Περαία μου σ' αφήνω γειά - Μαυρομμάτα-μαυρομμάτα

Ρε παληκάρια

α) στο “Περαία μου σ’ αφήνω γειά” του Γενήσταρη, δεύτερη φωνή στον Καζαντζίδη κάνει η Νίνου ή εγώ κουφάθηκα και δεν καταλαβαίνω την Μαρινέλα;

β) έχει κανείς το τραγούδι του Τσιτσάνη “Μαυρομμάτα-μαυρομμάτα” του 59 με την Πόλη Πάνου ή έστω, ξέρει κανείς αν έχει ανατυπωθεί και που;

Thanx

Φραγκίσκος

Frank ειναι στο"Δισκογραφια Τσιτσανη Νο 8"
Πολυ Πανου-Γαβαλας.

α) Αν εννοείς το “Γεια σου Περαία αθάνατε” -γιατί άλλο τραγούδι του Γενήτσαρη δε θυμάμαι να είπε ο Στέλιος- δεύτερη φωνή κάνει η Ελένη Κώτσογλου και ο Αντώνης Κλειδωνιάρης.
β) Υπάρχει σ’ ένα κόκκινο δισκάκι (και cd) με τίτλο “Πόλυ Πάνου - Αξέχαστες επιτυχίες Νο2”.
ΑΝ

Νάστε καλά ρε παλικάρια.
ʼκου “ελένη Κώτσογλου”.
την ξέρει κανείς;

Φραγκίσκος

Diorthwsi (an kai ek merous enos “asxetou” vevaia):

“Eleni KWSTOGLOU” legetai i tragoudistria - kai oxi “Kwtsoglou”.

Michael

Η Ελένη Κώτσογλου μπορεί να μην έγινε αυτό που λέμε “όνομα”, ήταν όμως καλή περίπτωση. Τραγούδησε τη δεκαετία του '50, είχε και σόλο δισκάκια και συνεργάστηκε με αρκετούς γνωστούς συνθέτες. Σε πρώτη εκτέλεση είπε αρκετά τραγούδια των Τσιτσάνη, Χρυσίνη, Πετσά και άλλων συνθετών της δεκαετίας του ‘50. Επίσης έκανε αρκετές “δεύτερες” σε μεγάλους τραγουδιστές, όπως ο Καζαντζίδης και ο Μπιθικώτσης, ακόμα και σε δίσκους του Χατζηδάκι (Γαρύφαλλο στ’ αυτί")! Νομίζω ότι ανήκει στην κατηγορία των “αδικημένων” παλιών ερμηνευτών.
Η μεγάλη φάση όμως είναι ο έτερος της “τριάδας” του συγκεκριμένου τραγουδιού. Ο Αντώνης Κλειδωνιάρης. Ισως το μεγαλύτερο (χωρίς υπερβολή) σιγόντο της δεκαετίας του ‘50! Σε πολλά πασίγνωστα τραγούδια μεγάλων ερμηνευτών σιγόντα κρατάει ο Κλειδωνιάρης. Κι όχι μόνο λαϊκά. Ποιος “κάθεται” πίσω απ’ το Μπιθικώτση στο “Μαργαρίτα Μαργαρώ”;
Το τραγούδι του Γενίτσαρη (“Περαία μου…”) είναι στην κυριολεξία “σεμινάριο” για όσους προσπαθούν να μάθουν κάτι παραπάνω για τη λαϊκή μας μουσική.

  1. Είναι (μαζί με τη “Δραπετσώνα”) το κορυφαίο λαϊκό τραγούδι που γράφτηκε για τον Πειραιά.
  2. Εχει τον Καζαντζίδη σε εκπληκτική …φόρμα.
  3. Υπάρχει ένα πολύ δεμένο τρίο τραγουδιστών που το ερμηνεύουν υποδειγματικά.
  4. Παίζει μπουζούκι ο μυθικός Μπέμπης, που έχει …βάλει και το “χεράκι” του στις εισαγωγές του τραγουδιού (ο μπαρμπα Μιχάλης δε θα μπορούσε καν να τις παίξει).
  5. Χρησιμοποιεί τρία διαφορετικά τετράστιχα για ρεφρέν (καταπληκτικά). Συνολικά οι στίχοι έχουν έναν τέλειο ειρμό και είναι συγχρόνως ευθαίσθητοι, ρομαντικοί και μάγκικοι.

Με μια πρόταση: Ενα απ’ τα καλύτερα ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ που ηχογραφήθηκαν μετά τον πόλεμο.
ΑΝ

Α… τώρα το είδα.
Ελένη Κώτσογλου την αναφέρουν οι δισκογραφικές εταιρίες, η ΑΕΠΙ και κυρίως …ο Βαγγέλης. Και για να το λέει ο Βαγγέλης έτσι θα 'ναι.
Στα γραφόμενα στις ετικέτες των δίσκων μην πολυβασίζεσαι. Τον Κώστα Νούρο τον αναφέρουν “Ν. Νούρο”, το Σκαρβέλη ως “Σκαρβέλα” κλπ…
ΑΝ

Α… στραβώθηκα τελείως! Νόμιζα ότι μιλούσα με το Φρανκ. Ρε Μιχάλη. Τι πετάγεσαι πάλι σαν την κλανιά; Δεν είπαμε να μη μπλέχεις στις κουβέντες μου; Κάνε μου τη χάρη και αϊ γαμήσου. Γαμώ τα κόμπλεξ που έχεις αρχιμαλάκα. Κι όσο μπλέχεις σε κουβέντες δικές μου, έτσι θα σου απαντώ. Μαλάκα… (ξαναμανά).
ΑΝ

ΥΓ. Ρε σεις! Βρήκα τι μου θυμίζει αυτή η φάση:
Μπαίνει ένα πούστης σ’ ένα μπαρ και βλέπει μεγάλη φασαρία. Ρωτάει:
Τι γίνεται εδώ πέρα;
Του απαντούν:
Εχει αγριέψει ο Τζακ ο Τρομερός και γαμάει τους πάντες! Ακόμη και τις μύγες!!!
Και κάνει ο πούστης:
Ζζζζζζζ…

Ari Nikolaidi!

Sou ypenthymizo ti exo grapsei stis 22 Ianouariou se posting mesa sto thread “Ypeuthini dilosi” (sto tmima “Anakoinwseis”):

"Επιφυλλάσσομαι να αναφερθώ στα πέντε εν λόγω πρόσωπα [metaksy tous esy] μόνο για δυο λόγους:

  • για τη διόρθωση ενδεχόμενων ανακριβειών ή σφαλμάτων στα postings τους (σε ζητήματα πραγματικού χαρακτήρα όπως ονόματα, τίτλοι, ημερομηνίες κλπ.)

  • …"

Akrivws me tetoia periptosi exoume na kanoume edw, i mipws oxi? Anti na mou apodeikseis alli mia fora me tis vrisies sou poio einai to pnevmatiko sou epipedo, protimotero tha itan loipon na prosekseis ti grafeis stis plirofories sou (kai pro pantwvn: na min epimeneis sta lathi sou) wste na min ginetai parapliroforisi tritwn oi opoioi sti synexeia yiothetoun p.x. lathemena onomata opws “Kwtsoglou”.

Michael

YG: Gia kapoio logo panta lathemena emfanizetai to onoma mou stin othoni tou ypologisti. Vevaia den legomai MICHAEL, alla MICHEAL.

Micheal

Σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο και εν μέρει αδίκησα τον ʼρη Νικολαΐδη. Γι’ αυτό οφείλω να του ζητήσω συγνώμη (αν και αυτό βέβαια δε σημαίνει πως δεν εξακολουθώ να τον θεωρώ …[ο καθένας ας κρίνει μόνος του τι σκέφτομαι γι’ αυτόν]).

Τέλος πάντων, δε θα ήταν σωστό να αποσιωπήσω το εξής:

Στο τραγούδι “Γεια σου Περαία αθάνατε” στον δίσκο “Καζαντζίδης - Μαρινέλλα 6” η εν λόγω τραγουδίστρια όντως αναφέρεται με το όνομα “Κώτσογλου” (τόσο στο βινύλιο όσο και στο CD). Αυτό δεν το θυμήθηκα όταν έγραψα το μεσημέρι το παραπάνω posting με τη διόρθωση και μόνο τώρα έχω τον δίσκο στα χέρια μου. Δικό μου λάθος λοιπόν που κατηγόρησα τον Νικολαΐδη πως επιμένει σε λάθος του κλπ. Λυπάμαι γι’ αυτό.

Αλλά όπως έγραψα, μόνο εν μέρει αδίκησα τον Νικολαΐδη επειδή αλλού το βρίσκουμε το όνομα έτσι όπως είπα εγώ: “Ελ. Κώτσογλου” ή ακόμα και “Ελ. Κωτσόγλου” (βλ. ετικέτα και εσώφυλλο αντίστοιχα του δίσκου “Γρηγόρης Μπιθικώτσης 1950-1962”, τραγούδι “Γαρύφαλλο στ’ αυτί” [μιλάω για το βινύλιο, στο CD λείπει το τραγούδι αυτό]).

Τελείως δικαιολογημένη λοιπόν η επέμβασή μου (είτε διόρθωση, είτε αναγκαία συμπλήρωση τη θεωρούμε) και τελείως ανάρμοστη βέβαια η υβριστική αντίδραση αυτού του …

Michael

Συγνώμη, ξαναδιάβαζοντας το τελευταίο μου posting, βλέπω πως σχετικά με το “Γαρύφαλλο στ’ αυτί” πάλι μπέρδεψα “σ” και “τ”. Όπως φαίνεται, η συγκέντρωση ελαττώνεται σημαντικά ύστερα από κουραστική ημέρα.

Michael