Αίσχος - Ντροπή - Κατάντια!

Οντας φοβερα εκνευρισμενος δεν θα επεκταθω πληρως επι τουτου καθ οτι παρακατω θα διαπιστωσεται ιδιοις ομασι μεσα απο τα βιντεο την καταντια την ντροπη και το αισχος που καποιοι σκουπιδοκαλλιτεχνοερμηνευτες εχουν το θαρρος και το θρασσος με την υποστηριξη των δισκογραφικων σκουπιδοεταιρειων να ξεφτιλιζουν την Ελλαδα την μουσικη και τον πολιτισμο της.
Απολαυστε…

Το εκτρωμα:
https://www.youtube.com/watch?v=fypvZqwHJzY

Το original:

Δικο σας…

Η αληθεια ειναι πως μετα το αρχικο σοκ και επειτα απο σκεψη δεν μου προκαλεσε εν τελει εκπληξη…Απογοητευση ναι. Θυμο ναι. Λυπηση (για τους νεοτερους ακομα και απο μενα που θα το ακουσουν ετσι για πρωτη φορα) ναι. Αλλα ηταν θεμα χρονου και για αυτο. Θυμηθειτε το ζορμπα σε “μπιτακι” και θα δουμε πως δεν ειναι ουρανοκατεβατο. Ειχε ειπωθει σε μια παλιοτερη κουβεντα πως μονο αυτα τα τραγουδια (τα λαϊκα -με την εννοια οτι αγγιζουν το λαο- προφανως) εχουν μεινει και ακουγονται. Και σκεφτομαι : γιατι να προσπαθουν να ξαναπλασαριστουν με αυτον τον τροπο;

μουσική μπουτάκια οπίσθια,ο,τι θέλει το παληκάρι, του βάζουμε ενα beataki και ετοιμο το τραγουδάκι,δυστηχώς απο τα views βλέπω οτι αρέσει αλλά εμείς θα είμαστε πάντα εδώ για να ρίξουμε ενα μπινελίκι στα comments και να σπάει η μονοτονία.Δωστε μπουτάκια στο λαό…

Ωραία… εμένα ούτε με στεναχώρησε ούτε με θύμωσε… έχω φίλους Γάλλους που ξέρουν την μελωδία χωρίς να ξέρουν αό που. Απλά ότι είναι ελληνικό. Εκτ ων υστέρων αποδείχθηκε ότι το ήξεραν από την Μούσχουρη και όχι από την Μελίνα (ίσως οι γονείς των φίλων μου να το ξέρουν από την ταινία).

Δηλαδή, και που έγινε η διασκευή σε μπιτάκι ή ό,τι άλλο… δεν σημαίνει ότι καταστράφηκε και ο πολιτισμός μας… Αυτά δηλαδή θα κοιτάξουμε;; Θα ήταν καλύτερα δηλαδή εάν ήταν 4 μπουζούκια από τα “μαύρα” που έχουν στις “λαϊκες” πίστες και η τραγουδίστρια να έκανε επιφωνήματα του στυλ “πάμε, δώσε κτλ” ;

Και στο κάτω-κάτω, από την στιγμή που υπάρχει η “μελωδία” όπως και να είναι πιάνει. Βλέπε π.χ. Μισιρλού, που έχουν γίνει διασκευές κάθε είδους. Ότι όλα τα άλλα δεν δουλεύουν σωστά δεν μας πειράζει;

Απλά μην τρελλαινόμαστε κι όλας…

Υ.Γ.1.: Με τέτοιες τραγουδίστριες/χορεύτριες κάνουν ωραία βίντεοκλιπ.
Υ.Γ.2.: Αυτήν την στιγμή που το γράφω Βραζιλιάνοι φίλοι μου το άκουσαν και ξετρελλάθηκαν!

Καταστρεφεται μερα με την ημερα φιλε φωτη ο πολιτισμος μας. Ολο και πιο πολυ αλλοτε σιωπηλα και αλλοτε τραγουδιστα. Και ναι θα προτιμουσα να το εβλεπα με τεσσερα μπουζουκια να το εκαναν το videoclip αξιοπρεπως και οπως του αξιζει και χωρις επιφωνηματα απο καρακαηδονες δηθεν τραγουδιστριες!!

Τετοιες τραγουδιστριες -χορευτριες-μοντελα-@@@λα μπορουν να διαπρεψουν και σε αλλο χωρο η και σε αλλου ειδους μουσικη μη κατακρεουργωντας τον πολιτισμο μας. Οι βραζιλιανοι φυσικο ειναι να τους αρεσε γιατι η μουσικη τους ειναι τετοιου ειδους. Αλλα ξανα τονιζω ΟΧΙ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ

Αν ζουσε ο χατζηδακις δεν υπηρχε περιπτωση καν να γινει κατι τετοιο.
Υ.Σ Ο υιος του Αειμνηστου απορω γιατι δεν παιρνει θεση ακομα…

Μεταξύ μας, τώρα… σιγά το τραγούδι κι ας είναι δημιουργία του Χατζιδάκι! Για ποιό πολιτισμό μιλάμε παραπάνω;

Δεν εχω λογια, απορω μονο με το πως το επιτρεψανε να γινει ετσι αυτο το τραγουδι. Αυτο το τραγουδι εχει δοξασει την Ελλαδα και εχει μπει στις καρδιες ολου του κοσμου τι αναγκη ειχε να του βαλουνε ταγκα και αντιλιακο και να το ριξουν στις πισινες?

Καταρχας δε νομιζω πως ουτε τρελαινομαστε, απλα εκφραζουμε (εστω και λιγο φωνακλιδικα) την αποψη μας. Και επισης ουτε θεωρω πως πρεπει να μας βαζουν στο διλλημα : μπιτακι η σκυλαδικο. ΓΙα να το παμε και αλλιως πως θα νιωθανε αλλοι λαοι αν παιρνανε τη δικη τους μουσικη και την καταντουσανε ετσι;; Προσωπικα δεν εχω ακουσει Μοτσαρτ, Μπετοβεν, Τσαϊκοφσκι, Βερντι, κλπ. σε μπιτακι. Ολοι στεκονται με δεος μπροστα σε αυτα τα εργα και φροντιζουν να τα διατηρουν ατοφια. Δηλαδη αυτοι ειναι χαζοι και εμεις κομπλεξικοι και κολλημενοι επειδη δεν δεχομαστε να αλλοιωνεται τοσο πολυ η παραδοση μας? Δεν το θεωρω οπισθοδρομικο το να αφηνεις την παραδοση σου να διαχεεται ατοφια στις επομενες γενιες, ειναι θεμα επιλογης αν θα ακολουθηθει η οχι. Και εν τελει θα συμφωνησω με καποια λογια ενος συμφορουμιτη που ειπε πως αλλο η δημιουργια και η παραλλαγη σε κατι κλασσικο, και αλλο η μη δημιουργια.
Αυτο θα πρεπει να μας τσατιζει περισσοτερο (αν αναλογιστουμε και το ειδος του φορουμ που μιλαμε).

Υ.Γ. Συγνωμη για το μεγεθος.

Στο ερωτημα σου απαντησε παραπανω ο zabe μητσο

μα καλά, πώς κάνετε έτσι; τότε για την προσέλκυση τουριστών ήταν απαραίτητο το μπουζούκι, τώρα το μπιτάκι. καλά τα λέει ο μήτσος, σιγά τα παιδιά του πειραιά και σιγά το συρτάκι που αναφέρθηκε. άλλο τα λαϊκά και άλλο η λαϊκή παράδοση.
όσο για τους βραζιλιάνους, φυσικά και δεν είναι η μουσική τους τα μπιτάκια που ακούγονται σήμερα στα καρναβάλια και που μοιράζουν οι εφημερίδες τα καλοκαίρια… αντίστοιχες εμπορικές διασκευές είναι, ακούστε και καμιά πρώτη εκτέλεση!
συγγνώμη για το εριστικό ύφος.

Να με συγχωρεις liga rosa που δεν εχω ακουσει τις πρωτες εκτελεσεις βραζιλιανικων η μεξικανικων “μπιτακιων” αλλα Μεγαλωσα με Λαικα Καζαντζιδη Ακη πανου Μουσαφιρη Μητροπανου Σουκα Λοιζο Παπαδοπουλο Θεοδωρακη και Χατζηδακη

Το αιμα νερο δεν γινεται…

λαϊκέ, δεν σου ζητάω να ξέρεις τα βραζιλιάνικα (που και αυτά “λαϊκά” είναι εκεί), αυτό έλειπε. απλά βλέπεις πως η ίδια διαδικασία “μπιτακοποίησης” συμβαίνει παντού…
και μια διόρθωση :

λαϊκίζοντα είναι τα συρτάκια κλπ, όχι λαϊκά.
φιλικά, νίκος

Αν βγουμε λιγο εξω απο αυτο το φορουμ και δουμε στο διαδικτυο,στη τηλεοραση,στο ραδιοφωνο,στις πιστες,στα μπαρ-κλαμπ και λοιπες “ντισκοψησταριες” τι ακουει και πως τη “βρισκει” ο μεσος Ελληνας και ειδικα οι νεοι σε αυτη τη χωρα θα νιωσουμε οτι ειμαστε ενα 20%(πολυ γεναιοδωρος ειμαι…) που ειμαστε τοσο διαφορετικοι μουσικα,κοινωνιολογικα,πολιτιστικα,πολιτισμικα,διασκεδαστικα, ακομα και υπαρξιακα…!! Μηπως ρε παιδια ειμαστε εμεις οι περιεργοι και ολοι οι αλλοι οι νορμαλ…;; Μηπως ειμαστε “εξωγηινοι”…!!(που θα λεγανε καποιοι αλλοι “βαρεμενοι” που εχουμε σ’αυτη τη χωρα). Η μηπως το παραψαχνουμε με τις ιστορικες αναδρομες,τις παραδοσεις,τις ριζες,τα μοτιβα…ακομα και το οτι πινουμε ρακες και τσιπουρα ή οτι τρωμε για μεζε αγγιναρα χλωρη,στραπατσαδα και γιγαντες κανει ολους τους παραπανω(βλεπε 80% και βαλε νομιζω) να μας βλεπουν σαν “προβληματικους”…!! Αφηστε λοιπον τον υπολοιπο “κανονικο” κοσμο να μαθαινει τον Χατζιδακι απο το “παρεακι” παραπανω, τον Μαρκο και τον Τσιτσανη απο τον Λε-Πα(παλια) και τα…Ζουζουνια (στις μερες μας), ακομα και τον νεοτερο Μαλαμα απο τον Καρρα… Οσο δεν υπαρχει ΓΕΝΙΚΗ(και μουσικη μια και μιλαμε γι’αυτο εδω μεσα) ΠΑΙΔΕΙΑ ειτε απο το σπιτι-οικογενεια ειτε εξω απο αυτο οπως σχολειο-ΜΜΕ, τοσο θα βουλιαζουμε στο βουρκο και τη σαπιλα του marketing,της διαφημισης,του ευκολου χρηματος και της ανεξελεγκτης εμπορευματοποιησης της μουσικης. Τουλαχιστον εδω μεσα(στο φορουμ αυτο) και ταυτοτητα εχουμε,και αποψη,και συνειδηση και… αποδοχη…!! Και γρατζουναμε και κανενα μπαγλαμα… (“οπισθοδρομικο” για καποιους αν βεβαια γνωριζουν οτι αυτη η λεξη υπαρχει στην ελληνικη γλωσσα).

Ο Πετρόπουλος είπε πως μια παράδοση μερικών εκατοντάδων ετών χάθηκε μέσα σε 10 χρόνια(δηλαδή λίγο μετά το 1950).Θα μου πέιτε Πετρόπουλος είναι αυτός.Ευτυχώς που υπάρχουν μερικοί που παλεύουν με νύχια και με δόντια για να κρατηθεί η παράδοση μας.Συμφωνώ πολύ με τον fotis και τον Μήτσο.Άσε που εμένα προσωπικά δεν μ’αρέσει και δεν με εκφράζει καθόλου αυτό το τραγούδι.Επίσης τα περισσότερα λαϊκά τραγούδια είναι αίσχος.Λίγα αξίζουν.Και αυτό γιατί χάθηκε το νόημα και η μουσική.

Σε καταλαβαίνω που θυμώνεις . Είναι γιατί είσαι ακόμα νέος .Εγώ απλά απογοητεύομαι . Είναι γιατί είμαι μεγαλύτερος .
Όμως οι εποχές άλλαξαν και τα πράγματα έγιναν έτσι όπως τα βλέπουμε και πρέπει να τα αποδεχτούμε. Γιατί όπως γράφεις κι εσύ «έρχονται χρόνια δύσκολα» .
Παντού η μουσική έγινε τέτοια ,ξευτίλα . Παντού. Εύπεπτες , εύκολες μουσικές ,στυλ fast food . Μετά από λίγο να μην θυμάσαι τι άκουσες , να ακούς δέκα τραγούδια στη σειρά και να μην τα ξεχωρίζεις , να νομίζεις ότι είναι ένα .Κανείς δεν ενδιαφέρεται για την ποιότητα , κανείς δεν την πληρώνει , όλοι νοιάζονται για what is next …
Όμως , σ αυτή τη Νέα Εποχή ή θα προσαρμοστούμε ή θα αφανιστούμε όπως οι δεινόσαυροι … ( και για σένα που είσαι νέος αυτό έχει μεγάλη σημασία) .
Μη θυμώνεις λοιπόν . Δες αυτή τη νέα φάση με άλλο μάτι και αν την αγκαλιάσεις μπορεί να σε κάνει πλούσιο …

Τι λες τωρα,εισαι οπισθοδρομικος,αυτα ειναι τα ωραια τωρα πια,και σε παρακαλω πεοσεχε πως μιλας μην φας και 20 ποντους στο φορουμ…Μιλα διπλωματικα σε παρακαλω,και γλυψε αν θες και λιγακι γιατι ποτε δεν ξερεις…Ασφαλως αστειευομαι Φιλε μου…
Δεν βαριεσαι ρε φιλε… καλα να παθουμε.Το αξιζουμε…Τρουμπα γκο-μεν γιναμε.
Με τις υγειες μας φιλε μου

Διαβασα τοσες πολλες αποψεις που η απορρια ολων αυτων ειναι αυτο που ειπαι και ο φιλος Σπυρος παραπανω

Καλα να παθουμε!

Σε συνέχεια των παρατηρήσεων του δημητρης-λαυριο, εμένα δεν θα μου φαινόταν παράξενο άν μάθαινα ότι το συγκεκριμένο βιντεο-πλιτς έχει χρηματοδοτηθεί από το υπουργείο πολιτισμού ή τουρισμού. Παρατήρησα ότι παίζεται και στα Αγγλικά. Προσπαθεί να προβάλει τα νησιά μας, την θάλασσα, τα όμορφα αγόρια και κορίτσια μας, καθώς και το καρπούζι. Οι εικόνες είναι πολύ όμορφες και το καρπούζι κατακόκκινο. Παρ’ όλα αυτά έχω ένσταση. Το καρπούζι δεν είναι Αμαλιάδας και τα κορίτσια δεν το έφαγαν.

Πλάκα-πλάκα έχω μια απορία. Το παραπάνω βιντεάκι όπως κι άλλες  παρόμοιες διασκευές που βγαίνουν κατά καιρούς είναι προϊόν της  γενικότερης παρακμιακής μας κατάστασης ή συμβαίνει κάτι άλλο πιο ύποπτο;

Καταρχήν θέλω να πω ότι στην ουσία δεν διαφωνούμε, παρά τα δύο στρατόπεδα που διαφαίνονται παραπάνω. Είμαστε απλώς σε διαφορετική όψη του ίδιου νομίσματος -τουτέστιν του Ρεμπέτικου Φόρουμ. Οπισθοδρομικοί (με την έννοια του γνήσιου, του αυθεντικού και του ωραίου) είμαστε -σχεδόν- όλοι εδώ μέσα…
Γράφω τα παρακάτω όμως, άλλοτε με καλοπροαίρετη διάθεση ειρωνείας και άλλοτε όχι.

Ιδού λοιπόν:

//youtu.be/vuB7C8jeYg4

Αν ζούσε, τότε ίσως και να είχε αποποιηθεί τη δημιουργία του τραγουδιού αυτού! Στην εποχή που ζούσε πάντως επέτρεψε (:wink: αρκετές διασκευές, καλές, μέτριες και γελοίες. Δύο από τις πιο ενδιαφέρουσες -σχετικά με τη μουσική αφού οι στίχοι είναι παντελώς αδιάφοροι τουλάχιστον για τους μη Ολυμπιακούς- είναι οι παρακάτω, κατά σειρά με τον καταπληκτικό Peter Nero και τον αγαπημένο Xavier Cugat:

//youtu.be/V1k6-TQEuMY

και

//youtu.be/D0dWiX34oy0

Όντως…

//youtu.be/G2hCW_g81VA

Κι ακόμα: “The Cheb Huray Band live at The Fenton Taverna playing the rallying song of the Greek Prostitutes Trade Union - Never on a Sunday”
(υπάρχει και … Ιρλανδέζικο μπουζούκι στη μπάντα) “Τρούμπα γκο-μεν” είπε ο Σπύρος παραπάνω…

//youtu.be/7rXgFAobKOk

Πολύς κόσμος -δυστυχώς ή ευτυχώς- έμαθε τα κλασσικά κομμάτια από αυτή τη δουλειά πριν αρκετά χρόνια: Hooked on Classics

//youtu.be/159sMOkEq5o

Αυτό είχε αρχίσει να γίνεται ήδη από τότε που γράφτηκε το τραγούδι αυτό… Κατά τη γνώμη μου (περί κολοκυθόπιτας) δεν αποτελεί εξαίρεση!

Πρώτον, πού το ξέρεις και δεύτερον, αν παρατηρήσεις προσεκτικά το βίντεο της εν λόγω διασκευής στο 0:23, τα δυο κορίτσια όντως το τρώνε! Η μια προτίμησε τις μπανάνες -συμβολικά- εκ του Ισημερινού (Equador).

Και για να ελαφρύνουμε -κι άλλο- την κουβέντα, ας θυμίσω το παρακάτω:

//youtu.be/XRdkRaKgIsY

Το βίντεο με τη θάλασσα και τις κοπέλες σε συνδυασμό με ποπ ρυθμό είναι επιμελώς απαράδεκτο. Βέβαια όπως έχει υποθεί δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται αυτό . Πέραν τούτου ρεμπετόφιλοι και φίλοι Έλληνες τα παιδιά του Πειραιά έγινε τραγούδι και ενός Αμερικάνου δημοσιογράφου -αν δεν κανω λάθος- για να δείξει την οικονομική αστάθεια της χώρας μας ,όχι με τα καλύτερα σχόλια αλλά το αντίθετο θα έλεγα. Είναι γεγονός πως τέτοια φαινόμενα έχουν εδραιωθεί στη καθημερινότητα μας αλλά αντιμετωπίζονται σαν μια πολιτισμική εξέλιξη του τόπου για τη μια περιπτωση και για την αλλη δεν υπάρχει καμία αντίδραση. Τα σχόλια δικά σας