Μπουζούκια που δεν "μουντένουν" με τον χρόνο

Γεια σας. Άραγε υπάρχει κάποιος κατασκευαστής που δίνει εγγύηση ότι τα μπουζούκια του δεν θα μουντίνουν με τον χρόνο; Και αν ναι, ποιός κατασκευαστής έχει το θάρρος να το δηλώσει δημόσια; Με πολύ μεγάλο πόνο έχω μπουζούκι εδώ και 5 χρόνια και το όργανο απλά δεν παίζει. Το έχουν παίξει πάνω από 10 επαγγελματίες μπουζουξήδες της πρώτης γραμμής και ο μέσος όρος παιξίματος τους ήτανε κάτω από 1 λεπτό (γιατί δεν άντεξαν) και η απάντηση όλων ήτανε " πως παίζεις ρε φίλε με αυτό το όργανο; " Επειδή αρκετές φορές πήγα σε γνωστό οργανοποιό που το κατασκεύασε ( δεν θέλω να αναφέρω όνομα ) μου είπε διάφορες "ατάκες " ότι φταίω εγώ και τα χέρια μου. Ας το δεχθώ αυτό… Αλλά και όλα τα υπόλοιπα χέρια των επαγγελματιών; Επίσης μια άλλη ατάκα ήτανε…“τα μπουζούκια που φτιάχνω παίζουν με αυτήν την πένα…” Είναι δυνατόν; Το ότι κάποιος δεν είναι " φίρμα " του λες τέτοια πράγματα; Παίζω επαγγελματικά , που το πλήρωσα στα 1300 ευρω και την τελευταία φορά που το είχα πάει για να δει αν μπορεί να κάνει κάτι μου έδειξε και την δυσαρεσχεια του. Αναρωτιέμαι λοιπόν, υπάρχει κάποιος που δίνει εγγύηση για τα όργανα που φτιάχνει; Αν ναι, μπορεί να γράψει μια απάντηση σε αυτό το ποστ και να έρθω σε προσωπική επικοινωνία μαζί του. Δεν θα απαντήσω σε κανένα ποστ οργανοποιού δημόσια γιατί σε καμία περίπτωση δεν θέλω να τον εκθέσω. Αν στις απαντήσεις στο ποστ είναι ο συγκεκριμένος οργανοποιός θα επικονωνήσω προσωπικά μαζί του. Σας ευχαριστώ.

Καλώς όρισες @Jack στο φόρουμ μας και στην κοινότητά μας! Μετέφερα το θέμα σου σε ένα νέο νήμα συζήτησης, ώστε να μπορέσει να συζητηθεί πιο λεπτομερώς.

Δυστυχώς, σίγουρα δεν είναι όλα τα μπουζούκια φτιαγμένα “ίσα” ακόμα και από τα χέρια του ίδιου οργανοποιού. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να συμβιβαστείς με ένα κακό όργανο. Αν και είμαι κιθαρίστας, είχα την ευκαιρία να παίξω με πολλά μπουζούκια ανά καιρούς. Το να μουντένει ένα όργανο με τον καιρό είναι κάτι που δεν πρέπει κανονικά να συμβαίνει, αν και υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που το προκαλούν. πχ: χορδές, υγρασία κτλ.

Θέμα χορδών φαντάζομαι δεν είναι καθώς σε όλα αυτά τα χρόνια φαντάζομαι το συντηρείς σωστά, αλλάζοντας χορδές όποτε χρειάζεται.

Ίσως το επηρεάζει περισσότερο απ’ όσο πρέπει η υγρασία. Αλλά και πάλι, αν ισχύει αυτό, θα πρέπει να παρατηρείς διαφορές με την αλλαγή τοποθεσίας, καιρού κτλ. Επιπλέον, αν το όργανο έχει βέργα, δεν θα έπρεπε να είναι τόσο ευαίσθητο σε τέτοιες μεταβολές…

Δεν το έχω ξανακούσει αυτό. Μου φαίνεται γελοίο. Ειδικά αν έχεις δοκιμάσει 5-6 πένες διαφορετικής σκληρότητας και παίρνεις τα ίδια αποτελέσματα από το όργανο.

Εγώ στη θέση σου, θα πήγαινα σε 1-2 άλλους ανεξάρτητους οργανοποιούς, να τους δείξω το μπουζούκι και να μου πουν την γνώμη τους για την κατασκευή του, ώστε να συγκρίνω απόψεις.

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Το έχω πάει σε 5 διαφορετικούς οργανοποιούς και κανένας δεν το αναλάμβανε. Και οι 5 μου είπανε ότι είναι θεμα οργάνου. Δέχομαι ότι ένα όργανο μπορεί να μην βγει καλό αλλά δεν δέχομαι ότι ο οργανοποιός δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για το αποτέλεσμα αυτό. Πόσο μάλιστα ότι δίνει το φταίξιμο σε εμένα. Έχω δοκιμάσει ότι η πένα υπάρχει και ότι χορδή υπάρχει.

Οι πένες και οι χορδές αλλάζουν το χρώμα στο όργανο αλλά τη “φωνή” τη δίνει ο οργανοποιός. Επίσης τα χέρια του παίκτη δίνουν τη ταυτότητα στο όργανο. Έχουμε ακούσει τενεκέδες να γίνονται διαμάντια σε χέρια παιχτών (ασχέτως πόσο καλοί είναι σαν παίχτες). Μπορεί το συγκεκριμένο όργανο να μη ταιριάζει στα δικά σου χέρια. Επίσης μπορεί και ο οργανοποιός να έχει υπερεκτιμήσει (υπερτιμήσει) το όργανο και τα λεφτά που έδωσες όντως να μην αξίζουν για αυτό το όργανο. Παρόλα αυτά δες τι καλύτερη επιλογή έχεις!

1 «Μου αρέσει»

Έχω αλλάξει διάφορα όργανα και έχω μέτρο σύγκρισης. Είμαι πολύ περίεργος να δω αν θα βγει κάποιος οργανοποιός δημόσια και να δώσει εγγύηση για τα όργανα που φτιάχνει ή ακόμα και αν δει το ποστ ο συγκεκριμενος οργανοποιος και πάρει θέση.

όλοι έχουμε τις αποτυχίες μας, άλλοι περισσότερες και άλλοι λιγότερες. το θέμα είναι να παραδεχόμαστε τα λάθη μας και να βελτιωνόμαστε. δεν έχω ιδέα ποιός θα μπορούσε να είναι ο οργανοποιός, δεν ξέρω βέβαια αν έχει σχέση με το θέμα στο οποίο πόσταρες αρχικά. χωρίς να έχω δει το όργανο, υποθέτω κατ’αρχήν πως έχεις δίκιο μια που έχεις πάρει αρκετές γνώμες παιχτών και οργανοποιών.
υπάρχει όμως και η παράμετρος του στρωσίματος. κανονικά ένα όργανο, ειδικά όταν πηγαίνει σε καλό παίχτη, πρέπει να είναι εντελώς άστρωτο ώστε ο παίχτης να το στρώσει όπως του ταιριάζει. συνήθως συμβαίνει το ανάποδο, να δοκιμάζει κάποιος ένα φρέσκο όργανο και να το απορρίπτει γιατί δεν φαντάζεται πού μπορεί να φτάσει όταν στρώσει. οπότε κάποιο οργανοποιοί δίνουν όργανα με μικρά περιθώρια αλλαγής και εντυπωσιοθηρικό ήχο στην αρχή, που όμως γρήγορα ξεθωριάζει.
επίσης, τα όργανα που είναι μπάσα εξαρχής, με τον καιρό γίνονται πολύ πλαδαρά και είναι βαρετός ο ήχος τους. αντίθετα, τα πρίμα όργανα γεμίζουν με τον καιρό και βελτιώνονται.

Έχετε δίκιο. Το πρόβλημα εμφανιστηκε μετά από 1 χρόνο και όσες φορές το πήγα πίσω άκουγα διάφορες χαζές δικαιολογίες. Ένας σωστός επαγγελματίας θα αναγνώριζε ότι έχει κάνει κατασκευαστικό λάθος και αν δεν μπορούσε να το σώσει θα το έπαιρνε πίσω ή θα έδινε κάποιο άλλο. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν πολλοί “επαγγελματίες” είναι ότι 1 δυσαρεστημενος πελάτης ( εφόσον έχει δικιο ) έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στην αγορά από 100 ευχαριστημένους πελάτες.

Αυτό με τα μπάσα όργανα που στην αρχή συνήθως συνοδεύονται με μεγάλη ένταση…νομίζω οτι είναι κανόνας να έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Όταν από την αρχή της ζωής του το όργανο είναι σχεδόν σα στρωμένο…φτιαγμένο δηλαδή για να εντυπωσιάσει, πόσο να αντέξει πια? Το γεγονός με την πένα απλά ξέχνα οτι στο είπε. Όσο για την εγγύηση…είναι πολύ δύσκολο κάποιος μάστορας να δώσει μια τέτοια υπόσχεση καθώς υπάρχει και ο παράγοντας συντήρησης από πλευράς ιδιοκτήτη. Φαντάσου κάποιον που παίρνει το όργανο σε κάμπινγκ, το αφήνει μέσα σε αμάξι, κοντά σε καλοριφέρ…τι εγγύηση να δώσεις σαυτόν? Εγώ γενικά θα πρότεινα πιο πρίμο όργανο και λιγότερο σκυλάδικο για αντοχή σε χρόνο.

Ο Χρήστος Σπουρδαλακης δίνει δικαίωμα ανταλλαγής/αναβάθμισης στα όργανά του, όσες φορές χρειαστείς μέχρι να βρεις τον ήχο που θες.

Εγώ θα πω ότι έχω κάνει χρήση, για να μην πω κατάχρηση, αυτής της δυνατότητας, γιατί απλά ήθελα έναν άλλο ήχο κάθε φορά και ο Χρήστος πάντα με χαρά με βοήθησε. Τελικά κατέληξα σε έναν ήχο σύγχρονο, γεμάτο ένταση και αρμονικές.
Αυτή η δυνατότητα λοιπόν θεωρώ ότι σου λύνει για πάντα τα χέρια.

3 «Μου αρέσει»

αυτή είναι η εμπορική προσέγγιση του συγκεκριμένου κατασκευαστή, και εσύ καλά έκανες και την εκμεταλλεύτηκες. δεν είναι όμως ο καθένας υποχρεωμένος να το κάνει, παρά μόνο σε περίπτωση ελλατωματικού οργάνου και αφού δεν έχει καταφέρει να επιδιορθώσει το ίδιο το όργανο.
το πρόβλημα είναι πως στην περίπτωση του jack ο κατασκευαστής δεν είναι πρόθυμος να κάνει τίποτα απ’όλα αυτά. εξάλλου μου είχε τύχει και σε μένα παλιά μια περίπτωση για λογαριασμό φίλου, που ενώ ο μάστορας είχε προσφερθεί να το ανταλλάξει, μες το εργαστήριο δεν υπήρχε ούτε ένα σωστό όργανο…

Δεν ξέρω γιατί πρέπει να το δεις έτσι, ως εμπορική προσέγγιση… λες και οι άλλοι οργανοποιοι μας δίνουν δωρεάν τα όργανα… δεν είναι έμποροι…
Σε κάθε περίπτωση, είναι απλά πολύ καλό και είναι αληθινό.

Αλλά για να επανέλθουμε στο θέμα, ξέρει κανείς κανένα μπουζούκι στον κόσμο που με τα χρόνια να μην μπασιζει; δεν υπάρχει. Έστω και λίγο, θα πάρει.

Ερώτηση: με ποιά πένα σου είπε ότι παίζονται τα μπουζούκια του ο μάστορας;

1 «Μου αρέσει»

δε θέλω να επαναλάβω αυτά που έχω πει πολλές φορές, είναι γνωστά και εξάλλου είμαι εκτός θέματος. “εμπορική προσέγγιση” εννοώ απλώς τον τρόπο που εμπορεύεται ο καθένας το προϊόν του, όχι ότι οι άλλοι δεν εμπορεύονται.

1 «Μου αρέσει»

Ειλικρινά δεν βλέπω ποιος είναι ο λόγος, φίλε Jack, που κωλύεσαι να μας γνωστοποιήσεις το όνομα του κατασκευαστή. Φταίς εσύ, λέει, και το παίξιμό σου. Μήπως σε προειδοποίησε, πριν αποδεχτεί την παραγγελία σου, ότι αν τυχόν έχεις ένα τρόπο παιξίματος απάδοντα προς εκείνους που ο ίδιος θεωρεί αποδεκτούς, το όργανο θα παίζει αποδεκτά για πέντε, όχι περισσότερα χρόνια; Μήπως σου γνωστοποίησε, πριν πληρώσεις και παραλάβεις το όργανο, ότι επιτρέπεται να χρησιμοποιείς μόνο κάποια συγκεκριμένη πένα αλλιώς, ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την απομάκρυνσιν εκ του ταμείου; Μήπως όταν παραπονέθηκες, σου έδοσε την συγκεκριμένη πένα, να δεις τη διαφορά;

Εδώ είμαστε ένας χώρος ανοιχτός στη συζήτηση, όπου όλοι μπορούν να λένε αυτό που πρεσβεύουν και όλοι, απ’ την άλλη, μπορούν να αντικρούουν τα όποια λεχθέντα, βεβαίως με επιχειρήματα. Και οι αναγνώστες των συζητήσεων θα βγάζουν, κάθε φορά, τα ανάλογα συμπεράσματα. Έχουμε (ε, ας παινέσουμε και το σπίτι μας!..) τη μεγαλύτερη διείσδυση στον χώρο των ανθρώπων που ασχολούνται με το ρεμπέτικο και το όργανο που το εκφράζει περισσότερο, το μπουζούκι, και δεν υπάρχει περίπτωση να μην μάθει ο συγκεκριμένος οργανοποιός ότι βρίσκεται σε εξέλιξη συζήτηση που τον αφορά. Και μάλιστα, είτε μας γνωστοποιήσεις το όνομά του, είτε όχι. Και δεν απαγορεύουμε βεβαίως την εγγραφή νέων μελών, οργανοποιών ή μη, αντίθετα χαιρόμαστε όταν προσφέρουμε χώρο ώστε να υπάρξουν γόνιμες για όλους αντιπαραθέσεις απόψεων.

Υ.γ. στις αντιπαραθέσεις αυτές, σημαντικό ρόλο θα μπορούσαν να παίξουν επίσης και οι απόψεις επαγγελματιών μπουζουξήδων της πρώτης γραμμής που «δεν άντεξαν», αν χρειαστεί.

3 «Μου αρέσει»

Έχει δίκιο ο Νίκος.Καταλαβαίνω ότι ίσως να μην είναι του χαρακτήρα σου η διαπόμπευση του οργανοποιού αλλά όταν είναι αληθή αυτά που γράφεις και έχεις πάει ένα σωρό φορές και δεν είδες προκοπή τότε κάτι πρέπει να κάνεις φίλος.
Δεν σου λέω να δυσφημίσεις τον οργανοποιό αλλά εφόσον ισχύουν τα λεγόμενά σου (δεν νομίζω να ακουστεί η άλλη πλευρά) και έχεις πετάξει στην ουσία 1300 ευρώ τότε καλό θα ήτανε να πεις το όνομα του για να προστατεύσεις και εμάς ή γενικότερα τον κάθε υποψήφιο αγοραστή από το να πετάξει και αυτός τα λεφτά του.Εκτός αν είσαι της λογικής ‘να πεθάνει η κατσίκα του γείτονα’ δηλαδή την πάτησα εγώ να την πατήσει και κανένας άλλος.
Οι άλλοι οργανοποιοί τί εννοούσανε με το δεν το αναλαμβάνω?Δεν σου είπε κάποιος κάτι του στυλ υπάρχει αυτό το λάθος ή είναι εξαρχής λάθος και γενικά για πιο λόγο δεν ασχοληθήκανε?Περίεργο μου φαίνεται.
Πάντως αν πεις ποιός είναι θα σώσεις κοσμάκι φίλε να ξέρεις.Εδώ οι καιροί είναι δύσκολοι δεν υπάρχουνε λεφτά για πέταμα.Και στο λέω εγώ που είμαι υποψήφιος αγοραστής.Δεν είναι θέμα ρουφιανιάς.Δηλαδή και κερατάς και δαρμένος?Δεν πάει έτσι ειδικά όταν έχεις πάει πολλές φορές χωρίς αντίκρισμα.Με αυτά που έγραψες με φόβησες τόσο πολύ που θα με κάνεις να πάω σε φτηνή λύση Μάτσικα να μην μου τύχει το ίδιο και κλάψω τα λεφτά μου.
Μια ερώτηση που δεν την κάνω κακοπροαίρετα.Αν επιτρέπεται πόσο χρονών είσαι?

Συμφωνώ ότι η εγγύηση δεν μπορεί να καλύπτει το κομμάτι της συντήρησης του ιδιοκτήτη. Η εγγύηση που για εμένα θα έπρεπε να δίνει έχει να κάνει σχέση με τον ήχο και την ποιότητα κατασκευής.
Το όργανο ήτανε πριμο-μεσσαιο όταν το αγόρασα. Και οι 5 διαφορετικοί κατασκευαστές μου είπαν ότι είναι θέμα κατασκευής και ξύλων. Δεν μπορεί ένα όργανο από τον πρώτο χρόνο να παρουσιάζει προβλήματα και ο οργανοποιός να ισχυρίζεται ότι είναι οργανάρα, όταν όλοι οι πάιχτες που το έπιασαν να έχουν αντίθετη άποψη. Και για να αναφερθώ και πάλι σχετικά με την εγγύηση…Όταν πουλάς ένα όργανο σε κάποιον που το θέλει για επαγγελματική χρήση και έχει ήδη αγοράσει στο παρελθόν από εσένα ξανά και τον συμπεριφέρεσαι έτσι σίγουρα δεν σε τιμάει. Αυτό που ήθελα εξ’αρχής είναι να παραδεχθεί ότι το μπουζούκι που έφτιαξε δεν έχει ούτε φωνή ,είναι πολύ δύσκολο στο χειρισμό του και να έκανε κάτι για να το διορθώσει ή αν δεν μπορούσε να το διορθώσει να μου έδινε κάτι άλλο. Δεν ασχολούμαι με αυτοκίνητα, αλλά κάπου είχα διαβάσει ότι η mercedez δίνει πολύ περισσότερα χρόνια εγγύηση από ότι ένα άλλο αυτοκίνητο. Αυτό που με πείραξε περισσότερα απο όλα είναι η αδιαφορία και ο τρόπος αντιμετώπισης.

Θεωρώ πολύ σημαντικό να υπάρχει αυτη η δυνατότητα για έτσι χτίζεται η εμπιστοσύνη του πελάτη με τον οργανοποιό και χτίζεται η “φήμη και πελατεία” του επιχειρηματία!

Δεν έχει μπασίσει το όργανο. Θα μπορούσε να μπασίσει και να έπαιζε. Χτύπας νότα και είναι σαν να χτυπάς τενεκέ γεμάτο με άμμο.Καμία ουρά. π.χ η φα πάνω στη ρε έχει μεγάλη απόκλιση από τη φα κάτω στη ρε… προσπαθείς να σκάψεις σε ένα ταξίμι και η νότα πνίγεται. Σχετικά με την πένα, μου πρότεινε μαλακή πένα. Πρώτη φορά στην ζωή μου μου λέει ο οργανοποιός ότι τα μπουζούκια μου παίζονται με αυτήν την πένα. Ίσως να θεωρούσε ότι το συγκεκριμένο μπουζούκι να παίζεται με αυτήν την πένα γιατί αλλιώς δεν θα έπαιζε

Σχετικά με την αγορά του οργάνου, δεν είχα καμία απολύτως ενημέρωση για τις προδιαγραφές του οργάνου. Αν δηλαδή είχα την ενημέρωσει ότι θα πρέπει να παίξεις με αυτήν την πένα, με αυτες τις χορδές, ότι το όργανο δεν θα παίζει σε λίγο καιρό…προφανώς και δεν θα αγόραζα κάτι. Πιστεύω ότι όταν αγοραζουμε οτιδήποτε από κάποιον και ειδικά όργανα είναι γιατί τον εμπιστευόμαστε. Ο λόγος που δεν θέλω να αναφέρω όνομα είναι γιατί οποιαδήποτε αρνητική κριτική ( έστω και μεμονωμένη ) επηρεάζει αρνητικά έναν άνθρωπο που βιοπορίζεται με αυτό και δεν θα ήθελα να κάνω κακό σε κανέναν. Το γεγονός ότι είμαι απογοητευμένος και πικραμένος από ένα όργανο που ούτε διάθεση έχω πλέον να παίξω έτσι πως είναι (που είναι η έξοδος διαφυγής μου προβληματα καθημερινότητας ), αλλά και από την στάση του συγκεκριμένου ανθρώπου με έκαναν να γράψω αυτο το ποστ, μπας και φιλοτιμηθεί αν δει το ποστ ο συγκεκριμένος και έρθω σε προσωπική επικοινωνία μαζί του. Αυτο που ανέφερα και νωρίτερα, κανένας δεν είναι τέλειος στη δουλειά του. Θα υπάρξουν και καλές και κακές στιγμές. Στις κακές στιγμές χρειάζεται να αναγνωρίζουμε τα λαθη μας και να κάνουμε ότι μπορούμε για να αλλάξουμε την κατάσταση. Αν θέλεις να είσαι “επαγγελματίας” π.χ στην οργανοποιεία θα πρέπει να φέρεσαι και ως επαγγελματίας.

1 «Μου αρέσει»

Λάμπρος δεν είμαι της λογικής “να πεθάνει η κατσικα του γείτονα…” και πιστεύω ότι αυτή η ανάρτηση που έκανα θα βοηθήσει ίσως να βοηθήσει και άλλους στην επιλογή του οργάνου.Οι άλλοι οργανοποιοί, δεν το αναλαμβάνουν γιατί μου είπανε ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι λόγω κατασκευής και ξύλων. Και οι 5 με παρέπεμψαν στον ίδιο να πάω…
Δεν είμαι πιτσιρικάς και έχω αλλάξει οργανοποιούς στο παρελθόν. Αν ένας οργανοποιός φτιάχνει π.χ 10 καλά μπουζούκια και 1 δεν του βγαίνει καλό δεν σημαίνει ότι είναι κακός οργανοποιός. Δεν τον χαρακτηρίζω ως κακό οργανοποιό αλλά ως επαγγελματία που δεν αναλαβάνει την ευθύνη να το διορθώσει ή να μου δώσει άλλο και πόσο μάλιστα όταν αποδίδει τις κατηγορίες σε οτιδήποτε άλλο εκτός απο τον εαυτό του.

Φίλε μου το φιλότιμο έχει χαθεί όπως βλέπεις.Τώρα να περιμένεις να μπει στο forum και να διαβάσει το post σου και να σε λυπηθεί το βλέπω δύσκολο.Πας με το σταυρό στο χέρι και το καταλαβαίνω αλλά μιλάμε για όργανο αξίας.Δεν πήρες καφέ δεν σου άρεσε το πέταξες και πήγες και πήρες άλλο.Μιλάμε για 1300 ευρώ λεφτά που δεν τα βγάζει κανείς εύκολα.Ελπίζω να βγάλεις άκρη και να βρεις αυτό που ψάχνεις και να μην το παρατήσεις το θέμα.