Δουλειά στο τρίχορδο με παλιές ηχογραφήσεις

Καλημερα
αντιμετωπιζω μια δυσκολια οσον αφορα τις παλιες ηχογραφησεις
Αυτες τις μερες εχω κατσει και βγαζω διαφορα τραγουδια του Μαρκου
Πολλα κομματια ομως ειναι σε περιεργες θεσεις λογω και των κουρδισματων που εκανε ο Μαρκος
Αλλα κομματια ειναι ηχογραφημενα με τα οργανα να πατανε σε νοτες που τις περνει ο ανεμος
Εννοω πως δεν τους ενοιαζε και πολυ να κουρδιζουν παντα σωστα
Σωστα μεν οι χορδες μεταξυ τους αλλα λαθος στο κουρδιστηρι
Γεια παραδειγμα ο συναχης δεν με δυσκολεψε καθολου
Απο την αλλη το χθες το βραδυ στο σκοταδι με πηγαινε περιπατο
Η λυση που εχω δει στους περισοτερους μουσικους του ρεμπετικου ειναι να τα παιζουν ολα απο ρε,αντε και απο σι
Αυτο που με χαλαρωσε λιγο ειναι τα κομματια που υπαρχουν στο youtube,ειδικα οι μαγνητοσκοπισεις απο εκπομπες και συναυλιες του κυριου Δημητριανακη που μου αρεσει παρα πολυ στην λιτοτητα και δυναμικη του παιξιματος του

Επειδη εχω πολυ καιρο να μπω στο φορουμ θελω να πω ενα ευχαριστω στον Δημητρη Κροκο που μου χαρισε το μπουζουκι του πριν δυο χρονια μεσα απο αυτο το site

Ααααααα!
Ωστε εσύ είσαι που μου 'φαγες το μπουζουκάκι!
:slight_smile:

Επί του θέματος:
Πράγματι πολλές ηχογραφήσεις έγιναν με τα όργανα κουρδισμένα σε τόνους …άτονους.
Ομως υπάρχει κι άλλο ένα πρόβλημα. Πολλές από τις παλιές ηχογραφήσεις που έχουν φτάσει σήμερα στα χέρια μας (και στ’ αυτιά μας) δεν έχουν αναπαραχθεί στις σωστές στροφές (στις 78). Να σου αναφέρω για παράδειγμα ότι έχω την ηχογράφηση του τραγουδιού του Λαύκα “Μεσάνυχτα βαθιά σκοτεινιασμένα” σε τρεις version με διαφορετική διάρκεια: 3:32, 3:38 και 3:42. Εννοείται ότι έχουν και διαφορετική τονικότητα.
Το ισχύει και για το “Πέντε μάγκες στον Περαία”, που μετά την περσινή έκδοση του Τσάρλυ επιβεβαιώθηκε αυτό που όλοι μας πιστεύαμε: Οτι η ηχογράφηση θα έπρεπε να ήταν πολύ πιο αργή από αυτή που ξέραμε.
Τα παραδείγματα είναι ίσως εκατοντάδες και οφείλονται αποκλειστικά στην τσαπατσουλιά των σύγχρονων (ανα)παραγωγών.

1 «Μου αρέσει»

sorry αλλα το μπουζουκι διαλεξε εμενα

κατι αλλο που εχω προσεξει,ειδικα στα τραγουδια του μαρκου που ειναι και εκατονταδες ειναι πως σε καθε τραγουδι εχει και διαφορετικη φωνη.Μερικες φορες θα ελεγα δυσκολα αναγνωριζεις πως ειναι αυτος.
Σιγουρα αυτο δεν θα ωφηλεται στην ηχογραφηση ή στα κρυολογιματα του μαρκου αλλα στις κοπιες που εκαναν κατα καιρους οι εταιρειες

Τζαμάλ νομίζω ότι υπερβάλεις !! Αν υπάρχουν χαρακτηριστικές φωνές στο ρεμπέτικο, μια απ’αυτές είναι ο Μάρκος ! Τον οποίο πιθανόν να μπερδέψεις μόνο με τον Κερομύτη, κι αυτό ξεπερνιέται μετά από λίγο καιρό.

Επειδή και εγώ προσπαθώ να βγάζω τα τραγούδια από τις αυθεντικές εκτελέσεις έχω φτάσει στο συμπέρασμα ότι όλα περίπου τα τραγούδια απέχουν από τις κανονικές νότες περίπου ένα ημιτόνιο, και αυτό γίνεται λόγω της ηχογράφσησης που γινόταν τότε.

Δεν ξέρω αν συμφωνείτε μαζί μου…

Kοιτα μπαμπη
μπορει ετσι οπως το ειπα να ακουστηκε λιγο υπερβολικο
θυμισου ομως το ¨ψηλα την χτιζεις την φωλια¨ και θα καταλαβεις τι ηθελα να πω

Jamal σου προτεινω αν χρησιμοποιεις το winamp να κατεβασεις ενα μαγικο προγραμματακι που λεγεται pacemaker με το οποιο ρυθμιζεις τεμπο, ταχυτητα, και τονο στο κομματι χωρις να επηρεαζει το ενα το αλλο φυσικα.