Πεντάγραμμο, κλειδί ΣΟΛ-ΦΑ-ΝΤΟ

Καλησπέρα σας, είναι η δεύτερη φορά που δημοσιεύω και επείδη είμαι αρχάριος στο θέμα της θεωρίας (μόνο το αυτί μου έχω για βοήθεια) έχω κάποιες απορίες. Πριν λίγους μήνες είχα αναφερθεί ότι θα ήθελα να μάθω για 4/5 χορδα-δρόμους και είχα αγοράσει το βιβλίο του κ. Ανδρίκου. Σε αυτό που δεν έδωσα σημασία ήταν ότι πρώτα έπρεπε να ασχοληθώ με τα βασικά όπως για παράδειγμα το να μπορώ να διαβάζω το πεντάγραμμο,παρτιτούρες κλπ έτσι ώστε να μπω και σιγά σιγά στο νόημα των δρόμων και να διαβάζω τα παραδείγματα πενταγράμμων που υπάρχουν στο βιβλίο του Ανδρίκου. Αυτές τις μέρες που βρήκα χρόνο κάθισα να διαβάσω στο ίντερνετ από το βιβλίο του Λέκκα για το πεντάγραμμο, που μου προτείνατε στο φόρουμ καθώς και από διάφορες άλλες σελίδες για να καταλάβω και τα διαστήματα. Άρχισα να διαβάζω για το κλείδι του ΣΟΛ και καταλάβαινα αρκετά πράγματα, έπειτα όμως αναφερόταν πολύ το κλειδί του ΦΑ και του ΝΤΟ με αποτέλεσμα να ψιλομπερδευτώ. Θα ήθελα να μου ξεκαθαριστεί το εξής: στο βιβλίο του Ανδρίκου όλα τα παραδείγματα που αναφέρονται βρίσκονται στο κλειδί ΣΟΛ (για ποιο λόγο γίνεται αυτό;). Θα έπρεπε να ασχοληθώ μόνο με αυτό το κλειδί; θέλω να πω στο μπουζούκι τα άλλα κλειδιά δεν έχουν τόσο ρόλο; συγγνώμη για αυτές τις απορίες διότι ξέρω είναι χαζές, απλώς είμαι αρκετά αρχάριος στο κομμάτι της θεωρίας και θα ήθελα να πραγματικά να βρεθώ σε ένα καλό επίπεδο. Κυρίως με ενδιαφέρουν οι δρόμοι αλλά ξέρω ότι πρέπει να μάθω τα βασικά και θα επωφεληθώ από αυτά.

για κιθάρα και μπουζούκι σου χρειάζεται μόνο το κλειδί του σολ.
για την ακρίβεια η κιθάρα γράφεται μια οκτάβα ψηλότερα απ’όσο ακούγεται, έτσι ώστε να χωράει όλη η έκτασή της στο κλειδί του σολ. νομίζω ότι και για το μπουζούκι ισχύει κάτι τέτοιο, αν και θα βόλευε να γράφεται κανονικά ώστε να μην χρησιμοποιεί πολλές βοηθητικές γραμμές πάνω από το πεντάγραμμο.