Σε γελασανε


(system) #1

Μηπως ξερετε πληροφοριες και στιχους για το τραγουδι που λεει στο ρεφρεν “σε γελασανε μη χανεις το καιρο σου δεν σε σπουδασε καλα ο δασκαλος σου”


(system) #2

Είναι απ’ τα τελευταία τραγούδια (ίσως και το τελευταίο) που ηχογράφησε ο Κώστας Σκαρβέλης, λίγο πριν κλείσουν τις δισκογραφικές εταιρίες οι Γερμανοί (1941).
Τραγουδούν ο Στράτος Παγιουμτζής και ο Μάρκος Βαμβακάρης. Κιθάρα παίζει ο ίδιος ο Σκαρβέλης, πρώτο μπουζούκι ο Σπύρος Περιστέρης και μπαγλαμά μάλλον ο Μάρκος.
Είναι αργό χασαποσέρβικο και στο στυλ θυμίζει περισσότερο το Μάρκο και τους Πειραιώτες, παρά τον Κωνσταντινουπολίτη δημιουργό του. Αυτά…


(system) #3

ευχαριστώ αρη, μήπως ξέρεις τον τίτλο μπας και βρω το στιχο στην ρεμπετολογια του πετροπουλου?


(system) #4

Ο τίτλος είναι: “Σε γελάσανε”. Σε cd υπάρχει στη σειρά του Κουνάδη “Συνθέτες του Ρεμπέτικου: Κώστας Σκαρβέλης” και (αυτό είναι το παράξενο) είναι αρκετά “καθαρό”, ενώ οι στίχοι αναγράφονται στο ένθετο που περιέχει. Αν δεν το βρεις, πές μου να στους στείλω.
ΑΝ


(system) #5

Λοιπόν, φίλε Γιάννη, οι στίχοι (τουλάχιστον όπως τους ξέρω εγώ) έχουν ως εξής :

Δεν έμαθες τα δίχτυα σου
μικρή μου να τ’απλώνεις,
νομίζεις τον καθένανε
μπορείς να τον γαντζώνεις.

Σε γελάσανε,μη χάνεις τον καιρό σου
δε σε σπούδασε καλά ο δάσκαλός σου (2)

Δεν τα λυπάμαι τα λεφτά,
ούτε και με πονούνε,
να ξέρεις οτι τα χαλώ
εκεί που μ’ αγαπούνε.

Αν θυμάται κανείς και την τρίτη στροφή, ας τη συμπληρώσει γιατί τώρα μου διαφεύγει…


(system) #6

Κατάλαβα την γνώμη σου
και τι καπνό φουμάρεις
το δόλιο πορτοφόλι μου
κοιτάς να μου το πάρεις

Αυτό πηγαίνει πρώτο και μετά τα άλλα δύο του Ηλία


(system) #7

Ναι μπράβο…
Ετσι ακριβώς είναι η σειρά, όπως τη λέει ο Γιώργης.
Παρεμπιπτόντως, Γιώργο πώς σου φαίνεται το παίξιμο του Περιστέρη στο εν λόγω κομάτι;
ΑΝ


(system) #8

Να προσθέσω πως υπάρχει και νεότερη εκτέλεση (του 1983) με την Αλεξίου στο δίσκο της “Τα τσίλικα”.

Michael


(system) #9

Το παίξιμο του Περιστέρη είναι καταπληκτικό.
Η μαντολινίστικη πενιά του δίνει φοβερή γλύκα και παρ’ολα αυτά δεν χάνει το χρώμα του το μπουζούκι σαν μπουζούκι.
Το παίξιμο του Περιστέρη είναι τελείως προσωπικό και ιδιόμορφο.
Δεν ξέρω αν συμφωνείς ʼρη…


(system) #10

Εγώ (όπως έχεις σίγουρα καταλάβει) δεν είμαι υπέρ του “μαντολινίστικου” παιξίματος, αλλά γουστάρω το “κοπάνημα”. Στον συγκεκριμένο παίχτη όμως σηκώνω τα χέρια ψηλά! Η δε καθαρότητα της πενιάς είναι κάτι το εκπληκτικό. Επιπλέον, παρά το “κυριλέ” ύφος της πενιάς του, καταφέρνει να δένει άψογα σε βαριά ρεμπέτικα (π.χ. “Ο ζόρικος”) ή ακόμα και σε πειραιώτικα (π.χ. “Πάλι τραγούδι θα σου πω”). Τον θεωρώ ως έναν απ’ τους 2-3 κορυφαίους λαϊκούς μουσικούς από καταβολής της λαϊκής μας μουσικής.
ΑΝ


(system) #11

nai re Ari… Otan soylega egw pws to koryfaio deigma propolemikis pennias einai gia mena to ‘Tyxi kakia ti soykana’ me ton Kavoura kai ton Peristeri na paizei, moyleges na min kollaw sta elafra… Kallio arga para pote re…

Frank


(system) #12

Οπα!Δεν είπα κάτι τέτοιο.
Κι αν θες να σου ξεκαθαρίσω τα γούστα μου για την “μπουζουκένια” πενιά, άκου τα:
Από τεχνική: Χιώτης - Περιστέρης
Από χρώμα-συναίσθημα: Παπαϊωάννου
Από γνησιότητα-απλότητα: Μάρκος
Από μοναδικότητα + όλα τα παραπάνω: Γιοβάν Τσαούς
Αν πάντως μου πεις: “Βάλε ρε Αρη ν’ ακούσεις ένα μπουζούκι να γουστάρεις”, θα βάλω Μάρκο ή Παπαϊωάννου.
ΑΝ


(system) #13

Η πενιά του Περιστέρη είναι μοναδική.Θα συμφωνήσω με το φίλο μου το Γιώργη(πράγμα σπάνιο σε τέτοια θέματα!!).Νομίζω πως υπάρχουν ηχογραφήσεις στις οποίες μπορεί κανείς να νιώσει την ιδιαιτερότητα αλλά και την αυθεντικότητα του ρεμπέτικου παιξίματος του Σ.Περιστέρη.Για παράδειγμα:Μπέϊκος(οργανικό).Η εκτέλεση με το μπουζούκι είναι ένα από τα χαρακτηριστικότερα δείγματα αυτής της τεχνοτροπίας γιατί υπάρχει και με μαντολίνο, οπότε ο καθένας από μας μπορεί να ακούσει και μία αντίληψη του ίδιου του Περιστέρη για τα δύο όργανα.Αυτά.Χαιρετώ!


(system) #14

Να καταθέσω κι εγώ τον όβολό μου με την ακόλουθη αξιολογική σειρά
ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΟΙ:Γιοβάν Τσαούς,Περιστέρης,Τσιτσάνης, Χιώτης, Παπαϊωάννου
ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΙ ΤΡΙΧΟΡΔΟΙ: Χιώτης, Τσιτσάνης, Καπλάνης, Παπαϊωάννου, Τατασόπουλος, Καρνέζης, Παπαδόπουλος, Μπέμπης και εκτός συναγωνισμού λογω προσωπικής συμπάθειας Κάρολος Μιλάνος
ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΙ ΤΕΤΡΑΧΟΡΔΟΙ:Χιώτης,Ζαμπέτας

Αν εμένα μου πεις: “Βάλε ρε ν’ ακούσεις ένα μπουζούκι να γουστάρεις”, θα βάλω 6 κατά σειρά

  1. Τον ‘Γελασμένο’ του Γ.Τσαούς
  2. Το ‘Τύχη κακιά τι σούκανα’ με τον Περιστέρη
  3. Το ‘Γιατί γιατί μου τόκρυψες’ προπολεμικός Χιώτης
  4. Το ‘Μπρος στον Αγιο Σπυρίδωνα’ ομοίως
  5. Το (Εγώ πληρώνω) “Τα μάτια π’ αγαπώ” του Τσιτσάνη
  6. Το ‘Εσύ δεν είσαι άνθρωπος’ στην εκτέλεση με τον Γαβαλά

Τα λέμε ξανά

Φραγκίσκος


(system) #15

Λοιπόν η δική μου σειρά έχει ως έξης:
ΠΡΟΠΟΛΕΜΙΚΟΙ¨:Χαλκιάς,Βαμβακάρης,Παπαιωάννου
Περιστέρης,Δελιάς,Κερομύτης,Τσαούς,Τσιτσάνης,
Μπαγιαντέρας
ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΙ :Μπέμπης,Χιώτης,Αθανασιου,
Παππαδόπουλος,Καρνέζης,Ιορδάνης,Μωραίτης,Τσιμπίδης
ΦΡΕΣΚΙΟΙ :Στουραιτης ,Κωνσταντινου
Ασματα:
1)Ο ΓΙΟΒΑΝ ΤΣΑΟΥΣ ΧΟΡΕΥΕΙ
2)ΤΑΞΙΜ ΖΕΙΜΠΕΚΙΚΟ
3)ΠΕΝΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟΝ ΑΔΗ
4)ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΟΝΩ
5)ΜΙΝΟΡΕ ΤΟΥ ΤΕΚΕ
6)ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ
ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ


(system) #16

Οι ΠΑΘΙΑΣΜΕΝΟΙ:
Δελιάς
Χαλκιάς
Κηρομύτης
Μάρκος
Τσαούς
Περιστέρης
Ιορδάνης
Μπαγιαντέρας
Παπαϊωάννου

Οι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΟΙ:
Καρνέζης
Στουραϊτης
Χιώτης
Παπαδόπουλος
Κωνσταντίνου

Δεν καταλαβαίνω γιατί από τους καταλόγους των αγαπητών φίλων (ξεσουρώσατε ρε;) απουσιάζει ο Βασίλης Τσιτσάνης?

Μην έχετε αρχίσει και ξεχνάτε?

Ο Τσιτσάνης έκανε γαλλικά και χορτάρια, αλλά αυτό δεν τον μειώνει ούτε στο έλαχιστο σαν εκτελεστή. Απλά ήταν ιδιόρυθμος και έξω από το σταθερότυπο της “άρτιας” πενιάς.

Ο τρόπος που παίζει ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥ είναι μοναδικός.
Ποιός (ρωτάω: ποιός) έχει παίξει Τσιτσάνη με περισσότερο μεράκι απ’ τον ίδιο τον βλάχο;

Ευτυχώς που έβαλε ο Σώτος τον ΑΝΕΣΤΑΚΟ στο τελευταίο posting. Είχα αρχίσει να πιστεύω οτι σας έχουν κουρκουτιάνει το μυαλό οι μπύρες.


(system) #17

Καθήστε φρόνιμα γιατί θα δημιουργηθεί …παρεξήγηση!
Ανάφερα (λάθος μου) μερικούς μπουζουξήδες που ξεχωρίζω. Για τους παίχτες ισχύει αυτό που λέγαμε σε άλλη κουβέντα για τους ρεμπέτες γενικότερα. Αν δηλαδή πεις “ο Τάδε είναι ο κορυφαίος” τότε αυτόματα έχεις πέσει σε Μέγα Σφάλμα. Καθένας έχει τη …μαγκιά του.
Πάντως μπορείς να ξεχωρίσεις κάποια πράγματα. Π.χ. Το σχήμα “Τρίχορδο”, που εφμανίστηκε τελευταία (Παπαδόπουλος, Λιόσης, Κωνσταντίνου, Ιωαννίδης, Ζαριδάκης). Είχα την τύχη να μου δώσουν ένα cd από απλή (χωρίς καμιά επεξεργασία) ηχογράφησή τους απ’ το “House of Art”, όπου έπαιξαν πριν κανα μήνα. Πριν 10 μέρες τους άκουσα στο Λυκαβηττό, αλλά χωρίς τον Παπαδόπουλο, ο οποίος απουσίαζε λόγω αδιαθεσίας. Το αποτέλεσμα ήταν και τις δυο φορές εκπληκτικό. Παρόλα αυτά η διαφορά ήταν εμφανέστατη. Η έλλειψη του Παπαδόπουλου (για μένα που τους είχα ακούσει απ’ το cd) ήταν τεράστια. Μ’ άλλα λόγια, πολύ μεγάλοι παίχτες όλοι τους, αλλά ο Κώστας μπροστά τους φαντάζει …τεράστιος.
Στον “κανόνα” που ανάφερα στην αρχή υπάρχει μια εξαίρεση: ΓΙΟΒΑΝ ΤΣΑΟΥΣ
Αυτός δεν μπαίνει μαζί με τους υπόλοιπους. Η περίπτωσή του πλησιάζει τον μύθο. Οι λόγοι αρκετοί:
Ο μόνος παίκτης, που όταν έπιανε στα χέρια του το όργανο, οι άλλοι μουσικοί (Μάρκος, Ανεστάκι κλπ.) έκρυβαν τα δικά τους!
Μ’ αυτόν είχαμε την εξής “ατυχία”: Δε δέχτηκε να περάσει από καμιά κωλοεπιτροπή (λογοκρισίας) και προτίμησε να σταματήσει τη δισκογραφία. Ετσι μας έμειναν κειμήλια 13 όλα κι όλα τραγουδάκια. Σύμφωνα με τις μαρτυρίες (όλων) των παλιών, έπαιζε απίθανα σόλα και ταξίμια. Γιατί δεν τα ξέρουμε; Μα γιατί απλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ!!!
Για το Φρανκ:
Δεν ξέρω αν απλώς σου ξέφυγε, αλλά απ’ τους κορυφαίους μεταπολεμικούς παίχτες είναι ο (εν ζωή) Γιώργος Τσιμπίδης. Ακουσε τη “Χόρα” του…
ΑΝ

ΥΓ. Οταν κάποιοι (που συνήθως δεν είναι “ψαγμένοι”) μου κάνουν το αντιεπιστημονικό ερώτημα “Πες μου έναν, τον πρώτο”, απαντώ και γω αντιεπιστημονικά: “Παπαϊωάννου”. Και δεν το λέω αυτό για να “ξεμπλέξω” απ’ την ερώτηση στα σβέλτα. Αυτόν θεωρώ πιο πλήρες όργανο απ’ όλους. Γιατί τα ‘χει όλα:
Πενιά - Πεντακάθαρη
Χρώμα - Πολλά κιλά
Δεξιοτεχνία - Πάνω απ’ το μέσο όρο
Συναίσθημα - Τόνους
Ταξίμι - Μάλλον ο πρώτος
Απλότητα στο παίξιμο (κι όχι απλοϊκότητα) - “Χτυπάει” ακόμα και το Μάρκο
Εμπνευση - Ζωγράφος
Στυλ - Παπαϊωάννου


(system) #18

Μια και μπήκε (πάλι) το θέμα των μπουζουξήδων, να κάνω μια πρόταση:
Φροντίστε να προμηθευτείτε μια σειρά CD’s με μπουζουξήδες (όποιος ενδιαφέρεται θα του πω την εταιρία). Ανάμεσά τους υπάρχει κι ένα του Θύμιου Στουραΐτη. Θα σας κάνει ν’ αλλάξετε (αρκετοί από εσάς) τη μέχρι τώρα άποψη που έχετε για το “πώς παίζεται το μπουζούκι”.
ΑΝ


(system) #19

ρε άρη, δεν έτυχε να ακούσω ποτε τον Τσιμπίδη για αυτό και δεν έχω άποψη. Αν μπορείς να μου συστήσεις που να τον ακούσω, έχει καλώς…

Για ΚΚ: εγώ τον βλάχο τον μνημόνεψα και μάλιστα …σε καλή σειρα

Φραγκίσκος


(system) #20

<FONT FACE=“SYMBOL”>Re paidia, mporei na mou susthsei kapoioV kapoia sullogh me Gioban TsaouV giati pera apo to Pente MagkeV ston Peraia kai to Sthn Ellada den Mporw (Kai to Elenh h Zwntochra, an den apatomai eite einai diko tou eite aplwV paizei) den ecw akousei kanena allo deigma tou.

Oson afora thn kuriwV suzhthsh, ti gnwmh ecete gia to paiximo tou Tsitsanh sto Giati Me XupnhseV Prwi. EpishV qelw na rwthsw ton Arh, se poia tragoudia anaferetai otan milaei gia to crwma kai thn idiaiterothta tou Papaiwanou. Se duo orchstrika komatia tou, ton ecw akousei na bgazei faltseV noteV otan einai na mpoun ta gkazia.

GiannhV </FONT>