Δεκαβάλας ή όχι?

Χαιρετάω και συγχαρητήρια για το site…
Στο θέμα μας τώρα…
Είδα στο site του Δεκαβάλα κάτι μπουζούκια τρίχορδα που μου άρεσαν πολύ σαν εμφάνιση…Είμαι από Αθήνα και δεν ξέρω αν αξίζει τον κόπο να ανέβω για να τα ακούσω κι όλας.Γι αυτό ρωτάω μήπως έχει κάποιος εμπειρία από τα όργανά του να μου πει την άποψή του…

Ο παλιός ο Δεκαβάλας λένε οτι έφτιαχνε και γαμώ τα μπουζούκια…
Ο γιός του που φτιάχνει τώρα δεν φτιάχνει εξίσου καλά, φτιάχνει όμως ικανοποιητικά.

Εγώ είχα δεί για τετράχορδο στον Δεκαβάλα. Τα τετράχορδα που έχει απο 500 ευρώ το φτηνότερο μέχρι και 1200 ευρώ αξίζουν. Τα μπουζούκια που έχει με 2000 και 3000 ευρώ είναι μούφα, σκέτο στόλισμα (τουλάχιστον όσα τετράχορδα είχε εκεί τότε)

Αν ανεβείς Θεσ/νίκη όμως έχει ένα σωρό μάστορες να πάς, στον Παλάβρατζη στον έυοσμο, στον άλλο τον Παλάβρατζη στην ίδια περιοχή, στον Αλεξανδρή(;), σε έναν στην Γιάννη Αγγέλου με Παπαναστασίου, και επίσης αν είσαι τυχερός μπορεί να βρείς όργανο ευκαιρία σε μεγάλα μαγαζιά όπως Στόλλας, Νάκας κλπ…

Α, ανεβαίνοντας πέρνα και απο την Λάρισα, έχει και εκεί 2 μαστόρους

Εγώ αγόρασα πριν κάποια χρόνια ένα μπαγλαμά από τον Δεκαβάλα και είμαι πολύ ευχαριστημένος… λίγο ακριβός, άλλα έχει ένα πολύ καθαρό και γλυκό ήχο.

Μην πας αδιάβαστος, ψάξε το θέμα και αποφάσισε από ποιόν θα αγοράσεις το όργανο που θέλεις.

ο Δεκαβάλας θεωρείται απο τους καλούς αλλά όπως είπε ο Μαφιόζος και ο Αιγαίος υπάρχουν κι άλλοι που αξίζει να επισκευτείς…

Ένας ακόμα που προτείνω ανεπιφύλακτα είναι και ο Αλέξης Ρότσκος που βρίσκεται Κάτω Τούμπα (σχετικά κοντα στον Αλεξανδρή-επίσης πολύ καλός) …

δες και την σελίδα του στο νετ…
www.xiloihos.com/

Έπαιξα πριν απο 2-3 μήνες μια καινούρια παρτίδα απο μπουζουκάκια και ήταν όλα ένα και ένα με τιμές λογικές…

Φιλικά
Νίκος

φιλια στον Αιγαίο…σου ρχόμαστε σε λίγο καιρό…

Ευχαριστώ για τις άμεσες απαντήσεις σας…
Θα ανέβω μάλλον αυτές τις μέρες και για βόλτα και να δω και τους μαστόρους.(Τα όργανα της Αθήνας τα έχω μπουχτίσει) Από τον Ρότσκο θα περάσω σίγουρα, καθώς και από Παλαβρατζή και Αλεξανδρή.Κάποιος μου είπε και για κάποιον Θεοδωράκη που φτίαχνει ούτια κυρίως, αλλά θα έχω μια-δυο μέρες στη διάθεσή μου και δεν ξέρω αν θα τα προλάβω όλα, γι αυτό ρωτάω και την γνώμη σας να πάω κατευθείαν εκεί που πρέπει.Και όπως είπε και ο aegeos δεν θέλω να πάω αδιάβαστος γιατί θέλω ένα όργανο καλό να το κρατήσω και κάποια χρόνια…
Multi-Kulti ευχαριστώ για το site που δεν ήξερα.Θα πάρω κι ένα τηλέφωνο πριν, να ρωτήσω…
Χαιρετάω…

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Sotos 07 Σεπτέμβριος, 2005)

Σωτήρη ξέχασα να σου αναφέρω και τον Παύλο Σπαθάρα στο Νέο Χώρι στης Σέρρες, πολύ καλός μάστορας…

Moulti Koulti ,είπαμε να πάτε σε “Holidays”, αλλά όχι και να το παρακάνετε… εδω και σχεδόν δύο μήνες ξεκουράζεστε οι δύο σας (ο ένας βόρια και ο άλλος νότια) στης παραλίες και στης ταβερνούλες… που θα μου πάτε πουλάκια μου, γυρνάει ο τροχός γ…άει και ο φτωχός …

aegeos είναι αυτός που σου έχει φτιάχει έναν πανέμορφο τζουρα (εμφανισιακά τουλάχιστον) που κάπου έχεις βάλει φωτογραφία? Έχει έτοιμα όργανα αυτός η δουλεύει με παραγγελείες?Γιατί επειδή θα κάτσω λίγο θα προτιμούσα να βρω έτοιμο όργανο να το ακούσω κι όλας.
Ευχαριστώ και πάλι…

Ας με συγχωρέσουν οι βόρειοι φίλοι, αλλά το να πας από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη για να πάρεις όργανο είναι λίγο …τραβηγμένο. Είναι σαν να ξεκινήσεις από τα Φάρσαλα και να κατέβεις στην Κόρινθο για ν’ αγοράσεις χαλβά, να πας από την Καλαμάτα στα Γιάννενα για να βρεις καλό λάδι, να πας από τη Σόφια στο Λονδίνο για να βρεις ωραία γκόμενα κ.ο.κ.
Να σοβαρευτούμε λίγο. Στην Αθήνα υπάρχουν ένα σωρό μαστόροι. Από τους καλύτερους ως τα λαμόγια και από τα φτηνότερα όργανα μέχρι που χρειάζεσαι μπάρμπα από το Αμέρικα.
Γίνε πιο συγκεκριμένος, μ’ άλλα λόγια πες μας πόσο αντέχει η τσέπη σου και ίσως σου προτείνουμε κάποια καλή λύση.

ΥΓ. Ρε Σαλονικιοί, για το Θ. Μητρέτζη τι γνώμη υπάρχει εκεί πάνω;

μόνο καλά λόγια έχω ακούσει.έχει φτιάξει από πολύ καλά εώς υπέροχα όργανα.

Swthrh,
nai autos einai, o Tzouras den einai mono emfanisthka omorfos, exei kai uperoxh epeksergasia kai para polu kalo dunato uxo.
O Paulos, ta pio polla organa ta ftiaxnei me paraggelia, ean eisai omws tuxeros uparxei periptwsh na exei kai kanena etimo organaki. To kallokairi pou ton episkeutika eixai duo etuma…

Oti afora auta pou eipai o Aris, exei dikio Swthrh, sthn Athina den Brhkes h den htheles na Brhs organa stous kalous mastorous…?

Σωτήρη,το ζήτημα είναι να πάρεις ένα όργανο που σε ικανοποιεί.Αν χρειαστεί γι’αυτό το λόγο να κάνεις μερικά χιλιόμετρα μη μασήσεις.Οσά πιο πολλά δεις και παίξεις τόσο καλύτερα.

Εαν μένεις στην Αθήνα πάρε απο κει γιατι στην διαδρομή του χρόνου το όργανο θα πάει πολλές φορές στον κατασκευαστή του για ρυθμίσεις , κόκαλα ,τάστα ,λούστρα (εκτος αν είναι πολυεστερικά) οπότε θα πρέπει η νά χεις γκόμενα στην Θεσσαλονίκη για να την επισκέπτεσαι συχνά πυκνά η να σ αρέσουν τα ταξίδια μαζι με τα έξοδα που θα έχουν.

Χαιρετώ και πάλι…
@aegeos Έχεις κάποιο τηλέφωνο του Παύλου Σπαθάρα να ρωτήσω αν έχει έτοιμα όργανα πριν τον επισκεφτώ?(Αν το επισκεφτώ γιατί ο φίλος ο Άρης με έβαλε σε σκέψεις)

@ Άρης.Ν Έχω μαζέψει κοντά στα 1500 ευρώ που διαθέτω για ένα καλό τρίχορδο…Έχω επισκεφτεί Έχω δει αρκετούς κατασκευάστες από Αθήνα εκτός από Βάρλα, Καρβούνη από τα γνωστά ονόματα. Μου άρεσε μακράν από τους άλλους μαστόρους ο ήχος των μπουζουκιών του Θεόφιλου του Μπρα (για τα γούστα μου πάντα, λόγω ανατολίτικης χροιάς), αλλά σαν κατασκευές δεν μου φάνηκαν τόσο καλές, ισορροπιμένες και στοιβαρές (κάτι που είδα στα όργανα του Κλεφτογιάννη και Τσακιριάν).
Αν έχεις να προτείνεις εσύ κάτι (ήδη έχω διαβάσει στο forum την γνώμη σου για τα όργανα του Βάρλα) ή κάποιος άλλος δεκτή η πρόταση και η βοήθεια.

@ Ηλιόπουλος Σωτήρης Έχεις δίκιο σε όσα λες, αλλά ευτυχώς μου αρέσουν τα ταξίδια και οι ταβέρνες της συμπρωτεύουσας…

@ Ipt Συμφωνώ με όσα λες γι αυτό ζητάω την βοήθεια όλων για να κάνω την καλύτερη για μένα επιλογή…

Ευχαριστώ…

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Sotos 08 Σεπτέμβριος, 2005)

paidia egw den sas ton sinistw to dekavala oxi oti exw kati me ton anthropo alla i alitheia einai oti ta organa tou einai opws kai na to kanoume oxi toso kala apo thema kataskeuis kai hxou kai auto fainetai apo to gegonos oti oso pernaei o kairos ta perissotera sklirainoun kai apo hxo peftoun anti na anoigoun…kata ta alla o dekavalas exei poly kales kithares kai oti allo xreiazetai enas mousikos plin tou mixanikou eksoplismou(konsoles,enisxites k.t.l.)

Φίλε Σωτήρη τα δύο ονόματα που δεν είδεςακόμη Ο Βάρλας και Καρβούνης είναι οι δυο πιο ονομαστοί μαστόροι στην Αθήνα (εν ζωή ε!!!)… ειδικά ο πρώτος φτιάχνει ΜΠΟΥΖΟΥΚΙΑ… δεν του κάνω διαφήμιση αλλά πριν τα σκάσεις άκουσε τα μπουζούκια τους… το μποζούκι είναι στον ήχο και όχι στις κλάρες και στις γοργόνες επάνω του… πριν 3 μήνες και εγώ έριξα το ίδιο ψάξιμο με εσένα και κατέληξα σε έναν για τη δουλιά του και την εξήγηση που μου έκανε…
Δε μου αρέσει που ασκούμε κριτική απρόσωπα στους μαστόρους όταν τα κριτήρια του τι εστί καλό μπουζούκι ναι μεν όλοι τα ξέρουμε αλλά ο καθένας μας ψάχνει κάτί διαφορετικό… γιατί το μπουζούκι είναι ή το μεράκι σου ή το μέσο να βγάζεις το νυχτοκάμματο ή ένα ωραίο μπιμπελό για το σαλόνι… με αυτή την έννοια δες ποιο μάστορα εσύ γουστάρεις για τη δουλιά του, δες πως σου έρχεται στα χέρια και άκουσε το… άντε βάλε και τα στολίδια που γουστάρεις αλλά θέλει ψάξιμο… όπως είπε και κάποιος πριν λίγο καιρό στο φόρουμ τα μπουζούκια τα φτιάχνουν μερακλίδικα χέρια… άλλα και μάστοροι με γνώση θέλω να προσθέσω… και για να μη σε κουράζω άλλο γιατί μάλλον μάζεψες τον παρά και καίγεσαι να πάρεις οργανάκι κάνε μια βόλτα στο Βάρλα…

Δημήτρη θα περάσω από το Βάρλα και επλίζω να βρω έτοιμο όργανο να ακούσω, γιατί δεν θέλω να πάρω το ρίσκο της παραγγελείας.Σίγουρα ψάχνω ένα όργανο χωρίς πολλά πολλά σχέδια, αλλά με ήχο του γούστου μου. (Δεν συμφωνώ με την άποψη ενός υπαλλήλου του Κλεφτογιάννη που μου είπε στην τελευταία επίσκεψη μου, πως σχέδια και ήχος πάνε μαζί, γιατί το μπουζούκι πάει σαν σύνολο ήχου και εμφάνισης και το πούλαγε 2500 ευρώ, κι ας είχε δίκιο)

@ gerogiannis Ευχαριστώ για τις πληροφορίες περι Δεκαβάλα. Κρίμα γιατί μου άρεσε ένα μπουζούκι “σκέτο” με περίεργο σχήμα σκάφους που είδα στο site του (http://www.dekavalas.gr/bouzouki_6strings_3.htm). (Το μισό σκάφος από όσο μου είπε τηλεφωνικά, -και από όσο κατάλαβα, αυτό που ενώνεται με το μανίκι- το φτιάχνει σκαφτό, ενώ το υπόλοιπο σκάφος από εκεί και κάτω με δούγες, ώστε να βγεί αυτό το σχήμα.) Επίσης αν και δουλεύει μουριά, (που θα την προτιμούσα σαν ξύλο σκάφους) την δίνει ακριβή.Πάντως, τουλάχιστον τηλεφωνικά, ήταν ακριβής και εξυπηρετικότατος.

Από βδομάδα αφού πάρω τις συμβουλές σας (που ομολογώ πως είναι χρήσιμες) θα βγω στη γύρα.Γι αυτό ρωτάω κι όλας, για να μη “τριγυρνάω” στα τυφλά.
Χαιρετώ…

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Sotos 09 Σεπτέμβριος, 2005)

Αν μου ζητούσαν να ξεχωρίσω τρεις μαστόρους, οι δύο είναι αυτοί που κατά περίεργο τρόπο δεν έχεις επισκεφτεί (Βάρλας, Καρβούνης). Αμφιβάλλω πάντως αν θα βρεις σ’ αυτούς έτοιμο μπουζούκι. Ομως εδώ υπάρχει ένα σφάλμα που κάνουν πολλοί:
Τι θα πει έτοιμο μπουζούκι; Και γιατί είναι ρίσκο η παραγγελία;
Εχω ακριβώς την αντίθετη άποψη.
Βρίσκει ένα (όπως το λέτε) έτοιμο μπουζούκι. Το πιάνεις στα χέρια σου, το γρατζουνάς, σ’ αρέσει, το παίρνεις και φεύγεις. Τι ρίσκο απέφυγες; Παραμένει ένα καινούργιο μπουζούκι που ΚΑΝΕΙΣ δεν ξέρει πώς ακριβώς θα “συμπεριφερθεί” με την πάροδο του χρόνου.
Στην παραγγελία έχεις ακριβώς το ίδιο ρίσκο, αλλά επιπλέον την αβάντα της εγγύησης του μάστορα (μιλάμε πάντα για τους καλούς μαστόρους). Ό,τι πρόβλημα βγάλει ένα φτιαγμένο κατά παραγγελία μπουζούκι (πρόβλημα βέβαια που δεν οφείλεται στο χρήστη), ο μάστορας είναι υποχρεωμένος να το διορθώσει. Αντίθετα στο “έτοιμο” μπουζούκι μπορείς να ακούσεις τη δικαιολογία: “Οταν το πήρες σου άρεσε. Τώτα πού είναι το πρόβλημά σου;”.
Τέλος θα επαναλάβω την άποψή μου για την αγορά μπουζουκιού:
Ψάχτε για μεταχειρισμένο. Είναι πιο εγγυημένα, πιο φτηνά και -το βασικότερο- ό,τι βλέπεις παίρνεις.

Άρη για μεταχειρισμένο δεν ψάχνω λόγω του ότι προτιμώ το όργανο να το νιώθω δικό μου και να το αγαπήσω (δεν έχω και την πολυτέλεια να αλλάζω μπουζούκια σαν τα πουκάμια).Δες το σαν προέκταση του εγωϊσμού μου κι ας χαρακτηριστώ κομπλεξικός γι αυτο…
Για τα υπόλοιπα έχεις δίκιο, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο ο Βάρλας - και κάθε μάστορας άλλωστε - (αν εξαιρέσουμε φυσικά την εγγύηση, τη στοιβαρότητα και την ποιότητα κατασκευής) μπορεί να βγάλει από το όργανο κατά παραγγελεία τον ήχο που θέλει κάποιος και τον γεμίζει.Γιατί ως τώρα πίστευα πως ακόμα και σε ένα καινούριο όργανο το ηχόχρωμα φαίνεται, άσχετα αν αργότερα με τον καιρό γλυκαίνει ή “μπουκώνει” ο ήχος ανάλογα με την περίπτωση.Αν υπάρχει μάστορας που να μπορώ να του περιγράψω τον ήχο που προσωπικά με ικανοποιεί (αν μπορεί να γίνει αυτό) και αυτός μπορέσει να τον “βγάλει” κατά παραγγελεία, τότε θα πάω αύριο κι όλας σε αυτόν.Με αυτό το σκεπτικό (που μπορεί να είναι και λάθος) προτιμώ έτοιμο όργανο.
Στην έκθεση του Βάρλα στην Χαρ.Τρικούπη θα βρω δικό του έτοιμο όργανο να ακούσω και τα 1500 θα “φτάσουν”;(Γιατί με τις τιμές που είδα στον Κλεφτογιάννη υπέθεσα πως οι θεωρητικά κορυφαίοι μάστορες, πρακτικά έχουν και “κορυφαίες” τιμες.) Στον Καρβούνη θα πάω πάντως σίγουρα.Είπες πως από τους τρεις που θα ξεχώριζες στους δύο δεν έχω πάει…Ο τρίτος ποιος είναι?

Υ.Γ. Κοίτα να δεις που ο Άρης θα με κρατήσει Αθήνα τελικά…

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Sotos 09 Σεπτέμβριος, 2005)

Σωτήρη,

Σου έστειλα στο εμαίλ σου φωτογραφίες.

Κοίτα φίλε, εγώ έδωσα στον Παναγιώτη τον Βάρλα πρό εξαμήνου 1,600 ευρώ και πήρα το όργανο που θα δείς. Για το αισθητικό κομμάτι εμπιστεύθηκα το γούστο του Παναγιώτη κυρίως για δύο λόγους:

Α. Για να μην του στερήσω την δημιουργικότητα του, και

Β. Γιατί λόγω εμπειρίας ξέρει τί είναι απλό και όμορφο.

Μπορώ με σου πώ με σιγουριά ότι το τελικό αποτέλεσμα μ’έχει ενθουσιάσει.

Για το ακουστικό κομμάτι θα ήταν παράλογο να του επισημάνω τί ήχο θέλω, μιά και ο άνθρωπος όταν πιάνει να φτιάξει ένα μπουζούκι μπορεί να δοκιμάσει και 50 καπάκια μέχρι να βρεί αυτό που θέλει. Πέρνα μιά βόλτα από το μαγαζί του και θα δείς και θα καταλάβεις.
Προσοχή το αρνητικό του Παναγιώτη είναι ότι δεν είναι συνεπής στους χρόνους του. Μάλλον θα το έχει καταλάβει από τα προηγούμενα πόστιγκ που σίγουρα έχεις διαβάσει, αλλά τελικά είναι πολύ καλό παιδί, και αξίζει να περιμένει κανείς. Αν κάποια στιγμή ξαναπαραγγείλω μπουζούκι ΜΟΝΟ απ’ αυτόν θα παραγγείλω.

Όσο για τα έτοιμα μπουζούκια που σίγουρα δεν θα βρείς σε αφθονία, εγώ σου προσφέρω το δικό μου όποτε θέλεις για “τέστ γκραάν”. Να τολμήσω δε να πώ ότι μόνο μέσω φόρουμ μπορείς να δοκιμάσεις τουλάχιστον 4 ακόμα όργανα του αν θελήσεις.

Καλό θα είναι να δείς όσους περισσότερους μαστόρους μπορείς, και όλα τ’ άλλα είναι καθαρά θέμα δικού σου γούστου. Η συμβουλή του Ηλιόπουλου όμως είναι πολύ σωστή γιατί σίγουρα κάτι θα χρειαστεί τ’ όργανο.

Προτείνω Καρβούνη. Είναι πολύ σωστός μάστορας, χαρακτήρας κι επαγγελματίας. Έχω τρία όργανά του, εδώ κι έξι χρόνια, κι είμαι πολύ ευχαριστημένος.
Και οι τιμές του είναι πολύ πιο χαμηλές από των άλλων (επηρεάζονται μόνο από τις φιγούρες και το στόλισμα). Κι ούτε θα σου πεί: “ξεκινώ από 1600 ΕΥΡΩ και όσο περισσότερα θα δώσεις τόσο καλύτερο ήχο θα έχει το μπουζούκι” (βλ. συνέντευξη του Βάρλα στην WWW.KLIKA.GR).