28η Οκτωβρίου

Αρκετές φορές παρακολουθούμε δημόσια θέματα ή προβλήματα κάνοντας και σχόλια εκ του ασφαλούς. Τι γίνεται όμως όταν κάτι μας αφορά άμεσα ;
Όπως θα καταλάβατε και από τον τίτλο του θέματος, αναφέρομαι στο γνωστό πρόβλημα ( γιατί περί προβλήματος πρόκειται τελικά) με τις παρελάσεις και τους αλλοδαπούς σημαιοφόρους.
Στην τάξη του γιου μου (ΣΤʼ Δημοτικού) έκαναν κλήρωση για τον σημαιοφόρο, καθώς οι μισοί μαθητές ήταν αριστούχοι, και έτυχε σε ένα παιδί από την Αλβανία.
Έρχεται λοιπόν ο γιος μου, ο οποίος μαζί με άλλα πέντε παιδιά της τάξης του ασχολείται με την τοπική παράδοση ως μέλος σε χορευτικό συγκρότημα από 6 χρονών και εκπροσωπεί τον τοπικό μας σύλλογο σε όλες τις εκδηλώσεις, επετείους κλπ, ασχολείται και ενδιαφέρεται ανέκαθεν με την πρόσφατη ιστορία της Ελλάδας, είναι κολλημένος με την παράδοση γενικότερα και μου κάνει την εξής ερώτηση:
" Γιατί αυτός και όχι ένα από τα τόσα άλλα παιδιά που είμαστε αριστούχοι, αφού δεν είναι Έλληνας";

Χωρίς καμία διάθεση φανατισμού, ρατσισμού κλπ, θα ήθελα να ακούσω τη γνώμη σας.

Υ.Γ. Προς τους διαχειριστές. Αν νομίζεται ότι το θέμα είναι εκτός ορίων του φόρουμ, παρακαλώ να διαγραφεί το μήνυμα.

Γιατί ήταν προφανός ένας από τους αριστούχους ,του οποίου έπεσε ο κλήρος.
Απ΄οτι ξέρω γιά σημαιοφόρος,δε χρειάζετε κατι άλλο ,παρα μόνον οι επιδόσεις
στα μαθήματα.

Συμφωνώ με τον Μπάμπη.

Η σημαντικότερη είδηση τελικά είναι αυτή:"…καθώς οι μισοί μαθητές ήταν αριστούχοι…"

Πριν ξεκινήσω, είμαι ριζικά και κάθετα αντίθετος στις μαθητικές και όποιες άλλες παρελάσεις, οι καιροί και οι καταστάσεις έχουν πολύ αλλάξει, και πρέπει επιτέλους να βρεθεί κάποια πολιτική ηγεσία να αναλάβει το σχετικό πολιτικό κόστος ώστε να καταργηθούν. Αλλά ως γνωστόν, κάθε κοινωνία έχει την πολιτική ηγεσία που της αξίζει.

Στο συγκεκριμένο θέμα, από την εν γένει πολιτεία μου στο Φόρουμ νομίζω ότι η θέση μου είναι, άκρες μέσες, γνωστή εκ των προτέρων και δεν θα επεκταθώ. Πολύ σύντομα, θεωρώ ότι είναι θέμα κυρίως των γονέων και των δασκάλων, σε ισομοιρασμένη βαρύτητα ρόλων, να ασκήσουν την αναγκαία επιρροή στα βλαστάρια τους ώστε παιδιά με τέτοιες απόψεις να υπάρχουν σε ολοένα μικρότερο ποσοστό, με στόχο τον περιορισμό του σε νούμερα συγκρίσιμα με εκείνα της άκρας δεξιάς, που βεβαίως δεν γίνεται να απαλειφθεί ολότελα από μία κοινωνία.

Γιατί αυτός και όχι ένα από τα τόσα άλλα παιδιά που είμαστε αριστούχοι, αφού δεν είναι Έλληνας";[/COLOR][/SIZE][/FONT]

Μα δε νομιζω οτι το παιδι, επειδη οι γονεις του πιθανως να ειναι αλβανοι, να μην ειναι Ελληνας. Εαν το παιδακι παει σε Ελληνικο σχολειο, εχει γεννηθει στην Ελλαδα, μιλαει Ελληνικα και εχει την ελληνικη ιθαγενεια που ειναι συνηθως τα δεδομενα με παιδια μεταναστων, γιατι δεν ειναι Ελληνας δηλαδη?
Τωρα αν το παιδι δεν ειναι Ελληνας ουτε στα χαρτια ουτε πρακτικα, δε ξερω τι λεει ο νομος για την περιπτωση των σημαιοφορων, αλλα δε τρεχει και τιποτα. Παιδακια ειναι. Τι σημασια εχει?. Απλως ισως ειναι λιγο ακομψο.

Πιστεύω ότι από την πρώτη στιγμή που έγινα μέλος στην παρέα σας, σεβάστηκα τις αρχές, τους κανόνες, τα πιστεύω και γενικότερα τη φιλοσοφία του φόρουμ. Ακόμα περισσότερο σεβάστηκα όλα τα μέλη και ένα παραπάνω τους παλαιότερους και δεν είναι λίγες οι φορές που εξέφρασα το θαυμασμό μου για τις γνώσεις και το ήθος σας.

Τώρα, από ένα θέμα που έθεσα με κάθε ευγένεια, διακριτικότητα και χωρίς κανένα ίχνος φανατισμού, το οποίο έχει απασχολήσει αρκετό κόσμο πιστεύω τα τελευταία χρόνια και τώρα έτυχε και σε μένα, βγάλατε τόσο εύκολα συμπεράσματα ανατροφής και διαπαιδαγώγησης και ούτε λίγο ούτε πολύ με αποκαλείτε ακροδεξιό, τι να πω. Ειλικρινά λυπάμαι πάρα πολύ.

Ρε Μινόρε, είναι γνωστό ότι η παρεμβολή πληκτρολογίων και λεωφόρων των πληροφοριών στην ανθρώπινη επικοινωνία, εύκολα δημιουργεί παρερμηνείες και παρεξηγήσεις. Τη γνώμη μας ζήτησες και καλοπροαίρετα ο καθένας που απάντησε, αυτήν παρέθεσε. Τώρα αν εσύ έβγαλες το συμπέρασμα ότι σε θεωρήσαμε ακροδεξιό και επιχειρήσαμε παρέμβαση στην ανατροφή του παιδιού σου, αυτό οφείλεται αποκλειστικά στην έλλειψη ζωντανής επικοινωνίας που ανέφερα.

Η άποψη του παιδιού, αν σε κατάλαβα σωστά, είναι «ο Αλβανός συμμαθητής μας δεν είναι Έλληνας, γιαυτό να μην του δοθεί η σημαία». Πρώτον, λοιπόν, ο κανονισμός για το ποιος θα πάρει τη σημαία δεν λέει ότι πρέπει να είναι και Έλλην πολίτης. Μαθητής της τάξης πρέπει να είναι και αριστούχος, τίποτα άλλο. Στην παρέμβασή μου προϋπέθεσα ότι η άποψη του παιδιού δεν με εκφράζει και υπέθεσα ότι δεν εκφράζει και εσένα. Δεύτερον, ως Έλληνας είμαι υπερήφανος για τον ορισμό που έχει ήδη από την αρχαία εποχή δοθεί ότι «Έλλην είναι ο της Ελληνικής παιδείας μετέχων», ορισμό που αποκλείει κάθε ρατσιστικό (φυλετικό δηλαδή) διαχωρισμό. Και λυπάμαι και εγώ γιατί παρεξήγησες τα λεγόμενά μας.

Φίλε Ρε Μινόρε,
Μην το παίρνεις προσωπικά, κανείς μας εδώ μέσα (ειδικά τα μέλη που απάντησαν στο σκεπτικό σου) δεν έχει σκοπό να κολλήσει ταμπελίτσες σε κανέναν, άλλωστε ο προβληματισμός σου από μόνος του αποτρέπει οποιαδήποτε τέτοια σκέψη.

Οι μαθητικές παρελάσεις - φασιστικό κατάλοιπο - δημιουργούν εντάσεις ποικίλες…

  • Γιατί κριτήριο για τη σημαιοφορία να είναι αυστηρά η βαθμολογία;
    Ο μαθητής, με μια - δυο - δέκα μονάδες λιγότερο, κρίνεται λιγότερο ικανός;
    Ευτυχώς η ίδια η ζωή ορίζει διαφορετικά τον πετυχημένο και σίγουρα τα κριτήρια είναι πολύ πιο σύνθετα από μια πρωτιά στη βαθμολογία.
  • Τα μικρότερα παιδιά συμμετέχουν στις παρελάσεις, ενώ τα μεγαλύτερα το θεωρούν αγγαρεία, προσπαθούν να το αποφύγουν και χρειάζεται να δοθούν και …κίνητρα … για τη συμμετοχή τους…
  • Καθώς ζούμε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία πια, εντάσεις δημιουργούνται για το ποιος θα σηκώσει τη σημαία. Τα ερωτήματα πολλά: είναι λιγότερο “Έλληνας” το ξένο παιδάκι, που έχει αναστηθεί στον τόπο μας, που διαβάζει και αποδίδει κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες σε σχέση με τους ημεδαπούς μαθητές, που θα εργαστεί εδώ μελλοντικά, θα ερωτευτεί και θα γεμίσει απογόνους τα ρημαγμένα χωριά αλλά και τις πόλεις μας;
    Υπάρχουν περιπτώσεις που γονείς σε κατάσταση υστερίας διαφωνούν, απειλούν θεούς και δαίμονες για το θέμα αυτό και ξεσηκώνουν τον κόσμο, ειδικά όμως απέναντι στους Αλβανούς μαθητές, τους Βούλγαρους κ.λπ.
    Σε χωριό όμως που ένας ξένος, Γερμανός, έχει την οικονομική δύναμη, με επιχείρηση στην οποία απασχολεί ντόπιο εργατικό δυναμικό, ΔΕΝ διανοείται κανείς να εγείρει θέμα που ο γιος του, σε μια επέτειο που τιμούμε τη θυσία των προγόνων κατά των ναζιστών (ίσως προγόνων του ) θα σηκώσει τη σημαία…

Καλό είναι να περνάμε μηνύματα ανθρωπισμού στα παιδιά μας, να γκρεμίζουμε τα τείχη που χωρίζουν αθώες ψυχές σε φυλές και εθνικότητες και κυρίως να επιβραβεύουμε και να προβάλλουμε για μίμηση την τεράστια προσπάθεια των ξένων μαθητών να ξεχωρίζουν με την επίδοσή τους και όχι μόνο.

Συμφωνώ απόλυτα με όλα αυτά περί κανονισμών και ορισμών.
Πληροφοριακά σας λέω ότι όταν το συζήτησα με το γιο μου, μου είπε ότι δεν θέλει να γίνει θέμα στο σχολείο γιατί το συγκεκριμένο παιδί από την Αλβανία είναι καλός του φίλος.
Απλά έθεσε μια εύλογη απορία, γιατί όπως μου είπε το παιδί ήρθε από τη χώρα του 9 χρονών (πριν από 3 χρόνια δηλαδή) και δεν ξέρει αν έχει καν την υπηκοότητα.

Απλά εγώ πιστεύω ότι η Σημαία δεν είναι για να την κουνάμε στους ποδοσφαιρικούς αγώνες και στις πολιτικές συγκεντρώσεις και δεν ξέρω που αλλού, με αποτέλεσμα να έχει χάσει την ιερότητά της και κάθε τι που πραγματικά συμβολίζει. Δεν είναι ένα κομμάτι ύφασμα.
Σίγουρα “Έλλην είναι ο της Ελληνικής παιδεία μετέχων”, αλλά η Σημαία είναι πάνω από όλα αυτά.
Τώρα βέβαια θα μου πείτε, δεν είδαμε όμως και κανέναν αλλοδαπό να καίει τη Σημαία μας, ενώ οι “δικοί” μας το κάνουν συχνά. Σε αυτή την περίπτωση απλά τα συναισθήματά μου δεν περιγράφονται μέσω πληκτρολογίου.

Υ.Γ. Κο Νίκο Πολίτη, θέλω να πιστεύω ότι παρερμήνευσα τα λεγόμενά σας, οπότε λήγει κάθε παρεξήγηση.

Ελένη, δεν είχα δει το μήνυμά σου, αλλά πιστεύω να καταλάβατε ότι δεν τίθεται κανένα τέτοιο θέμα ούτε από την πλευρά του παδιού ούτε από την δική μου.
Ειδικά στις περιπτώσεις των απομακρυσμένων και ερημωμένων χωριών όπου πολλοί από τους αλλοδαπούς με το μόχθο τους δίνουν ζωή σε ρημαγμένους τόπους, εγώ πρώτος λέω “μπράβο” τους.
Και απλά σας λέω ότι στη δουλειά μου, πολλά παιδιά είνα αλβανοί και έχουμε άριστες σχέσεις στη συνεργασία μας.

Το μόνο που έχω να προσθέσω στο συγκεκριμένο θέμα είναι η προσωπική εμπειρία που έχω αποκτήσει κατά το παρελθόν, έχοντας φοιτήσει σε δημοτικό σχολείο μιας ακόμη περισσότερο πολυπολιτισμικής ευρωπαϊκής χώρας,της Μεγάλης Βρετανίας,και δη βρετανικό και όχι αγγλικό σχολείο. Το ποσοστό εκεί των Άγγλων μαθητών στα σχολεία δεν ξεπερνούσε το 20%! Έλληνες,Κύπριοι,Τούρκοι,Πακιστανοί,Μεξικανοί,Ρώσοι,Ινδοί,Ιάπωνες,Κινέζοι,Ευρωπαίοι,… φαντάζομαι τι θα γινόταν αν σε μία τέτοια κοινωνία υπήρχε η σχολική παρέλαση και μάλιστα με τον εθνικό χαρακτήρα που έχουμε στις δικές μας-σημαία κλπ. Σφαγή! Χωρίς σαφώς να επιχειρώ άνισες και ανούσιες συγκρίσεις, υποστηρίζω κι εγώ την άποψη ότι οι παρελάσεις πρέπει επιτέλους να καταργηθούν στην Ελλάδα και να δούμε με λίγο πιο ανθρωπιστικό μάτι την Παιδεία που μεταλαμπαδεύουμε στα παιδιά της σημερινής-ανερχόμενης σε πολυπολιτιστικό επίπεδο-Ελλάδας.

Μαζί με διάφορους φίλους έχουμε κάνει έγγραφη αίτηση στο Υπουργείο Εσωτερικών να καταργηθούν οι επισκέψεις στην Ελλάδα των τσίρκο, Medrano, Imperial, Nova (mega, Ant1, Alter, Alpha κλπ) προς μέγιστη απογοήτευση του εξάχρονου γιού μου, είς μάτην.

Φάνταζομαι όταν θα σταματήσουν να μας επισκέπτονται οι εκάστοτε θίασοι, η μόνη διασκέδαση θα είναι οι μαθητικές και στρατιωτικές (;:wink: παρελάσεις.:092:

Εντάξει ρε Ισαάκ! Το ότι πρέπει να καταργηθούν οι παρελάσεις δεν σημαίνει ότι είναι και τσίρκο!! Έχεις δει ΟΥΚ άδες σε παρέλαση? Μην τα ισοπεδώνουμαι όλα! Αυτό για την στρατιωτική παρέλαση. Η μαθητική άστο…

Θα ‘ταν τουλάχιστον βλακεία ν’ αναφερθώ στους οπλίτες ή τους στρατεύσιμους στο παραπάνω μήνυμα μου. Νομίζω είναι σαφές σε ποιούς αναφέρομαι, όσο σαφές είναι και το ότι είμαστε τσίρκο…γενικότερα:089:

Τόσο η απάντηση του Ισαάκ, όσο και το σχόλιο του Κώστα με απογοητεύουν ως φιλόζωο γιατί εγώ, άλλο είχα σκεφτεί: όταν εμείς (μία οργάνωση προστασίας των ζώων) κάναμε τις σχετικές παραστάσεις στους αρμοδίους, τα ζώα του τσίρκου είχαμε υπόψη τα οποία, κυριολεκτικά δεν φαντάζεται όποιος δεν ξέρει, τι είδους “ζωή” κάνουν, για όσο διάστημα “ζούν” εν πάσει περιπτώσει (οι κλόουν, ακροβάτες, ταχυδακτυλουργοί, μουσικοί κλπ. δεν μας πειράζουν, φτωχοί εργαζόμενοι είναι).

Φυσικά, για το αν πήραμε ή όχι απάντηση στις παραστάσεις μας αυτές, αυτό ακριβώς που σκέφτεστε συνέβη.

Γειά σου φίλε Ρε μινόρε.Αφού πρώτα, σου πώ κ εγω οτι με τίποτα ,τουλάχιστον από τη μεριά μου
δε θέώρησα ακροδεξιά τη θέση σου,θέλω να υπένθημήσω οτι
α)Το θέμα αυτό το ξεκίνησαν οι γνωστοί επαγγελματίες πατριώτες της δημόσιας ζωής.
β)Το διέδωσαν οι γνωστοί εργολάβοι της “ενημέρωσης” των παραθυρων
γ)Καί το κρατούν ζωντανό ,η τουλάχιστον προσπαθούν, γιατί τελευταία βρίσκετε σε ύφεση,
κάτι θλιβερά μορμολίκια σε τοπικό επίπεδο,περισσότερο να δείξουν οτι ειναι κ΄αυτοί “εδώ”
Και βέβαια πιστεύω οτι οι παρελάσεις πρέπει να σταματήσουν,και να βρεθεί ενας αλλος τρόπος
να γιορτάζετε οι κάθε επέτειος.

Μάλλον κύριοι θα έπρεπε να μας απασχολεί περισσότερο αν απ όλους τους "αριστούχους και τα υπόλοιπα παιδιά ξέρει κανένα και σε ποιο βαθμό για την ίδια την ημέρα της 28ης
ΤΙ ΈΓΙΝΕ ΤΌΤΕ;
ΠΟΊΟΣ ΠΟΛΈΜΗΣΕ ΠΟΙΟΝ;
ΓΙΑΤΊ ΕΜΕΊΣ ΓΙΟΡΤΆΖΟΥΜΕ ΣΉΜΕΡΑ ΑΥΤΉ ΤΗΝ ΕΠΑΙΤΙΟ;

Από τη μια έχουν τα βιβλια να διαβάζουν ένα σορό ανακρίβειες και απο την άλλη το lifestyle δεν δίνει κανένα περιθώριο διαπαιδαγώγησης
:087:
Είναι τουλάχιστον αποπροσανατολιστικό για να μην πω μικροπρεπές να ασχολούμαστε με το ποιος σηκώνει τη σημαία;

γιατι μπορώ κι εγω να αναρωτηθω το εξής

Γιατί σηκώνουν σημαία οι αριστούχοι και όχι οι άλλοι, είναι λιγότερο πατριώτες οι μέτριοι μαθητές;;;;

Και καλά οι μέτριοι, αλλά οι απλά καλοί; Μόνο μέχρι παραστάτες μπορούν να φτάσουν και αν! Καλύτερα πάλι μέτριος ή ντιπ άσχετος.
Η δική μου ερώτηση είναι: γιατί υπάρχουν τόσοι αριστούχοι; :108:

Η δική μου ερώτηση είναι: γιατί υπάρχουν τόσοι αριστούχοι; :108:

Για να μην γκρινιάζουν οι γονείς!

Πώς είναι δυνατόν να υπάρχουν τόσοι αριστούχοι κι εγώ δεν το καταλαβαίνω τουλάχιστον άν κρίνω από την ανορθογραφία που υπάρχει στα εκάστοτε φόρα:092: