Δρόμοι (ταμπλατούρες με ιδιαίτερο ύφος)

Έχω φτιαξει κατι ως προς την επιδηξη των δρομον. αυτο που ειναι παρακατω

  1. υποθετοντας οτι εχουμε ενα τετραχορδο αλλα διχνοντας την δρομολογημενη οχταβα στις “ΡΕ ΛΑ ΦΑ” (μην το μπερδεψεις με το τριχορδο απλα δεν πατας καθολου τη Ντο*)

  2. η κατευθυνση τη ταμπλατουρας ειναι η εξης:

               [b]<---------------------------------------------|Ντο
    

Σκάφος-------------------------------------|Φα κλειδιά
<---------------------------------------------|Λα
<---------------------------------------------|Ρε
[/b]

ΜΠΟΡΕΙΣ να παιξεις σε οποιο τονο θελεις και δεν κατευθηνεσαι οπως η ταμπλετουρα, απλα αρκει η πιο χαμηλη νοτα στη χορδη ΡΕ να ειναι η ιδια η χορδη ρε, ελευθερη
Παράδειγμα:

            Δρόμος Hitzaz    

ΦΑ|||||||
ΛΑ |||||||
ΡΕ ||_||_|| |<--------- Αυτη να ειναι η ΡΕ (δλδ ο επανω καβαλαρης πριν τα κλειδια να ειναι μεσα στο δρομο)

3* Εαν θελεις να παιξεις ως προς “ΝΤΟ ΦΑ ΛΑ” τοτε αλλαζεις θεωριτικα μια θεση δεξια το μεσαιο μερος (χορδη ΛΑ) και ακολουθεις τα ιδια ακριβως βηματα που σου δινει η εικονα παρακατω:

 Δρόμος Hitzaz    [b]

ΑΠΟ[/b] ΦΑ ||||||| ΣΕ ΝΤΟ |||| || |
…ΛΑ |
|
|||||…ΦΑ…|||| |||
…ΡΕ ||_|||| |…ΛΑ | *|||_|| *|

Λαικοί δρόμοι:

       [b]1[/b] [u] Δρόμος Hitzaz    [/u]
   |_|_|*|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|*|_|_| ΛΑ
       |*|_|*|_|*|* | ΡΕ
                   
       
       [b]2[/b]  [u]Δρόμος Μινόρε[/u]
   |_|*|_|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|_|*|_| ΛΑ
       |*|_|*|_|*|* | ΡΕ
     

   [b]3[/b]  [u]Δρόμος Μινόρε αρμονικός[/u]
   |_|*|_|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|_|*|_| ΛΑ
       |*|*|_|_|* |*| ΡΕ


       [b]4[/b]  [u]Δρόμος Νιαβεντ[/u]
   |_|*|_|*|_|_| ΦΑ
       |_|*|_|_|*|_| ΛΑ
       |*|*|_|_|* |*| ΡΕ


      [b]5[/b]  [u]Δρόμος Hitzaskiar         [/u]
   |_|_|*|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|*|-|_| ΛΑ
       |*|*|_|_|*|* | ΡΕ

6 Δρόμος Πειραιώτικος
||||||| ΦΑ
||*|||-|_| ΛΑ
|
|||||* | ΡΕ

       [b]7[/b]  [u]Δρόμος Ματζόρε[/u]
   |_|*|_|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|*|_|_| ΛΑ
       |*|*|_|* |_|*| ΡΕ


       [b]8[/b]  [u]Δρόμος Rast[/u]
   |_|*|_|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|*|_|_| ΛΑ
       |*|_|*|* |_|*| ΡΕ


       [b]9[/b]  [u]Δρόμος Houzam[/u]
   |_|_|_|*|_|_| ΦΑ
       |_|_|*|* |*|_| ΛΑ
       |*|*|_|* |_|*| ΡΕ


       [b]10[/b]  [u]Δρόμος Segiax[/u]
  |_|_|_|*|_|_| ΦΑ
        |_|_|*|*|*|_| ΛΑ
        |*|*|_|_|*|*| ΡΕ


      [b]11 [/b] [u]Δρόμος Ρουμάνικος[/u]
  |_|*|_|*|_|_| ΦΑ
        |_|*|_|_|*|_| ΛΑ
        |*|_|*|*|_|*| ΡΕ


       [b]12 [/b][u]Δρόμος Ουσάκ[/u]

||||||| ΦΑ
||||_||| ΛΑ
|*|
||_||* | ΡΕ

13 Δρόμος Sabax
||*||||| ΦΑ
|||_|
||| ΛΑ
|
|
||_||* | ΡΕ

14 Δρόμος Kiourdi
||*||||| ΦΑ
|_|
||_||| ΛΑ
|||
|_|* |*| ΡΕ

Είχα περασει το ιδιο συστημα και στα βιντεο που εχω ανεβασει αλλα επειδη το κενο δεν το δεχεται ως κειμενο το συστημα και χαλασε η θεση στα αστερακια. Πιστευω να αρεσει ο τροπος που σας κατευθηνει εγω τον βρισκω ευκολο γιαυτο και τον επινοησα !:246:
Ευχαριστώ Κωστας.

Καταρχήν μπράβο για την προσπάθεια και μπράβο για την θέληση σου να μοιραστείς αυτά που ανακάλυψες επάνω στο όργανο.
τώρα, χωρίς να θέλω να κρίνω η να αποθαρρύνω (στο κάτω κάτω όσον αφορά την ελληνική μουσική είμαι ερασιτέχνης κάτω του μετρίου, ποιός είμαι να κρίνω)
η άποψη μου είναι η εξής:
αν και είναι δημιουργικό να κάνουμε την μουσική “δική μας” με όσους τρόπους μπορούμε και είναι δημιουργικό να ανακαλύπτουμε πρακτικούς τρόπους καταγραφής των μουσικών μας ιδεών, αυτού του τύπου η σημειογραφεία πάντα θα έχει περιορισμούς.
Μου είναι πολύ δύσκολο να γράψω αυτό που θέλω να πω. Γενικά είμαι κατά του κάθε τύπου εμπειρικής γραφής γιατι πιστεύω οτι πρέπει να ανακαλύπτουμε και να διαχωρίζουμε ιδέες όπως τονικότητα και χρώμα…το να λέμε…κούνα το αριστερό σου χέρι 2 τάστα προς τα δεξια είναι σωστό αλλα ( μπαρντόν) μου φαίνεται λίγο άμουσο…αλλο ΦΑ και άλλο ΣΟΛ και άλλο ΛΑ…και τέτοια σημειογραφεία δεν κάνει τέτοιους διαχωρισμούς. Οπότε (ιν μάι χάμπλ οπίνιον) καλύτερα να υπάρχει μια εξεικοίωση με είδη γραφής τα οποία λειτουργούν με περισσότερη λεπτομέρια. Και βέβαια είναι και θέμα συμβατότητας. Καλύτερα να ενθαρρύνουμε κόσμο να μαθαίνει είδη μουσικής γραφής τα οποία είναι γενικότερα κατανοητά σε πολύ κόσμο. Αλλιώς η ανταλαγή γνώσεων και ιδεών μπρορεί να καταλήξει λίγο υπόθεση “πύργος της Βαβέλ”(πράγμα που ήδη γίνεται)
Και πάλι μπράβο, μην με πάρεις στραβά, απλά αναρωτιέμαι πόσο νόημα θα είχε να υπήρχαν περισσότερα συστήματα γραφής τα οποία να περιγράφουν το ίδιο ακριβώς πράγμα.

Φιλε μπορω να σου πω κατι… Εχω πατερα μπουζουξη αλλα ειναι χωρισμενοι οι γονεις μου… ως γνωστον μαζι με το 85% ετσι και εγω διεμεινα με τη μητερα μου. οποτε απο το πατερα μου δεν εχω αφωμιωσει ΟΛΑ οσα θα ηθελε/ηθελα να μου διδαξει. ειναι γνωστος μουσικος στη νυχτα (μπουζουξης) και σε οσους λεω οτι με εχει μαθει απλα πένα και λιγες ασκησεις δε με πιστευουν! δεν ειμαι ΜΟΥΣΙΚΑΡΟΣ αλλα σχετικα με το χρονο που παιζω πιστευω πως εχω καποια στηχειωδει χαρακτηρηστικα. ΚΑΙ ΝΑΙ θα σου φανει παραξενο μα συμφωνο απολυτα μαζι σου! ΔΕ γουσταρω τις τυπικοτητες και τους “δαχτυλισμους” ειμαι καλαμπορζτης γτ δε ξερω ποιες νοτες παταω! Μα υπαρχουν καποια παιδια εδω μεσα που θελουν ΤΟΣΟ να μαθουν τι ειναι οι δρομοι και ποια η σημασια τους. αυτα παρατηρεισα πως υπαρχουν παρακατω (σε αλλες θεματολογιες δλδ) εγω προσθεσα λοιπον αυτο που θα ηθελε καποιος να ξερει, να ακουει, να παταει, και ακουει πατοντας μετα μονος του χωρις τυποποιησεις. Σε ευχαριστω και σεβομαι/πιστευω συμβατα στη γνωμη σου!:088:

Κώστας

Εκτος κι αν εισαι αριστεροχειρας ή “αραβας”, η ταμπλατουρα οπως την εγραψες δε διαβαζεται. Ριξε μια ματια σε ταμπλατουρες, υπαρχουν πολλες στο διαδυκτιο, και θα καταλαβεις τι εννοω.
Επισης για τον φίλο που θελει να διαβαζει νότες, δλδ σημειώσεις σε πενταγραμμο, ας μην περιφρονει την ταμπλατουρα(μεταξυ μας κι εγω ποτε δεν τη συμπαθησα) καθως ειναι μια μεθοδος γραφης της μουσικης για τα νυκτα ενχορδα αρκετα παλια και κατα τοπους και καιρους αρκετα διαδεδομενη(ως προς την επικοινωνια) - τα περισσοτερα μεσαιωνικα εργα για λαουτο ειναι γραμμενα σε ταμπλατουρα. Βεβαιως υστερει στη μουσικη ανάλυση, αλλα υπερτερει ορισμενες φορες στην απεικονιση του οργανου και κυριως στις θεσεις.

Μπράβο για την προσπάθεια!

Έλα στην ομάδα ΔΡΟΜΩΝ που έχει ήδη ξεκινήσει προσπάθεια και γράψε εκεί τα άρθρα και τα σχόλιά σου. Κάθε προσπάθεια ερασιτεχνική ή επαγγελμάτικη (Δ. Μυστακίδης) είναι ευπρόσδεκτη.

Όσο για την γραφή της ταμπλατούρας, ο Ν. Κυριαζής έχει δίκιο. Δυστυχώς είναι τελείως ανάποδα. Το πρότυπο που μπορείς να γράψεις τις “σωστές” θα είναι:

(D) ΡΕ----||-----------------------------------------||
(A) ΛΑ----||-----------------------------------------||
(D) ΡΕ----||-----------------------------------------||
(Πάνω καβαλάρης/κλειδιά)~~~~~~~~~(κάτω καβαλάρης/σκάφος)

ή αντίστοιχα στο μπουζούκι τύπου μαντόλας:

(D) ΡΕ----||-----------------------------------------||
(A) ΛΑ----||-----------------------------------------||
(F) ΦΑ----||-----------------------------------------||
(C) ΝΤΟ–||-----------------------------------------||
(Πάνω καβαλάρης/κλειδιά)~~~~~~~~~(κάτω καβαλάρης/σκάφος)

Ντίαρ Αλεξάντερ, δεν μπορώ να πώ ότ έχεις άδικο.

Βέβαια, αν μου δώσεις το “Ρολόι της ταβέρνας” σε παρτιτούρα μπορεί να κάνω και 1 ώρα μέχρι να το βγάλω, σε αντίθεση με ταμπλατούρα θα κάνω μάλλον μισή (ας πούμε), ενώ με το αυτί κάνα τέταρτο. Υπάρχουν πολλοί που δεν ξέρουν καθόλου τις νότες, ούτε πάνω στο όργανο ούτε πάνω στο χαρτί, και συνεπώς η ταμπλατούρα, που είναι μόνο αριθμοί στην πράξη προσφέρει ευκολία.

Από την άλλη υπάρχουν οι ενδιάμεσοι (σαν τον Ζαμπέτα) που ξέρουν τις νότες πάνω στο όργανο, αλλά δεν έχουν συνηθίσει να τις διαβάζουν στο χαρτί (κι εγώ μάλλον εδώ ανήκω). Δεν έχω ακούσει ποτέ να λέμε πήγαινε 2 τάστα δεξία, αλλά να λέμε πήγαιν πίσω στο φα. Βέβαια, τότε, για να είσαι καλός πρέπει “να το έχεις”, γιατί μην μου πεις ότι ο Ζαμπέτας διάβαζε τονικότητα ή χρώμα…

Τέλος πάντων, για να μην μακρυγορώ αν μου πάιξεις “της ταβέρνας το ρολόϊ” διαβάζοντας νότες (παρτιτούρα), ή από

7-h-8—7-h-8----7-h-8—7-h-8----7-h-8----7-h-8-----7-h-8-----7-h-8-------0–2–7–5–3–5–3–2–3–2–0…
8----8—8----8----8----8–8----8----8----8----8----8-----8—8------8—8—0--------------------------------------…etc

και μου βγάζεις το συναίσθημα δεν έχω και μεγάλο πρόβλημα.

Υ.Γ.: FYI, υπάρχουν πολλά σύμβολα ΚΑΙ στις tabs που σε βοηθούν στην έκφραση, π.χ.

h - hammer on
p - pull off
b - bend string up
r - release bend
/ - slide up
\ - slide down
v - vibrato (sometimes written as ~)
t - tap (with strumming hand)
x - muted, struck string

αναλυτικότεραεδώ

Υ.Γ.2: Το τραγούδι “Της ταβέρνας το ρολόΙ” είναι εντελώς τυχαίο.

Μπράβο Φώτη για την προσπάθεια που κάνεις. Μπράβο και στον Δημήτρη Μυστακίδη που μοιράζει τις γνώσεις του ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ με εμάς που δεν έχουμε τη δυνατότητα να είμαστε στο ΤΕΙ ή να κάνουμε ιδιαίτερα μαθήματα.
Οι απανταχού αυτοδίδακτοι ρεμπετόφιλοι σας χρωστάνε χάριτες που τους απαλάσσετε από πολλές ώρες ψαξίματος και λάθος μελέτη.

Επειδή όπως λένε δώσε θάρρος στο χωριάτη να σου ανέβει στο κρεβάτι εγώ σκεφτόμουνα ότι θα ήτανε ωραίο στο φόρουμ να υπήρχε σε μία ξεχωριστή ομάδα μαθήματα τεχνικής για αρχάριους. Ενδεχομένως υποστηριζόμενο και από βιντεο.
Για παράδειγμα κράτημα πένας (όπως ανέβηκε σε σχετικό θέμα). Alternate picking. Κράτημα του μπουζουκιού, τρέμολο και τόσα άλλα.
Έτσι με αυτό τον τρόπο εκατοντάδες παιδιά που ξεκινάνε θα μπορούσανε από την αρχή, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΥΜ να πάρουν τα απαραίτητα και να μήν ταλαιπωρούνται και μαθαίνουν λάθος. Μιλάω ως παθών.
Ενδεχομένως να αναπτύξουμε και τεχνικές για πιο προχωρημένους όπου μουσικοί, θα παρουσιάζουν μέσα από ένα βίντεο καποια συγκεκριμένη τεχνική.
Οχι ότι δεν υπάρχουν αντίστοιχα στο internet.
Απλά με κάποιες κινήσεις, όπως η βιντεοθήκη, οι δρόμοι το ρεμπετικο φόρουμ με την πληθώρα θέματων γίνεται σημείο αναφοράς στο χώρο γιατί ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΑ βρίσκει κανείς σε ένα μέρος ότι χρειάζεται για το πάθος του και το μεράκι του. Και αυτό είναι κάτι που προσωπικά μου αρέσει πολύ… :slight_smile:

αρχηγε μου Δεν εχω διαβασει ποτε ταμπλετουρα διοτι οτι κομματι ακουω προσπαθω και το βγαζω με το αφτι! να εισαι καλα

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 19:45 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 19:39 —

Φιλε μου Δεν εχω διαβασει ποτε ταμπλετουρα γιατι οτι κομματι ακουω προσπαθω και το βγαζω με το αφτι! τι θεωρο ΕΝΤΕΛΩΣ καλαμπορτζια να μπω στη διαδικασια της ταμπλατουρας αφου μπορω να μαθω να διαβαζω ΝΟΤΕΣ… ο ευκολος τροπος υποδουλωνει τη προσπαθεια και το νταλκα… ποσοσ με ενδιαφερει αν ειναι αριστερα/δεξια μια απλη επιδηξη διοτι η ουσια μετραει. Ολα τα αλλα ειναι θεωριες! Ευχαριστώ

Για μένα είσαι λάθος και μην συνδέεις την μουσική παιδεία με την εκφραστικότητα που βγάζει η ψυχοσύνθεση του κάθε μουσικού. Ο Μάρκος και σχεδόν όλοι δεν είχαν νταλκά;;;;; Νομίζεις ήξερε να διαβάσει νότες;;;;;;

Αν δεν σε ενδιαφέρει και κοιτάς την πάρτη σου και διαβάζεις νότες ή τα βγάζεις με το αυτί, τότε ΜΗΝ το γράφεις. Από την στιγμή που αποφασίζεις να βοηθήσεις τον περισσότερο κοσμό και αποφασίζεις να κάνεις ταμπλατούρα κάντο σωστά. Έτσι πιο πολύ μπερδεύεις παρά βοηθάς.

Επειδή όπως λές δεν έχεις σχέση με ταμπλατούρες, για αυτό στο εγραψα, για να σε βοηθήσω. (Νομίζω ότι με το μπράβο που λέω στην αρχή του μυνήματος φαίνεται η καλή μου διάθεση απένταντι στην προπάθειά σου)

Δε κοιταω τη παρτη μου αδερφε! αυτη τη ταμπλατουρα την εχω φτιαξει απο 18 οπου επαιζα 6 μηνες! εαν δεν αρεσει δεκτο… αλλα οχι κοιταω/να κοιταω τη παρτη μου την παρτη μου, ΣΕΜΝΑ! μια παρεα ειμαστε ολοι εδω και λεμε τη γνωμη μας. οπως μπορεις ο καθεις!

Δεν είπε κανείς ΝΑ κοιτάς την πάρτη σου… Σου εξηγώ ότι καλώς τα έχεις φτιάξει, αλλά έτσι μπερδέυουν και ο κόπος σου πάει χαμένος. Και σου εξηγώ ότι ΑΝ κοιτάς την πάρτησ ου τότε ωραία… Αφού όμως ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΣ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ (και άρα ΔΕΝ κοιτάς την πάρτη σου), κάντο σωστά για να πιάσει και τόπο… Αυτά ήταν όλα κι όλα που σου είπα…

Σε παρακαλώ ξαναδιάβασε τα μυνήματά μου γιατί τα έχεις εκλάβει λάθος.

Παιδιά, να συντονιστούμε λίγο για να βγάζουμε και κάποιο αποτέλεσμα μέσα από τις συζητήσεις μας. Δεν γίνεται να γράφουμε ένα μύνημα και μετά άλλο ένα για να εξηγεί το προηγούμενο. Όχι μόνο μπράβοκουμπα, βαθμούς και σεμνά. Γειά χαρά

Υ.Γ.: Σε περιμένω από εχτές στην ομάδα που είναι συγκεντρωμένη και άλλη βοήθεια. Πού είσαι; :slight_smile:

Πολύ σωστά τα λέει ο Φώτης γιατί έχω διαπιστώσει ότι έχουμε γίνει όλοι πολύ μυγιάγγιχτοι, που λέμε και στο χωριό μου.
Μην τολμήσει και μας την “πει” κάποιος μία φορά, εμείς ως παλικάρια να του την “πούμε” δύο.

Προς κάθε “ναυτιλλόμενο” λοιπόν, αυτουνού εδώ του φόρουμ (έχουμε και καραβάκι), χαλαρά και καλοπροαίρετα, γιατί απλώς κουβεντιάζουμε.

Ψιλοάσχετη παρέμβαση αλλά σχετική…Με την ταμπλατούρα που πολλοί φίλοι μου που σπουδάζουν μουσική την κατακρίνουν ως πρόχειρο τρόπο εκμάθησης,κατάφερα να μάθω στον αδελφό μου μερικά κομμάτια( εξ αποστάσεως) που γούσταρε να παίζει αν και αρκετά αρχάριος και το αποτέλεσμα είναι οτι ο μικρός τωρα απο το παίξε παίξε ειναι σε θέση να βγάζει μόνος του τα κομμάτια που θέλει και τραβάει το δρόμο του
Γι αυτό κάθε μέθοδος εκμάθησης που είναι με απλά λόγια κατανοητή είναι αποδεκτή.
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ:245::245:

Το αφτι ειναι οτι καλυτερο!Ακους και περνας πραγματα πανω στο οργανο τα οποια είτε δε μπορουν να αποτυπωθουν στην ταμπλατουρα ειτε αυτος ο οποιος εχει φτιαξει την ταμπλατουρα εχει περασει το τραγουδι πολυ προχειρα!

Oλα χρειάζονται. Δεν υπάρχει κατά τη γνώμη μου η καλύτερη λύση. Είναι σαν ελβετικός σουγιάς. Και τις νότες χρειάζεσαι για να πιάσεις και κάποιες εκφράσεις που αποδίδονται μόνο στην παρτιτούρα (φορτε κρεσεντο). Και την ταμπλατούρα χρειάζεσαι, ενδεχομένως για να δείς κάποιους δακτυλισμούς που μπορεί να σε γλυτώσουν από παίδεμα. Και το αυτί χρειάζεσαι για να ακούσεις την ερμηνεία, το χρώμα και πιθανότατα να καταλάβεις κάποια περάσματα που με τις νότες δεν τα πιάνεις.
Οσο πιο πολλά εργαλεία μπορείς να χρησιμοποιήσεις τόσο το καλύτερο. Προσωπικά με βολεύει το αυτί και με τη βοήθεια επιβραδυντών στον Η/Υ ακούω καλύτερα τα γρήγορα περάσματα. Σε πολλές περιπτώσεις όμως μια παρτιτούρα καλώς ή κακώς χρειάζεται.
Ενδεχομένως να μη χρειάζεται παρτιτούρα ή ταμπλατούρα για τα τραγούδια του Μάρκου. Ποιος όμως θα πει όχι σε μια παρτιτούρα/ταμπλατούρα για ένα κομμάτι του στυλ “μπουζούκι και ουίσκι”?