Πού τοποθετείται ο καβαλάρης;

Geia sas paidia,

oreo site exete. Mia erotnsn, av mporei kaneis na me Bonthisei. Pou akrivos topotheteitai o kavalaris; (as poume se sxesei me ton mikro/pano kavalari tou bouzoukiou). Vgike apo tin thesn tou kai exo mperteutei.

George, για να λύσεις την απορία σου (και κάποιες ίσως πιό προχωρημένες) κοίταξε στο topic “ΟΡΓΑΝΑ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΟΠΑΙΚΤΕΣ” το θέμα “Μπουζουκοκατασκευές” και θα βρεις απαντήσεις.

Εκτός από άσχετους (σαν κι εμένα) είχαν καταθέσει απόψεις “συμπάσχοντες” και συνοδοιπόροι (κάτι μου θυμίζει αυτό) οι οποιοι έχουν αναλώσει αρκετές ώρες στο θέμα της κατασκευής…
Αυτά, και καλώς ήλθες στο forum.

γιώργος

Ο καβαλάρης (ο κάτω ο μετακινούμενος) τοποθετείται κάνοντας την εξής δουλειά:

  1. Μετράς από τον πάνω (τον ακίνητο / μικρό / παχύ) καβαλάρη μέχρι το σιδεράκι του 12ου τάστου. Μέχρι το δεύτερο Ρε δηλαδή.

  2. Το 12ο σιδεράκι ΔΙΧΟΤΟΜΕΙ την απόσταση μεταξύ των καβαλαρέων. Οπότε τον “ατίθασο” μετακινούμενο καβαλάρη τον βάζεις… εκεί που πρέπει.

  3. Ο πάνω καβαλάρης είναι συνήθως “παχύς”, οπότε το ερώτημα που πλανάται είναι "Από ΠΟΥ μέχρι ΠΟΥ μετράω για να βρώ το ήμισυ της χορδής. Απάντηση: ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΑ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΑΡΗ, δηλαδή αγνοώντας το πάχος του, μέχρι το ΜΕΣΟΝ του 12ου τάστου.

Αυτά.
Αν κάποιος φίλος ξέρει κάτι καλύτερο ή πιό σωστό, θάταν πολύ χρήσιμο να το γράψει!

ΚΚ

Distixos ta organa xounoun stin topothatisi ton taston ke sinepos faltsaroun.
gia na parakampsoume ligo to provlima
ine mallon kalitera n;akolouthisoume tin methodo
ton ‘armonikon’.
diladi:
anixti RE >RE sto 12o tassto>RE sto 24o tasto
episis kalo ine na eleghoume tis pemptes se kathe hordi(sto 7o tasto)
RE >RE12o >LA7o>RE12o>RE24.KTL KTL
O tropos aftos ine ligo pio diskolos giati theli kapos gimnasmeno afti alla dini to kalitero apotelesma.
Prosexoume na min htipame tis dio xordes mazi.
akomi kalitera an afto gini stin alagi ton xordon.
Vazoume apo mia RE LA RE ke vriskoume tin sosti
thesi tou kavalari prota.
to organo den tha ine sosto pantou .kanena den ine.
kante enan kalo simvivasmo, analoga me to pou kirios pezi kapios…
Spiros.

1 «Μου αρέσει»

<FONT FACE=“SYMBOL”>An eceiV kourdisthri mporeiV na kaneiV to exhV: Kourdise tin cordh sou se RE kai metakina ton kabalarh etsi wste to dwdekato tasto na dinei kai auto kaqarh RE. Kanonika prepei kai to 24 tasto na dinei RE alla, ektoV an eceiV ppolu kalo organo, auto den ginetai. Ekei qa canei ligo.
GiannhV </FONT>

Sholio gia to teleftaio minima :

Metakinontas ton kavalari (afotou kourdiseis
tin anihti se RE) tha allaxei ton tono, opote otan
rithmiseis to 12o tasto na dinei RE
i anihti den tha einai pleon RE …

Nomizo oti ta kalitera apotelesmata dinei
to metrima (opos proteine o Kourounis)
se sindiasmo isos me ena poli lepto
fine-tuning me to afti katopin.

Nikos

Και εγώ λέω ναί στη ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ και όχι στα ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙΑ. Ακόμα καλύτερα (γιά προπονημένα χέρια και αφτιά) η χρήση των ΑΡΜΟΝΙΚΩΝ.

Η πλάκα με τα κουρδιστήρια είναι η εξής:
Εχω ένα ταμπουρά εδώ και 15; χρόνια. Τότε τα κουρδιστήρια ήταν ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ. Οπως καταλαβαίνετε, μόλις πέφτει ένα στα χέρια μου, το πρώτο που έκανα ήταν να κάτσω με υπομονή να τοποθετήσω τους μπερντέδες σύμφωνα με το ΚΟΥΡΔΙΣΤΗΡΙ και όχι σύμφωνα με τα μαθηματικά (γινόμενα της 72ης ρίζας του 2).
Το αποτέλεσμα ήταν γιά ΚΛΑΜΑΤΑ. Οι μπερντέδες ήταν λές και είχαν μπεί ΣΤΗΝ ΤΥΧΗ.

Χωρίς να είμαι σίγουρος, τότε είχα καταλήξει οτι έφταιγε η επιπλέον τάση που προκαλούσε στη χορδή από τη θέση ηρεμίας της, η μετακίνησή της πάνω στην ταστιέρα με το δάχτυλο (υπόψη: τό όργανο είχε “πάρει” κάμποσο).

Είμαι περίεργος: Αυτό το πείραμα το έχει κάνει κανείς φίλος με σάζι ή ταμπουρά;

ΚΚ

EUXARISTO PAIDIA.

μετα απο 21 χρονια… μπορω να απαντησω…?

Φυσικά! Τέτοιες ερωτήσεις πάντα θα τίθενται, από τους λιγότερο έμπειρους. Αρκεί βέβαια να έχεις να πεις κάτι καινούργιο.

1 «Μου αρέσει»

αν μας πεις κατι που δεν το είπαν οι αλλοι ,ριχτό .

1 «Μου αρέσει»

Εγώ θεωρώ ότι ο πιο σίγουρος τρόπος είναι να βάλεις τον καβαλάρη εκεί που την οκτάβα την παίζει ίδια με την αρμονική. Χωρίς χάρακα.

Αν το πάρουμε γεωμετρικά το πράγμα, ο πραγματικά σωστός υπολογισμός είναι απείρως πιο περίπλοκος από το απλό «στο διπλάσιο από το μήκος μέχρι το 12ο τάστο». Πρέπει να υπολογιστούν και να διορθωθούν σφάλματα από τυχόν σκεβρώματα (ποιο όργανο είναι 100% ξεσκέβρωτο;), καθώς και

…που αν κάτσουμε να το σκεφτούμε προκαλεί αύξηση του μήκους, αύξηση της τάσης, και μείωση του πάχους, δηλαδή τινάζει όλο τον υπολογισμό στον αέρα.

Ενώ αν βρεις με τον ήχο τη θέση που βγάζει σωστά την οκτάβα, τι φάλτσα μπορούν να προκύψουν στις υπόλοιπες νότες; Ή εντελώς αμελητέα θα είναι, ή αλλιώς θες μάστορα.

1 «Μου αρέσει»

Στο δικό μου κυρίως όργανο (το του Καφετζόπουλου) ο καβαλάρης είναι εδώ και πάνω από δεκαετία τοποθετημένος με χάρακα ως οδηγό και με τα χρόνια, έχει δημιουργήσει ορατότατη διαφορά χρωματισμού του καπακιού στο σημείο που βρίσκεται. Έτσι, αν κάποιος ανασούμπαλος παίκτης κάποια φορά μου μετακινήσει τον καβαλάρη, δεν έχω παρά να τον σπρώξω να έρθει πάνω στο σημείο του φωτεινότερου χρωματισμού και να ξανακουρδίσω. Με το όργανο αυτό έχουν παίξει και μεγάλα ονόματα, που δεν ενοχλήθηκαν από φάλτσα, μικρότερα ή μεγαλύτερα.

1 «Μου αρέσει»

Βάζω στοίχημα ότι κι αν ακολουθήσεις τη δικιά μου μέθοδο στο ίδιο σημείο θα καταλήξεις! :rofl:

Είναι καλός ο μάστορας, αυτό είναι το κατάλληλο σχόλιο.

Άμα είναι καλός ο μάστορας τον καβαλάρη δεν τον τοποθετείς πουθενά. Εκεί που είναι, καλά είναι!

Ναι, αλλά όταν θελήσεις, με την ευκαιρία αλλαγής χορδών, να καθαρίσεις και ταστιέρα - καπάκι;

Ε καλά, προφανώς δεν ισχύει τοις μετρητοίς το #18! Αλλιώς θα τον κολλούσαν όπως σε άλλα όργανα.

μαλιστα κυριε σπυρο! βασικο για να τοποθετησεις τον καβαλαρη, ειναι να εχει το οργανο καινουργιες χορδες ετσι ωστε να μην χανουν.

2 «Μου αρέσει»