Πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία, παραθέτω επίσης το παρακάτω σε συνδυασμό - αντιπαραβολή με την παραπάνω άποψη που εξέφρασαν στον Λουκά ως πραγματικό γεγονός και σε καμία περίπτωση αμφισβητώντας ή υποστηρίζοντας την άποψη αυτή ότι “το χασικλίδικο ρεμπέτικο ήταν το τραγούδι των ταγματασφαλητών κατά της διάρκεια της κατοχής.”
"Στα χρόνια της Αντίστασης το ρεμπέτικο τραγούδι, πατώντας πάνω στο αντάρτικο, συντάσσεται με το ΕΑΜ - ΕΛΑΣ ακολουθώντας την πολιτική τους ιδεολογία και εμψυχώνοντας αγωνιστές και λαό. Το φιλότιμο και η παλληκαριά του ρεμπέτη, αποκτούν νέο σχήμα και περιεχόμενο. Με πρωτοστάτη τον τυφλό ρεμπέτη Δημήτρη Γκόγκο - «Μπαγιαντέρα», πλουτίζει το ρεπερτόριο του ως «ρεμπέτικου του αγώνα» με εμβληματικά τραγούδια, όπως τα «ΕΛΑΣ να ζεις αιώνια», «Αρχηγό μου έχω τον Άρη», «Βροντάει ο Όλυμπος αστράφτει η Γκιώνα» και άλλα πολλά.
Ο Απόστολος Καλδάρας, γράφει το «Πάνω στης Πίνδου τα όρη», ο Γαβριήλ Μαρινάκης το «ΕΑΜ - ΕΛΑΣ» ο Οδυσσέας Μοσχονάς το «Άρης Βελουχιώτης», ο Μανώλης Χιώτης το «Δίχως τανκς κι αεροπλάνα». Κυκλοφορούσαν και πολλά «αδέσποτα» - άγνωστων δημιουργών τραγούδια. Υπήρχε βεβαίως και πολιτική αντίδραση γι’ αυτά τα τραγούδια. Ο Χιώτης, έπαιζε κρυφά το τραγούδι που προαναφέραμε σε φίλους του αντιστασιακούς. Δεν «χτυπήθηκε» ποτέ σε δίσκο. Κατά τη διάρκεια της κατοχής και του αγώνα, το πολιτικό τελικά ρεμπέτικο, τραγουδιόταν κρυφά, μακριά από τα αυτιά και τα μάτια των κατακτητών και των χαφιέδων συνεργατών τους.
Το ρεμπέτικο της Αντίστασης πάτησε όπως είπαμε στο αντάρτικο. Είχε όμως και άλλη μια δεξαμενή έμπνευσης. Τα ρεμπέτικα - λαϊκά που γράφτηκαν για τον πόλεμο του 1940. Ο Στέλιος Κερομύτης γράφει το «Θα πάρω το τουφέκι μου», ο Μάρκος το «Ο Μάρκος φαντάρος» και ακόμα τα «Ας φύγουμε στον πόλεμο», «Μουσολίνι άλλαξε γνώμη» και άλλα. Ο Τούντας γράφει το «Άκου Ντούτσε μου τα νέα», οι Μάτσας και Περιστέρης το «Την Αλβανία ξέγραψε».
Επιστρέφοντας όμως στους ρεμπέτες της αντίστασης να σημειώσουμε πως πολλοί από αυτούς χάθηκαν στον αγώνα και εξ αιτίας των διωγμών που υπέστησαν ως αγωνιστές της Αντίστασης, από τους νικητές του εμφύλιου που ακολούθησε."
Πηγή: Πάνος Σκουρολιάκος, Εφημερίδα Αυγή 12.05.2018
Ερώτημα (FFT - τροφή για σκέψη) :
Αφού παρατηρούμε πως η Αντίσταση υποστηρίχθηκε έμπρακτα μέσα από τους μουσικούς του Ρεμπέτικου, και ότι οι αντιστασιακοί του ΕΑΜ και οι αριστεροί “αντιτάχθηκαν” μόνο στα ρεμπέτικα τα οποία αναφέρονταν σε ψυχοτρόπες ουσίες γιατί από την άλλη πλευρά θεωρήθηκε ότι “το χασικλίδικο ρεμπέτικο ήταν το τραγούδι των ταγματασφαλητών κατά της διάρκεια της κατοχής.” ;;;
Ο Μάρκος μας αναφέρει πως οι άνθρωποι της Αριστεράς ήταν σοβαροί και δεν ήθελαν να ακούσουν χασικλίδικα, ωστόσο μας αφήνει να εννοηθεί ότι τους είχε σε μια εκτίμηση παρόλη την απολιτικ στάση του μέσα από τον τρόπο που μιλάει για αυτούς.
Πως οι ρεμπέτες σχετίζονταν με τους ταγματασφαλίτες πέρα από τις “διερευνητικές” επισκέψεις των δεύτερων σε στέκια που έπαιζαν ρεμπέτες και πέρα από την μαρτυρία του Μαρκου σχετικά με την επίσκεψή του στη Μέρλιν;;;
Λουκά θα συμφωνήσω μαζί σου και θα ήθελα να αναζητήσουμε περισσότερα σχετικά με την απορία που προκάλεσε η άποψη που μας μετέφερες παραπάνω.
Καλημέρα σε όλους