Κάψα στο μπουζούκι

Καλησπερα σε όλους.θα ήθελα την γνώμη σας για τις κάψες! Σε μπουζούκι με ταινία κολλητή όπως την κάνουν δεν ξέρω κιόλας ακριβώς.αξιζει? (Γιατί είμαι κατά του τρυπήματος του οργάνου). Συνδέεται κατευθείαν στον ενισχυτή η θέλει κι άλλες ιστορίες!!! Α και πόσο πάνε αυτές??Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Τα σέβη μου σε ολους.

Καλησπερα φιλε Νικο, θα καταθεσω την ταπεινη μου αποψη και μπορεις να κρατησεις οτι θεωρεις χρησιμο.
Η καψα ειναι ενα στοιχειο που λειτουργει σαν πυκνωτης, εχει πολυ υψηλο impedance και τις δικες τους αποκρισεις. ( γκουγκλαρε τις εννοιες impedance, input impedance αν εχεις ευχερια αγγλικων )
Θεωρητικα μπορεις απευθειας να συνδεσεις με ενισχυτη ομως η ποιοτητα θα ειναι κακη και ο ηχος μακρια απο αυτο που ψαχνεις. Συνηθως περναμε πρωτα την καψα απο εναν προενισχυτη σχεδιασμενο για αυτη τη δουλεια η στην χειροτερη περιπτωση εναν μικτη ( πχ behringer xenyχ) με προενισχυση και εκει ρυθμιζουμε τις συχνοτητες.

Σε γενικες γραμμες δινει πιο ξερο και φυσικο ηχο και απλως την κολλας στο οργανο.
Το κοστος εξαρταται καθαρα απο τον εξοπλισμο που θα διαλεξεις και εχει τρομερες διακυμανσεις, οποτε αν αποφασισεις να το παιξεις ετσι θα πρεπει να κανεις την ερευνα σου.
Τελος να πω πως αν εισαι φιλος των μαγνητων μπορεις να εγκαταστησεις μαγνητη και απλως να βαλεις εξωτερικα την υποδοχη του καρφιου οπως θα εκανες με την καψα, με λιγες γνωσεις ηλεκτρονικων η καποιον φιλο που μπορει να σου κανει την αλλαγη toy θηλυκου βυσματος στην ακρη, απλως το καλωδιο θα βγαινει μεσα απο την τρυπα του καπακιου σου και ισως ειναι λιγο ενοχλητικο… ισως και οχι
Ελπιζω να μπορεσα να συνεισφερω !

Σε ευχαριστώ πολύ φίλε Φοίβο.σωστος και κατατοπιστηκοτατος.με καλύψες πλήρως.να είσαι καλά.

1 «Μου αρέσει»

αναλόγως το μπάτζετ σου βρίσκεις και την λύση. ο καλός ήχος κοστίζει…
ένα βασικό μόνο θα σου πώ που δεν αναφέρεται συχνά: ό,τι και αν διαλέξεις. αν η κάψα/κλπ που πήρες βγάζει βύσμα xlr (γνωστό και ως canon, αυτό με τις τρείς ακίδες) τότε είναι μικροφωνικό σήμα και το καρφώνεις απευθείας στην κονσόλα για να το προενισχύσεις (gain). αν όμως βγάζει καρφί, τότε πρέπει να το περάσεις από ένα DI (direct input box) ώστε να μετατρέψεις το line σήμα σε μικροφωνικό (άρα βύσμα xlr) και μετά στην κονσόλα.
βέβαια σε αρκετές περιπτώσεις θα βρεις εισόδους με ενσωματωμένο DI, συνήθως γράφουν “hi z” ή “instr(ument)”. χωρίς το DI θα είναι σαν να αδειάζεις λάδι από τον τενεκέ στο μπουκάλι χωρίς χωνί, ο μισός ήχος θα χύνεται απέξω!
επίσης πιθανόν να χρειαστείς μια ξεχωριστή καλή προενίσχυση. κάποιες συσκευές έχουν μαζί DI και προενίσχυση, παρ΄όλα αυτά είναι διαφορετικές οι λειτουργίες τους.

Σε ευχαριστώ φίλε Νίκο.να είσαι καλά.τα σέβη μου.

1 «Μου αρέσει»

Η κάψα θεωρητικά κάνοντας τις σωστές ρυθμίσεις στην κονσόλα, μπορεί να μεταφέρει τον ακουστικό ήχο του οργάνου σχεδόν 100%. Όπως είπα θεωρητικά πάντα.
Στην πράξη έχει μεγάλη σημασία που θα την κολλήσεις.
Σ ένα μικρό τζουρά που έχω την κολλάω με κόλλα “τσίχλα” ακριβώς πίσω από τον καβαλάρη. Συνήθως εκεί είναι και η καλύτερη θέση όχι όμως πάντα απαραίτητα. Εδώ χρειάζεται ψάξιμο.
Στον τζουρά μου πάντως είναι έτσι κι αλλιώς η μόνη θέση που βολέυει.
Ο ήχος είναι ικανοποιητικός, εφόσον βέβαια όπως είπαν και οι άλλοι χρησιμοποιήσεις ένα DI. Εγώ χρησιμοποιώ το Zoom Α3 με καλό αποτέλεσμα.

Ο φόβος που είχα αρχικά ότι η “τσίχλα” μπορεί να αφήσει σημάδια στο καπάκι δεν επιβεβαιώθηκαν στον τζουρά μου. Όταν παίζω live κολλάω την κάψα και όταν τελειώσω την ξαναφαιρώ.

Νομίζω ότι η κάψα είναι ίσως το καλύτερο που μπορείς να έχεις σ ένα ακουστικό όργανο. Δεν μικροφωνίζει τόσο γρήγορα στις εντάσεις όσο ένα μικρόφωνο και αποδίδει τον ακουστικό ήχο, εφόσον βρεις τη θέση της, αρκετά καλά. Στις πολύ μεγάλες εντάσεις βέβαια μικροφωνίζει κι αυτό.

PS. Ξέχασα να πω ότι ο μάστορας που το έφτιαξε μου πρότεινε την κόλλα σε μορφή τσίχλας και όχι κολλητική ταινία διπλής όψεως όπως αρχικά ήθελα. Η ταινία αφήνει σημάδια.

2 «Μου αρέσει»

Ευχαριστώ φίλε Κώστα να είσαι καλά.γιαυτο ρωτάω και εγώ για το τζουραδακι μου περισσότερο!!! Αλλά παίζω ερασιτεχνικά, (δεν το ανέφερα αυτό) σόρρυ.