Αναλυση δρόμου

Επιδη μέχρι τώρα δε έχω καταφέρει παρα μόνο ελάχιστα να μπω στην λογική των δρόμων θα ηθελα την βοηθεια σας

Σε καποια βιβλία που εχω όλους τους δρόμους τους εχει απο D (ρε) αλλα σε κανενα δεν αναγράφει τουλαχιστων τους βασικούς δαχτυλισμούς (Θεσεις) εκτος αυτού εχω μια απορια στο οτι κατω απο τις νότες του δρόμου εχει μερικες συνχορδιες πχ στον χιτζαζ δινει ρε μαντζορε / μι b ματζορε / σολ μινορε και ντο μινορε απο που προκύπτουν αυτες οι συνχορδιες ? Μήπως στα πατηματα τους σχετιζοντε με τις νοτες του δρόμου ?

Και κατι τελευταιο υπαρχει κανενα προγραμμα που να κανει transform τον δρομο πχ σε αλλο τόνο να μας βγαζει τις σωστες συνχορδιες ?

Εννοείται.

Γιατί ρε παιδιά τόση τεμπελιά; Ας πούμε ότι ανεβαίνει ο βασικός τόνος κατά δύο ημιτόνια. Είναι τόσο δύσκολο να μεταφέρεις όλα τα ακόρντα κατά δύο ημιτόνια; Σαν ζητάμε κομπιουτεράκι για το 2+2…

Τους “δρόμους” κάλως τα βιβλία σου τους έχουν από re. Ακολουθούν τη λογική του βασικού κουρδίσματος του τρίχορδου μπουζουκιού.΄
Τώτα ρωτάς για τις συγχορδίες που δίνουν π.χ. στο Χιτάζ: Από Ρε είναι ο δρόμος και ματζόρε είναι η πλοκή των ήχων της επειδή χρησιμοποιεί τη νότα Φα όχι φυσική αλλά σε δίεση. Μία συνήχηση του Ρε με το Φα δίεση δίνει, αν προσθέσουμε και την (5η Βαθμίδα) το Λα, τη συγχορδία Ρε ματζόρε.
Η νότα Σολ είναι η 4η Βαθμίδα της κλίμακάς μας, του Χιτζάζ από Ρε. Επειδή δε περνάει αναπτυσσόμενη η κλίμακα από το Λα και το Σι ύφεση τότε το Σολ σε συνήχηση με το Σι ύφεση (προσθέτοντας και τη Ρε) μας δίνει το Σολ μινόρε. Για τον ίδιο λόγο μας δίνει το Ντο που είναι φυσικό με το Μι ύφεση και το Σολ το Ντο μινόρε, το ίδιο και το Μι ύφεση με το Σι ύφεση και το Σολ μας δίνει το Μι ύφεση ματζόρε.
Προσοχή, πρέπει να εξασκηθείς να ξεχωρίσεις μέσα στο τραγούδι πότε είναι το Σολ μινόρε και πότε το Μι ύφεση ματζόρε αλλά και πότε ο δρόμος Χιτάζ καταλήγει στο Ρε ματζόρε και πότε δανείζεται την πλοκή της αρμονικής Σολ Μινόρε (με Ντο δίεση και Σι ύφεση).
Όμως αυτά καλύτερα στην πράξη και μιας και το μπουζούκι σήμερα είναι συγκερασμένο όργανο μπορείς να τα δουλέψεις μόνος από την θεωρία της (Δυτικής) μουσικής στα κεφάλαια κλίμακες και αρμονία.
Καλή Συνέχεια φίλε. Μην το βάζεις κάτω!