Αρχείο με ντουζένια του Κάρολου Μιλάνου (ηχητικά)

Ενα εκπληκτικό ντοκουμέντο που πίστευα ότί είχε οριστικά χαθεί αλλά τελικά ευρέθει και έχει ανεβεί στην ιστοσελίδα του Ηλία Βολιώτη Καπετανάκη.

Ο Κάρολος Μιλάνος παίζει ντουζένια ανάμεσα τους και δύο που τα αγνοούσα εντελώς το ρε–σι-μι, και το ρε -φα#-φα# που ειναι στην φιλοσοφία του ανοικτού κουρδίσματος.

Εδώ βλέπουμε την χαμένη παράδοση του μπουζουκιού.

Καλές γιορτές!

http://www.mousapolytropos.gr/music/player-kara.html

4 Likes

δεν δουλεύει το λινκ…

Δουλεύει αλλά θέλω κάποιο έξτρα λογισμικό για να το δούμε. Θα σας στείλω λεπτομέρειες μόλις βρω πιο είναι.

@liga_rosa μπορείς να δεις το λινκ χρησιμοποιώντας Google Chrome και αφού μπεις στην σελίδα, μπορείς να πατήσεις πάνω στο “κομμάτι του παζλ” που εμφανίζεται. Έπειτα θα παίξει κανονικά :wink:

1 Like

Εγώ με chrome, που αυτό χρησιμοποιώ, μπήκα χωρίς κανένα πρόβλημα. Απλά, μόλις εμφανίστηκε η σελίδα που ζήτησα, μου ζήτησε να τρέξει adobe flash, το επέτρεψα και αμέσως εμφανίστηκαν τα επτά κομμάτια με τα σχόλια κλπ.

Ευτυχώς πάντως που διασώθηκαν αυτές οι ηχογραφήσεις και μάλιστα, από κάποιον που δεν σκοπεύει να επενδύσει σ’ αυτές στο μέλλον και τις δημοσίευσε. Μόνο που δυστυχώς, επανέλαβε ο κ. Βολιότης – Καπετανάκης το λάθος του Μιλάνου και μας μιλάει για «τα ιδιότυπα κουρδίσματα που κάνει κάθε σολίστας μπουζουξής στο τρίχορδο μπουζούκι, τα καραντουζένια ». Ντουζένια ήθελε να πει ο άνθρωπος. Να πώς πέρασαν στους λαϊκούς μουσικούς, όταν αυτοί μάθαιναν από τους Μικρασιάτες τα ονόματα των δρόμων, και τα λάθη με κιουρντί / ουσσάκ και σεγκιά / χουζζάμ.

2 Likes

ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια!

1 Like

Παίζει με οποιονδήποτε browser απλά χρειάζεται flash player.

2 Likes

Φοβερό ντοκουμέντο. Ευχαριστούμε πολύ!!!

Προσέξτε στο τσερκέζικο πως παίζει το χιτζάζ. Αντί να κάνει τη μακρυά κίνηση επιλέγει να ανέβει στη μουργκάνα που είναι ακριβώς από πάνω κάνοντας ακόμη πιο μυστήριο το άκουσμα. Δηλαδή ξεκινώντας από τη μεσαία χορδή και ανεβαίνοντας το δρόμο, παίζεις τη ντο# στο 4ο ταστο της μουργκάνας αντί για το 6ο της μεσαίας και από κει πας στο καντίνι. Είναι μια ανάποδη κίνηση που αν τη συνηθίσεις μπορείς να κάνεις φοβερά παιχνίδια . Αυτή η κίνηση μπορεί να βοηθήσει όπου υπάρχουν τριημιτόνια δηλαδή στο σαμπάχ, το κιουρντί (καρτσιγάρ) κτλ . Πολύ χαίρομαι που οι αναζητήσεις μου με οδηγούν στα βήματα των παλιών. Πάντως ο Κάρολος ανήκει στη νεότερη γενιά. Μπορεί θέλω να πω να ήταν και δικό του κόλπο αν ασχολήθηκε εντατικά με τα ντουζένια και να μην το παρέλαβε από τους παλιούς. Έτσι προέκυψε σε μένα. Πάντως από τους παλιούς μόνο ο Μάρκος έπαιξε το χιτζαζ στο καραντουζένι (είχα 10 τάλιρα) και αυτός πολύ απλά και δεν κάνει αυτή την κίνηση.

2 Likes

νομίζω τέτοιες κινήσεις κάνουνε στο σάζι. θυμάμαι που την έκανες κι εσύ, με πολύ ωραίο και βολικό αποτέλεσμα.

Γίνονται και στο λαούτο. Δεν είμαι βέβαιος αν ανήκουν σε κάποια παραδοσιακή τεχνική ή είναι πρόσφατη καινοτομία: μπορεί να προκύψουν απλώς επειδή βαριέσαι να τρέχεις σε μία χορδή ή στα μεγάλα διαστήματα που χωρίζουν τις χορδές αν τις πάρεις στην κανονική τους σειρά, οπότε παραβλέπεις ποια χορδή είναι πάνω και ποια κάτω, παραβλέπεις τις οκτάβες, και βγάζεις ένα όντως μυστήριο αποτέλεσμα. (Το έχω κάνει ως τυχαία ανακάλυψη, ίσως επηρεασμένος από το σάζι, και μου θύμισε πράγματα που έχω ακούσει κι από κανονικούς λαουτιέρηδες, σύγχρονους.)

Εύγε στον Σταύρο και, βέβαια, στον Βολιότη για το ντοκουμέντο.

(Μην ξεχνάτε την ιδιόρρυθμη ορθογραφία: Βολιότης - γκουγκλάρεται καλύτερα!)