Νίκος Τατασόπουλος

Καλησπερα σε ολους.θα ηθελα να παρω θεση σε αυτην την μικρη αντιπαραθεση που εχουν οι δυο φιλοι αρης και σαραντος.
κατ αρχην γνωριζω και τους δυο παιχτες προσωπικα και τους εχω ακουσει τετ α τετ παρα πολλες φορες.Μεγαλοι παιχτες και οι δυο πραγματικα.ο καθε ενας με τον δικο του τροπο και το δικο του υφος.Με προτερηματα ο καθε ενας τους και με αστειρευτο ταλεντο.ισως δεν υπαρχουν λογια να περιγραψω αυτα που εχω ακουσει και απο τους δυο σε προσωπικο επιπεδο.Ο δε κωσταντινου μαλιστα καταφερε να με αλλαξει και σαν παιχτη κανοντας με τριχορδα.
Ολα καλα και ωραια ως εδω.βγαινει λοιπον ο φιλος σαραντος και καταθετει την γνωμη του.Ουτε εβρισε ουτε ειρωνευτηκε ουτε κατηγορησε κανεναν.ειπε ο ανθρωπος μονο την γνωμη του.οτι δηλ δεν του αρεσει το υφος του ταδε παιχτη.Τι πιο ωραιο μιας και υπαρχει ελευθερια του λογου και τα μελη του φορουμ εχουν αυτο το δικαιωμα.
Αντι λοιπον ο φιλος αρης να σεβαστει την αποψη του φιλου σαραντου και να του απαντησει σε ωραιο και φιλικο τονο του κανει επιθεση και μαλιστα με τον πλεον ειρωνικο τροπο.
Αφου λοιπον αναλυσαμε το ιστορικο να παμε και στο θεμα της λειτουργιας του αγαπητου φορουμ.αγαπητοι κυριοι συντονιστες το λιγοτερο που θα περιμενε κανεις απο εσας ειναι ενα σεμνοκουμπο στον φιλο αρη με τα 18907609876 μυνηματα.αντι αυτου το σεμνοκουμπο το εισπρατει ο σαραντος.Κουφα πραγματα.Αρχιζει και με προβληματιζει λιγο.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 22:08 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 22:02 —

α και κατι αλλο.Συγχαρητηρια σε ολους τους συμφορουμιτες που εστειλαν μπραβο στον αρη.Τι να πω.Λυπαμαι πραγματικα.!!!1

Νομίζω ότι δημιουργείται η ανάγκη για “αξιολυπητόκουμπο”!

Δικαιούμαι μάλιστα ως “μπραβοκουμπών” της τοποθέτησης του άρη, να εισπράξω το πρώτο! Διότι βεβαίως- βεβαίως δεν ανήκω σ’ εκείνους που έχουν το δημοκρατικό δικαίωμα να λένε την άποψή τους με μπραβόκουμπα!:106:

αυτα τα βιντεακια βλεπω και εγω ρε παιδια και μου ερχεται να το παρατησω το ρημαδι.ειναι παιχτης με Π κεφαλαιο.!!

To “σεμνά” αφορά τα απαξιωτικά και ατεκμηρίωτα υπονούμενα σε βάρος του χώρου που σας φιλοξενεί…

Περίμενες αρκετά για να κάνεις κριτική για τη λειτουργία του forun! Τι σε προβληματίζει και γιατί λυπάσαι; Το “σεμνά” όπως και το “μπράβο” εκφράζει την σύμφωνη ή αντίθετη άποψη. Και όσο με αφορά δεν θα μου υποδείξεις εσύ πότε και πως θα την εκφράσω.

Φίλε Σαράντο,
Η άποψη σου είναι απολύτως δεκτή όσον αφορά την δεξιοτεχνία και το αν σ’αρέσει αυτό που ακούς…

Το να ισχυρίζεσαι όμως ότι ένας άνθρωπος που βλέπεις (ακούς) για πρώτη φορά ότι παίζει χωρίς ψυχή, ή στην τελική δεν βάζει την ψυχή του στο όργανο όσο κάποιος άλλος είναι κάπως τραβηγμένο.

Φαντάζομαι τον Χρήστο Κωνσταντίνου θα τον έχεις ακούσει πολλές φορές για να εκφέρεις αυτή την άποψη ( ότι έχει ψυχή το παίξιμο του).

Πώς άραγε κρίνεις ένα άνθρωπο που άκουσες για πρώτη φορά με ένα άλλο που είναι τόσα πολλά χρόνια στο κουρμπέτι και έχεις άκουσει τόσες φορές; Δεν είναι λίγο άδικο για τον Τατασόπουλο αυτό;

Όσον αφορά εμένα αν κάποιος μου έλεγε ότι δεν παίζω καλά θα του έλεγα ότι συμφωνώ και επαυξάνω με την άποψη του γιατί απλά ένας ερασιτέχνης σε αυτό που κάνω.
Αν όμως μου έλεγε ότι παίζω χωρίς ψυχή τότε θα τον ψάχνανε να τον βρούνε. Γιατί αν δεν παίζεις με την ψυχούλα σου με τι θα παίξεις;;;
Και τώρα λοιπόν σε ρωτώ…

Εσένα πως θα σου φαινόταν λοιπόν να έρθει και να σου πει κάποιος ότι παίζεις άψυχα , δηλαδή χωρίς ψυχη;;;

Όσο το θέμα των ειρωνιών κτλ δεν θα αναφερθώ γιατί νομίζω ότι δεν είναι αυτό το θέμα μας.

Προσωπικά δεν θα ήθελα να πάρω θέση για το ποιός παίζει με πολύ “ψυχή” και ποιός όχι.

Προφανώς, για να έχει φτάσει ο ΧΨΖ δεξιοτέχνης/επαγγελματίας σε ένα Α επίπεδο σημαίνει ότι κάνει κάτι το οποίο αγαπά και έχει αφιερώσει πολύ κόπο (και μεράκι και από όλα), κάτι που άλλωστε συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα.

i) Υπάρχουν αυτοί οι οποίοι είναι “παθιασμένοι” με αυτό που κάνουν, δεν επαναπαύονται και συνεχώς βελτιώνονται και ανεβαίνουν.
ii) Από την άλλη υπάρχουν και αυτοί οι οποίοι κάνουν μεν καλά την δουλειά τους αλλά δεν δίνουν αυτό το κάτι παραπάνω.

Επειδή όμως η μουσική δεν είναι σαν κάθε επάγγελμα αφού είναι μέσο δημιουργικής έκφρασης, πολλές φορές παρατηρούνται και τα δύο φαινόμενα ταυτόχρονα. Εάν σε έναν παίκτη δεν αρέσει το τάδε κομμάτι, δεν τον εκφράζει ή ό,τι άλλο, τότε μπορεί να βάλει 1,000,000 δεξιοτεχνικές σάλτσες αλλά δεν θα έχει αυτό το κάτι. Από την άλλη υπάρχουν τραγούδια που οι παίκτες τα αισθάνονται και δίνουν την “ψυχή” τους.

Αυτό το συναντάμε σχεδόν πάντα σε νυχτερινές πίστες (κυνοτροφεία) όπου ο μπουζουξής (όντας μη κύνας) παίζει για το μεροκάματο και όχι γιατί γουστάρει.

Επαναλαμβάνω ότι δεν αναφέρομαι σε κανέναν από τους δύο μουσικούς.

Ο Σαράντος ίσως να εννοούσε κάτι τέτοιο.
Ίσως να μην τον γέμισε ο τρόπος παιξίματος. Ίσως ο Τατάσ. από την βιρτουοζικότητά του να “πορώνεται”, να το παρακάνει και να ξεφεύγει και αυτό να ξενίζει κάποιους.

Αλλά όμως και όταν γίνεται αυτό, δεν γίνεται με κάποια αποθέματα ψυχής;; Όπως και να το κάνουμε αν βαριέσαι, δεν έχεις και το κέφι να παίξεις έτσι.

(Να μην θυμίσω τώρα προηγούμενες συζητήσεις με τον Κόλλια, εκεί να δεις (σ)κατά-θεση ψυχής!)

Παραδείγματα από το youtube

Τατασ. Παίζοντας πολύ γρήγορα
Προφανώς εδώ, τι περιμένεις να σου κάνει “κλικ”;; Ο θαυμασμός στην δεξιοτεχνία.

Όμως εδώ και εδώ, ο ίδιος παίκτης παίζοντας κάτι που γουστάρει και όχι κάτι που (προφανώς) του είπαν οι άλλοι να πάιξει για να τον θαυμάσουν.

Χαμαμ 1Χαμάμ 2

Άλλοι παίκτες, με άλλο στυλ.
Στουραϊτης - Φτωχομπούζουκο
Βραχνάς - Σκύλλα

Συμπερεσματικά, ο κάθε επαγγελματίας μας κινεί διαφορετικά “ηλεκτρόνια”, αλλές φορές μας αγγίζει περισσότερο, άλλες λιγότερο και γενικά κάνει άλλη αίσθηση στον καθένα μας. Όμως μάλλον φαίνεται πότε κάποιος παίζει γιατί το αισθάνεται και πότε κάνει αγγαρεία ασχέτως αν εμείς αρεσκόμαστε.

Προς Σαράντο & Niavent: Η όλη συζήτηση έγινε επειδή ο Σαράντος δεν είπε απλά ότι δεν μου αρέσει, ή δεν με αγγίζει, αλλά επειδή σύγκρινε τον έναν επαγγελματία με τον άλλο λέγοντας ότι ποτέ ο δεύτερος δεν θα παίξει με ψυχή όπως ο πρώτος. Προφανώς, εννοούσε ότι όπως και να παίξει ο Τατασ. δεν θα “την βρει” ο Σαράντος.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος για παρεξηγήσεις, είναι κάτι που δεν ταιριάζει στις φιλικές κουβέντες.

Ελπίζω ότι με το, τελικώς, μακρόστυρτο ποστ μου να κάλυψα και τις δύο πλευρές, ή αν μη τι άλλο να ξεκαθάρισα λίγο το τοπίο. Ή μήπως το μπέρδεψα περισσότερο;;

Και τέλος,
Το πρώτο φθινόπωρο από τον Μητροπάνο και από τον Κορακάκη (για να γίνει η σύγκριση πιο εύκολη - Χωρίς να εννοώ ότι ο Μητροπάνος δεν είναι καλός τραγουδιστής. Αλλά πώς να το κάνουμε, αλλιώς το πονάει το τραγούδι ο διμιουργός του!)

Πρώτο Φθινόπωρο - ΜητροπάνοςΠρώτο Φθινόπωρο - Κορακάκης

Και ένα έξτρα δώρο, για να μην ξεχνιόμαστε!!
???

Εάν τα πράγματα είναι έτσι, τότε: Νίκο Τατασόπουλε, παρακαλώ ξανασκέψου το θέμα με τα videos του youtube. Εμείς τί φταίμε που είμαστε στο εξωτερικό και μας είναι λίγο δύσκολο να σε βλέπουμε τακτικά Live ;;;

Ο Σαραντος νομιζω οτι θελησε να πει κατι πολυ πιο απλο απο αυτο που κριτικαρεται παραπανω και μαλλον δε δηκαιολογει την ολη αντιπαραθεση.Ισως ο ορος “ψυχη” μεταφραζεται διαφορετικα απο τον καθενα.

Ανηκω και εγω σε αυτους που που δε με αγγιζουν τα γρηγορα παιξιματα (και οχι μονο στο μπουζουκι) και πολλες φορες θεωρω πως με αυτα χανεται η ουσια και το βαρος πεφτει στο μουσικο παρα στη μουσικη.

Λιγακι με μπερδεψε το αν θα πρεπει να συγκρατουνται οι κριτικες οταν αυτος που αναφερονται παρακολουθει το forum.Με μια συντομη αναζητηση θα βρεθουν πολλα ποστ με αρνητικες και θετικες κρητικες για ατομα εντος και εκτος φορουμ και αυτο για εμενα ειναι και το σωστο.

Λόγω κεκτημένης ταχύτητας… Ο δημιουργός του!

Καλημέρα σας,

βλέπω από τις παραπάνω τοποθετήσεις, ότι το θέμα της ειρωνίας των απόψεών μου, απλά δεν υπάρχει για τους συντονιστές ενώ αν είχε εκφραστεί από ένα νέο ή δόκιμο μέλος με τον τρόπο που εκφράστηκε ο Aris…θα τον είχε πάρει και θα τον είχε σηκώσει!

Εγώ δεν θα σας ξαναπασχολήσω με τα σχόλιά μου παιδιά γιατί βλέπω ότι για να εκφράζω την άποψή μου πρέπει να συμφωνώ με συγκεκριμένες απόλυτες απόψεις για πρόσωπα και πράγματα και αν δεν συμφωνώ, οφείλω να ανέχομαι την ειρωνία του κάθε ενός που νομίζει ότι είναι αυθεντία και έχει δικαίωμα να ειρωνεύεται!
Αυτό δεν μου πάει σαν χαρακτήρας αλλά και γενικότερα στην ζωή μου δεν λειτουργώ έτσι.

Βγάλτε όμως μια “οδηγία προς υποψήφια μέλη” έτσι ώστε να είναι κατανοητό αυτό από την αρχή!..γιατί στην ζωή τελικά “είμαστε αυτό που κάνουμε και όχι αυτό που λέμε”!!

…και μη μου πει κανείς πάλι ότι κάνω “ατεκμηρίωτα υπονούμενα σε βάρος του χώρου που με φιλοξενεί…”:019:…στα ίσα διαμαρτύρομαι ο άνθρωπος για τα “στραβά μάτια” των συντονιστών στην απαράδεκτη απάντηση του Aris…και συνεπώς ενθάρυνσης της συμπεριφοράς του!

Ευχαριστώ όλους για τις απόψεις σας,
Νά’στε καλά!
Καλή συνέχεια…

ΥΓ. …και όσο για το “τι θα έλεγε ο Τατασόπουλος” αν διάβαζε το σχόλιό μου ή οποιοδήποτε σχόλιο ακροατή που ίσως του έλεγε ότι τον θαυμάζει αλλά δεν νταλκαδιάζει με το παίξιμό του…έχω να πω το εξής…αν υπάρχει ένας άνθρωπος ο οποίος ζει και εργάζεται και έχει βρει το τρόπο να μην του ασκούν θετική ή αρνητική κριτική(οι συνάδελφοί του, οι πελάτες του, κλπ)…τον πληρώνω όσο-όσο να μου πει τι δουλειά κάνει και πως το έχει καταφέρει αυτό.

Τελικά, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, η προφητεία της pelagia επαληθεύτηκε.

Αγαπητέ Σαράντο, όπως θα έχεις διαπιστώσει όσο καιρό είσαι στο φόρουμ, έχουν γίνει επανειλημμένως παρεξηγήσεις επί παρεξηγήσεων και είναι πλέον κοινό μυστικό ότι τέτοιου είδους συζητήσεις - αντιπαραθέσεις μέσω πληκτρολογίων και καλωδίων είναι επίφοβες (εξ ου και η παραπάνω ανησυχία της pelagia).
Όσον αφορά το μήνυμα του Aris, θα ήθελα να σταθείς στο εξής σχόλιο :

Αν το δεις με ηρεμία και υπευθυνότητα, θέλω να πιστεύω θα παραδεχτείς ότι αυτό σου το συμπέρασμα ήταν τουλάχιστον προσβλητικό για έναν καλλιτέχνη αυτού του επιπέδου, τον οποίο όπως λες και ο ίδιος, εκτιμάς πολύ. Και δεν θέλω να μπω σε λεπτομέρειες για το τι είναι ή δεν είναι, τι ή πως παίζει κλπ. Μου αρέσει γι’ αυτό το λόγο ή δεν μου αρέσει για τον άλλο. Μέχρι εκεί όμως.

Έχω ξαναγράψει από αυτήν εδώ τη θέση, ότι πρέπει να σεβόμαστε την ανωνυμία που μας προσφέρει αυτό το φόρουμ και που κάποιοι έχουμε επιλέξει να διατηρούμε, προσέχοντας τι γράφουμε.

Κατά τα λοιπά, καλό θα ήταν να ηρεμήσουν λιγάκι τα πνεύματα και να λυθεί η όποια παρεξήγηση.

Γιατι ρε παιδια…ειναι ντροπη να παιζει καποιος με ονοματα?απο οτι ειδα ο ανθρωπος παιζει και σε ταβερνακια μεσοβδομαδα,οποτε μπορουν να τον ακουσουν ολες οι τσεπες…
Μαγκες,οποιος ζει μονο απο την μουσικη,και εχει λιωσει μερικα οργανα απο το παιξιμο καλο ειναι καποτε να αμοιφθουν,και να μην παιζουν μονο για τις χορδες τους…
Θελει πολυ μερακι δουλεια,αφοσιωση και στερηση η τεχνη…η οποιαδηποτε τεχνη,και ο καλλιτεχνης ειναι αμαρτια να πεθαινει στην ψαθα…πεινασμενος και ξεχασμενος,οποτε προσωπικη μου αποψη:Χαλαλι του του μαγκα και να ειναι παντα καλα,και αμα εχει την μαγκια,που πιστευω οτι την εχει,να παιζει και για τον φοιτητοκοσμο και την φτωχολογια σε ταβερνακια.
‘‘καθε λουλουδι εχει το αρωμα του’’,ετσι και με τους καλλιτεχνες,δεν μπορουμε να αρεσουμε σε ολους,καποιοι θα μα ς φτησουν,και καποιοι θα μας εκτιμησουν,και εμεις οι ιδιοι εξελισομαστε και αναθεωρουμε κατα την πορεια μας στον χωρο.
Ευγε

Φίλε Σαράντο, η άποψη αυτή είναι εσφαλμένη. Συντονισμό κάνουμε, όχι αστυνόμευση και λογοκρισία!!! Δεν είδα να ξεφεύγει από τα όρια κανένας για να παρέμβω εγώ ή κάποιος άλλος συντονιστής.
Επίσης, το φόρουμ λειτουργεί κάμποσα χρόνια και με αρκετά νέα πρόσωπα. Δεν είδα διαφορετική συμπεριφορά απέναντί τους. Εσύ είδες κάτι? Απλά υποθέτεις…“ΑΝ είχε εκφραστεί από νέο μέλος”.
Αυθαίρετο συμπέρασμα και προσβλητικό, όπως το πιο κάτω σχόλιό σου.

Είμαι σίγουρος ότι εάν είμασταν σε ένα τραπέζι και σου απαντούσε, πάνω στην κουβέντα, έτσι κάποιος, δεν θα σε πείραζε.

Όπως επίσης και όποιος εκφράζει μια ρηξικέλευτη άποψη σε δημόσιο χώρο. Ετσι είναι ρε Σαράντο όταν βγαίνεις και λες τη γνώμη σου με ακραίο τρόπο (1002 νυχτες…κ.λ.π), και καλά κάνεις κατά τη γνώμη μου, θα πρέπει να υποστείς και τις αντιδράσεις που θα προκαλέσει, και αν θέλεις και μπορείς να απαντήσεις σ’ αυτά που σου γράφουν. Πιστεύω πως η απάντηση του Άρη μόνο ειρωνική δεν ήταν. Θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω “απάντηση με στυλ” και μάλλον ήπιων τόνων με “σουρντίνα”,αλλά αυτό δεν έχει τόση σημασία ,ακόμα και κατάπτυστη να ήταν, αν είχες επιχειρήματα θα μπορούσες να αντιπαρατεθείς και όχι να βγαίνεις και να κλαίγεσαι, πράγμα το οποίο θεωρώ γεννικά απαράδεκτο.
Επίσης απαράδεκτο θεωρώ το μήνυμα του niavent σε στύλ “προστάτης των κατατρεγμένων απο τους δυνατούς”.

Υ.Γ Για το κυρίως θέμα δέν έχω πλήρη άποψη γιατί ενώ τον Τατασόπουλο τον έχω ακούσει πολλές φορές και μπορώ να πω πως είμαι fun τον Κωσταντίνου τον έχω ακούσει μόνο δυό φορές σε συνοδευτικό ρόλο (μία με την Αλεξίου και μια με τον Τσέρτο).

Να διευκρινίσουμε κάτι, γιατί η απόσταση απ’ το να λέμε τη γνώμη μας μέχρι να φτάσουμε να ακυρώνουμε κάποιον είναι τεράστια.

Φίλε Σαράντο, μπορούσες να πεις “εμένα δεν με συγκινεί ο τάδε”, τελεία. Άποψή σου, σεβαστή καθ’ όλα, δε σηκώνει “γιατί” και επιχειρήματα. Τις ψυχές και τα υπαρξιακά όμως τι τα ήθελες; Πότε πρόλαβες να καταλήξεις στο συμπέρασμα ότι ο συγκεκριμένος “δεν βγάζει ψυχή στο όργανο” και “1002 χρόνια να παίζει δε θα την αποκτήσει”; Με ποιά συλλογιστική, ή με ποιά συναισθηματική (απο)φόρτιση κατέληξες να τον ακυρώσεις σαν καλλιτέχνη; Και όλα αυτά με μια φορά που τον είδες;

Δεν μίλησες για τη δική σου ψυχή που πιθανόν δεν άγγιξε το παίξιμό του, αλλά για τη δική του και σ’ αυτό το θέμα -λυπάμαι που στο λέω- είσαι ο πλέον αναρμόδιος να τοποθετηθείς, όπως και όλοι μας. Δεν ήταν σχόλιο αυτό που έκανες αλλά μια de facto τοποθέτηση, η οποία συν τοις άλλοις προεξοφλούσε το μέλλον του εις τον αιώνα τον άπαντα, αμήν… (και βοήθειά μας)…

Κατά τα άλλα -και για να μην ξαναρχίσουμε να γράφουμε κατεβατά περί επικοινωνίας μέσω πληκτρολογίου που συχνά οδηγεί σε παρανοήσεις- αν είσαι τόσο ευερέθιστος και στη δια ζώσης επικοινωνία σου, τι να πω; Περαστικά…

Όσο για τον άλλον που λυπάται πραγματικά, ας πάει να ακούσει Τατασόπουλο και Μυστακίδη (όποτε τους ξαναπετύχει) και θα του περάσουν όλες οι λύπες και τα φαρμάκια. Στο βλαχοχώρι απ’ το οποίο κατάγομαι έχουμε μια παροιμία που ταιριάζει γάντι, αλλά τέλος πάντων… Βλαχοχώρι είναι, τι να ξέρουμε εκεί πάνω…

Τέλος, να διευκρινίσουμε κάτι για να αποφευχθούν μελλοντικές παρεξηγήσεις. Σε ποιά κοινωνία, σε ποιά παρέα ή σε ποιόν (μικρό)κοσμο ο νέος έχει την ίδια αντιμετώπιση με τον παλιό; Λυπάμαι που θα σε επαναφέρω στην πραγματικότητα, αλλά όλοι μας ανεξαιρέτως είμαστε πιο ανεκτικοί -έως στωϊκοί- με αυτόν που έχουμε πιεί μαζί, που έχουμε συζητήσει, που του έχουμε εκμυστηρευθεί, που μας συνδέουν κοινές εμπειρίες και αναμνήσεις, που τον έχουμε γνωρίσει και έχουμε επιλέξει να κάνουμε παρέα μαζί του - πως να το κάνουμε τώρα; Με τον νέο είμαστε πάντα πιο προσεκτικοί γιατί δεν ξέρουμε τα χνώτα του, δεν ξέρουμε τι λέει και πώς το εννοεί. Κατά συνέπεια, εννοείται ότι “αν κάποιο δόκιμο μέλος είχε εκφραστεί με τον τρόπο που εκφράστηκε ο Aris” θα ήμαστε αυστηροί απέναντί του, μέχρι να δούμε τι καπνό φουμάρει και πού το πάει. Δεν κατάλαβα δηλαδή, εσύ -και ο καθένας- υιοθετείς άλλο κώδικα συμπεριφοράς;

Όλα αυτά τα γράφω γιατί τελευταία πιπιλιέται συχνά η “καραμέλα” περί διάκρισης νέων και παλιών. Διάκριση φυσικά και υπάρχει, αλλά είναι “φυσιολογική αντίδραση” και εξανεμίζεται μόλις γνωριστούμε καλύτερα (η νέα ομάδα των Συντονιστών του Φόρουμ είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα). Εκεί που συστηματικά κάνουμε διακρίσεις είναι μεταξύ των καλοπροαίρετων και των κακοπροαίρετων και να είσαι σίγουρος ότι θα συνεχίσουμε να τις κάνουμε.

Ψυχραιμία παίδες.Τι έχει ο καθένας στο κεφάλι και στη καρδιά του μόνο αυτός το ξέρει ( και αναφέρομαι στους παίχτες), κάθε βράδυ να έχει την ίδια ψυχική διάθεση κάποιος είναι απο φύση αδύνατον.Απλά για να βγάλεις ένα συμπέρασμα απο ένα παίχτη θέλει να τον έχεις παρακολουθήσει πολύ καιρό και σε διαφορετικές συνθήκες παιξίματος και συγκροτήματα. και για να χαλαρώσουν λίγο τα πνεύματα την επόμενη φορά στο μαγαζί να έχουμε κι έναν ψυχολόγο απο κοντά μπας και βγάλουμε άκρη:093:

Σαράντο,
φαντάζομαι και στο εμπορικό τμήμα της επιχείρησης που εργάζεσαι η γνώμη ένος στελέχους δεκαετίας έχει την ίδια ακριβώς βαρύτητα με ενός νεόκοπου; Α, και μάλλον στη δουλειά σου ή στη ζωή σου δεν θα δεχθείς ειρωνείες όταν λές ή γράφεις υπερβολές και χοντράδες! Να μας συγχωρέσεις που στηρίζουμε τον φίλο μας Άρη που σου γράφει σωστά πράγματα και δε σκέφτηκε να σου απευθύνει το μήνυμα του σε πληθυντικό αριθμό και με υποκλίσεις.
Άντε αγόρι μου τη βόλτα σου…

Είναι πραγματικά απαράδεκτο να συμφωνούν περισσότερα μέλη με τα γραφόμμενα του Άρη, παρά με τις “εύστοχες και ακριβείς” παρατηρήσεις και θέσεις του Σαράντου, δεν είναι; Μήπως niavent να 'κανες κι εσύ καμιά βολτίτσα σε άλλα διαδικτιακά λειβάδια, μιά και το χορτάρι σου πέφτει βαρύ δω μέσα;

Νομίζω οτι έχουν υποθεί αρκετά καλά σχόλια στην συγκεκριμένη συζήτηση, και το καλό κατα τη γνώμη μου είναι οτι τίθεται ένα καλό θέμα, πέρα απο το αν ο Τατα έχει ψυχή η αν οι mods φαίρονται σωστά ( στα οποία δεν θα πάρω θέση).
Το θέμα για εμένα είναι οτι, είναι ευχάριστο το ότι όλοι μας προσπαθούμε να αναπτύξουμε και να έχουμε μια άποψη σε ένα είδος μουσικής το οποίο λατρεύουμε, και είμαι σίγουρος οτι κανένας εδω πέρα δεν έχει σκοπό να μας αποθαρρύνει στο να έχουμε άποψη και γούστα.
Απο την άλλη είναι πολύ εύκολο να πέσουμε στην νοοτροπία του τύπου: κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή μου και το παίζω Θεός, βαθμολογόντας και βάζοντας σε σειρά ανθρώπους που είναι χρόνια στο νυχτοκάματο, απλά επειδή μπορώ πολύ εύκολα να το κάνω πατώντας 2-3 κουμπια.

Και εδώ πιστεύω οτι πρέπει, είδικά σε ενα τόσο μικρό χώρο όσο το χώρο του ρεμπέτικου και λαϊκού, σε ένα φόρουμ που πολύ πιθανόν να το διαβάζουν και οι ίδιοι οι μουσικοι για τους οποίους γράφουμε,πρέπει να υπενθυμίζουμε στους εαυτούς μας (δεν βγάζω τον δικό μου απέξω) τι είμαστε, ποιός είναι ο ρόλος μας σαν κοινό και σαν ερασιτέχνες (και ποιός δεν είναι) και ανεξάρτητα απο τα γούστα που (πρέπει να) έχουμε, πρέπει να θυμόμαστε να φερόμαστε με αξιοπρέπεια στους ανθρώπους που παίζουν και διατηρούν αυτή τη μουσική ζωντανή. Και αυτό γιατι απλά είναι ο καλύτερος τρόπος να στηρίξουμε αυτήν την τέχνη. Την επόμενη φορά λοιπόν που θα αποφασίσουμε οτι κάτι δεν ταιριάζει στο γούστο μας, ας σκευτούμε πως (και άν) θα το γράψουμε στο διαδύκτιο.

Αυτά τα ολίγα

Δεν το διάβασες προσεκτικά. Είπα:

που σημαίνει ότι προφανώς ειρωνεύτηκα την άποψή σου.
Και μου ‘δωσες κάθε αφορμή γι’ αυτό, όταν ακύρωσες έναν καλλιτέχνη, ακούγοντάς τον πρώτη φορά.
Εχω βγάλει “όνομα” εδώ μέσα (σε σημείο να με δουλεύουν κάποιοι φίλοι) για τα συχνά παραδείγματα που φέρνω. Ακούστε άλλο ένα:
Μέσα δεκαετίας του ‘80 έρχεται ο Clapton για συναυλία. Μαζευόμαστε μια παρέα από την Καλαμάτα και πάμε άφραγκοι, άυπνοι, ταλαιπωρημένοι να τον ακούσουμε. Γεμάτο το κλειστό (του Σπόρτιγκ ήτανε;) φίσκα. Ο τύπος απλά …δεν έπαιξε! Είχε μαζί του έναν πιτσιρικά κιθαρίστα που έσκιζε κι αυτος κουτσοτραγούδαγε και πού και πού έριχνε κι ένα σολάκι της συμφοράς. Σκέτη απογοήτευση…
Μετά από μικρό χρονικό διάστημα ξανάρθε για άλλη μια συναυλία! Στο γήπεδο μαζεύτηκαν καμιά 400ριά άτομα. Ανάμεσά τους πάλι εμείς οι άρρωστοι, περισσότερο από γινάτι… Ο Clapton …έσκισε! Μαζέψαμε στ’ αφτιά μας μουσική για 10 χρόνια. Για 30! Ακόμη έχω τους ήχους στ’ αφτιά μου.
Οποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

Για να τελειώνει το θέμα κι επειδή με το συγκεκριμένο μπουζούξή έχει παραγίνει.
Εχω στοιχεία! Τέσσερις ώρες και τρία λεπτά. Εχω όλη την προχθεσινή βραδιά, σε εξαιρετικό φυσικό ήχο (εξωτερική ηχογράφηση). Ο Τατασόπουλος έπαιξε ίσως τις λιγότερες “γρήγορες” από ποτέ. Ούτε “τσίρκο” ούτε “αμερικανιές” ούτε… Επιπλέον έπαιξε με αυστηρή λιτότητα πολλά τραγούδια κλασικών ρεμπέτηδων. Επίσης έριξε και κάτι ταξιμάρες ασήκωτες. Γι’ αυτό άλλωστε και “στράβωσα” με τη βιαστική (τουλάχιστον) κρίση του Σαράντου. Ας μην πολυλογώ άλλο. Κανονίστε μια βραδιά, όποιος γουστάρει, να μαζευτούμε σε ένα ταβερνάκι που να διαθέτει cd player, να κάτσουμε να πιούμε τα ποτήρια μας, να κουβεντιάσουμε και προπάντων ν’ ακούσουμε. Εντάξει Σαράντο;
Αντε να δούμε τι άλλο θα σκεφτούμε.

ΥΓ1. Λόγω της γνωστής αρρώστιας, διαθέτω αρκετές ηχογραφήσεις καλών μπουζουξήδων από μαγαζιά. Δεν μπορώ να τις διακινήσω, όχι μόνο γιατί απαγορεύεται, αλλά και γιατί οι ίδιοι μουσικοί δε θέλουν να διακινούνται ανεξέλεγκτα τέτοια υλικά, καθώς -όπως είναι λογικό- δεν είναι όλοι πάντα στις …καλύτερές τους. Αλλωστε αλλιώς παίζει ένας μουσικός σε ηχογράφηση κι αλλιώς στην καθημερινότητά του. Εκεί μάλιστα ίσως φαίνεται κι ένα παραπάνω μέρος της αξίας του καθενός.

ΥΓ2. Πράγματι τελευταία χρησιμποιείται συχνά η “πιπίλα” περί “παλιών” και “νέων” στο φόρουμ και περί ειδικής μεταχείρισης των πρώτων απέναντι στους δεύτερους. Νομίζουν κάποιοι ότι ντρεπόμαστε να μιλήσουμε ξεκάθαρα; Κάνουν λάθος!
Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα παλιό μέλος του Φόρουμ. Το Φραγκίσκο Κουτελιέρη (Frank). Είναι μέλος μια δεκαετία, ίσως και λίγο παραπάνω. Εχει ρίξει καναν τόννο μελάνι μέσα στο Φόρουμ και στην Κλίκα, άσχετα αν έχει τελευταία μειώσει προσωρινά τη συμμετοχή του λόγω των …δίδυμων που προέκυψαν.
Ας πάρουμε απ’ την άλλη μεριά ένα -υποτιθέμενο- νέο μέλος, την Tzoni_35, που όπως δηλώνει στο προφίλ της είναι γυναίκα, 35 χρονών, από τα Πατήσια, ακούει κλασική μουσική και ρεμπέτικα και παίζει μπουζούκι και πιάνο, είναι δασκάλα μουσικής και έχει γράψει 14 μηνύματα στο φόρουμ.
Από τη μια έχουμε λοιπόν το Φραγκίσκο Κουτελιέρη, αυτό το ψηλό βουβάλι, που δουλεύει καθηγητής σε κάποιο πανεπιστήμιο, που παίζει …πικάπ, που ξέρουμε τι νούμερο παπούτσι φοράει, που ξέρουμε σε πόσα ποτήρια φτιάχνεται, που ξέρουμε ότι αγαπάει εξίσου τη Ρίτα Αμπατζή και τη Σοφία Βέμπο, το Μάρκο και τον Πολυμέρη κλπ. κλπ. κλπ.
Από την άλλη έχουμε την Tzoni_35, που μπορεί να είναι γυναίκα ή άντρας, 23 ή 63 χρόνων, μουσικός ή ψαράς, που μένει στα Πατήσια ή στα …Παρίσια και ακούει ρεμπέτικα ή Sakis.
Πάμε παρακάτω.
Από τη μια ο Φραγκίσκος έχει πάρει συγκεκριμένη θέση σε ένα κάρο ζητήματα, έχει γράψει κάμποσα άρθρα στην Κλίκα, έχει “σκοτωθεί” στο φόρουμ κάμποσες φορές με τους συνομιλητές του για τις απόψεις του*, έχει συμφωνήσεις μαζί τους ακόμη περισσότερες φορές, έχει κουβεντιάσει μαζί τους σε ταβέρνες, καφενεία, σπίτια φίλων. Εχει αναλάβει να διεκπεραιώσει διάφορες αγγαρείες του Φόρουμ και της Κλίκας, έχει συμμετάσχει στην οργάνωση δουλειών και γλεντιών, έχει “κάψει” ένα σωρό ώρες από τον ελεύθερο -κι όχι μόνο- προσωπικό του χρόνο, έχει βάλει το χέρι στην τσέπη για να στηρίξει το φόρουμ όπου χτειάστηκε και σε όλα αυτά έχει ανταποκριθεί επιτυχημένα.
Από την άλλη η Tzoni_35 μπαίνει πού και πού στο Φόρουμ, όταν της κάνει κέφι, και καμιά φορά γράφει και κανα μήνυμα, ευγενικά, διακριτικά. Ως εκεί.

Απαιτείτε να τους βλέπουμε με το ίδιο “μάτι”;
Ολα τα παραπάνω συνηγορούν (έτσι είναι η ζωή) σε αυτό που κάποιοι ονομάζουν “ειδική μεταχείριση”.
Ε λοιπόν είναι άδικο και κακόβουλο. Ή μήπως κάνω λάθος;
Με ποιο δικαίωμα κύριοι χρησιμοποιείτε αυτές τις δυο λέξεις; Εμείς εδώ στο φόρουμ το λέμε αλλιώς:
Σεβασμό κι εμπιστοσύνη.
Είναι αυτά που έχει κερδίσει ο Φρανκ με το σπαθί του. Είναι αυτά που κερδίζουμε ή χάνουμε καθημερινά συμμετέχοντας στο Φόρουμ.

Ας πάμε και στους μουσικούς.
Ας πάρουμε από τη μία μεριά το …Γεράσιμο Τσόκα, δεξιοτέχνη μπουζουξή, που παίζει στα γνωστά μαγαζιά και στη δισκογραφία και συνεργάζεται με διάσημους καλλιτέχνες.
Ας πάρουμε από την άλλη το Γρηγόρη Βασίλα.

Περίπτωση 1:
Βγαίνει κάποιος και λέει: “Ο Τσόκας παίζει παπαριές!”. Τι θα γίνει;
Θα βγει πιθανότατα ένας συντονιστής και να του “βάλει χέρι”.
Μπορεί μάλιστα να βγω κι εγώ και γράψω ότι “…δεν είναι τρόπος να λες τέτοια πράγματα δημοσίως…κλπ.”. Μπορεί ίσως και να τον ειρωνευτώ. Μπορεί βέβαια και να μην πω κουβέντα. Κανείς δε με υποχρεώνει να πάρω θέση σε όλες τις συζητήσεις. Αν γουστάρω το κάνω.

Περίπτωση 2:
Βγαίνει κάποιος και λέει: “Ο Βασίλας παίζει παπαριές!”.
Για ποιον μιλάει; Για το Γρηγόρη Βασίλα. Το επαγγελματία μουσικό που όποτε του ζητήθηκε (κι αυτό έγινε πολλές φορές) ήρθε αφιλοκερδώς να παίξει και να στηρίξει τις εκδηλώσεις μας. Που έχει έρθει δεκάδες φορές να πιει τα ποτήρια του μαζί μας. Που έχει μοιράσει ατέλειωτες φορές τις γνώσεις του μαζί μας, είτε σε ατομικό επίπεδο είτε γράφοντας αρθράκια στην Κλίκα. Που ενώ έχει κάτσει στο ίδιο πάλκο παίζοντας ισότιμα με δεκάδες σημαντικούς μουσικούς, παλιούς και νέους, κάθεται μαζί μας, παίζει, κουβεντιάζει και για το πώς πρέπει να παίζεται το τάδε κομμάτι, για το τι ήχο πρέπει να έχει, για το αν πρέπει να παίζει πολλά ή λίγα, για το αν πρέπει να το παίζει “κόπια” την πρωτότυπη εκτέλεση ή όπως νομίζει εκείνος κλπ. Κι από πάνω ο συγκεκριμένος έχει ακούσει και δημόσια κριτική από εμάς, που ναι μεν ήταν καλοπροαίρετη, ίσως όμως και να ήταν σε κάποιες περιπτώσεις άδικη. Παρόλα αυτά την άκουσε χωρίς κουβέντα!
Βγαίνει λοιπόν αυτός ο κάποιος και λέει: “Ο Βασίλας παίζει παπαριές!”. Τι θα γίνει;
Καταρχήν θα του την πέσουν σχεδόν όλοι οι συντονιστές, διαχειριστές κλπ. Επειτα θα βγουν πολλοί από την “κλίκα του φόρουμ” (ανάμεσά τους κι εγώ) και επίσης θα του την πέσουν. Και δεν ξέρω τι θα κάνουν οι υπόλοιποι παλιοί, αλλά εγώ πιθανότατα θα τον ειρωνευτώ, θα του πω ίσως να πάει να τα πει αυτά εκεί που τον παίρνει. Κι αν δε ζητήσει από μόνος του συγνώμη, θα του ζητήσω εγώ ν’ ανακαλέσει ή ν’ αποδείξει με στοιχεία τα λεγόμενά του ή …να μας αδειάζει τη γωνιά γιατί έχουμε κι άλλα πράγματα να κάνουμε, από το ν’ ασχολιόμαστε με τα “θέσφατα” του καθενός. Πιθανόν να γίνω άδικος και να πω παραπάνω πράγματα απ’ ό,τι θα 'πρεπε.

Συγκρίνετε τώρα τις δυο περιπτώσεις.
“Ειδική μεταχείριση” θα βγουν να πουν κάποιοι.
Σοβαρά;
Σεβασμός κύριοι!
Αυτή είναι η σωστή λέξη. Σεβασμός! Κάποιοι τον κερδίζουν, κάποιοι τον χάνουν.

  • Με το Φραγκίσκο γνωρίστηκα πριν μια δεκαετία. Σχεδόν βριστήκαμε μέσω του Φόρουμ κι επειδή υπήρχε πια πρόβλημα να πούμε ο καθένας όσα ήθελε στον άλλο πληκτρολογώντας, κλείσαμε ραντεβού στην υπόγα του Μπάμπη. Ραντεβού για καυγά! Κάτσαμε και είπαμε διάφορα, ήπιαμε και τα ποτήρια μας και από το τότε …συνεχίζουμε να πίνουμε συχνά μαζί τα ποτήρια μας. Παρότι ο Φραγκίσκος συνεχίζει να επιμένει ότι το “Τίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά” είναι ένα εξαίρετο τραγούδι, ισάξιο με τα “Ζηλιάρικα μάτια” και παρότι εγώ επιμένω να του λέω ότι …λέει παπαριέs.

φιλε συντονιστη ισαακ.μηπως δεν διαβασες καλα το μυνημα μου?νομιζω οτι ο τονος του μυνηματος ηταν σε πολυ ηπιο υφος και το μονο που ειχε ηταν λιγο ειρωνια.τιποτα αλλο.οπως ακριβως του συμφορουμιτη αρη.γιατι κανεις διακριση και μου την λες για λιγη ειρωνια και δεν το κανεις και για τον φιλο σου τον αρη?εγω το μονο που εκανα ηταν να εκφρασω με καυστικο τροπο την αποψη μου.Αυτη λοιπον ειναι η απαντηση σου?να φυγω απο το φορουμ?Λοιπον αυτην την χαρη δεν θα σου την κανω εκτος και εαν με διωξετε εσεις.και την γνωμη μου θα την λεω ανοιχτα οταν πρεπει.και εαν αυτο πειραζει καποιους ξυδι και λεμονι.τι να κανουμε ρε φιλε.ετσι ειναι η πραγματικοτητα.ουτε σε σενα θα ερεσε να σου μιλουν και να εκφραζονται μ αυτον τον τροπο.και επειδη δεν το καταλαβες θα το πω με πιο απλα λογια.οπως εσυ παιρνεις την θεση του φιλου σου αρη νομιζω οτι εχω και γω το δικαιωμα να παρω την θεση του φιλου μου σαραντου.εκτος αν απαγορευεται.γιατι πιστευω οτι το ρεμπετικο φορουμ θελει να ακουει ολες τις αποψεις.για αυτο και το αγαπαμε και ειμαστε μελη του .νομιζω να συμφωνεις ετσι κυριε συντονιστα ισαακ.?αν παλι δεν συμφωνεις στειλε μου ακομη ενα σεμνοκουμπο να το γουσταρω μεγαλε.

— Νέο μήνυμα προστέθηκε στις 13:09 ::: Το προηγούμενο μήνυμα δημοσιεύθηκε στις 13:01 —

[ Επίσης απαράδεκτο θεωρώ το μήνυμα του niavent σε στύλ “προστάτης των κατατρεγμένων απο τους δυνατούς”.

φιλε μπιλκ νομιζω οτι κανεις λαθος.μπορει ο φιλος σαραντος να μην εκφραστηκε σωστα για τα 1002 χρονια αλλα δεν του αξιζε και αυτη η ειρωνια και η επιθεση απο τον αρη.αυτο προσπαθησα να πω με το μυνημα μου και οχι να το παιξω ο προστατης των κατατρεγμενων.Οταν υπαρχει μια αστοχη τοποθετηση δεν κανουμε κατα μετωπο επιθεση αλλα προσπαθουμε με ωραιο τροπο και με επιχειρηματα να επισημανουμε και να αντικρουσουμε την θεση αυτη.δεν χωρανε ουτε ειρωνιες ουτε επιθεσεις.μιλησα απλως οπως μιλησε και οφιλος αρης και το αποτελεσμα ηταν να εισπραξω αρκετα σεμνοκουμπα.αντιθετως με τον φιλο αρη που του ειπαν και μπραβο επειδη ειναι φιλος τους???/

Ας το ξεπεράσουμε αυτό το ατυχές συμβάν και ας συνεχίσουμε να γράφουμε σχετικά με τον Νίκο τον Τατασόπουλο και ας μην ξεχνάμε οτι αν γράφουμε και ασχολούμαστε πολυ με το θέμα θα ξεχαστεί ο σκοπός για τον οποίο υφισταται.Ας μην δώσουμε λοιπον περισσότερη έκταση στο θέμα και ας το αφήσουμε να ξεχαστεί.
Ας συνεχίσουμε να παραθέτουμε τις απόψεις μας σχετικά με τον Νίκο σε πιο ήρεμους τόνους και με πιο επιεικής χαρακτηρισμούς.
Ευχαριστώ