Άργησα αρκετά να απαντήσω αλλά σας ευχαριστώ όλους για το χρόνο σας.
Λόγω των τάσεων που ασκούν οι χορδές στο μανίκι του οργάνου καθώς και λόγω ιδιαιτέρων καιρικών συνθηκών πχ. υψηλή υγρασία, παρατηρείται το φαινόμενο το μανίκο ενίοτε να κλίνει είτε προς τα μπροστά είτε προς τα πίσω, επηρεάζοντας τόσο τον ήχο όσο και την ευκολία στο παίξιμο.
όταν πάω στη γύρα να δω τους οργανοποιούς θα δω και τη δική τους άποψη για τα υπερ/κατά της βέργας. αν και καθώς είμαι νέος πιστεύω δεν θα καταλάβαινα τη διαφορά βάρους του μάνικου που λές…ίσως μόνο κάποιος έμπειρος να την καταλάβαινε, ενώ εγώ μπορεί να εποφεληθώ από την καλύτερη συντήρηση του οργάνου που προσφέρει.
Ενδεικτικά αναφέρω: Ένας οργανοποιός που κατασκευάζει πχ. 20 όργανα το χρόνο θα χρειαστεί πολύ λιγότερη ξυλεία και θα δώσει περισσότερη βάση τόσο στην επιλογή της όσο και στην κατασκευή, μιας και σε περίπτωση κατασκευαστικού λάθους θα πρέπει να επωμιστεί το κόστος. Μια βιοτεχνία που κατασκευάζει 200 μπουζούκια το χρόνο για να είναι ανταγωνιστική θα πρέπει πχ. να αναθέσει σε διαφορετικούς τεχνίτες την κατασκευή του κάθε μέρους του οργάνου και ενδεχομένως η ξυλεία πχ. τα μέρη από καρυδιά σε ένα όργανο να μην είναι από το ίδιο δέντρο, την ίδια παρτίδα, τον ίδιο προμηθευτή ή την ίδια χώρα. Επίσης, σε περίπτωση κατασκευαστικού λάθους, λόγω του μεγάλου τζίρου, έχει μεγαλύτερη δυνατότητα απορρόφησης του κόστους που ενδεχομένως να χρειαστεί να επωμιστεί.
νομίζω έδωσες μια πολύ καλή ερμηνεία και καταλαβαίνω απόλυτα τους λόγους που μπορεί να με απομακρύνουν από όργανο βιοτεχνίας. επίσης (δεν ξέρω αν το έχουν και άλλοι αυτό)…μαρέσει η ρομαντική έκφανση της αγοράς ενός οργάνου που ξέρεις τον δημιουργό του…δεν μιλάμε για όργανα ηλεκτρονικά που είναι πχ παντού ίδια…εδώ ο οργανοποιός έχει βάλει την πινελιά του και είναι ωραίο να γνωρίζεις τον ίδιο…
Αυτό δεν σημαίνει βέβαια, ότι δεν υπάρχει η περίπτωση να φανεί κάποιος τυχερός και να αγοράσει από βιοτεχνία όργανο τόσο επιτυχημένο που θα πρεπε να κόστιζε αρκετά παραπάνω ή να αγοράσει από οργανοποιό όργανο στα ίδια χρήματα και να του βγει προβληματικό…
φαντάζομαι όλα παίζουν στη μουσική. μπορεί να σου αρέσει και ένα φτηνό όργανο και να μην σου αρέσει ένα ακριβό φαντάζομαι…(όσον αφορά τον ήχο, πέρα από την ποιότητα κατασκευής)
Το ζήτημα στην μαζική παραγωγή είναι να μειώσεις κόστος και χρόνο ώστε να υπάρχει μικρο κέρδος αλλά μεγάλη παραγωγή.
+το μεράκι που μπορεί να έχει βάλει ο “μικρής παραγωγής” οργανοποιός
Από την όποια εμπειρία έχω αποκομίσει με όργανα, συμβουλεύω αν όντως έχεις αγάπη να μάθεις, να ρίξεις παραπάνω λεφτά σε καλό όργανο. Αν το γουστάρεις όντως, θα πας κατά κει σίγουρα κάποια στιγμή και θα στεναχωριέσαι που δεν παίζει καλά το φτηνό.
η αλήθεια είναι ότι μπορώ να ανέβω στα χρήματα πχ από 500 να πάω στα 700 αρκεί να υπάρχει “στο αυτί μου” κάποια αισθητή διαφορά.
το όργανο στο βίντεο είναι πολύ ωραίο…
Το καλύτερο μάλιστα είναι ότι θα έχει γίνει καλύτερο σαν όργανο από όταν είχε αγοραστεί, αν το έπαιζε ο παίκτης και το συντηρούσε. Αλλά και πάλι, τα καλά όργανα τα μεταχειρισμένα που πωλούνται, δεν έχουν εύκολα σοβαρά θέματα…Κάτι ξυσιματάκια το πολύ…
συμφωνώ και επαυξάνω, αυτό που με ανησυχεί είναι ότι λόγω απειρίας μου μπορούν πολύ εύκολα να μου πουλήσουν μεταχειρισμένο με προβλήματα χωρίς να το πάρω χαμπάρι…μάλλον είμαι αρκετά καχύποπτος…
και μιας και βλέπω τόσο καλή διάθεση από τους συμφορουμήτες…ποια άλλα μαγαζιά με έμπιστους/τίμιους κυρίως οργανοποιούς έχετε να μου συστήσετε πέρα από μάτσικα για αθήνα;
Σας ευχαριστώ και πάλι