Από ποιόν είναι φτιαγμένο αυτό το μπουζούκι; (2013 - 2014)

Καλησπερα σε ολους! Πριν 25 περιπου χρονια ο πατερας μου αγορασε ενα μπουζουκι απο καποιον ρεμπετη και τωρα, αφου θελω και εγω να μαθω μπουζουκι θα περασει στα χερια μου :090:.Το προβλημα μου ειναι οτι δεν θυμαται ποιος το ειχε φτιαξει(λογικο γιατι εχουν περασει πανω απο 2 δεκαετιες απο τοτε που το αγορασε) και θελω-απο περιεργεια πιο πολυ-να μαθω ποιος οργανοποιος το εφτιαξε.Απο οτι μου ειπε ο πατερας μου το μπουζουκι υπαρχει εδω και περιπου μισο αιωνα και για αυτο ανοιξα το θεμα στην συγκεκριμενη ενοτητα.Οριστε μια εικονα απο το μπουζουκι:

(αφηνω ετσι το λικν γιατι αν εβαζα να φανει η εικονα θα καθυστερουσε να φορτωσει ο browser)
Αν χρειαστειτε περισσοτερες εικονες πειτε μου!
Ξεχασα να πω οτι ειναι τριχορδο!!

Παντελή καλώς ορισες
Δεν φαίνεται το μπουζούκι να είναι φτιαγμένο απο γνωστό οργανοποιο παρά βιομηχανικά τυτυποποιημένο
Εαν δεν έχει ταμπέλα μέσα , θα έλεγα πως είναι μαλλον μαθητικού επιπέδου μπμπουζούκι
Εχει όμως μεγάλη συναισθηματική αξία για εσένα και αυτό είναι το πιο σημαντικό

Φίλε Παντελή το καπάκι ήταν μαύρο εξ αρχής ή είναι κατοπινή παρέμβαση? Πάντως για την ηλικία του μια χαρά φαίνεται το οργανάκι. Τι μήκος χορδής έχει?

Γιώργο αυτή είναι αφίσα

πολλοι θα φτιαχναν παρομοια όργανα…
Μου θυμισε παντως το δικο μου όργανο που ήταν φτηνοκατασκευη του εργαστηρίου ΝΟΤΑ στη θεσσαλονικη. Παλαβρατζης λεγόταν ο κατασκευαστης…
Δεν είναι ιδιο αλλα εχει παρομοια “φιλοσοφία” …
Βγηκε λιγο μεγαλη η φωτογραφία…

ταμπελα σιγουρα δεν εχει μεσα απλα επειδη ειναι παλιο μπουζουκι δεν περιμενα να ειναι βιομηχανικα τυποποιημενο…επισης το οτι εχει 35 δουγιες(που για τριχοδρο νομιζω ειναι αρκετα καλος αριθμος)δεν με εκανε για βιομηχανικο προιον που ειναι μονο για μαθητικο επιπεδο…και παλι ομως ευχαριστω για τον χρονο σου!!

δυστυχως φιλε Μποτη δεν γνωριζω αν το χρωμα ηταν μαυρο εξ αρχης.Επειδη ειμαι τελειως αρχαριος δεν ξερω απο που να μετρισω το μηκος της χορδης οποτε συγγνωμη αν κανω λαθος.Απο τον καβαλαρη μεχρι και το τελευταιο κλειδι ειναι 69εκατοστα

Εμένα δεν μου φαίνεται για φτηνή κατασκευή. Βέβαια η φωτογραφία μπορεί να με εξαπατά. Το μήκος χορδής είναι απ’ τον ένα καβαλάρη στον άλλο.

Οι ντούγιες δέν έχουν σημασία στην ποιότητα του οργάνου.

μπορω να βγαλω κι αλλες φωτογραφιες αν αυτο κανει τα πραγματα πιο ευκολα.Απο το εναν καβαλαρη στον αλλο ειναι 67,5 εκατοστα

δεν εχουν σημασια ε; συγγνωμη τοτε παιδια…δεν γνωριζω.μαθαινω ακομα :230:

Αν έβγαζες πιο κοντινές στο καπάκι, στο σκάφος ίσως να βοηθούσαν περισσότερο.
Ότι και να’ ναι πάντως είσαι τυχερός που σου έδωσε ο πατέρας σου ένα μπουζούκι. Ο δικός μου μόνο καραμπίνες και δίκαννα έχει:)

DSC01201.jpg
ελπιζω να βοηθανε αυτες!

Οντως…και βιομηχανοποιημενο να βγει παλι ειναι καλο γιατι δεν κοστισε καθολου για να το παρω…οχι οτι δεν εχουμε και απο τα αλλα βεβαια χαχα :088:

Μια χαρά είναι το οργανάκι, αν όντως είνα 50ετίας όπως λές, νομίζω ότι δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα.
Βάλε καινούριες χορδές και ξεκίνα. Καλές πενιές.
Οι ντούγιες πάντως είναι ανά δυο, δηλ. γύρω στις 12, όπως και σε πολλά μπουζούκια, αλλά όπως είπαμε δέν έχει σημασία.

σε ευχαριστω φιλε! οντως ειναι στην 5η δεκαετια του και ειναι σε αρκετα καλη κατασταση, και γενικοτερα για πρωτο μπουζουκι ειναι μια χαρα!
ευχαριστω για την βοηθεια και τις υποδειξεις

Φίλε Παντελή αν είναι τόσο παλιό το όργανο όσο λές και αγοράστηκε απο Θεσσαλονίκη, ένα όνομα μου έρχεται μόνο στο μυαλό και σε αυτό συνηγορεί και το σχήμα του σκάφους…Μήπως είναι κατασκευή Δεκαβάλα;

Παιδια νομιζω εκανα ενα λαθος χθες σε αυτα που σας ειπα.Ταμπελακι μαλλον ειχε τελικα καθως τυχαια, μεσα στο σκαφος ειδα ενα τετραγωνο “σημαδακι” που φαινοτανε σαν να ειχες ξεκολλησει κατι.Δεν μπορω να ειμαι απολυτα σιγουρος αλλα τι αλλο μπορει να ηταν κολλημενο μεσα στο σκαφος;

φιλε Μιχαλη το μπουζουκι βιομηχανικα τυποποιημενο θα ειναι η του Δεκαβαλα οπως ειπες.Απλα επειδη ειχε αγοραστει απο ενα μπουζουξη, και το ειχε διαλεξει καποιος θειος(γιατι οι γνωσεις του πατερα μου τοτε ηταν σαν τις δικες μου…δεν μπορουσε να εκτιμησει την αξια ενος μπουζουκιου) -που δεν ηταν εξπερ του μπουζουκιου αλλα ειχε γνωσεις- επειδη του ειχε κανει εντυπωση ο ηχος.Οποτε δεν μου καθεται καλα η πρωτη εκδοχη αλλα και παλι δεν την αποκλειω

Κοιτοντας το πισω μερος του ηχειου για βιομηχανικο κομματι δε μου φαινεται.Θα περιμενα να εχει την εμποτισμενη μαυρη καρυδια, και λιγοτερα φιλετα

Πιστευω πως πρεπει να εχει γινει επανω του καποια μετατροπη, αφου το πικ γκαρντ εχει διαφορετικο χρωμα παστας απο αυτα που χρησιμοποιουνται μπροστα στην ενωση, και στο καραολο.Επισεις το σχεδιο του πικ γκαρντ δεν δενει με το σχεδιο των αλλων κομματιων.Ισως να εχει βαφτει το καπακι μεταγενεστερα μαυρο

Ο λογος που στην αρχη μιλησα για βιομηχανικο κομματι ειναι η υπαρξη του ασπρου υλικου, (αρνητικο) που στις περισσοτερες των περιπτωσεων χρησιμοποιουντο για φτηνα μοντελα.

Δεν γνωριζω εαν δεκαετια του 50-60 εμφανιζονται τα “αρνητικα” διακοσμα στο μπουζουκι

Στο περιγραμμα της τρυπας που εχει στο καπακι(συγγνωμη παιδια αλλα δεν ξερω αν εχει συγκεκριμενη ονομασια) εχει ενα “σκαλοπατακι” στο υψος οποτε μπορει να εχει αφαιρεθει εκεινο το σχεδιο για καποιο λογο και να το εβαψε μαυρο για να δειχνει πιο ομορφο(;).Τα σχεδια οντως δεν ταιριαζουν…ενδεχεται να το εχει αλλαξει χρωμα παντως απο τοτε που το ειχε αγορασει ο πατερας μου δεν εχει γινει καποια αλλαγη.Μονο στα αναλωσιμα.
Για να ειμαι πιο ακριβης φτιαχτηκε προς τα τελη του 60
φιλικα παντα :241:

Φίλε Παντελή αν δεν έχει σκεβρώσει το μπράτσο είμαι σίγουρος ότι θα το ευχαριστηθείς το οργανάκι.
Ομολογώ ότι το σκάφος του μου αρέσει πάρα πολύ.
Αν δεν έχει σοβαρά προβλήματα μην το πειράξεις καθόλου.

υ.γ. Ο καλύτερος τρόπος φύλαξης και συντήρησης του οργάνου είναι να το έχεις επάνω σου, να παίζεις:088:

Η αλήθεια είναι ότι μιλάμε για την εποχή της…ανώνυμης δημιουργίας . Υπήρχε πχ ένα εργαστήριο Μουρατίδη εκείνη την εποχή που έβγαλε 100δες τέτοια όργανα τα οποία πουλήθηκαν σε μαγαζιά, ίσως ακόμα και με την ταμπέλα του μαγαζάτορα που τα πουλούσε. 1000 πράγματα μπορεί να έχουν συμβεί με το δικό σου όργανο: Αν είναι όργανο εργαστηρίου (που νομίζω για κάτι τέτοιο πρόκειται) δύσκολα θα αναγνωρίσεις το ύφος κάποιου συγκεκριμένου κατασκευαστή και ακόμα και να βρεις μια ταμπέλα μέσα , ίσως να μη σε διαφωτίσει για το που φτιάχτηκε το όργανο, ειδικά αν πρόκειται για δουλειά εργαστηρίου, όπου μπορεί άλλος να έκανε το σκάφος, άλλος τα βερνίκια κλπ…
Αυτό που ίσως μπορείς να μάθεις είναι αν κάποιος μετέτρεψε το καπάκι στην σημερινή του μορφή μετά την αρχική του κατασκευή. Μπορεί πχ να υπάρχει φιγούρα σκαμμένη μέσα στο όργανο, η οποία καλύφθηκε με την άσπρη αργότερα, μαζί με το μαύρο βερνίκι.Αν κάποιος μάστορας καταλάβει κάτι τέτοιο εξετάζοντας το, ίσως να το επαναφέρει κάπου πιο κοντά στην αρχική του κατάσταση, πράγμα που όντως θα είχε ενδιαφέρον. Υπήρχαν μαύρα όργανα τότε, όπως ένα του Χιώτη (Τσακιριάν νομίζω) αλλά τα περισσότερα δεν ήταν βαμμένα. Αλλά και έτσι να είναι τα πράγματα, αν δουλεύει όπως είναι και σε ικανοποιεί, θα έλεγα να μην επέμβεις και να αρκεστείς στην περιγραφή του μπουζουκιού όπως την ξέρεις σήμερα: δεκαετίας 60, αγνώστου κατασκευαστή.

Να’σαι καλα Μποτη!!
Γερασε αλλα μεχρι τωρα δεν εχει βγαλει καποιο κουσουρι και το μονο σιγουρο ειναι οτι ουτε θελω ουτε θα του αλλαξω κατι.
Δεν ξερω αν ειναι λογο ενθουσιασμου(2μιση μερες το εχω)αλλα αν ειναι ετσι μεχρι τωρα την καλυτερη συντηρηση του εχω κανει :slight_smile:

Θα ρωτησω φιλε να δω αν μπορω να μαθω τιποτα παραπανω αλλα ισως να εχεις και δικαιο.Μπορει να ειναι καλυτερο να μεινει αυτο το “μυστηριο”

Δεν ξέρω αν αυτά που γράφω βοηθάνε αλλά σημειώνω τα παρακάτω:
Κατασκευή του τέλους του 60 από καρυδιά, ντούγες 30 κάτι. Ταστιέρα από έβενο με πλαστικά στο πλάι. Τσαμπουκάδες όχι περίτεχνοι αλλά ούτε και τελείες. Την εποχή εκείνη τα τρίχορδα ήταν σε πτώση με τα τετράχορδα να κυριαρχούν κατα κράτος. Κλειδιά τετράχορδου αλλά το σκάφος απο κατασκευή τρίχορδο.
Η φιγούρα από σελουλόιντ, με διαφορές στην πεναριά από τα υπόλοιπα και σε απόχρωση και σε τεχνοτροπία του σχέδιου.
Ροζέρα ανύπαρκτη και στο ίδιο χρώμα με το καπάκι.
Το όργανο μετά από σχεδόν πενήντα χρόνια δεν έχει σκευρώσει και ειναι άρτια λειτουργικό.
Μου κάνει για κακή μετασκευή μεταποίηση ενός κατα παραγγελία μέτριου ή καλού οργάνου.
Το σκαλάκι που λες ότι κάνει στη ροζέτα, μάλλον είναι δείγμα ότι οι φιγούρες ειναι κολλητές (μεταγενέστερα ;;).
Ρίξε μια ματιά στην λάκα:
Εάν η ποιότητα της λάκας (μαύρο στο καπάκι) δεν είναι καλή, ακόμα και στα βιομηχανικά όργανα που έχω δει είναι καλή, πάει να πει ότι βάφτηκε μαύρο μεταγενέστερα και μάλλον απο ατζαμή μάστορα.

Σχετικά με αυτό που λέχθηκε για το σελουλόιντ και τα φθηνά όργανα, ναι είναι αλήθεια για τις μεταγενέστερες δεκαετίες, αλλά για την εποχή που μιλάμε μπορεί να θεωρηθεί και νεώτερισμός μιας και είναι ‘‘μοντέρνο’’ υλικό.
Αν ακόμα ψάχνεις τον κατασκευαστή δες ποιοι δραστηριοπούνταν την εποχή εκείνη στην περιοχή και επισκέψου αυτούς που υπάρχουν ακόμα. Το σχήμα του καλουπιού είναι χαρακτηριστικό για κάθε κατασκευαστή και τα καλού ποια που τυχόν δουλεύουμε δεν είναι πολλά.

Φιλε μου ευχαριστω για τον χρονο σου! θα κανω μια τελευταια προσπαθεια να βρω ποιανου ειναι και αν δεν γινει τιποτα θα το αφησω ετσι.Αυτο το σκαλακι αυτο δειχνει οτι μπορει να εχει αφαιρεθει η ροζετα για καποιο λογο και το περασε με μαυρη μπογια για να δειχνει πιο ομορφο.Η ποιοτητα της λακας φαινεται οτι ειναι καλη.Για τα κλειδια το εψαξα και βρηκα οτι μπορει να μην ηταν ευκολο να βρεις κουρντιστηρια με 3 κλειδια και χρησιμοποιουσαν με 4.Διαβασα επισης οτι τα 4 κλειδια υπηρχαν σε αφθονια λογο των μαντολινων, οτι το κανουν αυτο επειδη βγαζει καλυτερη ποιοτητα και δεν ξεκουρδιζει το οργανο(αν και υπηρχαν και μερικες διαφωνιες για το τελευταιο)