Plirofories gia tragoydia kai dromous


(system) #1

γεια χαρα ειμαι νεος στη παρεα.Θα μπορουσε καποιος να μου πει σε τι δρομο ειναι το Πεντε μαγκες στο Περαια,το παραπονιουνται οι μαγκες μας,ο θερμαστης και το ηθελα να μουν Ηρακλης?ευχαριστω πολυ


(system) #2

Κι απο μενα -γεια χαρα-. Εγω ψαχνω τα λογια του =Ηθελα ναμουν Ηρακλης=

Κανω μια εργασια στο πανεπιστημιο, αν μπορουσε καποιος να με βοηθησει, θα ηθελα να το συμπεριλαβω κι αυτο το τραγουδι.


(system) #3

Ημουνα μάγκας μιά φορά
με φλέβα αριστοκράτη
τώρα θα γίνω δάσκαλος
σαν το σοφό Σωκράτη

Ο Πάρις θα γινόμουνα
να΄κλεβα την Ελένη
ν΄άφηνα το Μενέλαο
με την καρδιά καμένη

Ηθελα να΄μαι ο Ηρακλής
όταν σε πρωτοείδα
να σου ΄κοβα την κεφαλή
σαν τη Λερναία Υδρα

Τι άλλο θέλεις να γινώ
γιά να με αγαπήσεις,
εσύ με το κεφάλι σου
τον Ξέρξη θα ζητήσεις


(system) #4

Τα παραπάνω στιχάκια δείχνουν πως η Μυθολογία και η Ιστορία δίνουν παραδείγματα για καθημερινές σύγχρονες συμπεριφορές.


(system) #5

Σας ευχαριστω ολους, αλλα δεν απαντησαμε και στον προηγουμενο φιλο για τους δρομους των τραγουδιών {ελπιζω να μην φταιει η δικη μου ερωτηση}


(system) #6

1)Πέντε μάγκες στον Περαία : Διατονικό μινόρε με περάσματα Αρμονικού και Μελωδικού Μινόρε

2)Ο Θερμαστής : Νιαβέντ με πέρασμα Ποιμενικού Μινόρε (Νιγρίζ)

3)Ο Ηρακλής : Χουζάμ

Με το “Παραπονιούνται οι μάγκες μας” δεν έχω καταπιαστεί ακόμη…


(system) #7

Μ’ άρεσε πολύ αυτό το “διατονικό μινόρε”, Θανάση.
Δικαιολογεί πλήρως το άταστο σαζομπούζουκο του Τσαούση. Προτείνω να υιοθετήσομε τον όρο, γιά να λήξει έτσι ο καυγάς περί μονοφωνίας και αρμονίας.
Και να σου πω κάτι; Αυτό δοξάζει ακόμα περισσότερο τους Έλληνες, που δε δίστασαν να κάνουν ό,τι τους κατέβαινε, φτάνει να ήταν ωραίο.
ʼλλωστε, στο ίδιο τραγούδι, έχουμε και το περίφημο “τζαζέ” ρυθμικό γύρισμα στην εισαγωγή, που προφητεύει τον Χιώτη.


(system) #8

Να ρωτήσω και εγώ κάτιτις-
‘Τρίτη Πέμπτη Μακαρόνια’ (αν λέγεται έτσι) ποιανού είναι?


(system) #9

Του Στέφανου Κιουπρουλή, γνωστού ως “Χονδρονάκος”.
Το έπαιζε και το τραγουδούσε υποδειγματικά συνοδευόμενος από τη Μαριώ.

Σ.Π.


(system) #10

Τρίτη-Πέμπτη μακαρόνια
και ο μάγκας βγάζει χρόνια.

δίστιχο από τον “Ωροπό” του Μπάτη.


(system) #11

…και τη Κυριακή έχει κρέας
τζάμπα είναι κι ο κουρέας.
κλπ
“πες μας και τα ζοριλίκια του θαλάμου”
(προτροπή προς τον άδοντα Μπάτη)
κλπ
Είναι οι “Οι φυλακές του Ωροπού” παρά του Γεωργίου Μπάτη (Τσορός).

Ο παππούς μου το μουρμούραγε με τσιμπητή κιθάρα.
Οταν τον ρώτησα τίνος είναι αυτό, είπε “Δεν είναι κανενού πούστη. Είναι της φυλακής!” (είχε κάνει σε όλα τα ευαγή ιδρύματα της περιόδου '35-'55)

Πάντως χτυπήθηκε στο όνομα του Μπάτη, απ’ τα πρώτα της δεκαετίας του '30.


(system) #12

Την έκδοση του Κιουπρουλή πρέπει να την έχω (αδέσποτο τραγούδι απ΄το ραδιόφωνο) αλλά τελευταία το άκουγα συνεχώς. Ο Μητρέντζης το έπαιζε σε ένα μαγαζί στη Σκόπελο, αλλά του είχε αλλάξει τα φώτα (κάτι ‘αυτοσχεδιασμοί’ του τύπου=
ένα μύδι κι ένα μύδι κάνανε τον Διομήδη, κλπ…


(system) #13

Δέν του χει αλλάξει καθόλου τα φώτα.
Ετσι τα λέγανε οι μάγκες αυτά τα δίστιχα του μπαγλαμά ,κόβωντας και ράβοντας στα μέτρα τους πάνω σε μια απλή μελωδία και τον πανίσχυρο ισοπεδωτικό ρυθμό του ζειμπέκικου.


(system) #14

…να το συνεχίσουμε το μύδι;;;


(system) #15

πάντως εμείς το τραγουδάμε ως εξής:

ένα αρχίδι κι ένα μύδι κάνανε τον Αρχιμίδη
ένα μύδι κι άλλο μύδι κάνανε τον Διομήδη…

σε μουσική Λέου Λέου…


(system) #16

Επεξηγώ= ‘του είχε αλλάξει τα φώτα’= το είχε κάνει το τραγούδι χαβαλεδιάρικο. Τα έλεγε για να γίνει τζερτζελές με τους τουρίστες και αυτό φαινότανε. έλεγε ας πούμε το ‘του μ…νιού σου το γλωσσίδι μ’έδωσε κλωτσία στ’αρχ.δι’ και γελούσε ο κόσμος. αυτό εννοούσα.


(system) #17

Kι αυτό που έγραψες είναι από τα αδέσποτα μάγκικα δίστιχα της προφορικής παράδοσης που αναφέρει ο Σώτος. Δεν αυτοσχεδιάζουν ο Mητρέντζης, ο Nάκος ή ο admin (που εμφανίστηκε κατενθουσιασμένος! )
Admin, για γράψε όλα τα στιχάκια που ξέρεις για να καταγραφεί καμμιά φορά και η “προφορική” παράδοση.

ΣHM> Στεφ. Στο γλωσσίδι γιατί δεν έκανες σύντμηση;


(system) #18

κατά τα άλλα γνωρίζω τα ακόλουθα=

δυο ποντικοί βαρβάτοι μου ξεστρώναν το κρεβάτι
του μ. η χωρίστρα μας γαμ. την ορχήστρα
και κανά 2 ακόμα που δεν τα θυμάμαι αυτή τη στιγμή.

ως γνωστόν, το γλωσσίδι πρέπει να αποφεύγουμε να το συντέμνουμε.


(system) #19

Εξαιρετική η τελευταία παρατήρηση! Εύγε, Στεφανε!


(system) #20

Η το περίφημο : η κυρία με την γούνα
την γουστάρει την τσου?#@$να
μια εληά και δυο κουκούτσα
τα κορίτσα θέλουν ποuτ$Α

Εύγε κύριοι αρχίζουμε και σενιάρουμε