Ερωτήσεις για δάσκαλο στην Αθήνα

Παιδιά καλημέρα θα ήθελα να σας ρωτήσω κάτι μια και θα έχετε την γνώση κάποιοι να μου απαντήσετε. Καταρχήν είμαι 41 ετών και αριστερόχειρας και θέλω να ρωτήσω το εξής: Δάσκαλος με δάσκαλο έχει διαφορά; Δηλαδή τι θέλω να πω για παράδειγμα ο Δράμαλης παραδίδει μαθήματα μπουζουκιού, ο γιος του είναι μπουζουξής και αριστερόχειρας μάλιστα και πρέπει να είναι πολύ καλός δεν θα πω ο καλύτερος της ηλικίας του ή γενιάς του γιατί αυτό είναι κάτι υποκειμενικό αλλά θα πω πως πρέπει να είναι στους καλύτερους της γενιάς του.

Λοιπόν το να σε μάθει πχ ο Δράμαλης ή ο Καμπουρίδης (δεν ξέρω αν θα καθόταν ο Καμπουρίδης να μάθει μπουζούκι σε κάποιον μακάρι να το έκανε γιατί προσωπικά μου χτυπάει την καρδιά αυτός ο άνθρωπος και θα ήθελα να τον είχα δάσκαλο) με το να σε μάθει κάποιος που δεν είναι τόσο γνωστός έχει διαφορά;
Καλά για το οικονομικό δεν μιλάω, δεν ξέρω βέβαια και πόσα ζητάει πχ ο Δράμαλης που στάνταρ κάνει μαθήματα αλλά δεν ξέρω αν τα κάνει σε χώρο ή σκαιπ (είμαι κατά του σκάιπ) σίγουρα πάντως θα ζητάει πολλά περισσότερα, αλλά αυτό το πολλά περισσότερα αποδίδει; Από τον γιο του φαίνεται πως το έχει, δηλαδή μπορεί να σε μάθει να παίζεις καλά, αλλά κάποιος που δεν τόσο γνωστός δεν θα σε φτάσει στο ίδιο επίπεδο που θα σε έφτανε και ο Δράμαλης;

Και τα μαθήματα πότε τελειώνουν; Δηλαδή σου λέει ο δάσκαλος ό,τι ήταν να σου μάθω στο έμαθα από εδώ και πέρα συνεχίζεις μόνος σου; Πόσο καιρό θέλει περίπου ένας μέσος μαθητής για να του πει ο δάσκαλος από εδώ και πέρα συνεχίζεις μόνος σου; Με τον Δράμαλη θα φτάσεις σε εκείνο το επίπεδο πιο γρήγορα;

Παίρνω παράδειγμα τον Δράμαλη γιατί θεωρείται ένας από τους καλύτερους στην Ελλάδα και επειδή κάνει μαθήματα. Ο Καραντίνης για παράδειγμα δεν λέει κάνω μαθήματα!

Και με το μπουζούκι τι γίνεται; Αγοράζεις μια και καλή ένα καλό από τον Καρβουνη το οποίο θα περιμένεις κανά εξάμηνο για να το πάρεις και τι θα κάνεις όλο αυτό το εξάμηνο ή δίνεις πχ 500 ευρώ και παίρνεις τιναχτήρι και μετά σκας το ποσό στο Καρβούνη και έχεις μπει μέσα 500 ευρώ για το τιναχτήρι που είχες στην εκμάθηση το οποίο μπορεί από τον ήχο που θα βγάζει να σε ξενερώσει, να τα παρατήσεις ή να μην μάθεις σωστά επειδή είναι τιναχτήρι ή ο ήχος του είναι 50 επιπεδα κάτω!

Δεν θέλω να κανω διαφήμιση σε κανέναν απλως σας εκφράζω τις απορίες μου αυτά που σκέφτομαι μέσα μου και σας ρωτάω για να μην κάνω λάθος κινήσεις!

Κατ’αρχην καλώς ξεκινάς με δάσκαλο, και καλώς είσαι κατά του σκαιπ. Τον κατάλληλο δάσκαλο θα τον βρεις βάσει του είδους που θες να παίξεις και της χημείας που έχετε μεταξύ σας. Η μάθηση δεν σταματάει ποτέ, ακόμα κι αν πάρεις ο,τι μπορούσες από κάποιον, μπορείς να συνεχίσεις με κάποιον άλλον που θα σου δώσει κάτι διαφορετικό.
Δύο συμβουλές μια που ρωτάς: παίξε οπωσδήποτε αριστερά (βασικά όπως σου βγαίνει καλύτερα η πένα), και πάρε ένα αξιοπρεπές όργανο από την αρχή. Ούτε φτηνιαρικο ούτε πανάκριβο, σωστό και μαλακό να είναι.
Καλή αρχή!

1 «Μου αρέσει»

Γενικά, το πώς θα σου φανεί κάποιος δάσκαλος και σε ποιο επίπεδο θα σε φτάσει δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο “καλός” ή γνωστός είναι, αλλά έχει να κάνει και με την χημεία που θα έχεις τελικά με αυτόν. Δηλαδή δεν σημαίνει ότι θα ταιριάξεις με κάποιον δάσκαλο μόνο και μόνο επειδή ακούγεται ότι είναι καλός.

Γενικά η επιλογή δασκάλου σε έναν μεγάλο βαθμό είναι κάτι το υποκειμενικό. Πάντως υπάρχουν και εξαιρετικοί δάσκαλοι που δεν “ακούγονται” γενικά, δηλαδή δεν είναι τόσο γνωστοί, αλλά κάνουν τρομερή δουλειά με τους μαθητές τους. Ψάξε το λίγο καλύτερα πρωτού κάνεις την τελική επιλογή :wink:

2 «Μου αρέσει»

Παιδιά να σας ρωτήσω και κάτι ακόμα. Από το τρίχορδο πας στο τετράχορδο ή αν παίζεις πχ τετράχορδο μπορείς να παίξεις και τρίχορδο;
Οτι υπάρχει διαφορά στον ήχο είναι ολοφάνερο αυτό που δεν καταλαβαίνω γιατί ντε και καλά κάποιος που είναι τρελαμένος θέλει να τα παίζει με τρίχορδο και δεν αρκείται στο τετράχορδο; Θέλει να το βγάλει πιστά όπως το έβγαλε ο συνθέτης; Είναι μαγκιά να το παίξει με τρίχορδο; Γιατι γίνεται αυτό; Δεν ξέρω αν καταλαβαίνετε την ερώτηση μου. Για παράδειγμα την χαμένη πολιτεία (αυτός που το έγραψε μου αρέσει επίσης σαν δάσκαλος) μπορείς να την παίξεις με τρίχορδο ή θα ακουστεί καλύτερα στο τετράχορδο; Αυτά θα τα συζητήσω και με τον όποιο δάσκαλο που οτι και να μου μάθει αυτός τα ίδια λεφτά θα μου πάρει, απλώς θέλω να καταλάβω την διαφορά , γιατί τόση μεγάλη τρέλα για τα τρίχορδα;

Με κάλυψαν οι από πάνω
Πολύ σημαντικό το θέμα δασκάλου όπως και η ΜΕΛΈΤΗ, όχι η Ελεονώρα, και το που θέλει να φτάσει κανείς

Δεν έχει σημασία το ποσο καλός παίχτης είναι ο δάσκαλος, αλλά τι μεταδοτικότητα έχει και την ικανότητα να σε ξεκολλήσει από οποιοδήποτε πρόβλημα
Επίσης να μπορεί να σου μεταφέρει τις βασικές τουλάχιστον γνώσεις μουσικής, διότι χωρίς αυτές δεν πας πουθενά, θα παίζεις απλά μηχανικά και μόνος σου δεν θα μπορείς να βγάλεις ούτε το μαύρα μάτια μαύρα φρύδια

Τα μαθήματα για μένα δεν τελειώνουν ποτέ, δεν υπάρχει όριο στην μουσική, όπως είπα, όπου θέλει να φτάσει ο καθένας

Όργανο μπορείς να βρεις αξιοπρεπέστατο έως 500€ σε μερικούς οργανοποιους ή μεταχειρισμένο

2 «Μου αρέσει»

Για μένα είναι δύο διαφορετικά όργανα με ξεχωριστό ρεπερτόριο. Εχουν διαφορετική κατασκευή, διαφορετικο ήχο, και κυρίως διαφορετικό τρόπο και λογική παιξίματος.
Υπάρχουν αρκετές συζητήσεις στο φόρουμ σχετικά με 3/4χορδα, όρεξη να έχεις να διαβάζεις!

1 «Μου αρέσει»

Οπως πολύ σωστά είπε και ο @liga_rosa, το τρίχορδο και το τετράχορδο είναι δύο διαφορετικά όργανα.
@drakos1
Για να φτάσεις να παίζεις ικανοποιητικά ένα όργανο πρέπει να αυτοματοποιήσεις κάποιες διαδικασίες. Υπάρχουν κάποιες (σχετικά) κοινές διαδικασίες για τα δύο όργανα, όπως για παράδειγμα το παίξιμο της πένας, αλλά υπάρχουν και διαδικασίες που τα δυο όργανα διαφέρουν, όπως τα πατήματα σε διάφορους δρόμους ή η χρήση της μπουργκάνας στο τρίχορδο, με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται, σε πολλές περιπτώσεις, διαφορετικό ηχητικό αποτέλεσμα. Έχοντας αυτό υπόψη νομίζω ότι είναι λογικό να υπάρχουν προτιμήσεις για το ένα ή το άλλο όργανο, χωρίς όμως να μειώνεται (κατά την ταπεινή μου άποψη) η αξία του καθενός οργάνου ξεχωριστά.

2 «Μου αρέσει»

Από τη στιγμή που αποδέχεσαι αυτό που σου εξήγησαν και οι φίλοι παραπάνω, φίλε Δράκο, ότι δηλαδή τρίχορδο και τετράχορδο μπουζούκι είναι δύο διαφορετικά όργανα, με διαφορετικά ρεπερτόρια, δεν τίθεται πιά θέμα “μαγκιάς”, τρέλας κλπ. Είναι φυσικό, κάθε μουσικό κομμάτι να μπορεί να παιχτεί σε κάθε όργανο, είτε τρίχορδο, είτε τετράχορδο, είτε πιάνο, είτε σαξόφωνο, είτε σιτάρ, είτε… Για το κάθε μουσικό κομμάτι, υπάρχει όμως κι ένα “σωστό” (σολιστικό) όργανο που θα αποδόσει το ύφος του κομματιού καλύτερα από άλλα. Οπότε ναι, η “Χαμένη πολιτεία” θα αποδοθεί σωστότερα στο τετράχορδο, το “Σκύλα, μ’ έκανες και λιώνω” στο τρίχορδο. Όμως οπωσδήποτε, μεγάλη σημασία για τη σωστή απόδοση του κάθε κομματιού παίζει και η προσωπικότητα του κάθε παίκτη, μην το ξεχνάμε αυτό!

4 «Μου αρέσει»

Νομίζω ότι πέθανα από τα γέλια

Θα το παίρνα στη πλάκα και εγώ και θα πέθαινα από τα γέλια, αν δεν έβλεπα αυτή τη συνέντευξη. Ακούστε στο 1:15:07 τι θα πει και θα καταλάβετε. Τίποτα δεν αποκτάς στη ζωή χωρίς να ματώσεις. O τζάμπας έχει πεθάνει πολύ πριν τον εφεύρουμε (και εγώ είμαι 41 και το γνωρίζω)!

Εγώ θα σου πω κάτι απλό, γιατί και εγώ στα 40 το έπιασα το όργανο και από τότε, 2 χρόνια, δεν το έχω αφήσει ούτε μέρα
Με μεράκι κόπο και μελέτη, σίγουρα θα φτάσεις κάπου, μπορεί να μην γίνουμε (δεν προλαβαίνουμε κιόλας λόγω ηλικίας και πλάσης δαχτύλων και μυαλού), Τατασόπουλος Στεργίου κτλ, αλλά σίγουρα θα φτάσεις κάπου, αυτό στο δίνω εγγύηση, αν το γουστάρεις πραγματικά

1 «Μου αρέσει»

Τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσω, έκανα σφάλμα μεγάλο εγώ στη ζωή μου, δούλευα σε μπουζούκια Α’ κατηγορίας στη παραλιακή 19 χρονών παιδάκι σαν βοηθός και ενώ είχα την ευκαιρία να έπιανα τον μπουζουξή και να του πω βάλε με στο τριπάκι, εγώ κοιμήθηκα. Ακόμα και να μην ήθελε να μου μάθει δείξει κάπου θα μου έλεγε να πήγαινα! Τα λάθη πληρώνονται, έτσι είναι η ζωή ποτέ δεν είναι αργά! Ούτως ή άλλως για πάρτι μου θα μάθω δεν το κάνω για να βγω σε καμια πίστα!