"Η πειρατεία σκοτωνει τη μουσική". Αλήθεια;

Ειναι αλήθεια άραγε πως η πειρατεία σκοτώνει τη μουσικη? Μήπως δεν πλήτει την ίδια την τέχνη αλλα τη βιομηχανία πίσω απο αυτή? Μηπως με την ευκολη διακίνηση μουσικης μέσω ιντερνετ τραγούδια που θα ήταν στην αφάνεια ερχονται στο φως? Tα CD ειναι πανάκριβα και ετσι γίνονται απρόσιτα απο πολλούς και κυρίως τη νεολαία.

Δυο πολύ ωραία άρθρα πάνω στο θέμα αυτό έχει δημοσιεύσει ο Άρης Νικολαΐδης στην Κλίκα:

[ul]
[li]«Η πειρατεία σκοτώνει τη μουσική»! Σοβαρά;[/li][li]«Όταν βαράς το σαμάρι για νʼ ακούσει ο γάιδαρος» και άλλες σοφές ρήσεις[/li][/ul]

Στην υπογραφη μου λεει η βιομηχανια σκοτωνει τη μουσικη…

Οχι η βιομηχανια που τυπωνει τα δισκακια αλλα η βιομηχανια που αναγκαζει τους δημιουργους να παραγουν τραγουδια… Καθε χρονο δισκο… Καθε Δεκεμβρη και Απριλη cd…

Η πιεση αυτη για τραγουδια που πρεπει να παραχθουν τοτε, να καταναλωθουν πολυ μεχρι να βγουν τα επομενα σκοτωνει τη μουσικη…

Εχω καποιους δισκους παλιους που ηταν οι πρωτοι καποιων καλλιτεχνων που φτιαχθηκαν σιγα σιγα και μερακι χωρις την πιεση και τα αυστηρα χρονοδιαγραμματα… ειναι να απορεις πως ο ιδιος καλλιτεχνης μετα απο χρονια εβγαλε τραγουδια που ηταν πολυ ασχημα σε σχεση με τα πρωτα του… Γιατι αραγε?

Η πειρατεια μπορει να σκοτωνει τους μουσικους, τους δημιουργους και τις δισκογραφικες παντως οχι τη μουσικη αυτη τη σκοτωνει η βιομηχανια…

Βλεπουμε τραγουδιστες π.χ χατζηγιαννης,ρουβας,μαντονα κ.λ.π που απο πίσω τους υπαρχει στημενη μια βιομηχανία ολοκληρη (ρούχα, καλυντικα, κινητα, τηλεκαρτες, αυτοκινητα κ.α) που σιγουρα καμά σχέση δεν έχουν με την τέχνη.

Οι τραγουδιστές που προανέφερες, είναι προιόντα μάρκετινγκ. Ώς εκ τούτου, οι διαχειριστές τους προσπαθούν να αντλήσουν όσο μεγαλύτερη υπεραξία μπορούν.:089:

Ρε παιδιά χίλιες φορές θα λέμε τα ίδια πράγματα;;;
Το ποιοτικό δεν συμφέρει…και αυτό γιατί είναι διαχρονικό.
Θέλουν τραγουδάκια του εξάμηνου για να κάνουν συνεχώς πωλήσεις…
Πάρτε το χαμπάρι επιτέλους!

ΥΣ: Ισαάκ, τα vysakia σου με τρελαίνουν…:):):slight_smile:

Δεν ξέρω πως είναι η κατάσταση στην Ελλάδα, δεν θέλω να μιλαω για πράγματα που δεν ξέρω αλλα θέλω να πώ 2 πράματα για τις συνθήκες ηχογράφησης εδω στην Αγγλία. Μεγάλο μέρος της δουλειάς μου γίνεται σε στούντιο. Ηχογραφώ και κλασσική και πολλές φορές μουσική για ταινίες αλλα και σύγχρονα , ακόμα και ποπ. Πρέπει κάποια στιγμή να το πάρουμε απόφαση οτι οι δισκογραφικές είναι αναγκαίο κακό. Ο χώρος απαιτεί πλέων τόσα λεφτά και εξειδίκευση που οι ίδιοι οι μουσικοί δεν μπορούν να παράγουν τις ηχογραφήσεις τους. Τα σιντι είναι ακριβά λοιπόν γιατι πρέπει να πληρωθούν ΟΛΟΙ αυτοί που παίρνουν μέρος σε αυτές τις παραγωγές, οι οποίοι είναι αρκετοί. Ας πάρουμε επιτέλους απόφαση οτι το να είσαι μουσικός είναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ. Δεν ασχολούμαι με τίποτε άλλο και μου πήρε 22 χρόνια να τη μάθω αυτή τη δουλειά.Κάθε φορά που μπαίνω σε στούντιο, υπογράφω το ανάλογο συμβόλαιο το οποίο καλύπτει τις ώρες δουλειάς μου αλλα ΚΑΙ τα πνευματικά μου δικαιώματα. Απο πού και ως που λοιπόν είναι σωστό για οποιοδήποτε να κλέβει τη δουλειά μου είτε στο ίντερνετ είτε απο πειρατές; Και στο κάτω κάτω και η δισκογραφική δεν είναι η Μητρόπολη να κάνει φιλανθρωπίες, ειναι επιχείρηση. Είναι ώρα να αποδεχτούμε οτι η πειρατεία αποδυναμώνει την έννοια επαγγελματίας μουσικός, και σε αυτό δεν κάνει διακρίσεις.Η δουλειά στα στούντιο εδώ πέρα ήδη έχει μειωθεί και ο χώρος δείχνει ηδη περιορισμένος. Επίσης, αφού τα κέρδη περιορίζονται τόσο, πολλά soundtracks γίνονται πλέων στη ρουμανία και πολωνία οπου τα μεροκάματα είναι εξευτελιστικά παρόλο το ότι η ποιότητα του ορχηστρικού τους παιξίματος είναι μάλλον μέτρια.
Συγνώμη που ακούγομαι δραματικός αλλα θεωρώ οτι δέν υπάρχει δικαιολογία για την πειρατεία και η μόνη αντίδραση που θα δείτε απο μουσικούς δεν θα είναι προς τις “ακριβές” δισκογραφικές αλλα προς τους κλέφτες που αποδυναμώνουν το επίπεδο του επαγγέλματος.
Αυτά.

Φίλε Alk θα διαφωνήσω κάθετα μαζί σου. Και αυτό γιατί θεωρώ ότι η μουσική ΔΕΝ πρέπει να είναι επάγγελμα, αλλά ακόμα και αν είναι να μην την εκμεταλεύονται οι μεγαλοβιομηχανίες τόσο πολύ. Δηλαδή, επειδή ξέρω λίγο πολύ τι παίζει… Το κόστη για να δημιουργηθεί ένα σιντί είναι το πολύ 6 -7 ευρώ, μέσα οι μουσική, οι ορχήστρες, μέσα όλα…
Πως πανε και πουλάνε το σιντί 20 ευρώ? Όταν ο συνθέτης παίρνει από τα 20 ευρώ το 1 ;;; Έχει καταντήσει γελοίο. Και εκτός αυτού αντί να κυνηγούν να βρούν έναν αξιόλογο ανθρωπο να γράψει ποιοτική μουσική, μας κάνουν πλύση εγκεφάλου και μας πλασάρουν ότι αηδία έχει ημερομηνία λήξης τους 6 μήνες…

Για αυτό φίλe Alk είμαι κατά του ότι για να ακούσεις 12 τραγούδια πρέπει να πληρώσεις τα κέρατα σου. Πραγματικά αν τα σιντί βρίσκονταν σε λογικές τιμές 10 -13 ευρώ, θα ήμουν ο πρώτος που θα ήταν ενάντια στην πειρατεία…

Οι εταιρείες δεν κηνυγούν το κέρδος απλά, αλλά το ΥΠΕΡΚΕΡΔΟΣ. Και αυτά είναι τα αποτελέσματα…
Όπως οι εταιρείες κοιτούν την πάρτη τους, έτσι και οι απλοί άνθρωποι κοιτώντας ότι δεν μπορούν να πάρουν ένα σιντί με 20 ευρώ, βρίσκουν άλλους τρόπους να το κάνουν φτηνότερα…

Και αν θεωρείς ότι κάποιος στη μουσική κλέβει τη δουλειά σου τότε τι να πω… Οι απόψεις μας διαφέρουν άρδην.
Πιστεύω ότι οι οργανοπαίχτες, όπως και οι δάσκαλοι δεν κάνουν δουλειά…αλλά κάτα κάποιο τρόπο λειτούργημα!

Στο βωμό των χρημάτων έχουμε εμπορευματοποιήσει τα πάντα.

Και ξαναλέω για να μην φανώ κακός. Και οι επιχειρήσεις χρειάζονται για να βοηθούν οικονομικά αλλά όχι με τέτοιο υπερκέρδος.
Αν κοιτούσαν και λίγο τις τσέπες του λαού θα ήταν καλύτερα.
Αν είχαν τα σιντί σε λογικές τιμές τότε θα έβλεπες τεράστια διαφορά στις πωλήσεις.
Πίστεψε με, θα προτιμούσα ότι σιντί έχω να ήταν αυθεντικό αλλά δεν μου δίνεται η οικονομική δυνατότητα για αυτό.

Απ’ την άλλη, έπρεπε να έρθει το internet για να καταλάβουν όλοι οι executives των δισκογραφικών ότι δεν μπορούν στο διηνεκές να επιβάλλουν τα ακούσματα που θέλουν, ούτε να αισχροκερδούν τιμολογώντας το κάθε CD πέντε φορές πάνω απ’ όσο θα έπρεπε. Όταν έγινε η μετάβαση απ’ το βινύλιο στο CD, οι εταιρείες συμφώνησαν να διατηρήσουν τη λιανική τιμή του βινυλίου, παρόλο που το CD έχει εξαιρετικά χαμηλότερο κόστος παραγωγής, μέχρι να κάνουν απόσβεση στα κεφάλαια που είχαν επενδύσει για την αλλαγή της τεχνολογικής τους υποδομής. Μετά… το ξέχασαν.

Μην ξεχνάμε ότι στην αρχή το ίδιο το mp3 ήταν παράνομο και υπήρξαν πολλές απόπειρες με αγωγές και μηνύσεις για να ισχύσει αυτό. Κάποια τζιμάνια όμως διέκριναν ότι το θέμα έχει ψωμί και νομιμοποίησαν το mp3 στην ουσία, βγάζοντας στο εμπόριο συσκευές αναπαραγωγής και εγγραφής. Τρανταχτό παράδειγμα η SONY: τα πρώτα της μοντέλα CD και DVD player δεν αναπαρήγαγαν συμπιεσμένους τύπους αρχείων (mp3, divx κ.λπ.), ούτε καν διάβαζαν αντιγραμμένα DVD. Όταν όμως οι πωλήσεις άρχισαν να πέφτουν αισθητά, βγήκαν ξαφνικά στην αγορά μηχανήματά της που έπαιζαν μέχρι και σουβέρ, για να μην αναφερθώ στα τελευταίας γενιάς κινητά της, που βάζεις τη συσκευή δίπλα στο ηχείο που παίζει κάποιο τραγούδι και σου αναγνωρίζει τίτλο και δημιουργό.

Το τέλμα στο οποίο βρίσκονται οι πολυεθνικές δισκογραφικές αυτή τη στιγμή είναι δικό τους δημιούργημα και δεν είχαν καν τη διορατικότητα και την κοινή λογική να αποκωδικοποιήσουν τα σημεία των καιρών, πέραν του ότι είχαν σαφώς υποτιμήσει τη δυναμική του internet. Είχαν πέσει με τα μούτρα στο χρήμα. Ας πρόσεχαν.

Σε κάθε περίπτωση φίλε alk, οι “χαμένοι” ήταν και είναι οι καλλιτέχνες και το κοινό που τους “καταναλώνει”. Απ’ την άλλη, πόσοι και πόσοι θα παρέμεναν καταδικασμένοι στην αφάνεια, ή θα κρέμονταν από τη διάθεση του κάθε παπαρο-executive που θα αποφάσιζε αν θα τους ηχογραφήσει ή όχι. Και στο φινάλε, πολλοί “μεγάλοι” κάνουν πλέον τα στραβά μάτια στο downloading, αφού βγάζουν τα κέρδη τους από τις συναυλίες, χρεώνοντας στο εισιτήριο και την τιμή του CD που δεν πούλησαν.

πρίν χρόνια όπου δεν είχαμε καθόλου λεφτά,΄γραφαμε κασσέτες απο τον!αγαπημένο μας σταθμό που έπαιζε νυχθημερών.όποιος είχε διπλό κασσετόφωνο αναλάμβανε να αντιγράψει και να μοιράσει με καμάρι σε όσους περίμεναν με λαχτάρα(χωρίς κέρδος).όταν βγήκαν τα cd μας άρεσαν πολύ τα βιβλιαράκια με τούς στίχους των κομματιών(σταματήσαμε να τρελλάινουμε το κασετόφωνο με το σταμάτα-ξεκίνα για να προλάβουμε να γράψουμε τους στίχους που μας άρεσαν)πάλι όμως δεν είχαμε λεφτά!με καμάρι λοιπόν η αγορά ενός cd γινότανε για να δωθεί ώς δώρο σε φίλο,απο τον οποίο μετά έπεφτε η σχετική αντιγραφή!τώρα που μπαίνουν λεφτά στη τσεπη αλλά δε μένουν…προσπαθούμε να μαζέψουμε όλες τις μουσικές!!!που αγαπήσαμε απο τα νιάτα μας για να σώσουμε?τα νιάτα μας?για να βγάλουμε το άχτι μας?σύν τις μουσικές που αγαπάμε τώρα,μαζί με εκείνες και ένα σωρό άλλες που μας ενδιαφέρουν.όσο και να θές να ξοδέψεις μόνο εκεί!δεν γίνεται…
όταν μπορώ θα αγοράσω όταν δεν μπορώ θα αντιγράψω,τις θέλω τις μουσικές μου,τίς δικαιούμαι(οι καλ/νες χρειαζονται το κοινό τους)…δεν μπορεί η βιομηχανία να κοστολογεί όσο θέλει για να πλουτίσει σε βάρος των καλ/νών και των ανθρώπων που αγαπούν τη μουσική.μόνο με εκείνους τα έχουμε,κανείς μας δεν θέλει να '‘χάσει’'ο καλ/χνης που βάζει ψυχή και αγάπη.δεν ΄΄χάνει΄΄ αποτ ον κόσμο που τον ΄΄ακούει΄΄.χάνει απο αυτούς που έχει ανάγκη να τον υποστηρίξουνε?για να υπαρχει στο χωρο.

Φίλε ALK, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μαζί σου.

Σε καταλαβαίνω, διότι κάνεις μια δουλειά, και έχεις την απαίτηση αυτή σου η δουλειά να μην μειώνεται απ’ την πειρατεία και εσύ απ’ την άλλη να μην υποχρεώνεσαι να κατεβάζεις το επίπεδο για να συμπιέσεις τα κόστη αφού οι εισπράξεις βαίνουν μειούμενες.

Το θέμα της πειρατείας βέβαια είναι πολύ πιο σύνθετο, αλλά όσο και αν το περιπλέξουμε στις λεπτομέρειές του δεν παύει να είναι πειρατεία. Και επειδή έχω μάθει ότι οι δουλειές γίνονται με πολλούς τρόπους, αλλά ένας είναι ο καλός, δεν συμφωνώ με την κυρίαρχη άποψη που λίγο πολύ ισχυρίζεται πως η σοσιαλιστική επανάσταση θα ξεκινήσει με το να τσιμπάμε ό,τι βρίσκουμε στα torrent. Το πως γίνεται η επανάσταση δεν το γνωρίζω, αλλά μπορούμε να πάρουμε ιδέες απ’ τα κείμενα του Λένιν, ο οποίος αναφέρεται σε πολιτικές μεθοδεύσεις, κοινωνικοοικονομικές συσπειρώσεις κ.λπ., αλλά δεν γράφει τίποτα για αρπαχτές. Ουδέποτε πρότεινε στις λαϊκές μάζες να πάνε να κλέψουνε απ’ το παλάτι πίνακες ζωγραφικής για να διακοσμήσουν τα δωμάτιά τους.

Πιο πάνω, οι φίλοι μου george_86 και webmaster έχουν κάποια επιχειρήματα που σχετίζονται με το πραγματικό κόστος των παραγωγών, τους τζίρους, τα δήθεν έξοδα, τα πραγματικά έξοδα και την τελική τιμολόγηση. Δεν μπορώ να μπω σ’ αυτή τη συλλογιστική γιατί δεν το έχω ψάξει. Αλλά και να ήξερα την αναλυτική αλήθεια (εδώ, μετά από 25 χρόνια, δεν ξέρω τι γίνεται στη δική μου δουλειά, πόσο μάλλον στις δισκογραφικές), και πάλι δεν θα μπορούσα να μπω σ’ αυτή τη λογική γιατί είναι πολύ στοχευμένη και αφορά μόνον το άϋλο εμπόρευμα. Δεν αφορά, ούτε μπορεί να εφαρμοστεί στη ντομάτα, ούτε στο… pamper που πονάει τη τσέπη μου τελευταία.

Βέβαια, να πω την αμαρτία μου, αν μπορούσα να κατεβάσω pampers απ’ το rapidshare μάλλον θα το έκανα χωρίς τύψεις, και ας απολύονταν μερικοί εργάτες απ’ το εργοστάσιό τους στην Οινόη επειδή μειώθηκαν οι τζίροι.

Ομως, έτσι για να ιντριγκάρω τη κουβέντα, να ρωτήσω τον Γιώργο: Αν παιδευτείς δυο χρόνια να γράψεις ένα φοβερό και τρόμερό εκαπιδευτικό βοήθημα στα μαθηματικά, και διαπιστώσεις μετά από δυο μήνες ότι κυκλοφοράει σε όλα τα torrents σαν pdf, τι θα κάνεις; Να προσθέσω πάνω σ’ αυτό τη γκρίνια των παιδιών που θα έχεις τότε, και τα οποία θα σου λένε “γιατί μπαμπά εμείς δεν θα πάμε πουθενά το Πάσχα όπως όλοι οι συμμαθητές μου;” Τι θα τους πεις τότε; Οτι η διδασκαλία δεν είναι επάγγελμα, είναι λειτούργημα; Οτι η συνείδησή σου δεν σου επιτρέπει να εμπορευματοποιήσεις τη γνώση;

Βέβαια υπάρχουν και οι λεγόμενες παλαιές ηχογραφίσεις και τα κληρονομικά δικαιώματα των συγγενών των δημιουργών. Αλλά αυτό είναι ένα επίσης μεγάλο θέμα… Εδώ είμαστε.

δεν θα υποστηρίξω τις εταιρείες και τις επιλογές τους, αλλά θα πω ότι ένα cd = 15-20 ευρώ = δυο/τρια ποτά στου Ψυρρή. Εάν είναι κάποια προτεραιότητα η μουσική στη ζωή μας, ΔΕΝ είναι ιδιαίτερα ακριβό ένα αυθεντικό cd. Άσε που η καλύτερη μουσική (ποκ, τζαζ, κλασσική, παλιά ελληνική) πωλείται και σε πολύ πολύ χαμηλές τιμές…

Φίλε Κώστα,
Μάλλον δεν με κατάλαβες πλήρως. Δεν λέω να μην υπάρχουν πνευματικά δικαιώματα, ούτε είμαι υπέρ της πειρατείας στη μουσική ή στις ταινίες ή οπουδήποτε…
Οι εταιρείες με ανάγκαζουν να πορεύομαι σε αυτό το δρόμο με τις τιμές που βάζουν. Αν είχαν λογικές τιμές, χίλιες φορές να αγοράσω το σιντί ή την ταινία παρά να το κατεβάσω…
Το ίδιο συμβαίνει στο σινεμά…
Πριν μπει το ευρώ ή τιμή για μια ταινία ήταν 500 δραχμές. Με το που μπήκε εξίσωσαν το κατοστάρικο με το ευρώ και το πεντακοσάρικο με το πεντάευρω!(και αυτό συμβαίνει με όλα τα προϊόντα). Και έτσι το εισητήριο πήγε αρχικά στα 5 ευρώ και τώρα στα 9 !!! Και αυτό για μια ταινία! Δηλαδή όταν έκανε πριν το ευρώ η ταινία 1.5 ευρώ με το που μπήκε το ευρώ πήγε στα 5. Δηλαδή αύξηση τεράστια…Νομίζω μπορείς να καταλαβεις το μέγεθος.

Τώρα για αυτό που ρώτησες.
Αν παιδευτώ 2 χρόνια για να γράψω ένα εκπαιδευτικό βοήθημα στα μαθηματικά, να είσαι σίγουρος ότι θα κάνω τα αδύνατα δυνατά να έχει την ελάχιστη δυνατή τιμή. Και όχι να χτυπάει τα 26 - 40 άρια που χτυπάνε τα τωρινά βοηθήματα.
Επίσης έχω βοηθήσει και στην μελλοντική έκδοση ενός βοηθήματος ενός φίλου το οποίο θα διατεθεί τον επόμενο Σεπτέμβρη. Αλλά και αυτό ούτε ζήτησα χρήματα ούτε ποσοστά. Όπως ο φίλος αυτός με βοήθησε και με δίδαξε κάποια πράγματα έτσι και εγώ θα τον βοηθήσω εξ’ίσου.

Όσο για την διδασκαλία πραγματικα πιστεύω ότι είναι λειτούργημα, αν και έχω διαλέξει να μην την εξασκήσω στο μέλλον. Και αυτό γιατί δεν μου αρέσει τόσο η διδασκαλία.
Πραγματικά μπορείς να μου προσάψεις ότι έχω κάνει ιδιαίτερα για να βγάλω χρήματα. Σε καμιά περίπτωση το κόστος δεν ξεπερνούσε το πραγματικό κόστος το οποίο θα έπρεπε να υπάρχει.
Μου έχουν τύχει και άτομα που χρειάζονται μαθήματα αλλά δεν είχαν καθόλου χρήματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις έχω κάνει και ιδιαίτερα χωρίς χρηματικές απολαβές.

Ελπίζω να σε κάλυψα…

Πάντως με την λογική σου ρε συ Κώστα, και εσείς που δουλεύετε στην Κλίκα τόσες ώρες και μέρες και βδομάδες θα έπρεπε να πληρώνεστε…

Όσο για παιδιά μου το Πάσχα θα έχω μια ζωή τσάμπα προορισμό με φαϊ και πιοτο…Οπότε αυτό δεν θα μου το πουν! Φρόντισε ο ένας παππούς μου για αυτό με τα 12 παιδιά του!:):):slight_smile:

Ρε συ Μπάμπη, σόρρυ κιόλας, μου συγκρίνεις με τα ποτά στου Ψυρρή;;;
Γιατί, ποιος σου είπε ότι είναι φτηνά τα ποτά στου Ψυρρή;;;;

Εγώ, σαν φοιτητής τουλάχιστον, αν πάω στου Ψυρρή, θα πάω να πιω ένα ποτό = 9 ευρώ και αυτό μια φορά τις δύο βδομάδες.
Τις υπόλοιπες φορές θα την βγάλω στην πλατεία με μπύρα απο το περίπτερο…

Μην τρελαθούμε κιόλας… Αν σας φαίνονται τα 9 και 10 ευρώ λογικά για ένα ποτο, δηλαδή όσο κάνει ένα ολόκληρο μπουκάλι τότε τι να πω.

Ή εγώ ζω σε άλλο κόσμο ή η οικονομική κρίση είναι παραμύθια.

Με κάλυψες μόνο ως προς το γεγονός ότι είσαι καλός άνθρωπος και όχι παλιοχαρακτήρας.
Κατά τα άλλα, δεν μπορείς ούτε κατά διάνοια να συντελέσεις στη διαμόρφωση της τελικής τιμής ενός βιβλίου. Αν δε πιστεύεις εμένα, ρώτα κανέναν που εξέδωσε βιβλίο.

Οσο για την Κλίκα, ποιος σου είπε ότι δεν ζητάω λεφτά; Αλλά κάνουν τη πάπια όταν τους το θυμίζω και με αποφεύγουν. Δεν πρόσεξες ότι το προηγούμενο Σάββατο δεν ήρθε κανείς απ’ τη ΚΛΙΚΑ στα Εξάρχεια; Μόνο ο Αρης ήρθε και (λόγω τύψεων) με κέρασε μια μπύρα έξω απ’ το Βάρλα. Κέρασε και τον Πολίτη, στον οποίο επίσης χρωστάνε λεφτά!
:019:

E τότε να το ξέρω να μην γράψω βιβλίο… Ας το κάνουν άλλοι!
Αυτό που λέει πάντως ο Κώστας είναι αλήθεια… Μια μπύρα και αυτή στα όρθια έξω από του Βάρλα…:019::019::019:

Οπα, μην παρξηγηθώ, δεν είπα ότι του Ψυρρή είναι φθηνά. Ούτε ότι 15 ευρώ είναι λίγα.
Είπα ότι άν κάποιος θέλει πολύ ένα cd, αρκεί να ιεραρχήσει τις ανάγκες του και να πει ότι 15 ευρώ πολλές φορές τα δίνω για το τάδε πράμα (ποτά, τσιγάρα, φαγιά, ρούχα, πάρκινγκ, κινητό, νόβα, εφημερίδες κτλ) αλλά αυτόν τον δίσκο θέλω να τον έχω γιατί είναι ένα έργο τέχνης συνολικά και αξίζει τα λεφτά του
Το πόσο καιρό χρειάζεται στον καθένα μας να μαζέψει τα 15 ευρώ για δίσκο είναι άλλο θέμα και σε καταλαβαίνω. Πίστεψέ με, έκανα πολλές φορές μεγάλη οικονομία από άλλα πράγματα για να πάρω δίσκους.

H πνευματική δημιουργία είναι εργασία και ως τέτοια, πρέπει να προστατεύεται. Αν πάψουμε να το σεβόμαστε, οδηγούμαστε σε επικίνδυνες ατραπούς. Το θέμα του αντιτίμου (οποιασδήποτε μορφής εργασίας) είναι άλλο καπέλο…

Θα συμφωνήσω πως καθε ειδους εργασία θα πρέπει να προστατεύεται. Ακομη, αν και δε γνωριζω καλα πως έχουν τα πράγματα στον επαγγελματικο αυτό χώρο πιστεύω πως με κάποιο τρόπο θα πρέπει να μπει ένα φρένο σε κάποια πράγματα. Δεν μπορουν να πουλάνε cd 20,30 ευρώ,οι συναυλίες να έχουν πανακριβα εισητήρια, μαγαζια να πληρωνουν τραγουδιστες χιλιαδες ευρω τη βραδιά και το υπουργειο πολοτισμού να δίνει δεκάδες χιλιάδες ευρώ σ εναν καλλιτεχνη για μια συναυλία. Για μενα ανεξάρτητα απο τη φήμη του καθενος θα επρεπε να υπαρχει έλεγχος και μέτρο. Εκτος απο αυτους υπαρχουν και επαγγελματιες καλλιτεχνες που δουλευουν ανασφάλιστοι, αμοιβονται χαμηλά και απιβιώνουν δύσκολα στο χώρο, δουλευοντας σε δύσκολες εργασιακές συνθήκες.

Γιατί κάθε φορά που αναφέρω οτι και οι μουσικοί πρέπει να αμοίβωνται βγαίνω ο κακός και υπολογιστικός φραγκοφονιάς;Νομίζεις λοιπόν οτι υπάρχουν πολλοί μουσικοί που αποφάσισαν να ασχοληθουν γιατι τα λεφτά ειναι καλά; Ολα αυτά που λές που τα βρήκες; Ποιός σου είπε οτι απο τα 20 ευρώ το 1 πάει στο συνθετη; Για ποιό υπερκέρδος μιλάς; Ακόμα και αν έτσι γίνεται στην Ελλάδα σε πληροφορώ οτι, τουλάχιστον στην Αγγλία υπάρχει το musicians union το σωματείο μας που εξασφαλίζει δίκαια κέρδη και σωστά συμβόλαια απο τις δισκογραφικές. Μετα…οι μεγαλοβιομηχανίες που αναφέρεις παράγουν φριτέζες και ατμοσίδερα, δεν παράγουν μουσική. Εστω λοιπόν αυτές οι μεγαλοβιομηχανίες, έχεις σκευτεί ποτέ πόσο κόσμο πρέπει να πληρώσουν; Οταν σε μια παραγωγή παίζουν 100+ μουσικοί, υπάρχουν μαέστροι, μικροφωνιάδες, νοίκι για το στουντιο, φωτογράφοι, σχεδιαστές παραγωγοί κλπ κλπ όλοι αυτοί ακόμα και άν εκτελούν λειτούργημα οπως υποστηρίζεις για να είναι αρκετά καλοί ετσι ώστε να ενδιαφερθεις να κλεψεις τη δουλειά τους στο ιντερνετ (αφου και ο ίδιος το παραδέχεσαι) έχουν αφωσιωθει στο αντικείμενό τους για πολλά χρόνια.
Το άλλο πάλι; Σου φταίει η δισκογραφική επειδή κάνει διαφημήσεις; (άλλο μεγάλο έξοδο αυτό).Μυαλό και αυτιά δεν έχεις να αποφασίσεις για τον εαυτό σου; και στο κάτω κάτω τί σκάς; αφου έτσι και αλλιώς τα κλεβεις…δεν σου κοστίζει και τίποτα.
Εγω λέω να μην κρυβόμαστε πίσω απο το δάχτυλό μας . Επάγγελμα-λειτούργημα οπως θες πέστο αλλα η μουσική ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΝΗΚΕΙ να την κάνεις οτι θες. Ανήκει σε αυτούς που παράγουν τους ήχους και σε αυτούς που με νόμιμες διαδικασίες αποκτούν πρόσβαση και δικαιώματα σε αυτούς.Η δισκογραφικές δεν φταίνε σε κανένα μουσικό(επαναλαμβάνω, αυτές που μου δίνουν εμένα δουλειά τουλάχιστον). Ανευθυνοι σαν και εσένα φταίνε.