Αποσταση μετάξυ των χορδών στο τρίχορδο

Γεια σας μαγκές εδώ και κανενα τετράμηνο εχω αρχίσει την προσπάθεια για να μαθω τρίχορδο κατα την δειαρκεια του τετραμηνου εχουν πεσει στα χερια κανα δυο μπουζουκια φιλων [πολυ καλυτερης ποιοτητας απο το δικο μου] και παρατηρησα οτι η αποσταση των χορδων ειναι μεγαλυτερη απο οτι στο δικο μου με αποτελεσμα [λογω το χοντρων δαχτυλων μου] να μου ειναι πιο ευχριστο . Μπορω αλλαζοντας τους δυο καβαλαρηδες να αυξησω την αποσταση των χορδων μεταξυ τους ; [εννοω τη αποσταση μεταξυ re και la και λα και ρε φυσικα] επισης η αποσταση μεταξυ των των ιδιων χορδων [ δηλαδη μεταξυ ρε ρε λα λα και Ρε και ρε ]ειναι στανταρ η ειναι μεταβαλομενη ;;; ευχαριστω εκ των προτερων

“Δυστυχώς” είναι καλοκαίρι οποτε ίσος χρειαστεί λίγο υπομονή να σου απάντησει κάποιος που ξέρει καλά από κατασκευές ,πολλοί κάνουν διακοπές…

Μπορείς, αν σου το επιτρέπει η ταστιέρα σου, αλλά θα πρέπει να διατηρήσεις σταθερή απόσταση μεταξύ των χορδών και οι ακραίες χορδές να μήν είναι τόσο στην άκρη που να σου βγαίνουν εκτός ταστιέρας κατά το παίξιμο.
Επίσης θα πρέπει να προμηθευτείς μια πάρα πολύ λεπτή λίμα ή σεγάτσο έτσι ώστε να κάνεις τις νέες χαραγιές και χωρίς να κατεβάσεις πάρα πολύ τις χορδές για να μή σου τσιρίζει το όργανο.
Καλύτερα βέβαια θα ήταν εάν δεν εμπιστεύεσαι τον εαυτό σου, να πας σε κάποιον οργανοποιό.

Οπως σου είπε ο Κώστας, βασικός παράγοντας είναι το πλάτος της ταστιέρας.
Απο κει και πέρα, έχει να κάνει και με τα γούστα σου. Αν δηλαδή η ταστιέρα σού δίνει πολλά περιθώρια, μπορείς να “παίξεις” λίγο με το πλάτος συνολικά των χορδών, ανάλογα με το πώς σε βολεύει και χωρίς να πέσεις σε “ασχήμιες”, π.χ. μια πλατιά ταστιέρα με τις χορδές στη μέση, να αφήνουν μεγάλο κενό πάνω και κάτω. Από την άλλη μεριά, πρέπει να προσέξεις το εξωτερικό όριο των χορδών, να μη γλιστράει η χορδή στο πλάι του τάστου.
Οσον αφορά τις ίδιες χορδές μεταξύ τους (ανα δύο) πρέπει η απόστασή τους να είναι τέτοια ώστε να μην ανοίγουν και να μην μπάινει το δάκτυλο ανάμεσά τους τη στιγμή που παίζεις. Αυτό έχει να κάνει και με τη σκληρότητα του οργάνου. Απ’ την άλλη, να μην είναι πολύ μικρό το μεταξύ τους κενό και να μην ενώνονται σε μία όταν τις πατάς.
Προσοχή! Οι χαρακιές στον καβαλάρη δεν είναι τόσο απλό ζήτημα, όσο φαίνεται. Εχω δει όργανα να έχουν τα χάλια τους ή και να μην παίζουν καθόλου, επειδή δεν είχαν γίνει σωστά οι χαρακιές. Η λύση του οργανοποιού είναι η πιο ενδεδειγμένη, κινδυνεύοντας βέβαια να τ’ ακουμπήσεις. Το σωστότερο όλων είναι να πας το όργανο στον κατασκευαστή του (εκεί μπορεί να γλιτώσεις και τα έξοδα).

Νομίζω ότι ο Άρης τα είπε όλα.

απο που εισαι μηπως απο τα μερη μοθ να σε βοηθισει κανεις?

ευχαριστω φιλε ειμαι απο αθηνα αλλα σπουδαζω Γιαννενα οποτε πεφτω λιγο μακρια ευχαριστω πολυ παντως

Για τον taverniarh,

Αν και μένω στη Λέσβο, ειδικά τώρα για ένα μήνα μέχρι τις 27 Ιουλίου μένω στην Άρτα. Αν σε βολεύει να ρθείς προς τα εδώ, έχω όλα τα εργαλεία μαζί μου που απαιτούνται να φτιάξουμε το οργανάκι.

κυρικη δευτερα τριτη καπου εκει τελος παντων κατηφοριζω για αθηνα [μεχρι το σαββατο τουλαχιστον τρεχω και δεν φτανω ]. Επειδη δεν εμφανιζεται το mail σου αυτο ειναι το mail μου rebetika@mail.gr στειλε εκει οτι θες να σου στειλω και εγω το κινητο μου να βρεθουμε οποτε βολευεσαι χιλια ευχαριστω