ψαρόκολλα


#1

με αφορμη την κολλα που χρησιμοποιει ο κος κουκουρίγκος ,γνωριζει κανεις πως ετοιμαζουμε την ψαρόκολλα ,γνωριζει κανεις αναλογιες αν χρειαζεται νερό κτλ ?


(kostasthessaloniki) #2

Την μαγειρεύεις αλα μπεν μαρί…Μέσα σε μια κατσαρόλα βάζεις νερό και μέσα στην κατσαρόλα με το νερό ένα σκεύος με την ψαρόκολλα και το νερό μέσα…γενικά 50% ψαρόκολλα και 50% νερό,αλλά και πάλι εσύ θα δεις αν σου είναι ευκολοδούλευτη και ανάλογα θα προσθέσεις κι άλλο νερό…


(Νίκος Νικολάου) #3

Διαβρέχεις ψαρόκολλα με νερό σε ποσότητα 1:1 δυό με τρείς ώρες.Κατόπιν βάζεις το μίγμα σε μπαίν μαρί και το ζεσταίνεις προσέχοντας να μην βράσει το νερό.Κάποια στιγμή αρχίζει και λυώνει.΄Οταν ομογενοποιηθή, είναι έτοιμη για χρήση.Προσέχουμε όταν με το πινέλλο πάρουμε ποσότητα για εφαρμογή αφήνουμε να περάσουν 3-5 δευτερόλεπτα μέχρι να ακουμπήσουμε το ξύλο.


#4

τι ειναι το μπαίν μαρί ρε παλλικάρια ? :slight_smile:


#5

προφανώς είσαι ανύπαντρος για αυτό δεν το ξέρεις! άμα πάθεις θα μαθεις :019::019::019:
λοιπόν, είναι ο τρόπος που οι κυρίες λείωνουν τη σοκολότα για τα γλυκά ή το κερί για αποτρίχωση μέσα σε ένα δοχείο που εμβαπτίζουν σε καυτό νερό. Ετσι λειώνει το περιεχόμενο χωρίς να βράσει!


#6

δηλαδη βαζουμε πχ 50 γρ. ψαροκολλα + 50 γρ νερό το αφηνουμε για 2 ωρες περίπου και μετα το κανουμε μπεν μαρι σε ενα κατσαρολακι μεχρι να λιωσι?

πόσο γρηγορα παγωνει?
πως την απλωνουμε?
αν παγωσει και την ξαναλιωσουμε μπορει να ξαναδουλευτει ?


(Νίκος Νικολάου) #7

Ναι το αφήνης 2-3 ώρες,στο μούσκιο που λέγανε και οι πιό παλιοί, να μαλακώση και να φουσκώση η ψαρόκολλα.
Στεγνώνει αναλόγως συνθηκών.(Υγρασία-Θερμοκρασία) Για να είσαι σίγουρος εκεί που έχει ξεράση κόλλα αυτή γίνεται σαν γυαλί.
Την απλώνουμε με πινέλλο,λιγα δευτερόλεπτα μετά την εμβάπτιση του πινέλλου μέσα στην κόλλα.ΟΧΙ ΑΜΕΣΩΣ.
Μπορείς 2-3 φορές να την ξαναλυώσεις,σε σύντομο βέβαια χρονικό διάστημα αλλά καλό είναι να φτιάχνεις την ποσότητα που θα χρησιμοποιήσεις μόνο.


(Νίκος Πολίτης) #8

Αλλά πού θα τη βρούμε την ψαρόκολλα; Δεν ασχολούμαι με την κατασκευή οργάνων αλλά ξύλα κολλάω και ως γνωστόν, είμαι παραδοσιακός τύπος. Θα προτιμήσω λοιπόν ψαρόκολλα παρά Ατλακόλλ αλλά νόμιζα πως δεν υπάρχει πιά.


(Γιάννης Τ) #9

Πέρα από τον Κωνσταντέλλο, αγόραζα σε ένα μαγαζί με είδη κιγκαλέρίας ερμού και αθηνάς γωνία


#10

εγω βρικα απο ενα παλιο μαγαζι που ειχε μινει… 250 γρ 2 ευρω προφανος ο κος κωνσταντελλος θα σε σφαξει στο γονατο… :slight_smile:


(Νίκος Νικολάου) #11

Σημερινή τιμή ψαρόκολλας άοσμης πολύ καλής ποιότητας,6 euro το κιλό.
για 'οποιον ενδιαφέρεται, ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ 8 ΝΕΑΠΟΛΙΣ ΝΙΚΑΙΑ, κατάστημα χρωμάτων βερνικιών.


(Νίκος Νικολάου) #12

Άλλες οι ιδιότητες της ψαρόκολλας,και άλλες της ξυλόκολλας της κρυσταλιζέ,(τ. ΑΤΛΑΚΟΛΛ).π.χ. όταν έχουμε υγρασία κάπου, δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ψαρόκολλα,ή όταν έχουμε σε κάποιον χώρο αυξημένες θερμοκρασίες.Η ψαρόκολλα είναι μία σπουδαία κόλλα εσωτερικού χώρου για κάποιες εργασίες αλλά και ακατάλληλη για κάποες άλλες. Εγώ λ.χ. και στο μπουζούκι κολλάω με 3-4 διαφορετικές κόλλες.μεταξύ αυτών και ψαρόκολλα.
Όπου μπορούμε να κινηθούμαι παραδοσιακά, νομίζω ότι έίναι το καλύτερο.όχι όμως σε βάρος της ποιότητας της εργασιας.Τότε νομίζω πρέπει να συμβουλευόμαστε κάποιον ειδικό που θα μας πεί πώς θα κινηθούμε στην εργασία μας, χωρίς να χάσουμε την ποιότητά της.

Φιλικά ΝΙΚΟΣ


(Νίκος Πολίτης) #13

Πάντως Νίκο, η Ατλακόλλ έχει και αυτή πολύ κακή συμπεριφορά σε εξωτερικούς χώρους και κυρίως υγρασία. Κάθε πληροφορία λοιπόν για τις ιδιότητες κάθε κόλλας, κυρίως βέβαια για την οργανοποιία αλλά και γενικώς, ευπρόσδεκτη.


#14

Λέγοντας “Ατλακόλ”, μιλάμε για ένα τύπο κόλλας. Ουσιαστικά υπάρχουν 100 διαφορετικές “ατλακόλ”. Ο Βαρλάς μου έδωσε πέρυσι μία ελληνική τέτοια κόλλα (αντιγραφή γερμανικής πατέντας, κρατώντας την τιμή στο ένα τρίτο) που σε σχέση με την κλασική Ατλακόλ μοιάζει με …ηλεκτροκόλληση!
Θα ψάξω να βρω το κουτί για να σας πω τη μάρκα.


(Νίκος Νικολάου) #15

Όπως λέει και ο ΑΡΗΣ η ΑΤΛΑΚΟΛΛ (εταιρεία ομίλου της ΒΕΡΝΙΛΑΚ) είναι τύπος κόλλας και όχι γενική ονομασία προιόντος.Η εταιρεία με το όνομα αυτό έχει ένα σωρό τύπους κόλλας που τους καθορίζει με νούμερα, π.χ. 141,121,κ.λ.π. Αυτές εξυπηρετούν,τους δουλεύοντες το ξύλο, ως προς τον χρόνο απλώματος , τον χρόνο πρεσσαρίσματος, σκληρά ή μαλακά ξύλα κ. α.
Συνήθως τα μαγαζιά έχουν 1-2 τύπους μόνο και φυσικά ότι έχουν δίνουν.
Γιά εξωτερική χρήση χρησιμοποιούμε την ΑΤΛΑΚΟΛΛ Νο 5 100% αδιαβροχη, αλλά για καλύτερα αποτελέσματα, βάζουμε την ΠΟΛΥΟΥΡΕΘΑΝΙΚΗ κόλλα ΘΑΛΑΣΣΗΣ που εκτονώνεται καλύπτοντας και τυχόν κενά των αρμών. ειδικά αν έχουμε κατασκευές που φέρουν φορτίο,ή δυσμενείς καιρικές συνθήκες. Μία τέτοια κόλλα που παραδέχομαι είναι της εταιρείας Carmy.


(axordos) #16

ΣΚοπεύω να τρίψω κόκαλα και να τα προσθέσω στη κόλλα. Το έμαθα απο έναν γέρο οργανοποιό και νομίζω κάνει δουλειά ως προς το οτι μεταφ’ερει τις δονήσεις απο ξύλο σε ξύλο.
Γνωρίζει κανείς αναλογία και με τι κόλλα να αναμείξω το κόκαλο;:102:


(Νίκος Νικολάου) #17

Πως το εξηγεί ο παλιός οργανοποιός ότι με αυτό τον τρόπο γίνεται μεταφορά δονήσεων από ξύλο σε ξύλο;
Το επαληθεύει με κάποιο τρόπο ή έτσι του λέει το “αυτί” του; Ως γνωστόν σε μία κόλλα υπάρχει ένα ισοζύγιο ελαστικότητας-σκληρότητας όπου η ελαστικότητα μας προσφέρει την μέγιστη πρόσφυση (το ζητούμενο σε μία κόλλα) ενώ η σκληρότητά της το αναγκαίο στέγνωμα.
Βάζοντας σκόνη κοκάλου αυξάνουμε την σκληρότητα και κάνουμε την κόλλα πιό “παχιά” άρα και μεγαλύτερο πάχος συγκόλησης,που είναι αρνητικό στην δική μας περίπτωση.
Αυτό χρησιμοποιείται στην παραδοσιακή αγιογραφία, όπου οι τεχνίτες μέσα στις ζωικές κόλλες βάζουν σκόνες όπως στόκο,τσίγκο,πιό παλιά καμένο και τριμένο κόκαλο μα σκοπό να κάνουν μία προεργασία,ένα υπόστρωμα δηλαδή όπου να μπορεί να τρίβεται σχετικά καλά ώστε να έχουν μιά καλή επιφάνεια για την εικόνα τους.Αυτό όμως έχει αρνητικές επιπτώσεις πάνω στις μηχανικές ιδιότητες της κόλλας.Στην εικόνα όμως δεν μας πειράζει γιατί πάνω στην επιφάνεια της δεν ασκόυνται, οι όποιες δυνάμεις ασκόυνται πάνω σε κάποιο όργανο.Παρόλα αυτά η αναλογία είναι ένα μέρος σκόνης με δύο μέρη κόλλας.
Εξυπακούεται πάντα ότι μιλάμε για ζωικές κόλλες στην περίπτωσή μας ψαρόκολλα.


(totis) #18

Άχορδε θέλεις να μας πεις αυτό ποιος κατασκευαστής σου το είπε?

Αυτό γινόταν παλιότερα από ορισμένους παραδοσιακούς ζωγράφους για να στοκάρουν καλά τον πίνακα προτού αρχίσουν το έργο τους.

Εν μέρη μπορεί ή κόλλα να γίνεται πιο σκληρή αλλά χάνει την δύναμη της, εξάλλου η ψαρόκολλα πετρώνει αρκετά. Άσε που δεν πρέπει να υπάρχει πολύ κολλά στις ενώσεις γιατί μετά από καιρό μαζεύει και ραγίζει, οπότε άσε τα κόκαλα κατα μέρος.


(axordos) #19

Ο μπάρμπας είναι απο την Ερεσσό στη Λέσβο. Ονομα δε θυμάμαι. Λέγοντας γέρος οργανοποιός πάντως δεν εννοούσα απαραίτητα και επαγγελματίας. δεν ξερω ποσο καλά όργανα έχει φτιάξει, ούτε αν έχει οργανοποιείο . Τα κόκαλα υποθέτο οτι τα πρότεινε γιατί η συζήτηση γινόταν γύρω απο την χρήση εποξικής ή atlacol, πάντως όχι ψαρόκολας(αφου είναι φτιαγμένη απο κοκαλα).

Το ερώτημα είναι αν μπορείς έχεις χημική κόλα με μικρή αναλογία σε κονιορτοποιημένο κόκαλο τέτοια ώστε να ελλατώνεται το φράγμα που δημιουργεί στον ήχο ενώ παράλληλα να διατηρούνται οι απαιτούμενες μηχανικές της ιδιότητες (για το κόλλημα του καπακιού τουλάχιστον…)

απότι καταλαβαίνω πάντως όλα οδηγούν στη ψαρόκολα


#20

καλα ελεος ρε παιδια τι δονησεις και κοκκαλα μεσα στη κολλα? :112: εγω κολλαω μανικι ταστιερα με κλασικη titedbont original η κολλα τα σπαει… και το καπακι με ψαροκολλα οπως και τον τακο και την σφηνα . Αρη ποια ειναι αυτη η κολλα? ονομα?