Γιώργος Νταλάρας

Με αφορμη μιας ομαδας που υπαρχει στο φορουμ με τον τιτλο Δεν μας χεζεις ρε νταλαρα και εξ αιτιας των αναρτημενων σχολιων απο μερικα μελη κατι το οποιο με πειραξε οσον αφορα αυτη την επιθεση στον εν λογω καλλιτεχνη θα παραθεσω το μυνημα το οποιο postara και εκει

Κυριοι νομιζω οτι το ξεφτιλισατε το θεμα. Προς τι ολη η χολη για τον εν λογω αξιολογο καλλιτεχνη? Ειναι απο τους λιγους εν ζωη μεγαλους ερμηνευτες και φανταστικος μουσικος. Απο αυτους που μπορουν να σε ταπωσουν οταν πας να κανεις τον τσαμπα μαγκα. Εχει γραψει αδιαμισβητητα μεγαλη ιστορια στο ελληνικο τραγουδι με αναλογη πορεια. Τωρα οι θεωριες του Τζιμη του πανουση ειναι καλες αν και κρυες αλλα μονο για προσωπικη χρηση. Τους συμπαθω και τους δυο. Αλλα μην ξεχνατε οτι και χωρις τον Νταλαρα το τραγουδι θα χε ελλειψεις…

Θα ηθελα να το αναπτυξουμε το θεμα αυτο και να ακουσω γνωμες αλλες κυριως απο τους Διαχειριστες που αν ημουν ενας απο την συντονιστικη ομαδα θα προβουσα το διχως αλλο σε διαγραφη αυτης της ομαδας 1ον γιατι σαν τιτλος ριχνει κατα πολυ το προφιλ του φορουμ και κατα 2ον γιατι εξαπολυονται αριστερα δεξια επιθεσεις σ ενα προσωπο στο οποιο κατα την γνωμη μου δεν πρεπει

Καλησπέρα.
Επί του θέματος αφήνω απ’ έξω το πώς ο Νταλάρας (αλλά και άλλοι σημαντικοί καλλιτέχνες) πλασάρει τον εαυτό του και μένω στο ότι έχω ακόυσει μιά σειρά τραγούδια που έχει πει σε πρώτη εκτέλεση, λχ τραγούδια του Κουγιουμτζή και του Λοΐζου, με τα οποία άφησε σφραγίδα στην ελληνική μουσική (όπως βέβαια κι άλλοι τραγουδιστές του “είδους” εκείνα πάνω κάτω τα χρόνια: Καλατζής με Λοΐζο, Μητροπάνος με Μουσαφίρη κλπ). Μιλάω για τ’ αυτιά μου φυσικά.
Θυμάμαι επίσης τα “ρεμπέτικα της κατοχής” που αν δεν είχανε βγει με το Νταλάρα μπορεί να ήταν ακόμα άγνωστα στον κόσμο (πράγμα που ισχύει, άλλωστε, έτσι κι αλλιώς…)
Αυτό που μ’ ενοχλεί, είναι από τότε που αποφάσισε να ισοπεδώσει όλο το ελληνικό τραγούδι με την φωνή του, κάνοντας έτσι “μανιέρα” και την ίδια του τη φωνή, μιά μανιέρα στην όποια θα έπρεπε να υποταχτεί κατά την άποψη ενός ορισμένου μάρκετινγκ ολόκληρο το ελληνικό τραγούδι, ακόμα και το “σφραγισμένο” από εξίσου σημαντικές (αλλά διαφορετικές) φωνές.
Όσο για την ομάδα του φόρουμ, δεν βρίσκω πρόβλημα: νομίζω ότι κι η ίδια αντιμετωίζει το αντικείμενό της σαν ένα κλειστό χόμπι. Τα παιδιά είναι κολλημένα (έστω και με την καλή έννοια) και το ξέρουν, κι ο καθένας -πιστεύω- αντιμετωπίζει τις απόψεις τους σαν απόψεις κολλημένων έστω και με την καλή έννοια. Νο πρόμπλεμ επ’ αυτού κατά τη γνώμη μου.

Χαίρομαι που δεν είμαι ο μόνος που προβληματίζομαι για αυτό, άσχετα για το τι γνώμη έχω για τον συγκεκριμένο τραγουδιστή.
Ηθελα να κάνω ένα σχόλιο στην ομάδα αλλα θα έπρεπε να γραφτώ, πράγμα που προτιμώ να αποφύγω.
Ενα απο το πράγματα που απολαμβάνω σε αυτό το φόρουμ είναι οτι, ενώ υπάρχει κρίση και συζήτηση για καλλιτέχνες, όταν αυτή γίνεται με τρόπο απροβλημάτιστο που μπορεί να βλάψει την ίδια την τέχνη, το φόρουμ έχει την ικανοτητα να αποβάλλει αυτόν τον αρνητισμό (πχ η συζήτηση περί “ψυχής” του Τατα πριν καιρό)
Πως γίνεται λοιπόν αυτό το φόρουμ να λειτουργεί τόσο επιλεκτικά σε αυτόν τον τομέα;

Γνωρίζω οτι, πιθανές απαντήσεις μπορεί να είναι του τύπου" αμα δεν σου αρέσει, αντε διάβασε κανα άλλο φόρουμ"
Πραγματικά εκτιμω τον κόπο αλλα και την γνώση των συντονιστών και των ανθρώπων πίσω απο αυτο το φόρουμ και δεν είναι κάτι που θεωρώ δεδομένο. Ειλικρινά πιστεύω προσφέρετε στον κόσμο της Ελληνικής μουσικής. Δεν μπορώ όμως να μην αναρωτηθώ τι ρόλο έχει αυτή η δημόσια ομάδα, τι είκόνα μπορεί να δίνει και γενικότερα,γιατί αφού παρόμοιες προσπάθειες γελοιοποίησης μουσικών έχουν κατακριθεί, η συγκεκριμένη ακόμα είναι εκεί. Τι σκοπο ακριβώς εξυπηρετεί;

Απλά πιστεύω ότι όπως και σε κάθε “φόρουμ” αντί για “λογοκρισία” αρκούν εν προκειμένω 15 λέξεις, όπως αυτές του “ΛΑΙΚΟΥ” για παράδειγμα, ώστε από τις όλες “προσπάθειες γελοιοποίησης” ν’ απομείνει απλώς το “κόλλημα”, με τα άδικά του και με τα δίκηα του αλλά πάντως, ότι και να 'ναι, το κόλλημα. Η ομάδα μιλά για τον εαυτό της περισσότερο. Όχι για τον Νταλάρα…

Να πω λοιπόν κι εγώ την γνώμη μου για τον Νταλάρα ή Γιώργη όπως αρεσκόμαστε να τον αποκαλούμε στην παρέα μας (την δική μας, όχι την δική του, μην παρεξηγηθώ) ή, όπως άκουσα και νομίζω πως έιναι ό,τι πιο ταιριαστό, Γιώργο - σύζυγο Άννας Νταλάρα. Σαν μουσικό, τον θαυμάζω απεριόριστα. Κυρίως σας κιθαρίστα αλλά και σαν μπουζουξή. Ναί, μπορεί να έχει κάνει πράγματα που δεν αρέσουν σε εμένα ή/και σε άλλους. Ναί, γουστάρω Τζίμη και κράξιμο στον Ακατανόμαστο. Αλλά θα θέσω δυο ερωτήματα.

Πρώτον, ποιος αμφισβητεί την μουσική του άποψη και αξία? Ακόμα και όλοι αυτοί οι νεωτερισμοί, έστω κι αν γίνονται για προβολή, δείχνουν ανήσυχο άτομο. Θα μου πείτε και θα συμφωνήσω, δεν μετρά μόνο το αποτέλεσμα. Ναί αλλά, για να βγάλω εγώ ένα πρώιμο συμπέρασμα, πρέπει να κάνω πολυήμερες συζητήσεις με το άτομο για το οποίο θα ήθελα να βγάλω συμπέρασμα. Άρα, μένω στα μουσικά. Στο κάτω κάτω φίλοι μου, ο τραγουδιστής είναι ένας μουσικός μέ ένα ένα καλό όργανο(φωνή), ένα μέσο για να βγάλει ο στιχουργός κι ο συνθέτης προς τα έξω τις σκέψεις τους. Χωρίς να μηδενίζω, ακόμα κι άν προσθέτει στο τραγούδι, δεν είναι το τραγούδι, είναι ένα μέρος. Ας μην αγιοποιούμε. Η μαϊμού δίνει αξία στο αυθεντικό.

Δεύτερον, η όλη κατάσταση περί του Γιώργη έχει δημιουργηθεί βασιζόμενη στην κοινωνική του ζωή και όχι στην μουσική του πορεία. Δεν νομίζω να υπάρχει να αμφισβητησει την πληρότητα μουσικών δειγμάτων που να συμμετείχε ως τραγουδιστής (τουλάχιστον μέχρι πριν δυο δίσκους όπου η γεροντική άνοια κι ο τζοβενισμός χτύπησε την πόρτα). Θα πείτε, είναι αδιαχώριστη η μια πλευρά ενός ανθρώπου από μια του άλλη πλευρα? Όχι, δεν είναι. Αλλά δεν γνωρίζω και δεν νομίζω να γνωρίζουν προσωπικά τον Νταλάρα όσοι γράφουν τόσα αρνητικά σχόλια για αυτόν. Άρα, και σας παραπέμπω στην ρήση του κυρίου Λάκη Καρνέζη στην συνέντευξη στην Κλίκα, ας μιλήσουμε βάσει όσων ξέρουμε και όχι όσων ψυχανεμιζόμαστε ή ακούσαμε να λέγονται.

Τέλος, όσον αφορά την στάση των ιθυνόντων του φόρουμ, θα ήθελα να ακούσω την άποψη τους επί του θέματος. Να προλάβω κάποιες παρεξηγήσεις και να πώ πως χέστηκα για τον Νταλάρα, απλά θα ήθελα να μάθω γενικότερα τι αντιδράσεις θα προέκυπταν αν εγώ εφτιαχνα μια ομάδα με τίτλο πχ Χέσε μας ρε Mickey!!! (θεοδωράκη προφανώς) τον οποίο δεν εκτιμώ σαν άνθρωπο αλλά ούτε και ιδιαίτερα σαν μουσικό. Δεν είναι καμιά μπηχτή, απλή ερώτηση κάνω.

Με κάθε σεβασμό,

Στέφανος Μαγουλάς

Καλημερα σας. Διαβαζοντας τις απαντησεις που αναπτυχθηκαν παραπανω θα κανω ενα γρηγορο σχολιασμο επι των γραφομενων. Alk συμφωνω μαζι σου και σε βρισκω σωστο! ΑΓΗΣ ο καθενας απο τους ερμηνευτες που ανεφερες εχει τον δικο του τροπο προβολης και αναδειξης της πορεις και καριερας που εκαναν αλλα θα τονισω επι αυτου οτι Ο συγχωρεμενος ο Καλατζης, ο Μανος ο Λοιζος δεν ειχαν την ευκαιρια να εκαναν τοσο προβολη και πλασαρισμα οπως ανεφερες διοτι μην ξεχναμε οτι τα χρονια εκεινα ηταν πετρινα χωρις πολλες δυνατοτητες τηλεοπτικες και ραδιοφωνικες. Λογικα αν ζουσαν σημερα θα το εκαναν. Μπορει οχι σε τοσο μεγαλο βαθμο αλλα πιστευω πως θα το εκαναν. Μην ξεχναμε πως ουτε ο Νταλαρας αυτα τα χρονια δεν ηταν οπως ειναι σημερα για το λογο που ανεφερα πριν.Η μονη δυνατοτητα ηταν οι εκπομπες της ΕΡΤ τοτε. Σημερα εχουμε εκατονταδες τηλεοπτικους και ραδιοφωνικους σταθμους που θελοντας και μη ολα προβαλονται. Ο μεγαλος Μητροπανος ισως ο ιδιος δεν επελεξε να εχει πλεον σημερα προβολη οπως ο Νταλαρας γιατι ισως με τον τροπο του εχει αποτραβιχθει απο ολη την δραστηριοτητα αυτη οπως και ο Γιαννης ο Πουλοπουλος κατι που ο Νταλαρας δεν εχει κανει. STEFANAKOS συμφωνω μαζι σου εν μερει αλλα πιστευω πως αν αρχισει ο καθενας και ανοιγει ομαδες Δεν μας χεζεις ρε Νταλαρα, Μικη, Μανο κλπ το φορουμ θα πεσει τοσο ωστε θα γινει κοινοτυπο με καποια αλλα απο τα οποια μεχρι και σημερα εχει την ηγετικη θεση εξ αυτων.

θα ημουν απο τα πρώτα μέλη της ομάδας.:090:
Η διαφορά που υπάρχει και ο λόγος της παρουσίας αυτου του φόρουμ είναι ωστε να υπάρχει ενας χώρος οπου να μπορούμε οι ρεμπετόβιοι να αλλάζουμε απόψεις και μέσα σ αυτά τα πλαίσια υπάρχει και η ώρα του κραξίματος,΄’ολα στο παιχνίδι είναι.μεσα σε όλο το κυκλωμα προώθησης του εκάστοτε Νταλάρα και στις κωλοφυλλάδες που γράφουν αυτά που πληρώνονταΙ δεν χάλασε ο κόσμος να υπάρχει μια στήλη που να τον θάβει, αν συμφωνώ η όχι με τις απόψεις που γράφονται μεσα ειναι ενα άλλο θέμα.
Που ξέρεις ίσως να τη διαβασει κι αυτός την ομάδα και να στρώσει:112:
Λέμε τώρα…

ο Νταλάρας έχει προ πολλού κλείσει με οτιδήποτε σχετίζεται με μουσική αλλά τα έχει πανέξυπνα τακτοποιήσει ώστε να μας έχει καβαλήσει σα γαιδάρους να τον κουβαλάμε ως το τέλος της ζωής του…
Φυσικά οι όποιες απόψεις δε θάπρεπε σ αυτό το φόρουμ να εκφράζονται με ποδοσφαιρο-χουλιγκανικές πρακτικές…

Ρε παιδιά τι λέτε τώρα; Έχω χάσει κανένα επεισόδιο; Δεν πάει πολύ καιρός που τον άκουγα τον Καλατζή στις ραδιοφωνικές εκπομπές του στον 902. ???

Κατά τ’ άλλα τώρα, όταν πριν από λίγα χρόνια μέσα στο αμάξι στο φρικτό μποτιλιάρισμα στη Μεσογείων, στο ύψος της Αγίας Παραασκευής, ντάλα ο ήλιος, άκουγα στο ραδιόφωνο την εισαγωγή από το “σκέψου τι όμορφη που θα 'σαι με το φεγγάρι στα μαλλιά” και, όπως είναι φυσικό περίμενα ν’ ακούσω τη φωνή του Πουλόπουλου και αντ’ αυτού μπήκε η φωνή του Νταλάρα, τότε έκλεισα το ραδιόφωνο και σκέφτηκα πόσο πολύ μπορεί να χάσει κανείς το μέτρο όταν τον κυβερνάει το μάρκετινγκ. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η αντίδρασή μου οφείλεται σε δικό μου “υποκειμενισμό”, αλλά εγώ την θεωρώ απόλυτα “αντικειμενική” και χωρίς ίχνος “υποκειμενισμού”.

Για το θέμα της ομάδας και το τι θα γίνει αν αρχίσει κι αλλη ομάδα για τον τάδε, άλλη για τον δείνα, και πάει λέγοντας:
Εξακολουθώ -γιά να γίνω σαφέστερος από προηγούμενα- να κινούμαι ανάμεσα στο ότι, από τη μιά, 5 λέξεις αρκούν για να ακυρώσουν ό,τι είναι άδικο και εμπαθές (να το ακυρώσουν επιδεικνύοντάς το εννοώ). Και στο ότι, από την άλλη, προσωπικά θα απέφευγα γενικά να κάνω κέντρο της θεματολογίας και της συζήτησης ένα ορισμένο πρόσωπο είτε υπό τύπο λιβέλου είτε υπό τύπο αγιογραφίας. Δεν το βρίσκω έτσι κι αλλιώς “εποικοδομητικό”.

Παλιότερα, είχε ξεκινήσει μια δημοσκόπηση ανάμεσα στα μέλη αυτού του φόρουμ σχετικά με το ποιους / ποιες από τους ερμηνευτές του ρεμπέτικου θεωρούμε καλύτερους:

Στράτος , Μάρκος, Ρούκουνας, Παπαϊωάννου, Νούρος, Νίνου, Μπέλλου …κ.λπ. κ.λπ. ήταν ανάμεσα στις προτιμήσεις των περισσότερων.

Δεν ολοκληρώθηκε εκείνη η δημοσκόπηση, αλλά υπάρχει άραγε μέλος ή μέλη αυτού του φόρουμ τουλάχιστον, ( δεν είμαστε – δα – και το φαν κλαμπ κανενός «αστέρα») που στον παραπάνω κατάλογο, στα σοβαρά, ανάμεσα σε αυτά τα μεγαθήρια από όλες τις πλευρές, όχι μόνο φωνητικές, θα πρόσθεταν και τον Νταλάρα;;;

Φοβάμαι πως η συζήτηση ξεφεύγει από τη γνωστή ρήση «περί ορέξεως».

Να ρίξουμε στην ίδια συζήτηση, δίπλα – δίπλα και το Μίκη Θεοδωράκη;
Μήπως μας διαφεύγει πως ο Μίκης είναι δημιουργός, έχει γράψει ανεπανάληπτες επιτυχίες που αποτελούν μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, όχι μόνο της ελληνικής, έχει καταξιωθεί με αυτή του την ιδιότητα σε όλα τα μήκη και πλάτη της γης, είναι από τους δημιουργούς του λεγόμενου «έντεχνου» τραγουδιού και κατάφερε κάτι μοναδικά ανεπανάληπτο, να τραγουδά ο λαός μας τους μεγάλους ποιητές του στη δουλειά, στο δρόμο, στις πίκρες και στις χαρές, στα δύσκολα και στα εύκολα αυτής της ζωής;

Υπάρχει, αλήθεια, μέτρο σύγκρισης;

Να θυμίσω και τους πολιτικούς του αγώνες, τις διώξεις εναντίον του, όταν άλλοι διάβαζαν ή την περνούσαν ζάχαρη, τακίμι με την εκάστοτε εξουσία, ή περασμένα ξεχασμένα, δεν βαριέσαι, ξεχνάμε άλλλωστε εύκολα και τους Ωρωπούς και αυτά που οφείλουμε στον ένα από τους δυο στυλοβάτες και αναμορφωτές της νεοελληνικής μας μουσικής;

Κοίτα να δεις που θυμήθηκα παλιότερη ίδια συζήτηση σχεδόν, ίσως και με ίδιους συνομιλητές
Ας τη θυμίσω, αξίζει να ξαναδιαβαστεί,.[b] ειδικά τα post 14 kai 27.[/b]

Αν ανοίξει και άλλη ομάδα για τον τάδε, τον δείνα ή τον όποιον, καλώς να ανοίξει. Πολύ θα γούσταρα μάλιστα μιαν ομάδα με τίτλο “Δεν μας χέζεις ρε Πολίτη”, και ας μην το έχει προειπεί ο Χάρυ Κλίν, αλλά για να μπεί τέτοιος τίτλος (και να το πει και κάποιος Χάρυ Κλιν ή και Τζιμάκος) πρέπει το κριτικαριζόμενο πρόσωπο να είναι δημόσιο και να έχει προβοκάρει. Αν κάποιος νομίζει ότι ο Νταλάρας δεν έχει προβοκάρει, εκείνος και τον λίθον βαλέτω.

Αυτό για το οποίο, έχοντας και ένα μερίδιο ευθύνης, προβληματίζομαι είναι ότι κάποιες δημοσιεύσεις στη συγκεκριμένη ομάδα είναι προσβλητικές. Δεν θα τις ήθελα αλλά διαβάζοντας όλες τις δημοσιεύσεις στο θέμα, βλέπω ότι και εκ των έσω έχει εκφραστεί δυσαρέσκεια. Έτσι, το δέχομαι. Όποιος δεν το δέχεται, δεν έχει παρά να εκφράσει την άποψή του, όπως πολύ καλά έκανε ήδη ο Λαϊκός. Τοποθετήσεις του τύπου “άμα δεν σου αρέσει, φύγε” δεν εκφράζουν ούτε εμένα αλλά σίγουρα, ούτε και τη διαχειριστική ή τη συντονιστική ομάδα. Έχουν γίνει στο παρελθόν ελάχιστες παρεμφερείς ενέργειες, αλλά για περιπτώσεις είτε καθαρά υβριστικές είτε έντονα προβοκατόρικες και πάντα, για κάποιο συγκεκριμένο μέλος, όχι ομάδα. Θα ξαναγίνουν, όταν χρειαστεί. Μέχρι τότε, ας υπάρχει και η ομάδα που υιοθέτησε την ευρέως δημοσιοποιημένη ρήση του Χάρυ Κλιν και όποια άλλη ομάδα ήθελεν δημιουργηθεί.

Να πω λοιπόν πως εγώ, ως μέλος του Φόρουμ, θεωρώ πως ο Νταλάρας είναι ανάμεσα σε αυτά τα “μεγαθήρια”. Ας μην ξεχνάμε ερμηνείες του τύπου “Θέλω να τα πώ”, για μένα αρτιότατες μουσικά και ανεπανάληπτες. Κάνοντας μια μικρή αναζήτηση στο Youtube, εύκολα κάποιος θα βρεί την εκτέλεση του “Μαύρου ήλιου” των Γκάτσου-Ξαρχάκου στο Παλλάς από τον Γιώργη. Ρίχτε μια ματιά, αξίζει. Αλλά και πάλι, νομίζω πως το όλο θέμα περί Γιώργη έχει δημιουργηθεί βάσει του κοινωνικοπολιτικού του προφίλ και όχι της μουσικής του αξίας. Μην ισοπεδώνουμε τα πάντα. Άλλο τα μουσικά και άλλο τα υπόλοιπα. Είναι επαγγελματίας και ας μην ξεχνάμε πως ζούμε στην εποχή των τραγουδιστών και ο εν λόγω της έχει ξηγηθεί πανέξυπνα. Αλλά μουσικά, ο Γιώργης είναι πολύ μπροστά. Τι στο καλό, έχουμε αυτιά κι ακούμε ρε παιδιά. Άλλο να μην μας αρέσει συμπεριφορά ή μια φωνή κι άλλο να λέμε ότι είναι τίποτα.

Όσο για τον Mickey (όχι τον Μαους), μην κοροϊδεύομαστε. Εξορία στα ένδοξα Παρίσια και στην Ζάτουνα,ελάτε ρε παιδιά. Έκανε τόσους αγώνες που, στο τέλος, έχτισε μια βιλάρα στο Βραχάτι για το λαό. Αλλά και πάλι, δεν με ενδιαφέρει η κοινωνική του και πολιτική υπόσταση, όποια κι αν είναι αυτή. Καλλιτεχνικά, επέλεξε να κινηθεί μέσα από το άρμα “μελοποιημένη ποίηση”, μελοποιημένη βέβαια με λαϊκό τρόπο κι αφού είχε καταδικάσει την λαϊκή μουσική. Βεβαίως κι εχει γράψει αριστουργήματα αλλά η δουλειά του δεν δικαιολογεί τόσο ντόρο γύρω από το όνομά του, ειδικά όταν το 50% της δουλειάς του βασίζεται σε ποιητές. Ένας συνθέτης είναι και μάλιστα με πολύ χαμηλό λόγο αξιόλογων έργων/όγκο έργου. Που το έργο του δεν συγκρίνεται με αυτό του Μάρκου ή του Άκη Πάνου, μιας και θέλει να λέγεται έντεχνος κοινωνικός συνθέτης.

Βέβαια, τα παραπάνω είναι όλα προσωπικές απόψεις και πιθανότατα να λέω και μπαρούφες. Αλλά αυτή είναι η αποψή μου. Και να κλείσω, λέγοντας πως συμφωνώ με το προηγούμενο μήνυμα του κύριου Νίκου.

Με σεβασμό,

Στέφανος Μαγουλάς

Στέφανε, νομίζω ότι έχεις λάθος άποψη για το Μίκη Θεοδωράκη. Δες το βιογραφικό του εδώ:
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82_%CE%98%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82
Με τα δικαιώματα των τραγουδιών του από την ΑΕΠΙ, νομίζω ότι μπορεί να χτίσει πολλές βιλάρες και όχι μόνο μία, αν σκεφτούμε ότι τα έργα του κυκλοφόρησαν κυρίως σε βινύλιο, κατά χιλιάδες, σε εποχές που ήταν δύσκολες οι αντιγραφές και ο κόσμος αγόραζε αναγκαστικά δίσκους, αν ήθελε να ακούσει τη μουσική της αρεσκείας του.

Δεν θα διαφωνήσω καθόλου κύριε Πέτρο και μάλιστα, ίσως πρέπει να ζητήσω και συγγνώμη που είμαι τόσο απόλυτος και αρνητικός επί του θέματος. Αλλά νομίζω πως έκανε στα κοινωνικά ότι και ο Καζαντζίδης με το θέμα της ξενιτειάς. Φέρθηκε δηλαδή πολύ έξυπνα και έπιασε το κλίμα της εποχής. Δεν είναι κακό αυτό. Για μένα, κακό είναι που χρησιμοποίησε αυτή την αναγνώριση αργότερα για να προβληθεί προσωπικά και πχ να στέλνει επιστολές ή να γίνεται υπουργός. Αν είσαι αντικαθεστωτικός, είσαι αντικαθεστωτικός, τέρμα και τελείωσε, δεν χαμαιλεοντίζεις πολιτικά. Και ας μην ξεχνάμε, δεν έχει προβληθεί μέσα από την κλασσική του δουλειά αλλά έχουμε βαρεθεί να ακούμε το “Άξιον Έστι” σε επανεκτέλεση. Από τον Μητσιά, τον Κότσιρα, τον Ρέμο, την Θεοδωρίδου και πάει λέγοντας. Άραγε, δεν κάνει ό,τι και ο μεγάλος του θαυμαστής, ο Γιώργης, δηλαδή προσπαθεί να μένει στην επικαιρότητα? Θα πείτε, προσπαθεί να κρατά γνωστά κλασσικά αριστουργήματα. Το ίδιο θα σας πώ και για τον Νταλάρα.

Εν τέλει, νομίζω πως ξεστρατίζουμε κι εγώ το ξεκίνησα με την αναφορά μου στον Θεοδωράκη. Το θέμα τέθηκε αλλιώς εξ αρχής. Προσωπικά, πλέον, ακούω κάτι και το κρίνω μόνο μουσικά κι όχι με βάση την ζωή και συμπεριφορά των συνθετών, τραγουδιστών κλπ άρα κακώς αναφέρθηκα στον Μίκη. Δεν με ενδιαφέρει πλέον το υπόλοιπο πέρα από το μουσικό μέρος. Από κει και πέρα, έχω προσωπικές απόψεις, εντελώς υποκειμενικές, και συμπαθώ κάποιους και αντιπαθώ κάποιους άλλους και πιστεύω πως καθένας έχει κάθε δικαίωμα να συμπαθεί ή αντιπαθεί, δικαιολογημένα ή αδιακαιολόγητα, όποιο δημόσιο πρόσωπο. Είναι όμως μια άλλη συζήτηση για εμένα.

Με σεβασμό,

Στέφανος Μαγουλάς

Παιδια συγνωμη για τον Καλατζη εγραψα λαθος απο κεκτημενη ταχυτητα οτι πεθανε. Anyway

Να βρε Νικόλα , τετοια βλεπω και τρελαινομαι , να μη γινω μετά μέλος ???
Οπως και το αλλο που ειπε η Ελένη , να ριξουμε μεσα στη γυρα και τον Θοδωράκη !!!

Χωρια που η “κοινωνικη ομαδα” με τους οπαδους του προσφιλους καλλιτεχνη ,
θα αυξησει τα μελη της !!! :089::092:

1 «Μου αρέσει»

εχω μια αλλη ερωτηση-απορια:

αφου κατα γενικη ομολογια,ο ακατανομαστος εχει καλη φωνη και σχετικα αξιοπρεπη παρουσια,γιατι τον αντιπαθει τοσος κοσμος?

(εγω προσωπικα επειδη ειναι μουσικοκαπηλος,και εκτος αυτου οταν τραγουδαει κανει σα διχρονο 100ρι σκουτερ)

Θεωρω πως εχει περασει ενα αδιορατο μηνυμα “παραδοπιστιας” …
Ενω βγηκαν στο μειντανι μαζι με την Χάρις Αλεξίου , αυτη παραμενει
να ειναι αγαπητη στον κοσμακη …

Παντως με τα χρονια να μιλαμε γι`αυτον , ακρη δε θα βγαλουμε , οποτε …

Συμφωνώ κι εγώ ότι δε θα βγάλουμε άκρη. Ότι και να πούμε ο καθένας θα κρατήσει τις απόψεις του. Το μειντανι δε κατάλαβα τι είναι. Αν εννοείς ότι βγήκαν μαζί στη δισκογραφία, νομίζω ότι ο Νταλάρας είναι προγενέστερος της Αλεξίου.
Ερμηνευτικά μου αρέσουν και οι δύο, όπως μου αρέσει και οι παραστάσεις του Πανούση. Δε μπαίνω στο τριπάκι, να πω τι άνθρωπος είναι ο καθένας, από μαρτυρίες ή σάτιρα τρίτων, αφού δεν γνωρίζω κανέναν προσωπικά.
Άποψή μου είναι ότι η ιστορία με το Νταλάρα ξεκίνησε από το “δε μας χέζεις ρε Νταλάρα” του Χάρρυ Κλυνν.

5 posts were split to a new topic: Το μεϊντάνι - Ερμηνεία