Anazitisi rempetikou


(markos) #1

agapitoi filoi gia sas
onomazome markos kai edo kai 3 peripou xronia ime latris tou paliou afthentikou rempetikou tragudiou.Omos edo kai kairo psaxno gia ena rempetiko to opio akousa kai mu arese idietera.Den ksero ton titlo tou omws ksero merika logia .
to tragudi arxizi me ‘pa me apopse gia seria ni’
kai ena apo ta ‘refren’ arxizi me ‘tetoia zwi zilevo kai oxi allin matia mu…’ kai ena allo arxizi me ‘na pioume kai na pioume kai na serianepsoume’ an thimame.Sas parakalo an kseris kanis apo esas as mou apantisi me ton titlo tou tragudiou i me to onoma tou tragudisti.
sas efxaristo
markos apo lefkosia


(system) #2

Μάρκο, το τραγούδι που ψάχνεις έίναι το “ξεφάντωμα” του Τσιτσάνη.

1η ηχογράφηση το 1948 με Σωτηρία Μπέλλου- Π. Τσαουσάκη και Β. Τσιτσάνη (78άρης δίσκος).

Δυστυχώς δεν έχω το αυθεντικό αλλά μόνο την ζωντανή επανεκτέλεση από την Αρβανιτάκη με το Μανόλη Πάππο στο μπόυζούκι (σε υπερηχητκή ταχύτητα παιξίματος, άρτια αλλά όχι καλύτερη από την αυθεντική).
Το original θα το βρεις στο CD
ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ ΤΣΙΤΣΑΝΗ: 1937 - 1955
1994,MINOS/EMI 4804652

Χαιρετισμούς


#3

Ωραίος ο καρσιλαμάς της Αρβανιτάκη. Κρίμα στο Μανόλη που συμμετέχει.
ΑΝ


(system) #4

<FONT FACE=“SYMBOL”>Nai nai…Ena allo paradeigma pou lupasai ton Pappo einai se mia ektelesh tou Ena Sfalma Ekana me thn Tsaliggopoulou. Ekei malista o kaumenoV o PappoV dinei MAQHMATA gia to pwV paizetai to mpouzouki kai h Tsaliggopoulou einai gia klamata. Entupwsh kanei h antiqesh anamesa sto paiximo tou Pappou, dexiotecniko men alla tapeino kai metrhmeno, kai thV Tsaliggopoulou pou tragouda me eparsh.

GiannhV</FONT>


#5

Αυτή η κοπέλλα δεν άκουσε την εκτέλεση της Π. Πάνου; Πώς πήγε και το “εκτέλεσε” έτσι το κομμάτι;
Αν ήμουνα στη θέση του κυρ Θόδωρου, θα της είχα απαγορέψει να το πει.
Και, τέλος πάντων, κάποια στιγμή θα πρέπει όλοι μας να αρχίσουμε να ξεχέζουμε κάποιους δημόσια. Φτάνει πια μ’ αυτή την κακοποίηση της ομορφότερων τραγουδιών μας, στο όνομα της κονόμας. Ελεος κυρίες μου!
ΑΝ


(system) #6

Πέσ’ τα Αρη!
O Πάππος πράγματι είναι “μπουζουκομηχανή” όπως λέγαμε. Παλιά έτσι έλεγα όσους παίζουν σωστά τα πάντα. Τώρα που μεγάλωσα, κατάλαβα οτι αυτό είναι ΠΟΛΥ δύσκολη υπόθεση, οπότε πρέπει να απογυμνώσω τον όρο από οποιαδήποτε ειρωνική διάσταση.

Ο Πάππος είναι μεγάλο μπουζούκι και θα γερνάει σα το καλό κονιάκ που ανεβάζει γράδα και θα γίνεται όλο και πιό εύγευστο.

Οσο για το κνώδαλο την Τσαλιγγοπούλα, κάτι καλό πρέπει να ξέρει να κάνει αφού βρίσκεται εκεί που βρίσκεται.
Μόνο που αυτό το κάτι ΣΙΓΟΥΡΑ δεν είναι το τραγούδι.

Οπου περνάει ο λόγος μου, μόνο τουτο λέω γι αυτήν, άνευ περεταίρω επεξηγήσεων:

<FONT SIZE="+2">ΑNTE ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΚΑΚΟΦΩΝΟ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΙΣΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ!</FONT>


(system) #7

<FONT FACE=“SYMBOL”>Thn Tseligggopoula den thn paw oute kai gw me kamia Panagia kai th briskw epieikwV enoclhtikh-ekneuristikh. Alla:
Den qelw n akouw malakieV gia thn Arbanitakh</FONT> because:<FONT FACE=“SYMBOL”>
a)Einai megalh kai pragmatikh kallitecnhV.
b)Einai megalh fwnh MONADIKOU kai polu diseuretou hcocrwmatoV.
g)Einai eugenhV kai kuria.
d)Einai semnh kai den to ecei paixei pote ntiba en antiqesei me thn allh thn xeigglwth tsoulara pou anaferate.
e)Sebetai auto pou kanei kai to koino thV.
st)Kaqe allo para diakrinw asebeia kai kakopoihsh thV paradoshV apo merouV thV. Na lhfqei kai upoyin oti einai sugcronh kallitecnhV kai oci h I. Gewrgakopopulou h h Rita Ampatzh.
z)Ecei para polu poiotikh kai ektenh proswpikh diskografia, pou egw th qewrw kefalaio gia thn politistikh maV periousia.
h)Eftase ekei pou eftase giati axize kai giati prospaqhse polu (allwste ecei kai peripou mia eikosipentaetia poreia pisw thV kai den phge mpam mpam apo ta liga sta polla)kai oci giati diafhmise mpoutaki,bammeno kokkino mali kai stulaki kablwmenhV star opwV h Tseliggw. Qewrw aparadekto kai ubristiko na bazoume mia toso spoudaia kallitecnh sthn idia kathgoria me auto to ramolimento.
q)Einai apo tiV metrhmeneV sta dactula(kai sta duo fula) axieV ekproswpouV thV ellhnikhV mousikhV sto exwteriko, stouV xenouV kai stouV omogeneiV, me polu prosegmena kai polu poiotika</FONT> live <FONT FACE=“SYMBOL”>me sebasmo sto koino kai sto auti tou kai oci arpacteV. Me mousikouV thV embeleiaV tou Armenh Ara Ntixian, tou Pappou kai allwn sthn orchstra thV kai oci me gualisterouV parfoumarismenouV lemedeV. Egw phra xenouV kai touV phga se laib thV Arbanitakh edw sth Nea Uorkh,(kai milame gia anqrwpouV me pagkosmia mousikh paideia) kai otan teleiwse to laib aisqanomouna perhfanoV mprosta touV gia ton politismo thV cwraV mou kai hxera oti eican katenqousiastei. Bebaia den xerw kata poso saV endiaferoun auta kurioi kurioi EllhnareV kai porwmenoi …arceiomarxisteV tou Rempetikou, GiannhV, ArhV kai KourounhV.

De nomizete oti to coume paragamhsei me to ftusimo kata pantoV epwnumou; To oti polu epwnumoi einai gia ta mpaza de shmainei oti einai kai oloi. Etsi opwV pame q arcisoume na ftunoume kai to Sabbopoulo kai touV KatsimicaiouV kai ton Papazoglou kai opoione broume mprosta maV. Meta maV kakofainetai pou gelane me maV oi xenoi.
Afou oti kalo ecoume to snomparoume kai to koroideuoume. Kai kala h plempa. Alla ki emeiV pou ecoume parei campari kai pente pramata;(AlloV kai deka kai perissotera.)

Oso gia to sugkekrimeno laib thV Arbanitakh den to ecw akousei(qa paw na to brw omwV) alla kai kako na einai auto den shmainei oti qa prepei na thV to kanoume tafoplaka. Kai oi pio megaloi kallitecneV ecoun kakeV h kai frikteV stigmeV sthn karriera touV. Auto den metriazei oute spilwnei thn axia tou upoloipou ergou pou einai qaumasio. Akoma kai an o kallitecnhV to <<gurisei>> se kapoia fash sto petrelaio, epeidh gerase h xepese h kourasthke h den ecei pia na dwsei kai apla prospaqei na t arpaxei crhsimopoiwntaV to onoma pou eftiaxe, auto de shmainei oti aporiptoume to mecri tote poiotiko tou ergo. Trantacto paradeigma o Papakwnstantinou.
TERASTIA fwnh KORUFAIA sugklonistika kommatia me afrokrema dhmiourgwn pisw tou apo Mpakalako mecri Asimo. Apo ena shmeio kai meta to rixe sthn patata.
Prepei gia auto na sbhsoume ola ta prohgoumena pou an eleipan qa eimaste ftwcoteroi;
TeloV pantwn.

U.g:Ama saV xanakousw na brizete th Arbanitakh qa saV pathsw katw re! Einai gnwsto oti eimai katocoV twn akolouqwn polemikwn tecnwn:</FONT> Karate, Okinawa, Sement nte fair, Soutien, Bacarra ,Prefa, Super Pose, Ziou Zitsou, Daihatsou, Datsun, Nissan Datsun, Kawasaki, Mitsoubishi, Myoko, Mitsouko, Buffalo kai Elviela.<FONT FACE=“SYMBOL”>(Ama saV bastaei elate na mou th bgeite.)
StaqhV</FONT>


(system) #8

Αγαπητέ Ιάπωνα δάσκαλε όλων των τεχνών Stathi-san, μην χολοσκάς για την Αρβανιτοπούλα.
Την αγαπούμε.
Απορώ διατί συγχίζεσαι και εξάπτεσαι.
Βεβαίως οι γιωτόπουλοι Yiannis και Αρης τρομοκρατούν τους πάντες με τις βασιλικές κορώνες τους, αλλά τούτο δεν σημαίνει οτι άπαντες συμφωνούν.

Για την Αρβανιτάκη, η προσωπική μου άποψη είναι οτι η κοπέλα, λόγω του υψίσυχνου της φωνής της, είναι σαν το αντιβιωτικό:
<FONT SIZE="+2">
Λίγο κάνει καλό αλλά άμα πάρεις πολύ βλάπτει.
</FONT>

Αυτά και εύχομαι μακροημέρευση, ευτυχία και επιτυχίες.


#9

Παρόλο που ούτε η Αρβανιτάκη μου αρέσει, δεν την έβαλα ποτέ στο ίδιο τσουβάλι με την Τσαλιγοπούλου. Μάλιστα της βρίσκω αρκετά καλά στοιχεία, όπως το ότι, αφού έγινε γνωστή με μια ερασιτεχνική φωνή, κάθησε στο θρανίο και βελτιώθηκε αρκετά. Ακόμη, είναι πάντα προσεκτική στις παρουσίες της, είτε εντός είτε εκτός συνόρων (ο Ακατανόμαστος σ’ αυτά είναι η κορυφή).
Ε… η φωνή της δε με φτιάχνει. Και όχι επειδή “περί ορέξεως …σπανακόριζο”, αλλά γιατί πιστεύω (αν και γίνομαι ακραίος) ότι καμιά δεκαριά χιλιάδες ελληνίδες έχουν τέτοια φωνή.

Τέλος πάντων. Σήμερα ξεχέζω άλλη. Τη μεγάλη στιχουργό, τη Λίνα.
Ακούγοντας το “Παραδέχτηκα”, σε στίχους της Λίνας, μήπως μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος το μεγαλειώδη (είμαι σίγουρος ότι κρύβει τεράστια νοήματα) στίχο:
<FONT SIZE="+1">Παραδέχτηκα ένα σκύλο που 'τρεχε".</FONT>
ΑΝ

ΥΓ. Δε σε φοβόμαστε μεγάλε Γιαπωνέζε πολεμιστή, γιατί έχουμε Δάσκαλο τον Μέγιστο Σουγκλάκο, που προκάλεσε μέχρι και τον Τάισον αλλά ο τελευταίος κόττεψε!


(system) #10

Όχι πως έχει σημασία αλλά νομίζω ότι το τραγούδι λέει “Παραδέχτηκα δυο σκυλιά που τρέχανε”. Όσο για το νόημα… δεν μπορώ να πω ότι το έχω καταλάβει.

Σίγουρα η Νικολακοπούλου δεν είναι από τους αγαπημένους μου στιχουργούς (Παπαδόπουλος, Ελευθερίου, Παπαγιαννοπούλου κτλ…) αλλά έχει γράψει και πολύ καλούς στίχους (π.χ. το τραγούδι Ανθρώπων έργα). Βέβαια όπως και η μουσική έτσι και οι στίχοι είναι θέμα υποκειμενικό.

Για την Αρβανιτάκη, μόνο καλά έχω να πω. Απλά επειδή τραγουδάει στις ψηλές νότες κυρίως, δεν μπορώ να την ακούω για πολύ ώρα. Προτιμώ την Αλεξίου. Αλλά σίγουρα η Αρβανιτάκη έχει πολύ καλή φωνή και ήθος. Η Τσαλιγοπούλου, δεν με ξετρελαίνει. Κατα καιρούς νομίζω ότι είναι και παράφωνη, αλλά επιφυλάσομαι.

Υ.Γ. Δεν νομίζω το γεγονός ότι ο Ακατανόμαστος (το Νταλάρα εννοείτε;) προσέχει τις εμφανίσεις του εντός και εκτός Ελλάδος, είναι κακό ή μειώνει την αξία του…


(system) #11

Σχόλιο αρ. 1: Ο Νταλάρας στην τελευταία του συναυλία στην Κύπρο έκοψε… 582 εισιτήρια (σε στάδιο χωρητικότητας 10.000 θεατών), όπου το πρόγραμμα του περιείχε γενικώς “κλεμμένα” κομμάτια (μέχρι και το “Βρέχει φωτιά στη στράτα μου” τραγούδησε). Μάλιστα στο τέλος δεν έβγαλε ούτε τη 12χρονη μικρούλα με το σαντούρι, καλή της ώρα, στη σκηνή για να τη χειροκροτήσουν. Το χειροκρότημα του κοινού ήταν χλιαρότατο γιατί το πρόγραμμα του, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, δεν ήταν καθόλου προσεγμένο αγαπητή Νίκη. Αυτά τα γράφω με πολλή πίκρα γιατί και σε μένα αρέσει ο Νταλάρας, χωρίς όμως να του αποδίδω και… θεϊκές τιμές!

Απευθυνόμενος στον Κουρούνη και στους υπόλοιπους “αντιακατανόμαστους” θα παρακαλούσα να σημειώσουν σαν ελαφρυντικό για μένα ότι κι εγώ με πρόσκληση πήγα, όπως και οι υπόλοιποι 2.417 θεατές (συνολικά ήμασταν 3.000 άτομα περίπου).

Σχόλιο αρ. 2: Στην παράσταση του Νταλάρα για τον Τσιτσάνη η πιο συγκλονιστική ερμηνεία τραγουδιού ήταν το “Γεννήθηκα για να πονώ” από την Τσαλιγοπούλου. Εντάξει, το κορίτσι τραγουδά σε ψηλές συχνότητες (ψηλότερα κι από την Αρβανιτάκη) αλλά μην τη βγάλουμε και παράφωνη! Ίσως είναι αυτό το γύρισμα που κάνει στη φωνή της που δίνει τέτοια εντύπωση.Όσο για το κόκκινο μαλλί κλπ σίγουρα είναι στο κόλπο του image making. Όμως δεν θα την κρίνουμε από αυτό, όπως δεν κρίνουμε πολλούς άλλους από το τί ήταν αλλά από το ηχητικό αποτέλεσμα που κατάφεραν.

ΣΗΜ: Αναμφίβολα η Τσαλιγοπούλου δεν είναι θέμα για συζήτηση σ’ αυτό το φόρουμ (σιγά μην ήτανε) αλλά μια και το “περιποιηθήκατε” το κορίτσι είπα να γράψω κι εγώ ένα καλό λόγο γιατί γενικά μου αρέσει σαν τραγουδίστρια (με τις αδυναμίες της).


(system) #12

Mikri parenthesi.
1
Den eipa oti i Tsaligopoulou einai parafwni. Apla oti merikes fores mou dinei ayti tin entipwsi.
2
To programma stin Kypro (den xerw se poia poli piges, apo osa les mallon stin Leykwsia) sigoura perieixe polla tragoudia “klemmena” opws les, alla den tha eprepe na se ekpliksei kathws itan paromoio me ayto tou xeimwna kai o kyrios kormos tou itan palia tragoudia kyriws ermineymena apo allous kai oxi apo ton idio. Twra to an exoun noima tetoies kiniseis kai an aresoun einai allo thema. Oso gia tin Areti, pote den emene mexri to telos twn synayliwn stin Athina, opote isws to idio na egine kai ekei.

P.S. Den apodidw se KANENAN theikes times. :slight_smile:
Kleisimo parenthesis.


(system) #13

Όπως, πολύ σωστά , παρατήρησε ο μεγάλος Λευτέρης Παπαδόπουλος (ο οποίος κινδυνεύει να καταντήσει γραφικός, δυστυχώς, βλ. Μίκη)η “Λίνα” είναι στιχοπλόκος και όχι στιχουργός.
Αυτό τα λέει όλα.
Όσο για την παρεούλα της (οι γνωστοί πουστρολεσβίοι) ανήκει στον ίδιο ντορβά.

Πολύ “ζέστα” ρε παιδιά γαμώτι…


(system) #14

οπως ξερετε η λεξη εκτελεση εχει δυο ερμηνειες οσον αφορα τη μουσικη. μια για την ερμηνεια του κοματιου και αλλη μια για την ερμηνεια μεν αλλα και την εξ’ επαφης θανατωσης του ασματος.
παντως οσον αφορα τις υψισυχνες γυναικιες φωνες αλλο πραμα ν’ ακους τη ΡΟΖΑ και αλλο ενα τραινο να σφυριζει μονοτονα αλλα ψηλα οφειλω να ομολογησω. (φερνω ως παραδειγμα τη ροζα γιατι δεν εχω αλλο φιρματο ονομα να φερω ως παραδειγμα. δυο τρεις γυναικες που ξερω ειναι παντελως αγνωστες στη μαζα)


(system) #15

Ναι αλλά εδώ δεν είμαστε ΜΑΖΑ Βασίλη.
Δώσε μας ονόματα και θα εκπλαγείς (κι εσύ όπως και τόσοι άλλοι)


(system) #16

προς θεου δεν εννοω μαζα εσας εδω. να μην παρεξηγηθω γιατι οσο καιρο σας παρακολουθω με πεισατε για τις γνωσεις σας και καταλαβα σε γενικες γραμμες τα γουστα σας. η μια ειναι η σοφια νεοχωριτου απο θεσσαλονικη και τραγουδαει η τραγουδουσε με τους “εν χορδαις” αλλα δεν ξερω τι κανει τωρα. για την κατερινα παπαδοπουλου τι γνωμη εχετε; την ακουω και μου αρεσει αυτο ου ακουω.


(Grigoris_Maninakis) #17

PWS KRINETE THN ERMHNEIA TOU NTALARA STON
“PIKINO”…SE SYGKRISH ME AUTH TOY ROUKOUNA…??
…EINAI SAN THN MERA ME THN NYXTA…SXEDON AKOUGETAI SAN DIAFORETIKO TRAGOUDI…


(system) #18

Paidia geia sas kai sugxaritiria gia to forum sas. Psaxnw ena kommati to opoio to exw akousei stin tainia me ton Beggo (auti pou erxetai se ena fortigo psugeio apo ti Germania). H fwni mou akougetai san Bambakaris kai paei ws eksis
“Mes’ton onta, mes’ton onta” ‘dis’
“Mes’ton onta ekei psila,
einai h neraida h Sexraza”
Polu dunato kommati alla de kserw poiou einai.
Ean kapoios sas to gnwrizei as mou steilei ena email h’ na apantisei sto forum.
Xilia euxaristw
K


(system) #19

“Μεσ’ τον οντά ενός πασά” και νομίζω είναι προπολεμικό του Τσιτσάνη…

Έχω την εντύπωση ότι στο παρελθόν έχει ξανασχολιαστεί εδώ το συγκεκριμένο κομμάτι, σχετικά με την “πατρότητά” του κλπ…


#20

Γραμμένο το 1946, με τους Μάρκο Βαμβακάρη, Πρόδρομμο Τσαουσάκη, Βασίλη Τσιτσάνη που παίζει και μπουζούκι, στο όνομα των Σπύρου Περιστέρη και Πιπίτσας Οικονόμου (ιδιαιτέρα του Μίνωα Μάτσα!!!).
Για περισσότερα πήγαινε στη συζήτηση:
REBETIKO: ΛΑΙΚΟ, ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ - Popular and rebetiko songs: ΜΑΡΚΟΣ-ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
ΑΝ