Oud.gr - Ιστοσελίδα για το Ούτι

SITE OYTI

Γεια σου Νίκο πολύ καλή είναι προσπάθεια που κανεις για το ούτι. Ελπίζω να την συνεχίσεις γιατί από ότι είδα δεν πρέπει να την έχεις τελειώσει τη σελίδα, με ενδιαφέρει το όργανο αυτό και η μουσική που παίζει γενικά. Να ακούσουμε και τα samples ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ.

Γεια σου Νίκο πολύ καλή είναι προσπάθεια που κανεις για το ούτι. Ελπίζω να την συνεχίσεις γιατί από ότι είδα δεν πρέπει να την έχεις τελειώσει τη σελίδα, με ενδιαφέρει το όργανο αυτό και η μουσική που παίζει γενικά. Να ακούσουμε και τα samples ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ.

Νίκο είδα την σελίδα σου πιστεύω ότι είναι μια καλή αρχή για το ούτι, που μάλλον είναι άγνωστο στην Ελλάδα περιμένουμε και άλλα, όταν τελειώσεις την σελίδα ρίξε ένα σύρμα στο forum. ΓΕΙΑ. ΚΩΣΤΑΣ

Γεια χαρά πληροφορώ τους φίλους που ενδιαφέρονται για την σελίδα όσον αφορά το ούτι, ότι έχει τελειώσει και μπορούν να την επισκεφθούν και από την παλιά διεύθυνση και από την καινούργια. http://www.oud.gr/

1 «Μου αρέσει»

Mερικές παρατηρήσεις…
Πρώτον στην Αίγυπτο το ούτι είχε πάντα ροζέτες(μεγαλύτερες απο τις τούρκικες και πιο πολύπλοκες,συνή8ως απο διαφορετικά είδη ξύλου-σε αντίθεση με τους τούρκους που χρησιμοποιούσαν κυρίως κέρατο).Αυτό που έχεις φωτογραφία για αράβικο ούτι και που έχεις υπόψη σου είναι πατέντα ιρακινή που σχεδιάστηκε απο έναν απο τους μεγαλύτερους ουτίστες του Ιρακ ονόματι Μουνίρ Μπασίρ και κατασκευάστηκε απο τον Μοhammed Fadel Hussein.Η διαφορά του δεν είναι μόνο στην έλλειψη της ροζέτας αλλα και στο ότι ο καβαλάρης του συγκεκριμένου ουτιού είναι σαν το μπουζούκι.Δηλαδή οι χορδές περνάνε απο πάνω του και δένονται στην βάση του οργάνου.Ενώ τα υπόλοιπα ούτια έχουν καβαλάρη κιθάρας(οι χορδές δένονται πάνω σ αυτόν).
Επομένως εκεί που έχεις τη φωτογραφία του Αράβικου ουτιού είναι ιρακινό.Τελείως άλλες διαστάσεις και χαρακτηριστικά απ ότι ένα κλασσικό αράβικο (συριανό-αιγυπτιακό κτλ).

Επίσης εκεί που λές τούρκικη ροζέτα είναι καθαρή αράβικη (πολύ μεγαλύτερη απο την τούρκικη και φαίνονται και τα αράβικα γράμματα στο κέντρο)…

Τέλος αναρωτιέμαι… οι φωτογραφίες που έχεις στην σελίδα σου ανήκουν σε άλλες σελίδες του ίντερνετ (αναφέρομαι σ αυτές των οργάνων) που δεν το αναφέρεις και ούτε καν κάνεις τον κόπο να τις βάλεις στα λίνκ σου(www.iraqi-oud.com , www.oud.eclipse.co.uk και www.dimitrisouds.com).

Αυτά…

Νίκος

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Multi_Kulti 14 Φεβρουάριος, 2005)

…και φαίνονται και τα αράβικα γράμματα στο κέντρο…

Απο δώ και πέρα θα σε ονομάζω “το μάτι”.
Μέχρι να δω τα αραβικά γράμματα στο κέντρο…

μου φαίνεται σιγά σιγά θα χρειαστώ γυαλιά.

aegeos

Νικόλα ο τύπος του ουτιού που αναφέρεται ως τουρκικός μου φαίνεται ότι οφείλεται στον Μανώλη Βενιό. Καλύτερα θα ήταν να ονομάζοταν Πολίτικο και όχι τουρκικό.

Απόλυτο δίκιο έχεις Μιχάλη…απλά αυτό ήθελε εξτρα ανάλυση και προτίμησα να αναφέρω τον όρο που χρησιμοποιείται πλέον…

Έχεις ακούσει μήπως αν έχουν διασω8εί ούτια(πολίτικης σχολής) απο κατασκευαστές που προϋπήρχαν του Μανώλη?Και αν ναι λές να διέφεραν πολύ απο το στύλ που πέρασε ο Μανώλης και οι συνεχιστές του?

Για προγενεστέρους του Μανώλη κατασκευαστές δεν γνωρίζω. Στο βιβλίο πάντως των Ερευνίδη - Τσιαμούλη “Ρωμηοί συνθέτες της Πόλης” αναφέρεται ως κατασκευαστής ουτιών ο Ηλίας Κανάκης ή Καπούδαγλης, ο οποίος και αυτός είχε έδρα την Πόλη και μετέπειτα την Θεσσαλόνίκη, αλλά ήταν μεταγενέστερος του Μανώλη.
Επίσης στο ίδιο βιβλίο αναφέρεται ότι συμφώνως προς την Εγκυκλοπαίδεια Τουρκικής Μουσικής το ούτι έφθασε στην Πόλη το 1883. Άρα μάλλον ο Μανώλης είναι από τους παλαιοτέρους.