Η μάγκα της παρέας

Έχω ζαλιστεί πιά τόσο, που δε θυμάμαι ποιός είπε τι. Γι αυτό και θ’ απαντήσω φύρδην μύγδιν.

  1. Προκηρύσσω διαγωνισμό γιά τη σύνταξη του συντάγματος της ΜΑΓΚΑΣ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ, το πάλαι ποτέ “κλίκας” ή “συμμορίας”.

  2. Τι ταλέντα στιχουργικά μας προκύψανε και πάλι… Σοβαρά μιλάω, ΑΠΟ ΔΩ ΜΕΣΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΜΙΑ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΉ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, όπως το εννούμε εμείς. Κι αν δεν μας παίζουν οι Εταιρίες, υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι, όπως πειρατικά ΣιΝτι, Νάπστερ, κομπανίες στους σταθμούς του μετρό και άλλα πολλά.

  3. Είμουνα έτοιμος να σε χέσω, Σταύρο (χαρά ο Μάϊκαελ!) γιά την απόλυτη κατακραυγή σου κατά Μητσάκη και Χιώτη, μα έβαλε τα πράγματα στη θέση τους (ο Φραγκίσκος; ο ΄Αρης; ο Σώτος; που να θυμάμαι πιά!) και συμφωνώ απολύτως μαζί τους. Οι δύο μεγάλοι “μοντέρνοι”, μαζί τους κι ο Καλδάρας, δε διαγράφονται έτσι εύκολα, κι ας έλεγαν μαλακίες, ή κι ας προκάλεσαν άθελά τους κάποια σύγχιση. “Το βουνό με το βουνό ποτέ δε σμίγει…” Έτσι δεν είναι;

  4. Αυτό αφορά και τον Ορέστη (καλωσόρισες Ορέστη), που ρωτάει σε άλλον τίτλο “τετράχορδο” ή “τρίχορδο”. ΄Ο,τι γουστάρεις, μεγάλε, και το τετράχορδο είναι σπουδαίο όργανο. Μόνο που αν θέλεις να περιοριστείς στο παλιό και γνήσιο ρεμπέτικο, όπως και με τα μπλουζ της Νέας Ορλεάνης δεν πάει η ηλεκτρική κιθάρα, έτσι και σ’ αυτό, μόνο τρίχορδο. Το νέο όμως Ελληνικό τραγούδι που προτείνουμε, κατά την ταπεινή μου γνώμη, πρέπει νάναι ακομπλεξάριστο.

  5. Το “κωλάδικο” (αντί γιά σκυλλάδικο, μπράβο ρε Κουρούνη) διακρίνεται από το γνήσιο Ελληνικό τραγούδι, είτε αυτό είναι ρεμπέτικο, είτε γνήσιο λαϊκό, είτε ελαφρό, είτε ό,τι νάναι, στο εξής:
    Είναι φορτωμένο με πολλές και περιττές φιοριτούρες, μεγάλη ένταση στα ηχεία, κλάψα (Καζαντζίδης) ή οπερατικές (Νταλάρας) τζιριτζάντζολες, κακοφωνία, εντυπωσιασμό, και κυρίως:

  6. Είναι φτιαγμένο γιά να το παρακολουθείς ως καμπαρετζίδικο θέαμα, και να καταναλίσκεις ουίσκι. Ενώ οι Έλληνες γουστάρουν να τραγουδάνε κι αυτοί μαζί, να χορεύουν, ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ σε μιά μυσταγωγία συνωμωτών. “Σύντροφοι” είναι όσοι “τρέφονται μαζί” στην ταβέρνα ή το καπηλειό, και συνωμοτούν κατά του συστήματος. Κι επειδή το Σύστημα τρέφει του Σκυλλάδες (συγνώμη Κώστα, τους Κωλάδες) συνωμοσία στη συναυλία των Νταλαρο-Βανδήδων δε γίνεται.

  7. Γειά σου Στέλιο κι εσύ, και καλωσόρισες στο μαγαζί μας. Ακουστική ή κλασική; Μπασοκίθαρο!
    Δεν ξέρω γιά την τραγουδίστρια που λες, αλλά άμα μάθεις πες μας κι εμάς να μάθομε. Ξέρω όμως πως αυτή την εποχή, στα Γιάννενα, τραγουδάει η Χρυσούλα Χριστοπούλου. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, η πιό σπουδαία Καλαματιανή τραγουδίστρια του Σμυρνέϊκου και άλλων ρεμπετικο-λαϊκών. Μόνο που την αδικεί το μπόϊ της, κι έτσι γλύτωσε από τα νύχια του Σέξυ Συστήματος. Τέλος, “κιπ ιν τάτς” που λένε κι οι Αγγλοσάξωνες, κι αν πας στα Γιάννενα δώσε ένα φιλάκι στη Χρυσούλα από μένα, και βάλε την να σ’ ακούσει ή παίξε μαζί της. Πες της “μούπε ο Φέρρης” και δε θα σου πει όχι.

Ουφ! Μάγκες, ξεφούσκωσα, νάστε όλοι καλά, ακόμα κι ο Μιχάλης.

Re maykes apantaxou ths yhs, hmouna etoimos na paw yia upno mia kai eimai kai sto niou yiorki kai h wra edw einai 1:00 th nuxta. Alla diaBazontas to teleutaio posting tou Ferrh emeina proBlhmatismenos kai etsi to $ananoi$a kai ka8omai kai sas yrafw auta pou eskef8hn.
As ta ierarxhsw me ari8mous yiati to krinw skopimo
kai e$uphretikotero yia osous apanthsoun.
1.Fantazomai kai apo ta yrafomena oti kapoia apo ta melh tou forum sunantiountai meta$u tous kai ta lene(h kai tapinoune ki olas).Alla erxomai na proteinw twra SOBARA (to ekana kai se prohyoumeno posting) mia sunathsh OLWN kapoia stiymh sto eyyus(oso to dunaton) mellon, molonoti eyw eimai kai tou e$wterikou (oudemian sxesin me kke E$wterikouh eswterikou kai Lewnida Kurko)kai einai kai duskoloterh h metaBash mou. Alla yia tetoia fash den to skeftomai ka8olou. Aformh psaxnw yia na r8w allwste…Entwmeta$u ennoeitai oti h sunanthsh 8a yinei se taBerna tsilikh kapou sthn A8hna-auta 8a ta kanonisete eseis- me rempetikh orxhstra kai ola ta sea. Anamenw 8etikes apanthseis kai kinhseis yia thn praymatopoihsh tou sxediou.(Polu 8a elupoumhn ean h protasis e$epipten eis to kenon.To apeuxomai.)
2.Pame se poio soBara twra. Proteinw(kai auto aporreei apo thn idea tou Ferrh opws proeipa) na dhmiouryhsoume enana sulloyo-swmateio me shmeio anaforas to rempetiko kai ston opoio 8a mporoun:
-Kata prwton na summetasxoun atoma apo olo ton kosmo kai ntounia(diaplanhtika dhladh) pou ayapoun kai kouBaloun mesa tous to rempetiko kai to sporo tou. Eimai siyouros pws einai polloi.
-Kata deuteron na mporoun eukolotera na epikoinwnoun-sunantiountai ta melh pou 8a einai mousikoi kai pou twra pou milame dustuxws ka8ontai sta spitia tous kai Blasthmane pou den mporoune na Broune kai duo treis allous na kanoune ena sxhma na paizoune kai na youstaroune oi an8rwpoi.O upofainomenos einai enas apo autous dustuxws kai to ynwrizei apo prwto xeri.H ki8ara mou kai ta daxtula mou konteuoune na skouriasoune. Kai to asxhmo epakolou8o einai oti apo kapoia fash kai meta apoyohteuesai, kourazesai, Bariesai monos sou kai ta paratas. Polloi an8rwpoi einai etsi kai to $erete kai seis.
O sulloyos 8a mporouse na tous ferei pio konta.
-kata triton (8a mporoun) na oryanwnontai sunaulies opou 8a paizoun oi a$ioloyes mpantes pou 8a prokupsoun apo to sulloyo. Auto 8a Boh8hsei
kai sthn anaba8mish kai proaywyh tou rempetikou sta autia tou koinou. Analoyws me to poso kala 8a paei o sulloyos BeBaia kai me to poso meraki 8a diate8ei apo ta melh.Poios de 8a h8ele na pai$ei estw kai dixws frayko mprosta se kosmo mazi me mpanta auta pou ka8etai kai yratsounaei sto spiti tou me to krasi tou?(Afou ta epe$eryastei BeBaiws)
-telos 8a mporoun na oryanwnontai kai alles ekdhlwseis sxetikes me to rempetiko kai thn proBolh tou entos kai ektos ths xwras, alla kai me antikeimeno alla 8emata pou aporeoun apo thn paradosh h apla kai mono apo tis euais8hsies twn melwn tou en loyw forea. Den ynwrizw an uparxei kati analoyo sthn ellada auth th stiymh oute poso sobaro einai. De milaw yia kafeneia mousikwnh swmateia uposthri$hs tous alla yia kati sobaro me bash to rempetiko.
An eudokimhsei kati tetoio pantws proteinw(asteieuomenos) to onoma H KLIKA.
3on kai akomh soBarotero, kai auto erxetai kat’ eu8eian apo thn idea tou Ferrh(oxi tipota allo Kwsta alla yia na mhn mas peis “re kolopaida eyw rixnw tis idees kai seis pa na mou fate th do$a sta upoula xamoures!”)einai na drasei o sulloyos me skopo thn prow8hsh tou eidous(to eipa kai sto 2 alla to anaptussw) me ta mesa pou eipe o Ferrhs
kai me osa alla mporoume. Giati uparxei re maykes aitia kai loyos kai einai soBaros: O loyos einai oti ta mousika praymata ths xwras Briskontai sto keno. Oute panw pane oute katw. Einai h katallhlh wra yia na skasei mia BomBa. Kai ti BoMBa! Allwste
h poiothta exei perash (kai skepsou na mh yamiountan kai oi Etairies kai h poutana h diafhmhsh kai oi kolodhmosioyrafoi pou sakatepsane ta muala tou kosmakh). Alla to eidos tou poiotikou trayoudiou pou kuriarxei auth th stiymh exei rock kateu8unseis.(Epi to pleiston.) Omws pisteuw oti o Ellhnas ayapaei to mpouzouki(me thn plateia ennoia)yiati einai sunifasmeno me ton aera pou anapneei, me ton hlio pou tou fwtizei thn aulh kai to dromo, me th sunnefia pou ntunei tis mountes tou meres, me t’asteria pou klwtsaei otan yurnaei spiti tou $enuxths(den pane oloi sta kwladika), me ta zoria tou, me ta Basana tou, me th xleuh tou kai thn eirwnia tou pros autous tous yamioles pou ton empaizoun, me th ftwxeia tou, me thn kapsoura tou me to seretiliki tou, me to nterti tou, me thn piotoura tou, me th mastoura tou kai me to asikliki tou. Ki oso ki an to 'xoune Balei mprosta na mas xalasoune kai na mas kanoune alBanous ths eurwphs kai asuneidhta amerikanizonta an8rwpakia, eyw epimenw oti akoma den pe8aname, oti akoma kratame kai oti to Rempetiko einai zwntano. Kai paei pros ta panw kai oxi pros ta katw. Apla prepei kapoios tou Ellhna na tou to dida$ei. Kai na tou pei “trayouda mayka mou me th dikh sou th fwnh kai oxi me tis fwnes tis $enes”.
Katanow oti kinduneuw na xarakthristw outopisths alla den peirazei allwste de 8a einai kai h prwth fora…Eyw omws epimenw oti den eimai. Giati oi Irlandoi einai pio maykes pou se ka8e taBerna sth xwra tous paizei kai mia Irish folk mpanta?(etsi mou lene toulaxiston alla einai kai oloi enhmerwmenoi yia th paradosh sth xwra tous kai yia thn epirroh pou askhse to Irish folk stis rock mpalantes paykosmiws.) H einai pio maykes oi Indoi me ta sitarh oi afrikanoi me ta dika tous pou exoune yinei moda s olo ton kosmo, h oi araBes me ta outia? Emeis yiati na eimaste sthn afaneia me ena eidos pou exei tetoia dunamikh kai tetoio plouto mesa tou? Ase pou oloi e$w to exoune se meyalh upolhpsh to rempetiko (osoi exoune akousei).Mono sthn ellada to aynooume. Pisteuw omws oti einai toso meyalh h dunamh pou emperiexei, pou einai adunato na perasei sth lh8h.(an to kataferoume ki auto sthn ellada, tote oti kai na mas eBrei t a$izoume.)
Kanw kai enan parralhlismo pou isws fanei “makrunos” alla den einai kai toso. H “epoxh” tou Blues exei parel8ei apo to 50 (ante kai liyo 60) alla: Epapse `h 8a papsei pote to blues na paizetai kai na anaparayetai kai na paramenei oxi apla zwntano alla shmeio anaforas ths koultouras ths xwras?Epapse h 8a papsei pote na xairei seBasmou upolhpsews kai aiylhs? Epapse h 8a papsei na anaynwrizetai ws o pateras ths Jazz kai tou rock?Einai eukolo na Breis sthn amerikh an8rwpous pou na mhn $eroune ti einai to Blues? $erete poses blues mpantes uparxoune mono sthn nea yorkh?(de milaw yia sikayo oute yia nea orleanh).Kai milame yia thn amerikh mia xwra me 200 kai kati xronia istoria kai me mia koultoura domhmenh apo polu eteroklhta kai poluxrwma stoixeia.(oxi oti kai meis den exoume epirroes, texnh xwris ere8ismata den yennatai, alla kati idiazon sthn periptwsh tou rempetikou sumBainei kai einai of8almofanes,molonoti kai auto eixe epirroes kai kataBoles.)Kai KURIWS kurioi milame yia th mousikh twn maurwn, twn an8rwpwn pou mexri prin liyes dekaeties den tous afhnan na mpoun sta idia lewforeia me tous leukous, oute na pane sta idia mayazia, oute sta idia sxoleia,kai pou h mousikh auth exei tis rizes ths KAI sta trayoudia twn sklaBwn pou marturousane stis BamBakofuties ton prohyoumeno aiwna.(parepiptwntws anaferw-kai parotrunw ton ka8e endiaferomeno na akousei-to
“AMADRAI”, trayoudi tou afrikanou[me afrikaniko stixo]Ali Farka Tour, idiotupou akoustikou ki8arista kai troBadourou polu para$enwn folk melwdiwn pou emperiexoun kai prwtoyona stoixeia Blues.)Emeis yiati re yamw to kerato mou ? Brwmhse h mesoyeios toso polu pou de fusaei pia ka8aros aeras sta muala mas?

H wra einai 3 para pente. Kleinw epitelous to posting auto pou e$elix8hke se …ar8ro.
Skefteite to re maykes. Anamenw anammenos(oxi se$oualikws) kai oxi sBhstos. Kalh sas mera karntasia.(ekei einai sxedon deka twra)
Stauros

STAVRO KALIMERA SOU

APO OTI VLEPO IMASTE KAI GITONOI.
ESY N.Y EGO VANCOUVER CANADA, MONO 6 WRES
ME TO AEROPLANO.

ECHOUME TON IDIO KAIMO KAI PONO GIA TIN
PORIA TOU REMPETIKOU TRAGOUDIOU.

SYMFONO A P O L I T A MAZI SOU KAI ME
TON KWSTA FERRI GIA TIN IDRISI MIAS DIETHNOUSKOMPANIAS KAI NA EPIKINONOUME OPOTE INE DINATON KAI NA TA LEME APO KONTA.

LOIPON VOUR STON PATSA KAI EAN O FERRIS PROCHORISI PROTOS AKOLOUTHAS DEUTEROS KAI
EGO TRITOS.

TO MONO MOU KOUSOURI EINE OTI EGO PEZO
TETRAHORDO ALLA LOGO ILIKIAS THEN ME PERNEI
O KAIROS GIA NA TO ALLAXO STO TRIHORDO.

VLEPEIS KANENAS DEN EINAI TELEIOS.
PERIMENO ENAGONIOS APOTELESMATA KAI ISOS NA
PIOUME KAFE STIN N.Y. PRIN TO KALOKAIRI GIATI
PISTEVO NA ELTHO GIA VOLTA.

LIPON AKONISE TIN KITHARA SOU KAI XESKOURGIASE TA DAKTILA SOU.

VASILIS

Ρε Σταύρο… Νάσαι τόσο μακρυά αλλά τόσο… κοντα.
Τέσπά.
Αυτό που προτείνετε με τον Φέρρη, μάλλον πρόκειται περί κάποιου οργανωτικού (μη κερδοσκοπικού) σχήματος.

Αυτό θέλει κάποια εγρήγορση και κατ’ αρχήν δουλίτσα εκ μέρους κάποιων μπασμένων σε θέματα τέτοια. Εγώ ας πούμε, ούτε πως να αρχίσω δεν ξέρω.

Σαν σκέψη δεν είναι κακή. Ισως για τους απόδημους να έχει κάποια βαρύτητα που για μας εδώ να μην έχει (λάβε υπόψη σου οτι εδώ μια φορά τη βδομάδα τα καίμε τα κάρβουνα).

Προχωρήστε το και από δουλειά θα βάλουμε όση μπορούμε άπαντες.

ΚΚ

Pou einai ekeinos o Kwstas Ferrhs kai exei xa8ei apo thn piatsa? Autos 8a mporouse na mas pei polla sxetika me ta parapanw proteinomena.( A re Ferrh, twra pou strwsane ta kokkala leipeis apo thn kouBerta.)
Ws pros th dhmiouryia sulloyou den einai kati polu duskolo. Atupa kai xwris xartia yinetai kai aurio to prwi meta$u mas. Allwste kati psilosuBmainei se prooimiakh morfh edw. Me xartia, katastatiko,proedro kai kapoia epitroph(yia oryanwtikous loyous kai h opoia 8a prokupsei katopin ekloywn), einai e$isou kati eukolo.(to poio duskolo einai na Bre8ei h dia8esh…)Pas se ena dhkiyoro, sou leei ta psila yrammata peri katastatikou,upoBolhs aithshs sto kratos(dhmarxeioh kapou telws pantwn)kai ta resta, to Bazeis mprosta kai yinetai sto taka taka. Exw $ananakateutei me kati analoyo sto Aiyio to opoio kai eyine. Sthn poreia oi maykes Brhkane kai xwro kai ftia$ane polu wraia katastash me ekdhlwseis sunaulioules, 8eatrikh omada, omilies(eniote kai epwnumwn)klp. $ekinhse prin tessera xronia kai uparxei mexri shmera molonoti exei parakmasei. Afou anaynwris8ei loipon o sulloyos apo to kratos pou opws eipa einai polu eukolo, meta prokurrhsontai ekloyes(me ynwmona BeBaia thn oryanwtikothta kai oxi to arxiyhliki) kai sunama yinetai kinitopoihsh pros euresh steyhs. Oute ki auto einai idiaitera duskolo. To "duskolo" einai na Bazoune ta melh to xeri sthn tseph kai na dinoune kana tallhraki(kai opoios mporei parapanw) to mhna yia to noiki, ta trexonta e$oda kai thn enisxush, anaBa8mish kai oryanwsh tou sulloyou.(mhxanhmata epipla klp).O sulloyos 8a mporouse na dia8etei kai tsilikon kafene(o opoios ta Bradia 8a to yurizei se taBerna) me wraia mousikh kai kala praymata,(kafe, maykika yluka,krasaki,mpura, ouzo,mezeklikia) kai tou opoiou oi anaykes se xeria(ena, ante duo atoma panta)8a mporoun na kaluf8oun:H apo e8elontikh eryasia twn melwn(mia wra o ka8enas thn hmera kai 8a kaneis kai thn kaBla sou dioti 8a erxontai oi $upnies ykomenes kai oi psaymenoi maykes kai ta oryana 8a kremontai ston toixo),H apo kapoion pou 8a pairnei to merokammato tou ean to "mayazi" paei kala.H kai apo kapoion pou exei frayka kai den douleuei kai den exei ti na kanei sth zwh tou(exw ynwrisei kati konomhmenous maykitoyerous pou 8a htan oi kaluteroi yia kati tetoio.)
Opws eipa kai sto prohyoumeno sxetiko posting, oi kateu8unseis pou 8a mporei na exei o sulloyos 8a einai polles kai para8etw tis poio Basikes:
-Enwsh kai oryanwsh twn apantaxou thn A8hna(8essalonikh klp) eparxia kai e$wteriko filwn tou rempetikou.
-Dhmioutyia xwrou suneureshs tous opou 8a exoune to steki tous,to “strathyeio” kai ormhthrio tous yia tis diafores ekdhlwseis pou 8a prokupsoun, th ftia$h tous, thn psuxaywyia tous, thn kouBenta tous,th drasthriothta tous, to ylenti tous.
-Suneuresh twn diaskorpismenwn kai xwris shmeio anaforas,mousikwn pou ayapoun to rempetiko,
erasitexnwn kai mh, h opoia 8a odhyhsei kai se antallayh …peniwn kai se dhmiouryia sxhmatwn.
-ProBolh tou rempetikou me ka8e meso.
-Dioryanwsh sunauliwn, apo ta sxhmata pou 8a dhmiouryh8oun, ka8ws sunauliwn me epwnumous ths suyxronhs rempetikhs skhnhs($hntarhs, Tsomidhs,Aya8wnas,Tsertos, Goles klp[epi paradeiymati]).
-ProBolh kai prow8hsh se diskoyrafikes etairies h kai kateu8eian sto koino me autosxedia cd,twn kainouryiwn praymatwn pou uparxoun(h 8a upar$oun) apo ta psaymena kai doulemena sxhmata(oloi mas exoume trayoudia sta surtaria mas,h kanw la8os?) -Dhmiouryikh kai euxaristh(kai Bale) die$odos yia to kefi kai to meraki twn an8rwpwn pou ayapoun kai asxolountai me to rempetiko, me Ba8ro th suneryasia, thn omadikothta, thn oryanwsh kai thn parea se anti8esh me thn fash twn diaskorpismenw monadwn. -Kai kati polu shmantiko:Ean o sulloyos einai kati pou den uparxei analoyo sto eidos tou(to pi8anotero)h kai an akoma den einai, kai an paei kala (kai auto apo emas e$artatai) 8a mporouse na aneBei polu pshla kai na tuxei kai uposthri$hs(an to kunhyhsoume kai liyaki) epwnumwn (ths prokophs)-epi to pleiston h8ikhs kai koinwnikhs kai sxetikhs me proBolh tou sulloyou kai twn stoxwn tou.
…“kai alla polla, kai alla polla 8a sas ta pw troxadhn”…

Gia na sas parakinhsw kai kinhtopoihsw:
Sulloyoi uparxoun polloi.(KLIKA omws mia!)H idrush enos sulloyou einai apo ta eukolotera praymata ston kosmo. Den 8a kanoume kai epanastash.(Aryotera 8a doume yia auto.)
Den xreiazetai na arxisete na anusuxeite yia thn tseph sas (spaykoi e spaykoi!), ton oBolo mas ama suneisferoume o ka8eis h katastash 8a rolarei.Den xreiazontai ekatomurria. Kai an o sulloyos paei kala 8a mporouse na uperkalupsei ta e$oda tou.Proanefera peri ekdhlwsewn, sunauliwn, kafeneiou, klp kai allwste o sulloyos 8a exei kai tameio kai tamia, den 8a einai $efrayo ampeli. Kai 8a prepei h mhniaia eisfora twn pente-efta xiliadwn na einai upoxrewtikh yia ola ta melh.(Auto 8a arxisei meta thn euresh xwrou kai oxi apo thn arxh.)Kai oute 8a pame na Broume xwro protou na eimaste arketoi ari8mhtika, soBaroi kai apofasismenoi.
Oso yia to dikhyoro pou na $erei apo yrafeiokratikes diadikasies sxetikes me idrush sulloyou(siya th duskolh kai poluplokh eneryeia!),
sthn A8hna pou zeite eseis kurioi kurioi, mporeite kalista na Brete kapoion apo ton kuklo sas pou na Boh8hsei afilokerdws. Allwste den kanei kai tipota o dikhyoros ektos apo to na dwsei plhrofories kai kateu8unsh yia na yinei h douleia sto taka taka kai xwris polu tre$imo. Isws kai na einai kai perritos. Eyw an hmouna A8hna, me to thlefwno sto xeri kai me ton kataloyo anoixto anatrexontas se dhmosies uphresies nomizw pws 8a ebriska akrh kai arxh. Sthn analoyh fash sto Aiyio, amesws eyine kai den dwsame frayko yia dikhyoro, Brhkame enan kollhto. Kai en tellei kai enas aynwstos de 8a parei panw apo 20-30 xiliarika.(mhn pate sto Lukourezo.)
Auta. Ean me parete soBara kai ama kounhsoume liyo ta xeria mas, mporei na prokupsei kati polu kalo yia olous mas kai yia allous pollous akoma. Oxi mono kalo. 8aumasio.
Ean den exete dia8esh `h kourayio(den einai kako auto)na mou to peite. 8a h8ela omws na arxisei kapoia suzhthsh yurw apo to 8ema auto kai kapoia para8esh kai antallayh apopsewn, estw kai apaisiodo$wn.Oxi apla na to pw kai na perasei sto ntoukou.ZHTW THN PROSOXH SAS kurioi oxi pros eme, alla pros thn idea. Kai 8a h8ela polu na akousw thn apopsh tou Ferrh kai tou Web master panw se ola auta.
Euxaristw pou etuxa anaynwshs kai elpizw na tuxw kai apanthsewn. Kalh sas wra.
Stauros.
Y.y: Pros Kwsta Kourounh: Einai alh8eia Kwsta oti oi tou e$wterikou einai pio epirrepeis se sunenwseis (yia tous eunohtous loyous pou peritteuei na analusw)alla sthn prokeimenh periptwsh h idea den proerxetai apo kapoia analoyh tash alla apo thn upar$h tou foroum kai apo tis polu kalou epipedou suzhthseis pou proekupsan kata kairous, ka8ws kai apo thn idea tou Ferrh thn opoia eyw phya poio pera. Kai sthn ellada na emena ta idia 8a sas eleya.

Ασχετο, αλλά σχετικό: Είναι δυνατόν να συνεχίσεις με Ελληνικά; Δυσκολεύομαι αφάνταστα να σε παρακολουθήσω στα Greeklish.

Αν θες σε βοηθάω: kour@tee.gr , έχω ή μπορώ να βρώ ό,τι soft θές…

ΚΚ

<FONT FACE=“SYMBOL”>Stauro,
Gia arch, mporeiV na kaneiV auto pou kanw kai egw gia ellhnikouV carakthreV. An grayeiV</FONT>
backslash <FONT FACE=“SYMBOL”>kai meta (cwriV keno)</FONT> greek{…}
<FONT FACE=“SYMBOL”>oti einai mesa stiV agkuleV bgainei se ellhnikouV carakthreV. H grafh bgainei ligo plagia kai paraponietai o ArhV alla einai beltiwsh. Peiramatisou ligo sto</FONT> testing area <FONT FACE=“SYMBOL”>kai sto</FONT> Documentation-Formatting <FONT FACE=“SYMBOL”>kai qa deiV. Ena</FONT> hint <FONT FACE=“SYMBOL”>mono na sou dwsw, to teliko sigma einai kefalaio</FONT> V.
<FONT FACE=“SYMBOL”>GiannhV</FONT>

Μπήκ’ ο χειμώνας κι ο κοσμάκης τάχει χάσει
και παλτουδιά καινούργια τρέχει ν’ αγοράσει
μα το δικό μου κι αν επάλιωσε παλτό
φράγκο δε δίνω κι ούτε νιάζομαι γι αυτό.

(είναι κανένα τραγούδι γιά το… χιόνι;)
(δεν εννοώ βέβαια τον Χιονάνθρωπο…)
(ούτε το “Χιονίζει, χειμέρια τα πράγματα…” του Νιόνιου)
(είναι βέβαια και το “αμερικάνικο” “Πρωτοχρονιά στην ξενητειά” μα δε θυμάμαι αν μιλάει γιά χιόνι της Νέας Υόρκης π.Δ. -προ Διδύμων-)

Ennoeis exei xionisei sthn NY? giati edw (Boston) den exoume dei tipota akoma:) to opoio den me enoxlei katholou!

“ax Annoula tou xionia”? :slight_smile:

Με αναφορά στο κρύο, περιγράφοντας κύρια τη γυναικεία άρνηση, υπάρχουν πολλά ρεμπέτικα, όπως το “Μαγκαλάκι”, το “Ανοιξε γιατί δεν αντέχω” κλπ. Επίσης υπάρχουν αμέτρητα για τη φτώχεια (ένας απ’ τους λόγους απ’ τους οποίους κινδυνεύει ο φτωχός είναι το κρύο).
Οσο για τη συγκεκριμένη λέξη (το χιόνι), μου 'ρχεται στο μυαλό το “Βρε σαν τα χιόνια”, που βέβαια ουδεμία σχέση έχει με την περίπτωσή μας!
ΑΝ

Αν μιλάμε πάντως για την Κρήτη, τότε υπάρχει η απίθανη “Πλημμύρα” του Μάρκου. Το τραγούδι έμεινε σχετικά άγνωστο. Ετσι ο Βλάχος δε θυμόταν ότι το δίστιχο “με παρέσυρε το ρέμα μάνα μου δεν είναι ψέμα” υπάρχει σε δίσκο και το …κοτσάρισε ολόκληρο σε δικό του τραγούδι, μάλιστα επικεφαλής!
Παρεμπιπτόντως, άκουσα το θέμα της πλημμύρας σε εκτέλεση …μπλουζ, από τον υιό Βαμβακάρη και την παρέα του. Παρότι είμαι “κουμπωμένος” απέναντι σε τέτιου είδους διασκευές, ακούστηκε εκπληκτικό.
ΑΝ

Για σας και καλη χρονια…
Ενα πολυ ‘παγωμενο τραγουδι’ ειναι το"πικραμενο αγορι "του Τσιτσανη.
Πολυ κρυο βρε παιδι μου… ακουστετο και θα ξεπαγιασετε…

Αρη, η πράγματι εκπληκτική (και αφάνταστα λιτή) Πλημμύρα, τι σχέση έχει με την Κρήτη;;;;

Πλημμύρα. Όσοι έχετε την “Πατριδογνωσία” από το “Ρεμπέτικο στου Θωμά”, μπορείτε ν’ ακούσετε και τη διασκευή της Θέσιας, με το σιτσιλιάνικο όργανο της μαφίας που στα σιτσιλιάνικα λέγεται “μαραντζάνου”, στα λαϊκά ιταλικά “μαριόλο” (εξ’ ου και μαργιόλα), και στ’ αμερικάνικα “mouth bow”.
Στο ίδιο Σι Ντι, Φρανκ, είναι και ο “Καημός της Κυρακώσταινας” σε διασκευή… δική μου!
Επίσης, στο ίδιο Σι Ντι πάντα (το 6ο του κουτιού) μπορείτε ν’ ακούσετε την πρώτη ΠΛΗΡΗ εκδοχή της “Κακούργας Πεθεράς” του Μοντανάρη, με τους περισσότερους -άγνωστους- στίχους σε απαγγελία στυλ “Ο Καραγκιόζης στην Επίδαυρο” από μένα και πάλι! Περιμένω γέλιο.

<FONT FACE=“Courier New”>Η πλημμύρα στην οποία αναφέρεται ο Μάρκος είναι αυτή της δεκαετίας του 30 στο Θριάσιο. Τουλάχιστον αυτό ήξερα ως τα τώρα. Υπάρχει αντίλογος;</FONT>