Βοήθεια για ένα τραγούδι του Μ. Χατζιδάκι

Μιας και στο λυσάρι.to δεν το έχουν, μήπως μπορεί κανείς να δώσει ένα χεράκι για τις συγχορδίες του «Μητέρα κι αδελφή», από την Εποχή της Μελισσάνθης του Χατζιδάκι;

Ευχαριστώ πολύ.

Χοντρικά

άρπισμα 8/8 p i m i a i m i
η εισαγωγή: Λα- Λα- Μι+ Λα- (δις)
στροφή: Μι- Λα- Σι7 Μι- Σολ7 Ντο+ Μι+ Λα- Σολ7 Ντο+ Σι7 Μι+
ρεφραίν: άρπισμα 4/8 p i ma i : Λα- Ντο+ Φα+ Λα- Ρε-Ρε- Μι+ Μι+ Λα- Ντο+ Φα+ Λα- Ρε- Μι+ Λα- Λα-

Κατ’ακρίβεια η μπασογραμή στο ρεφραίν είναι Λα Σολ Φα Μι, με τις συγχορδίες που έδωσα, η Φα+ είναι με ανοιχτή πρώτη χορδή (Fmaj7)
Υπάρχουν πουθενά οι ακριβείς παρτιτούρες, π.χ αν θέλει κάποιος να παίξει ακριβώς την ενορχήστρωση με 2 κιθάρες, χάλκινα κλπ;

Ευχαριστώ πάρα πολύ emc!

???

Δεν ξέρω.

Οι ενδείξεις p, i, m, a προέρχονται από τη “σφαίρα” της κλασικής κιθάρας και υποδηλώνουν ποια δάχτυλα του δεξιού χεριού πρέπει/μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά το παίξιμο μελωδίας ή κατά τη διάρκεια αρπίσματος.

Συγκεκριμένα, p = αντίχειρας, i = δείκτης, m = μεσαίο δάχτυλο, a = παράμεσος.

Εάν βοηθάει αυτό εδώ δεν ξέρω. Αλλά εάν θες ρίξε μια ματιά.
[SUB]

Προς συντονιστές: Εάν θεωρείται διαφήμιση να σβηστεί το post[/SUB]

Δεν υπάρχει τέτοιο θέμα φίλε alko101

Emc, τώρα που έκατσα να το δω στην πράξη είσαι εξαιρετικά σαφής και αναλυτικός. Ευχαριστώ ξανά. Πάμε λίγο κάτι απορίες;

Λοιπόν. Η μπασογραμμή Λα Σολ Φα Μι αντιστοιχεί στο τμήμα Λα- Ντο+ Φα+ Λα-, έτσι; Και τις δύο φορές; Και το Φα+ γίνεται maj7 και τις δύο φορές;

Όταν λέμε “Φα+ με ανοιχτή την πρώτη”, πρώτη θα είναι η ψιλή, αφού η μπάσα παίζει ήδη Φα. Πώς γίνεται αυτό το πιάσιμο; Το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι με αντίχειρα στη Μι μπάσα, 2ο-3ο-4ο όπως στο Μι+ ένα τάστο πιοο πέρα, και τον δείκτη στο πρώτο τάστο της Σι. Θα υπάρχει κάτι πιο δόκιμο υποθέτω.

Σόρι για τις χαζές ερωτήσεις. Δεν παίζω κιθάρα και ευτυχώς δεν είμαι ο κιθαρίστας της παρέας, αλλά να μαθαίνουμε και τίποτε επ’ ευκαιρία.

Ναι οι δύο φορές είναι οι ίδιες, τώρα αυτό που σου προτείνω είναι μια τυποποίηση για το μέσο έντεχνο-νεοκυματικό κιθαρίστα αυτού που έγραψε ο Χατζιδάκις για δύο κιθάρες που μπορεί να καταγραφεί ακριβώς μόνο με παρτιτούρα (η παρτιτούρα που πρότεινε ο φίλος είναι διασκευή για πιάνο, δεν καταγράφει ακριβως την ενορχήστροση). Εγώ το αντιλαμβάνομαι σαν την ίδια συγχορδία κάθε φορα (λα μινόρε πάνω κάτω) με διαφορετική νότα στο μπασο. Ας πούμε Am C6/G Fmaj7 Am/E σε αμερικάνικη σημειογραφία

Στα μπάσα της εντεχνονεοκυματικής κιθάρας, όπως και στο λαούτο του Ζώτου, σε όποια οκτάβα και να παιχτεί η νότα το ίδιο κάνει. Άρα παίζεις Σολ στην 6η χορδή και μετά φα στην τέταρτη, για να μη δένεις κόμπους τα δάχτυλα σου. Οπότε η Φα μεγάλη έβδομη είναι σαν την “εύκολη” ΦΑ ματζιόρε ( 4 χορδές, όχι μπαρέ) με το μι καντίνι ανοιχτό

Εγώ ζητώ συγνώμη, για κάποιο περίεργο λόγο νόμιζα ότι έχεις κάποιες γνώσεις κλασσικής κιθάρας, γι αυτό έγραψα τα αρπίσματα με βάση τα δάχτυλα (υπονοώντας με κάθε δάχτυλο και την αντίστοιχη πρίμα χορδή). Οι χορδές είθισται να αριθμούνται από το μι καντίνι (πρώτη) στο μι μπάσο (έκτη)