Διαστημικά παιξίματα (2008-2011)

Ο Τατασσόπουλος το έχει πει και ο ίδιος πολλές φορές. Οι μεγάλοι παίκτες του μπουζουκιού της δεκαετίας του΄50 εξέλιξαν το όργανο δεξιοτεχνικά σε αξιοζήλευτο επίπεδο. Και είναι πράγματι γεγονός, πειραματίστηκαν με μουσικά ερεθίσματα της διεθνούς δισκογραφίας, αντέγραψαν πράγματα από τους ξένους μουσικούς που συνεργάστηκαν όταν ταξίδεψαν στην Αμερική και αλλού και μέσα από αυτή την διαδικασία εξέλιξαν την τεχνική του οργάνου, συνέλαβαν συνθετικά καινούργιες ιδέες και γενικά έφτασαν σε ένα διαφορετικό επίπεδο. Για να μιλήσουμε πρακτικά: Ο Χιώτης ένσωμάτωσε ρυθμούς λάτιν (τσα τσα, σουίνγκ κλπ) και πολλά στοιχεία από τη Δύση στο παίξιμο, στον χειρισμό του οργάνου και τα τραγούδια του. Ο Μπέμπης, ο Ιορδάνης, ο Τατασσόπουλος (πατήρ), ο Σπόρος, ο Τσιμπίδης, ο Αγγέλου έψαχναν συνεχώς νέα πράγματα, δοκίμαζαν νεωτερισμούς, έπαιζαν πχ χόρες “ρουμάνικες”, έβαζαν στοιχεία εξωτικά, ευφάνταστα, δεξιοτεχνικά, “ξένα” προς το ρεμπέτικο, πατροπαράδοτο παίξιμο του Μάρκου, του Δελιά κλπ. Ακούστε με προσοχή διάφορες ηχογραφήσεις μετά το ΄50, της Αμερικής κ.α. Αλλά μήπως και πιο νωρίς δεν ξεκίνησε η διαδικασία των αναζητήσεων, των “καινών δαιμονίων”;;; Ο Χατζηχρίστος δεν γράφει κανταδόρικα βαλσάκια;;; Ο Τσιτσάνης, ο Λαύκας, ο Χιώτης δεν υιοθετούν ένα φλαμενκίστικο, εξωτικό, αραβο-ισπανικό, “μελωμένο” ύφος όταν γράφουν τις Σεβιλιάνες, τη Τζεμιλέ (“μα τον Αλλάχ Τζεμιλέ μου, είσαι γκιουζέλ, είσαι κουκλί…κλπ” ΜΕΓΑΛΕ ΧΙΩΤΗ!!!), τη Γκιουλμπαχάρ, το Μαχαίρι (“ένα μαχαίρι το στήθος μου καρφώνει κλπ” σε ατμόσφαιρα πιάνο μπαρ) και άλλα “ελαφρά δυτικότροπα”…

Συμπέρασμα 1: Δεν υπάρχει μόνο το δόγμα, το αξίωμα, η παράδοση του Μάρκου, η ανάπτυξη του ταξιμιού στον Πειραιά του ΄30. Υπάρχουν και άλλα ερεθίσματα, ιδέες, νεωτερισμοί. Το ζήτημα είναι πως τα ενσωματώνεις όλα αυτά στη λαϊκή διασκέδαση, στο μπουζουκιστικό σύμπαν αρμονικά, δίνοντας τελικά κάτι καλαίσθητο και αποδεκτό, χωρίς να υπερβάλλεις και χωρίς να ξεχνάς από που ξεκινάς. Άρα, δεν ισχύει το “ότι έπεται του Δελιά και του Πειραιά του ΄30 είναι σαχλαμάρα” γιατί έτσι καταργείται όλο το πάνθεον των “θηρίων” του μπουζουκιού του ΄50. Αν ήταν έτσι Χιώτης, Μπέμπης, Σπόρος, Τατασσόπουλος (ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ!!!) μένουν μετεξεταστέοι ως ελαφροί, ευρωπαϊστες, μεταμοντέρνοι και “καταπιανόμενοι με σαχλαμάρες”… Αυτά δεν μπορείς να τα λες σοβαρά, είσαι αρρωστημένα φανατικός, όσο “ταλιμπάν - μουτζαχεντίν” του Μάρκου και να είσαι…

Συμπέρασμα 2: Η υπερβολή και αμετροέπεια είναι συνηθισμένο φαινόμενο… Εύκολα (και ανέξοδα) μπορώ να πω ότι θέλω χωρίς να προσβάλλω, να μειώνω και να δυσφημώ κανέναν. Να κατακρίνω όμως με τόσο αυστηρούς χαρακτηρισμούς τον Νίκο που γεννήθηκε και μεγάλωσε μέσα στο μπουζούκι για το ταξίμι του που, σε κάθε περίπτωση, αποτελεί μια ιδέα της στιγμής, λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένη, με εκθέτει ως ανιστόρητο, γιατί, προεχόντως, ίδιες “σαχλαμάρες”, αν προσέξετε, έχει παίξει και ο Σπόρος, ο Τσιμπίδης, ο Ιορδάνης, ο Χιώτης (= Καλαμπόρτζηδες, Άσχετοι, Ατάλαντοι, “θεε μου σχώρα με”, που λένε και οι θεούσες)…

Νίκο Τατασσόπουλε, συνέχισε να κάνεις σαχλαμάρες για γέλια και για κλάματα σαν τον μακαρίτη το Σπόρο και τους υπόλοιπους. Δεν πειράζει, υπάρχουν και άσχετοι, απαίδευτοι ακροατές να σε ανέχονται…

Εντάξει , σαχλαμάρες έχουν παιχτεί πολλές φορές , κι από μεγάλους παίκτες,-άνθρωποι είναι κι αυτοί - και μπορεί και κάτι βρε αδερφέ να μην μας αρέσει.Αλλά η προτροπή “ας περιοριστει κι αυτος και οι αλλοι διασημοι που παιζουν σε μαγαζια ,μονο στο παιξιμο τραγουδιων (διαφορων συνθετων) και να αφησουν τα ταξιμια γιατι, δεν…!” είναι εξαιρετικά βαριά για τον οποιοδήποτε , πόσο μάλλον για ένα μουσικό, της αξίας του ΤΑΤΑ. Η μόνη δικαιολογία που μπορώ να βρω , είναι η ΑΓΝΟΙΑ που δικαιολογείται,και από την ονομασία ΑΡΧΑΡΙΟΣ.

Γούστα είναι αυτά. Σε πολλούς όντως δεν αρέσουν. Όταν είχα πάει στην Αυλαία να τον δω με Μυστακίδη, σε κάποιον από την παρέα δεν άρεσε γιατί ήταν αποστειρωμένα είπε. Πολύ δεξιοτεχνία και δεν του άρεσε ώστε να κάνει κέφι.
Όσες φορές τον είδα φέτος όμως εγώ τον χάζευα.
Και σα συμπέρασμα, κυρίως για τον arxario αυτό που καταλαβαίνω οτι σκέφτεται είναι οτι μπροστά στη “γνησιότητα” του “ρεμπέτικου”, χράτσ χράτσ στο δισκάκι, βαριά φωνή και μπουζούκι με ντουζένια, όλα τ’ άλλα δεν είναι ωραία.
Με τον καιρό και με τα ακούσματα θα αλλάξει αυτό.
Όχι ότι είναι αρρώστια ή λάθος, αλλά υπάρχουν παντού ομορφιές στην άβυσσο του λαϊκού μας τραγουδιού. Πρέπει να έχουμε τα αυτιά μας ανοιχτά. Αλλιώς με απόλυτα γούστα το λαϊκό μας τραγουδάκι δεν θα προχωρήσει.

παιρνω πισω την λεξη <σαχλαμαρες> και οτι αλλο προσβλητικο ειπα.
αν προσεξατε καλα το ποστ μου ,αναφερθηκα στο ταξιμι και οχι στο τραγουδι.
δεν αμφισβητησα ποτε την ικανοτητα του,η οποια ειναι τεραστια, και ουτε ειχα σκοπο να το κανω.
παντως το ταξιμι συνεχιζει να μην μαρεσει καθολου.
να ζητησω συγνωμη απο τον κυριο Τατασοπουλο που τον προσβαλα και τα μελη του φορουμ, για την αναστατωση.:106:

@ Πίκινος

η οικονομικη μου κατασταση δεν μου επιτρεπει να παω αλλα και να μου το επετρεπε παλι δεν θα πηγαινα.Διαφοροι λογοι που δεν εχουν καμια σχεση με τον οργανοπαικτη.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 20:37 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 20:25 —

εχω σκοπο να ανεβασω δυο βιντεακια αλλα η καμερα που εχω στον υπολογιστη ειναι για κλωτσιες (αργη) ,παντως θα ακουγονται, στο περιπου.

καλά, δεν νομίζω πως χρειάζονται τόσα μηνύματα για το αυτονόητο. δεν άρεσε του αρχάριου το ταξίμι, το είπε άγαρμπα και πέσαμε όλοι να τον φάμε. ούτε η αξία του τατασόπουλου μειώνεται από κάτι τέτοια, ούτε ο αρχάριος θα αλλάξει γνώμη (ίσως). και ο πάγκαλος λέει τα δικά του, ποιός θα ασχολιόταν αν δεν ήτανε σε θέση εξουσίας; αρχάριε να με συμπαθάς για την σύνδεση του ονόματός σου με την αποχέτευση του μπατσόκ, δεν θέλω να σε προσβάλλω… ώρες-ώρες μου αρέσει που τα λες χύμα!

η φραγκοσυριανή μου άρεσε, και εκτίμησα ιδιαίτερα ότι μέσα στον ρέγγε τριηχάτο ρυθμό κράτησε τα όγδοα της πρώτης εκτέλεσης! το πιο ρέγγε κομμάτι “μου αρέσεις πολύ” κλπ ήταν ενδιαφέρουσα ιδέα αλλά έτσι όπως έγινε δεν το ευχαριστήθηκα.

Η συζήτηση για την διασκευή της Φραγκοσυριανής από τους Locomondo μεταφέρθηκε εδώ.

[u]http://www.youtube.com/watch?v=DzzCJyguJZY&feature=related ακουστε τι παιζει ο ανθρωπος!!!

[/u]

Ο Λάκης Ορφανίδης κυκλοφόρησε φέτος και καινούργια δίσκο: http://www.diktiopm.gr/gr/news.php?id=71

Lakis ένα καλό άλμπουμ! Άκουσα μερικά τραγούδια είναι πραγματικά δροσερό!

Εν τω μεταξύ ο τύπος παίζει σε αίθουσα διδασκαλίας!
Έτσι, να παίρνουμε ιδέες…

Δειτε ρε παιδια…Μετα το 1.50 τι κανει…

τουλάχιστον παίζει με 6χορδη κιθάρα και όχι με τετράχορδη!

Για σου Μανωλη αρχηγε, του ανθρωπου τα δαχτυλα παιζουνε τα παντα, ειναι φοβερος!!! Εδω κοιτα Γιαννη!!!

//youtu.be/qqSkvMCD-08

Αντε ρε το γατακι κ αυτος βαλε λιγο Κωστοπουλο…Καθομαστε κ ασχολουμαστε με τον Καραντινη…χαχαχαχαχα…Σωστος ο λιγκα αλλα ηρθε ο Ηλιας κ εδωσε βροντερη απαντηση…

Στα σοβαρά, δεν παίζει μπουζούκι σε αυτό το βίντεο.
Δεν απαξιώνω γιατί ο Καραντίνης είναι είναι Καραντίνης, αλλά…

Αν και ερασιτεχνικό το video και με όχι και τόσο καλό ήχο, νομίζω πως αυτό το παίξιμο είναι μέσα από την ψυχή και από έναν άνθρωπο (που αν και δεν το ξέρω προσωπικά) νομίζω πως αγαπάει το “καλό” τραγούδι.

//youtu.be/WoWLuB2hMJQ

Είπαμε και το ξαναλέμε, πως οι αξίες είναι αξίες και μάλιστα διαχρονικές !

Είτε λέγονται Αινίτης , είτε Καραντίνης , είτε Τατασόπουλος , είτε Χ,Ψ,Ω …
για να μην αδικήσω κάποιον άλλο …

Και κάτι άλλο, που δεν είπαμε ίσως ποτέ μέχρι σήμερα …
Υπάρχουν εξαίρετοι μουσικοί, οι οποίοι παίζουν μεν μπουζούκι, αλλά όχι ρεμπέτικα …

Είναι καθ`όλα σεβαστό και δεν μειώνει στο ελάχιστο την αξία και το ταλέντο τους !

Συμφωνω…Κ εμενα μου αρεσε παρα πολυ αυτο : http://www.youtube.com/watch?v=6v30eeoe6T0&feature=related

Ειμαι της αποψης οτι το μπουζουκι πρεπει να παιζεται εκει που ειναι η θεση του, στη λαϊκη μουσικη,αλλα τον εν λογω βιντεακι δειχνει οτι χωρις φλυαρια κ πιριπιρι,μπορει να παιχθει δειξιοτεχνικα κ αριστουργηματικα κ σε αλλα κομματια…

http://www.youtube.com/watch?v=UA2L_x4jRkM&feature=mfu_in_order&list=UL πραγματικα ο μιχαλης ειναι απο αλλο διαστημα!!!

ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΒΑΦΗ !!!

Για να μη πέσουμε ξανά στο τρυπάκι της κόντρας και της απαξίωσης, σχετικά με το βίντεο
που ανέβασε ο τρικαλος, με “δεξιοτεχνικούς” χειρισμούς της κιθάρας και του μπουζουκιού
εκ μέρους του κ. Μιχάλη Παούρη, επισημαίνω πως ο νεότατος αυτός μουσικός, δείχνει
την άνεση που έχει στην δακτυλοθεσία και την ταχύτητα και ΔΕΝ ερμηνεύει κάποιο ταξίμι
η τραγούδι για ν` αρχίσουμε τους ομαδικούς αφορισμούς …

Και μια και το σπιτικό μας ονομάζεται “ρεμπέτικο φόρουμ”, μας αρέσει το απλό και λιτό
παίξιμο που συνάδει με τον παραδοσιακό τρόπο των μουσικών της εποχής …

Αλλά σε μια διασκευή, εφ όσον κρατηθούν κάποια στεγανά, επιτρέπεται, πάντα με σεβασμό
στο πρωτότυπο (μάλλον επιβάλλεται θα έλεγα) και η “πινελιά” του μουσικού που διασκευάζει
το τραγούδι !!!

Ο κ. Παούρης στα μάτια μου είναι “ταχυ-δακτυλουργός από άλλο διάστημα” και μπράβο του …!