Δημ. Σέμσης (Σαλονικιός)

Βρήκα μια μελέτη για τον Σαλονικιό: 65 σελίδες με βιογραφικά στοιχεία, τα ιστορικά-μουσικολογικά δεδομένα της εποχής και της περιοχής όπου απέκτησε τις βάσεις της μουσικής του προσωπικότητας και, στη συνέχεια, έδρασε ο ίδιος ως μουσικός και ως παραγωγός, δισκογραφία κλπ.
Πρόκειται για ερευνητική μελέτη της Βιβής Κανελλάτου, φοιτήτριας τότε (2002) στην Ήπειρο. Στο παραπάνω λινκ θα βρείτε όλη την εργασία σε πδφ. Περισσότερα για τη συντάκτρια εδώ.

2002. Paraskevi G. Kanellatou - Dimitris Semsis “Salonikios” (1883 – 1950).pdf (593,4 KB)

Μπράβο Περικλή! Η Βιβή είναι και μέλος του φόρουμ μας και πραγματικά κάνει πολύ καλή δουλειά!

Σοβαρά;;;!!! Είναι παλιά μου φίλη κι έχουμε παίξει και μαζί, αλλά έχουμε χαθεί χρόνια τώρα. Κοίτα να δεις!

Το όνομα του Δημήτρη Σέμση (Σαλονικιού) είναι πολύ γνωστό από διάφορες πηγές και στις μέρες μας. Πέραν του ότι ήταν ένας πολύ καλός βιολιστής για την εποχή του, με αρκετή δισκογραφία έδρασε και ως παραγωγός δισκογραφίας, συνθέτης κλπ. Γνωστός επίσης από ηχογραφήσεις είναι και ο Ιωάννης Δραγάτσης (Ογδοντάκης) καλός βιολιστής κι αυτός της εποχής του Σαλονικιού. Όπως και κάποιοι άλλοι (λιγότερο γνωστοί) με ελάχιστη δισκογραφία, π.χ. ο Χρήστος Νταράλας (παππούς του Γιώργου Νταλάρα από την Καρδίτσα).

Απ’ ότι λένε όμως κάποιοι παλιοί πολύ γνωστοί και καλοί δημοτικοί μουσικοί, π.χ. Τάσος Χαλκιάς, Χρήστος Ζώτος, Γιάννης Βασιλόπουλος, Βαγγέλης Σούκας κ.α., προπολεμικά στην Ηπειρωτική Ελλάδα την εποχή του Σαλονικιού, υπήρξαν κι άλλοι δυο πολύ καλοί λαϊκοί βιολιστές με μεγάλο όνομα τότε, που δρούσαν κυρίως στα μέρη τους με δικές τους κομπανίες, που για διάφορους λόγους δεν ηχογράφησαν ποτέ, ήταν ο Χρήστος Ζέρβας από τα Γιάννενα και ο Τάκης Τζέμος από τη Θεσπρωτία. Είχαν άλλο ρεπερτόριο και διαφορετικό μουσικό ύφος από αυτό το γνωστό του Σαλονικιού ή του Ογδοντάκη, κάτι περίπου σε αυτό το μοτίβο: