Αγορά μπαγλαμά και συμβουλές

Ευχαριστω για τις οδηγιες φιλε μου. Τσεκαρα τη δημοσιευση του Γιωργου Γαβαλα. Κατι που δεν καταλαβα και ουτε βρηκα στο google. Ποια η διαφορα του μπαγλαμα με ντουγιες και του σκαφτου ? Εαν υπαρχουν καπου αυτα μεσα στο φορουμ συγχρωρεσε με αλλα εκανα πριν καμια ωρα εγγραφη και ακομη δεν εχω μαθει να ψαχνω καλα, τα μονα σχετικα με μπαγλαμαδακι που βρηκα ηταν του γιωργου γαβαλα.

Το φόρουμ έχει πολλές πληροφορίες για πολλά πράγματα παίξε με την αναζήτηση και θα βρεις σίγουρα :wink: Αν πάλι δεν βρεις τις πληροφορίες που θες, ανοίγεις νέο θέμα ή ρωτάς σε κάποιο υπάρχον (αν ταιριάζει με την απορία σου)

Τώρα όσον αφορά την ερώτησή σου…

Ουσιαστικά η διαφορά βρίσκεται στο σκάφος. Στον σκαφτό, το σκάφος είναι φτιαγμένο από ένα κομμάτι ξύλο το οποίο “σκάφτηκε” στο κατάλληλο σχήμα. Στον μπαγλαμά από δούγιες, το σκάφος αποτελείται από πολλά κομμάτια ξύλο κομμένα σε λωρίδες που έχουν προσαρμοστεί και ενωθεί στο κατάλληλο σχήμα. Για περισσότερα (πλεονεκτήματα - μειονεκτήματα κτλ), μπορείς να διαβάσεις το παρακάτω θέμα:

Συνήθως οι μπαγλαμάδες από δούγιες είναι πιο ακριβοί κυρίως λόγω της μεγαλύτερης δυσκολίας κατασκευής τους.

Ευχαριστω πολυ για τις οδηγιες φιλε μου!!

Γεια σας και παλι παιδια. Λοιπον μιλησα σημερα με τον Πετρο Ζαρανη και μου ειπε για σκαφτο ξεκιναει απο 250 χωρις σχεδια και στα 270 με ενα απλο σχεδιο. Επειδη θα ηθελα να εχει λιγο διακόσμηση αν επιλεξω αυτον με τα 270 για τι σχεδιο μιλαμε? Δεν εχω καθολου εικονα για το ποια θα ειναι η διαφορα απο τα 250 στα 270. Αξιζει λετε ?

Γιατί δεν του ζητάς να σου στείλει κάποια φωτογραφία; όντως όμως η διαφορά είναι μικρή στο κόστος…

Του το ζητησα μεσω mail απλα ειπα να παρω και μια γνωμη απο εδω γιατι ειτε αξιζει το σχεδιο για τα επιπλεον 20Ε ειτε οχι δεν εχω την εμπειρια να κρινω την επιπλεον δουλεια. (ακομη δεν εχω λαβει τη φωτο)

Κάποια όργανα του Ζαράνη που έχω δει έχουν συνήθως φιγούρες από καπλαμά με διχρωμία-τριχρωμία, τα οποία αν θυμάμαι καλά τα φτιάχνει ο ίδιος.

Λόγω του χαμηλού κόστους, υποθέτω κάτι τέτοιο θα είναι και στην προκειμένη. Για αυτή την οικονομική διαφορά, το μόνο ζήτημα είναι αν σου αρέσει αισθητικά. Στα 250 λογικά θα έχει ένα απλό καπλαμαδάκι για pickguard.

Ζήτα του δείγματα, και αν σου αρέσει η τεχνοτροπία του αλλά θες κάτι συγκεκριμένο ρώτα τον αν μπορεί να στο φτιάξει.

2 «Μου αρέσει»

Παιδια εχω παραγγειλει το μπαγλαμαδακι. Τωρα στο θεωρητικο κομματι τι πρεπει να κανω? Ισως οι ερωτησεις σας φανουν αυτονοητες και υπερβολικες αλλα δεν εχω κανεναν στον κυκλο μου που να ασχολειται με οργανο για να μαθω το παραμικρο. Εριξα μια ματια βρηκα κατι για ταμπλατουρες για παρτιτουρες και τετοια, χωρις να ξερω τι ειναι αυτα. Πως ξεκιναμε λοιπον?

οι ταμπλατούρες κλπ δεν λένε τίποτα, και τα βίντεο (όσα είναι σωστά) δεν θα σε ελέγξουν αν έκανες σωστά ό,τι αντέγραψες. άσε που όλοι ασχολούνται με τις νότες στο αριστερό και κανένας δεν δίνει την σημασία που πρέπει στην πένα. άρα θα μάθεις λάθος, και άντε να τα διορθώνεις μετά…
αν δεν έχεις κανέναν να σου δείξει έστω τα βασικά, απλά πρέπει να βρεις κάποιον. έλα στην μάζωξη αύριο να γνωρίσεις ανθρώπους με το ίδιο μεράκι!

Με άλλα λόγια (για να μην τυχόν αδικηθούν διάφοροι που μοιράζουν τις γνώσεις τους):

Άλλο πράγμα να μάθεις το όργανο, και άλλο να μάθεις τραγούδια. Φυσικά τα δύο πάνε μαζί χέρι χέρι, αλλά αν ασχοληθείς με κάποια πηγή που σου δείχνει τραγούδια παραμελώντας το άλλο σκέλος, καταλήγεις εκεί που λέει ο Λίγκα.

-Μα όντως, μέσα σε τόσους που προσφέρουν τζάμπα μαθήματα στο ίντερνετ, κανείς δεν ασχολείται με το δεξί χέρι; Δεν το 'χω ψάξει, αλλά μου κάνει εντύπωση.

Θα το 'θελα πολυ φιλε μου να ερθω αλλα ειμαι Ροδο και λογω αποστασης δεν γινεται…
Θα το ψαξω για δασκαλο αλλα επειδη δεν μπορω να απαντησω ακομη στα σιγουρα απο θεμα οικονομικων, μπορω να κανω κατι σε αυτο το αρχικο σταδιο μονος ωστε να μπω λιγο στο νοημα ?

Η καλύτερη λύση μετά το δάσκαλο, είναι να βρεις κάποιον που ξέρει (φίλος, φίλος φίλου κλπ) να σου δείξει αυτά τα βασικά μέσα σε 1-2 ώρες. Όταν λέμε βασικά εννοούμε πώς πιάνεται το όργανο, πώς κουρδίζεται, πώς κρατάμε την πένα κλπ.

1 «Μου αρέσει»

Σωστά αυτά που λένε ο Νίκος και ο Περικλής, αλλά αν κατάλαβα σωστά, εσύ ρωτάς τι μπορείς να διαβάσεις από θεωρητικά χωρίς όργανο, μέχρι να ετοιμαστεί το μπαγλαμαδάκι και να έρθει στα χέρια σου -εφόσον είναι παραγγελία. Σωστά?

Γι αυτό υπάρχουν πάρα πολλές πηγές στο διαδίκτυο, για τα βασικά της θεωρίας της μουσικής. Να δεις πχ τι είναι συγχορδία, χρονικές αξίες, κλπ. Συνήθως υπάρχουν όλα μαζεμένα για αρχάριους.

Για τα πρώτα βήματα στο όργανο, θα ήταν καλό να σου δείξει κάποιος τα πολύ βασικά όπως είπε και ο Νίκος. Θα σε βοηθήσει πολύ η μάζωξη γιατί θα τα δεις πρακτικά πάνω σε όργανο και παίζοντας (αν είσαι δεξιόχειρας ακόμα καλύτερα).

1 «Μου αρέσει»

@John88 συγγνώμη φίλε μου, δεν πρόσεξα ότι είσαι στην ρόδο… βάλε καμιά αγγελία για παρέα που να παίζει ρεμπέτικα μήπως βρεθεί κάποιος, έχει και φοιτητές το νησί. για ό,τι προσπαθείς μόνος σου, παίζε μπροστά σε καθρέφτη και τράβα βίντεο ή ηχογράφησε το παίξιμο. θα είναι κάπως σαν να έχεις μια δεύτερη γνώμη. επίσης κάποιοι παραδίδουν μαθήματα μέσω σκάιπ, το οποίο δεν θεωρώ σωστό επειδή δεν υπάρχει συγχρονισμός -άρα δεν μπορεί να διδαχτεί ο ρυθμός που είναι το βασικότερο.
@pepe έχεις δίκιο, ήμουν αφοριστικός πάλι. εννοούσα ότι οι ταμπλατούρες που κυκλοφορούν είναι γεμάτες λάθη και αναξιόπιστες (αυτό δεν το παίρνω πίσω) και επίσης ότι δύσκολα βρίσκεις βίντεο εκμάθησης που να επικεντρώνουν πρώτα στην πενιά. τουλάχιστον ο κωσταντάκης και ο ζερλεντές δείχνουν σωστά τα τραγούδια.

είναι απλό, το δεξί χέρι παίζει σταθερά και συνεχόμενα κάτω-πάνω (θέση-ισχυρό/άρση-ασθενές), και ορίζεται ΜΟΝΟ από τον ρυθμό. ούτε ποια χορδή παίζει, ούτε αν έχει νότα να παίξει. μετά, το αριστερό θα πάρει εντολή από το δεξί και θα χτίσει την μελωδία πάνω στην κίνηση της πένας.

1 «Μου αρέσει»

@adouan Αρχικά ναι εννοώ τα θεωρητικά κομματια οπως λες και εσυ ωστε να παρω μια πρωτη εικονα μεχρι να ειναι ετοιμο. Θα πρεπει να μπω να δω πώς ειναι οι νοτες και πως γράφονται για να προχωρησω αργότερα παρα περα ε ; -Οπως ξαναειπα πιο πάνω μπορει οι ερωτησεις μου να σας φανουν αυτονόητες και περιττές αλλα το ξεκιναω απο το 0 με μοναδικο εφοδιο το οτι μου αρεσουν τα ρεμπέτικα

@liga_rosa Οταν το παρω και προσπαθησω να παιξω κατι θα το παω τελειως ακουστικα αφου δω λιγο τα σημεία και τους ήχους που βγαζουν ή πρεπει να εχω μπροστα μου νοτες και τετοια ;

ψάξε κάνα μπάτη για αρχή, πχ θερμαστή ή βάρκα μου μπογιατισμένη. δεν μπορεί να είναι τελείως λάθος. ταιριάζει και στον μπαγλαμά.

1 «Μου αρέσει»

Να τα δούμε ένα-ένα.

Όχι, δε θεωρώ ότι χρειάζεται απαραίτητα να διαβάζεις πεντάγραμμο για να παίξεις ρεμπέτικα. Αλλά να ξέρεις τι απεικονίζει ένα πεντάγραμμο, δλδ ταυτόχρονα τη νότα, με τη χρονική αξία, το τέμπο κλπ αυτό θα σε βοηθήσει γιατί τα παραπάνω τα χρησιμοποιείς όταν παίζεις μουσική ή τραγουδάς έτσι κι αλλιώς… το να τα καταλάβεις καλύτερα μόνο καλό θα κάνει.

Από εκεί και μετά, τα πολύ βασικά στοιχεία της θεωρίας της δυτικής μουσικής για ένα συγκερασμένο όργανο είναι απαραίτητα (διαίρεση της οκτάβας, φυσικά ημιτόνια κλπ).

Στο μπαγλαμά θα παίζεις κυρίως συγχορδίες, οπότε καλό θα ήταν να καταλάβεις τι είναι μια συγχορδία, πως τη συμβολίζουμε κλπ.

Τα παραπάνω υπάρχουν και σε βιντεομαθήματα στο ΥΤ και σε άλλες σελίδες, όχι απαραίτητα με μπουζούκι ή κιθάρα.

1 «Μου αρέσει»

@adouan Ευχαριστω φιλε μου για τις οδηγιες.
@liga_rosa Οντως τον Γιωργο Μπατη τον εχω κι εγω στα υποψιν μου για το ξεκινημα. Εκτος απο Μπατη γενικοτερα ακομη 2-3 τραγουδια που θα μου προτεινες για αρχη κι απο αλλους καλλιτεχνες ?

Η μουσική ανάγνωση σε δύο πράγματα είναι κυρίως απαραίτητη:

Να βγάζουμε κομμάτια που δεν έχουμε ακούσει, και να παίζουμε κομμάτια που λόγω μεγέθους ή απρόβλεπτης ροής ή για οποιονδήποτε άλλο λόγο δεν απομνημονεύονται.

Στο ρεμπέτικο δε μας αφορούν αυτά.

Από κει και πέρα, σε κανέναν δεν έχει κάνει κακό, αλλά απαραίτητη δεν είναι (όχι περισσότερο απ’ όσο λέει ο Αντουάν).