρόν σε μένα, παρακαλώ ας μας δώσει στοιχεία για να συμπληρώσουμε σιγά – σιγά την παραπάνω λίστα.
  4. Παρακαλώ επίσης, όποιος έχει στοιχεία, ας μας δώσει χρονολογίες από την παραπάνω λίστα που μου είναι άγνωστες.
  5. Αν έχετε πληροφορίες πως κάτι από τα παραπάνω είναι λάθος, κάντε την επισήμανσή σας για να το διορθώσουμε.

Σάκης Πάπιστας

  • Κατά λάθος αναφέρεται η “Συννεφιασμένη Κυριακή” δύο φορές. Sorry γι’ αυτό. Πρόκειται για την ίδια εκτέλεση.

Ο ίδιος

Έστω και με μεγάλη καθυστέρηση, ας προσθέσω άλλα 3 τραγουδάκια
-“Σαρανταπέντε λεμονιές” (καλαματιανό) - Ρένα Ντάλλια. Σαν συνθέτης-στιχουργός αναγράφεται ο Κώστας Ρούκουνας. (Nina N24516)
-“Μια μικρή τσελιγκοπούλα” (τσάμικο) - Ρένα Ντάλλια. Παραδοσιακό. (Nina N24516)
-“Μια κοπελίτσα αγαπώ” (καλαματιανό) - Ρένα Ντάλλια & Γιάννης Παπαϊωάννου. Σαν συνθέτης-στιχουργός αναγράφεται ο Γιάννης Παπαϊωάννου. (Nina N24523)*

*Στην 2η πλευρά του δίσκου βρίσκεται το “Πάνω σε τρίκορφο βουνό”, ερμηνευμένο από τον Θανάση Ευγενικό.