Ρεμπέτικο πρόγραμμα


(system) #1

Εστω οτι προκειται να παιξουμε μπουζουκακι σε ενα ταβερνακι και πρεπει να βγαλουμε ενα προγραμμα 3-4 ωρων.
Θα ηθελα να ακουσω(διαβασω) γνωμες με τα τραγουδια και αν ειναι δυνατον να καταληξουμε σε μια λιστα με τα καταλληλοτερα τραγουδια.
Παρακληση:Ας μη σφαχτουνε παλι οι Βαμβακαρικοι με τους Τσιτσανικους!!!


(system) #2

Γεια σου Γιατρε.
Θετεις ενα φλεγον θεμα που θα μπορουσε να ειναι ακομα πιο φλεγον ή λιγοτερο αναλογα το ποσο πατριωτικά θα το παρει κανεις (αυτο εχει να κανει με το θεμα που θετεις περι “οπαδισμου” : Τσιτσανικοι, Γιοβαν Τσαουσικοι κλπ).
Προσωπικα το απολαμβανω να “φτιαχνω” προγραμματα
δικα μου βεβαια παντα οχι για αλλους, αλλα παρακατω θα προσπαθησω να σου απαντησω σε αυτο που θετεις.
Κατ’αρχην πρεπει να ξερεις σε τι κοινο απευθυνεσαι. Αν το κοινο ειναι τουρλου-τουρλου πρεπει να ξανακυτταξεις
σε τι μαγαζι παιζεις ;
ποταδικο, φαγαδικο, μεζεδαδικο, μπριτζολαδικο,
καφε, μπαρ, ξενυχταδικο, ρεμπεταδικο με την τρεχουσα εννοια, ενα απλο στεκι, καφενειο κλπ
Επειτα καλο ειναι να λαβεις υπ’οψη αν το μαγαζι ειναι ανοιχτο καθε μερα ή 5ημερα ή 4ημερα κλπ
Άλλος είναι ο κοσμος που μπαινει τις καθημερινες και αλλος του Σαββατοκυριακου.
Περα απο ολα αυτα μπορεις εσυ να εχεις τη δικη σου ροτα και να παιζεις αυστηρα αυτα που γουσταρεις και μονο και σπανιως να παιζεις και καμμια επιθυμια. Αυτο εκανε οταν ξεκινησε ο Ξηνταρης.
Πρεπει επισης να λαβεις υποψη σου τα μελη της ορχηστρας. Αλλο προγραμμα αν εχεις και κοπελλα,
αν εχεις και κρουστο, αν εχεις βιολι, 2 μπουζουκια κ.ο.κ
Ξεκιναμε λοιπον. Μια ασφαλης μεθοδος ειναι, παιζουμε τα 30-40 στανταρντς και κατοπιν βγαζουμε και καμμια 30ρια κομματια που καραγουσταρουμε και για να συμπληρωθει το προγραμμα -συνολο γυρω στα 100 τραγουδια- βαζουμε οτι ευκολο θυμομαστε, οργανικα, λαικα, νεο-λαικο-εντεχνα, κανενα Θεοδωρακη, κανενα Μπιθικωτση, Ακη Πανου κλπ
Τωρα κυτταω ξανα την ερωτηση σου και λες για ταβερνακι. Ψιλο καταλαβαινω τη φαση, 2ημερο ή 3ημερο, φαγαδικο συνοικιακο χωρητικοτητας γυρω στα 80-100 ατομα. Ενημερωσε μας απο μεζεδες τι γινεται …
Λοιπον τα στανταρ ειναι :
Πριν το χαραμα, Πως θα περασει η βραδυα, Γιατι
με ξυπνησες πρωι, Σα μαγεμενο, Γκελ Καιξη, Τραβα τραβα, Παμε στο Φαληρο, Απ΄της Ζεας το λιμανι,
Αποψε ειναι βαρεια, Βεργουλες, 5 χρονια δικασμενος, Τα λερωμενα, Εσυ εισαι η αιτια, Θελω στα μπουζουκια,
Μπαξε Τσιφλικι, Χατζηκυριακειο, Αποψε στις ακρογυαλιες, Ξημερωνει και βραδυαζει, Αραπινες, Λεμοναδικα, Παξιμαδικλεφτρα και τα φθαρμενα αλλα απαραιτητα : Φραγκοσυριανη, Ολοι οι ρεμπετες, Μαυρα ματια, Συννεφιασμενη Κυριακη, Φαληριωτισα, Μοδιστρουλα, Κομπολογακι, Δαχτυλιδια, Το βουνο, Νυχτωσε χωρις φεγγαρι κλπ
αν θες να βαλεις και τσιφτετελοειδη :
Πω πω κατι ματια, Αποψε σκανταλιαρα μου,
Ελα σηκω χορεψε το, Θα σπασω κουπες κλπ
Βεβαια καποιοι θα πουνε τι μας λες ρε φιλε χα χα … τελος παντων εγω σου λεω οτι αν δεν τα παιζεις τα παραπανω μαλλον θα πεινασεις …
Απο κει και περα μπορεις να βαλεις τον αμμο της θαλλασας ειτε απο παλια ειτε πιο καινουρια.
Βασικη βεβαια προυποθεση τα παραπανω να παιζονται οσο το δυνατον σωστα αλλα και μερακλιδικα οχι αγγαρεια …
Επισης για μενα βασικο ειναι η σειρα, δηλαδη, με ποια ξεκινας, με ποια συνεχιζεις, με ποια φτανεις στο κεφι κ.ο.κ.
Ενα αλλο κολπο ειναι να συνδυαζεις τονους π.χ.
πιανεις απο Σι μινορε : Τραβα ρε μαγκα (γυναικειο), Ξεφαντωμα, Γκελ Καιξη, Μαγκαλακι, Δε με στεφανωνεσαι …
Επισης καλο ειναι να συνδυαζεις εποχες, δηλ. να μην πεταγεσαι απο “Μεσ΄του Συγγρου τη φυλακη” σε “Θα παρω το αμαξι μου” και μετα “Η κοινωνια με κατακρινει”
Ξεχασα ακομα μερικα μαστ της εποχης μου :
Πινω και μεθω (αυτο παραεγινε μαστ), 5 μαγκες στον Περαια (πρεπει να το εχω παιξει 7.000 φορες)
Θερμαστης και ορισμενα αουτσαιντερς που παντα αρεσουν : Μπλε παραθυρα, Το ξερεις βρε μικρουλα μου κανεις καλη παρεα, Γιατι στα ματια με κυττας, Πεφτουν της βροχης οι σταλες, Κανε κουραγιο καρδια μου, Κατω απ’το σβηστο φαναρι και τα σκληροπυρηνικα : Σκυλα μ’εκανες και λοιωνω, Ισοβιτης, Οταν μπουκαρω στον τεκε, Ηρθαν μπατσοι και μας πηραν, Δε μου λετε, Υπογα κ.α.
Αν θες να παιξεις τα κομματια που γουσταρεις αλλα ειναι αγνωστα π.χ. Ομολογιες, Μ’εκαψες σκυλα, Ας με κρινει η κοινωνια, Που θα πας που θα τα βρεις στρωμενα κ.α. φροντισε να βαλεις διπλα διπλα ενα πολυ γνωστο για να μην πεσει αμηχανια στο κοινο.
Καλο χειμωνα !!
υγ1
Δεν εβαλα λαικα γιατι ειναι θεμα αλλου φορουμ
υγ2
Αν θες ενα προγραμμα απο ψαγμενους για ψαγμενους
πες μου να σου φτιαξω ενα να γλυφεις τα δαχτυλα σου και στο στελνω με μειλ. Τμηματα του θα σου
επιτρεψω να δημοσιοποιησεις και στο φορουμ !!
Τιμες καλες !!


(system) #3

Γιώργο οπως παντα αψογος.
Θα ηθελα ομως να σου ζητησω συγνωμη που σε εβαλα σε τοσο κοπο.Το θεμα που εβαλα δεν εχει να κανει με δουλεια γιατι προς το παρον παιζω σπιτι μου.
Απλα ηθελα να δω τι κομματια παιζονται μιας και στην επαρχια δεν εχουμε αμμεση επαφη με τετοιου ειδους μαγαζια.
Με ενδιαφερει να γνωριζω τι τραγουδια ακουγονται και ειδικα τι τραγουδια θα πρεπει να ακουγονται.
Θελω να φτιαξω ενα προγραμματακι να το εχω(μηπως και χρειαστει),αλλα και για να βαλω και μια σειρα στα τραγουδια που προσπαθω να μαθω.
Το κακο στη φαση που βρισκομαι ειναι οτι δεν ξερω απο που να αρχισω!!!Ξερεις οτι μερικες φορες κολλαμε σε 3-4 τραγουδια και αφου τα βγαλουμε ξεφυτρωνουν αλλα 15.
Ετσι λεω να βγαλω 60 στανταρ τραγουδια και να συνεχισω με τα υπολοιπα χωρις να παραλειψω τα τραγουδια που γουσταρω πολυ.
Καλο θα ηταν να πουν ολοι τη γνωμη τους για τα τραγουδια που γουσταρουν να ακουνε σε ταβερνακια και κουτουκακια.Αυτο προυποθετει ειρηνη απο τους οπαδους των Τσιτσανικων και των Βαμβακαρικων.


(system) #4

Γιατρέ,

Δεν νομίζω να κουράζεται ποτέ ο ΓιώργοςΒ. Μάλλον κάτι πίνουν εκεί κάτω στα Χανιά ή έπεσε μέσα σε καμιά μαρμίτα μικρός…Άλλωστε ήταν πολύ χρήσιμη η λίστα των κομματιών του σε μας τους νεοφώτιστους.

Για να σε βοηθήσω λίγο ακόμα, επαναλαμβάνω μιά λίστα με τα αγαπημένα κομμάτια του φόρουμ από την 2 Δεκεμβρίου 2004.

<table border=1><tr><td>Άντε Να Περάσει Η Μέρα </TD><TD>Ακης Πάνου </TD></TR><TR><TD>Απ’ Τα Ψηλά Στα Χαμηλά </TD><TD>Καλδάρας - Παπαγιαννοπούλου </TD></TR><TR><TD>Απ’ Τη Μάνα Μου Διωγμένος </TD><TD>Τσιτσάνης </TD></TR><TR><TD>Αρρώστησα Στα Ξενα Μακρυά Σου </TD><TD>Μάρκος </TD></TR><TR><TD>Άσπρο Πουκάμισο Φορώ </TD><TD>Τσιτσάνης </TD></TR><TR><TD>Αχάριστη </TD><TD>Τσιτσάνης </TD></TR><TR><TD>Βαθιά Στη Θάλασσα Θα Πέσω </TD><TD>Ζαμπέτας - Καζαντζίδης </TD></TR><TR><TD>Βαρβάκειο</TD><TD>Τσαουσάκης-Τσιλιβερδής </TD></TR><TR><TD>Βαρέθηκα Τέτοια Ζωή</TD><TD>Καζαντζίδης </TD></TR><TR><TD>Βρε Τι Μάγκας Που Είμαι ΄Γώ </TD><TD>Κατσαρός </TD></TR><TR><TD>Γιατί Άλλαξες Γιατί </TD><TD>Νίνου Κερομύτης </TD></TR><TR><TD>Γκρινιάρικο </TD><TD>Χατζηχρήστος </TD></TR><TR><TD>Γλυκοχαράζει </TD><TD>Χατζηχρήστος </TD></TR><TR><TD>Εγώ Είμαι Γιος Της Κοκκινιάς </TD><TD>Στ.Βαμβακάρη </TD></TR><TR><TD>Ένας Λεβέντης Έσβησε</TD><TD>Δ. Γκόγκου - Μ. Χιώτη </TD></TR><TR><TD>Ερηνάκι Για Την Εμορφιά Σου </TD><TD>Ρούκουνας, Σκαρβέλης </TD></TR><TR><TD>Ζωή Γεμάτη Βάσανα </TD><TD>Ρόζα- Μητσάκη </TD></TR><TR><TD>Η Άτακτη </TD><TD>Μάρκος </TD></TR><TR><TD>Η Ταβέρνα Και Το Ζάρι </TD><TD>Κατσαρός </TD></TR><TR><TD>Η Υπόγα </TD><TD>Κωστής </TD></TR><TR><TD>Ηλιοβασίλεμα Σωστό </TD><TD>Λαύκας </TD></TR><TR><TD>Θα Βρω Μουρμούρη Μπαγλαμά </TD><TD>Καλδάρας -Παπαγιαννοπούλου </TD></TR><TR><TD>Θα Σπάσω Το Μπουζούκι Μου </TD><TD>Μαρκος - Χ.Xρήστος </TD></TR><TR><TD>Θα Χαθώ Μικρή Μου </TD><TD>Κάβουρας - Σκαρβέλη </TD></TR><TR><TD>Καλόγερος </TD><TD>Μάρκος - Ρόζα </TD></TR><TR><TD>Κάνε Κουράγιο Καρδιά Μου </TD><TD>Παπαιωαννου </TD></TR><TR><TD>Καπηλειό</TD><TD>Μητσάκης </TD></TR><TR><TD>Καραβοτσακίσματα </TD><TD>Μάρκος </TD></TR><TR><TD>Κάτω Απ’ Τα Γεφύρια </TD><TD>Παπαϊωάννου </TD></TR><TR><TD>Κολπατζού </TD><TD>Μαρκος </TD></TR><TR><TD>Κοντραμπατζήδες </TD><TD>Ρούκουνας </TD></TR><TR><TD>Μ’ αυτές Σου Τις Τρελές Ματιές </TD><TD>Τσιτσανης </TD></TR><TR><TD>Μάγκες πιάστε τα βουνά</TD><TD>Παγιουμτζής </TD></TR><TR><TD>Μαθημενα Τα Βουνα Απο Τα Χιονια </TD><TD>Πολυ Πανου- Καλδαρας </TD></TR><TR><TD>Μανώλης</TD><TD>Νούρος-Δραγάτσης </TD></TR><TR><TD>Μαύρα Μάτια Μαύρα Φρύδια </TD><TD>Βαμβακάρης </TD></TR><TR><TD>Με Αγωνία Πάντα Ζούμε </TD><TD>Τζουανακος </TD></TR><TR><TD>Με Βρήκε Το Ξημέρωμα Στους Δρόμους </TD><TD>Τσιτσάνης </TD></TR><TR><TD>Μες Της Πεντέλης Τα Βουνά</TD><TD>Παγιουμτζής </TD></TR><TR><TD>Μες του Συγγρού Τη Φυλακή </TD><TD>Παπαγκικα </TD></TR><TR><TD>Μέσα Στο Γλυκοχάραμα </TD><TD>Ζαμπέτας - Παγιουμτζής </TD></TR><TR><TD>Μην Ορκίζεσαι Βρε Ψεύτρα </TD><TD>Ρόζα - Σέμση-Πετροπουλέα </TD></TR><TR><TD>Μια Κυριακή Στη Φυλακή </TD><TD>Καζαντζίδης </TD></TR><TR><TD>Ντυμένη Σαν Αρχόντισσα </TD><TD>Κηρομύτης </TD></TR><TR><TD>Νύχτωσε </TD><TD>Τζουανακος </TD></TR><TR><TD>Ξεκινάει Τ’ Αρχοντολόι </TD><TD>Στ. Βαμβακάρη - Λ. Παπαδόπουλου </TD></TR><TR><TD>Ο Δρόμος Πάλι Μ’ Έφερε Απόψε Να Περάσω </TD><TD>Χιώτης </TD></TR><TR><TD>Ο Κωνσταντής </TD><TD>Τζουανακος </TD></TR><TR><TD>Ο Πρεζάκιας </TD><TD>Γιοβάν Τσαούς </TD></TR><TR><TD>Ο Τεκετζής </TD><TD>Ζαχαρία-Περιστέρη </TD></TR><TR><TD>Ο Ψαράς</TD><TD>Μητσάκης </TD></TR><TR><TD>Οι φυλακές του Ωρωπού</TD><TD>Μπάτης </TD></TR><TR><TD>Όπου Φτωχός Κι Η Μοίρα Του </TD><TD>Μητσακης </TD></TR><TR><TD>Πάρε Τα Χνάρια Μου </TD><TD>Δερβενιώτης </TD></TR><TR><TD>Πέντε Μάγκες Του Περαία </TD><TD>Γιοβαν Τσαους </TD></TR><TR><TD>Σαν Εγύριζα Απ’ Τη Πύλο </TD><TD>Στελλάκης -Παπάζογλου </TD></TR><TR><TD>Σαν Μαγεμένο Το Μυαλό Μου </TD><TD>Μπαγιαντέρας </TD></TR><TR><TD>Σαν Σήμερα Σαν Σήμερα </TD><TD>Ζαμπέτας - Τσαουσάκης </TD></TR><TR><TD>Σε Μια Μικρούλα </TD><TD>Τσαούς Με Τον Στελλάκη </TD></TR><TR><TD>Σε Ποιον Το Ντέρτι Μου Να Πω </TD><TD>Στράτος Σε Ύψη </TD></TR><TR><TD>Σκύλα Μ’ έκανες Και Λιώνω </TD><TD>Βαμβακάρης </TD></TR><TR><TD>Συνάχης </TD><TD>Μαρκος </TD></TR><TR><TD>Ταξίμι Ζειμπέκικο</TD><TD>Μ. Βαμβακάρης </TD></TR><TR><TD>Της γερακίνας γιός</TD><TD>Τσιτσάνης </TD></TR><TR><TD>Της Κοινωνίας Η Διαφορά </TD><TD>Β. Τσιτσάνη </TD></TR><TR><TD>Τι Μ’οφελούν Οι Άνοιξες </TD><TD>Μάρκος </TD></TR><TR><TD>Τι Το 'Θελα Να Μπλεξω </TD><TD>Τσιτσανης </TD></TR><TR><TD>Το Κλάμα Της Πεννιάς </TD><TD>Χιωτης-Καζαντζιδης </TD></TR><TR><TD>Το Λάθος Μου Αισθάνομαι </TD><TD>Κερομύτης-Στράτος </TD></TR><TR><TD>Το Μπαγλαμαδάκι Σπάσε </TD><TD>Νταλγκάς </TD></TR><TR><TD>Το Μωρό </TD><TD>Κώστας Δούσας </TD></TR><TR><TD>Το Παιδί Του Δρόμου </TD><TD>Κάβουρας- Σκαρβέλη </TD></TR><TR><TD>Το Συμφέρον </TD><TD>Βαμβακαρης </TD></TR><TR><TD>Τον Άντρα Σου Κι Εμένα </TD><TD>Δελιάς </TD></TR><TR><TD>Τουμπεκί Ψιλοκομμένο </TD><TD>Παγιουμτζής -Δεν Ξέρω Ποιανού Είναι </TD></TR><TR><TD>Τριανταφυλλιές </TD><TD>Νομίζω Τσαουσάκης </TD></TR><TR><TD>Χτες Το Βράδυ Στον Τεκέ Μας </TD><TD>Στελλακης-Χρυσινη </TD></TR><TR><TD>Χτες Το Βράδυ Στου Καρίπη </TD><TD>Κατσαρός </TD></TR><TR><TD>Ψεύτικος Είναι Ο Ντουνιάς </TD><TD>Βαμβακαρης </TD></TR><TR><TD>Ψηλά Τα Παραθύρια Σου Και Μακριά Κοιτούνε </TD><TD>Μάρκος </TD></TR><TR><TD>Ψιλοβρέχει </TD><TD>Μητσάκης-Καζαντζίδης </TD></TR><TR><TD></td></tr></table>


(system) #5

Γιατρέ, αφού ζητάς τη γνώμη όλων μας να πώ και γώ τη δική μου:

Ξεκινάς με προπολεμικά, μετά συνεχίζεις με προπολεμικά και προς το τέλος βάζεις προπολεμικά. Και πού και πού χώνεις και καμμιά σφήνα με προπολεμικά.


(system) #6

Και κάτι που ξέχασα: έτσι αποφεύγεις και την κόντρα μεταξύ Βαμβακαρικών / Τσιτσανικών: τα προπολεμικά του Τσιτσάνη θυμίζουν Βαμβακάρη οπότε ουδεν πρόβλημα!


(system) #7

Γεια σε όλους και όλες. Εγώ δεν είμαι φανατικός του είδους(του ελληνικού αστικού λαικού τραγουδιού, σωστά το είπα;), γενικά δεν είμαι φανατικός κανενός είδους. Είμαι φανατικός της καλής μουσικής γενικά, αυτής που φτιάχνεται από αληθινό ανθρώπινο συναίσθημα και που ανοίγει δρόμους για έναν κόσμο μαγικό, ιερό και υπέροχο.

Τα ερεθίσματα που είχα από το “ρεμπέτικο” ήταν τα κουτσά και στραβά που φαντάζεστε, έστω κι αυτά όμως, με είχαν αγγίξει και ήθελα να ψαχτώ περισσότερο. Μέχρι που έπεσα πάνω σ’ αυτό το φόρουμ και βρέθηκα ξαφνικά σ’ έναν κόσμο ολοζώντανο, χαρούμενο και παθιασμένο εκεί που περίμενα απομεινάρια, ξέφτια γνησιότητας και νεκρολογίες αποστειρωμένου ακαδημαισμού. Έτσι, διαβάζοντας και ακούγοντας, το αρχικό ενδιαφέρον έγινε έκπληξη, η έκπληξη θαυμασμός κι ο θαυμασμός χαρά και ευγνωμοσύνη. Για τον Μάρκο, τον Ανέστο, τον Γιοβάν και τους άλλους που μου δείξαν άλλη μια φορά πόσο όμορφος και μαγικός είναι ο κόσμος. Και γι’ αυτούς που το κρατάνε ζωντανό και αληθινό, μακριά από κάμερες, τηλε-γλέντια και παραστάσεις ζωής. Ζωντανή και αληθινή και ωραία είναι η κλίκα σας(μας) μόρτες και μόρτισσες. Να 'στε πάντα καλά και μερακλωμένοι!

Αυτά τα γράφω αφενός γιατί υποσχέθηκα στον εαυτό μου να το κάνω από την πρώτη στιγμή που ένιωσα αυτά τα συναισθήματα, πριν γίνουν λέξεις ακόμα, και αφετέρου για να σας δείξω την επίδραση που είχε αυτή η ιστο-συνεύρεση σε έναν “παρθένο” οργανισμό. Δεν ξέρω τί έχετε αποκομίσει εσείς, αλλά τα γκικαμπάιτ πληροφοριών, πάθους και δημιουργικότητας που έχουν συγκεντρωθεί εδώ είναι υπερ-πολύτιμα για έναν νέο “ιχνηλάτη”.

Και τώρα στο ψητό! Γιώργο(αν διαβάζεις μέχρι εδώ) έγραψες “Αν θες ενα προγραμμα απο ψαγμενους για ψαγμενους
πες μου να σου φτιαξω ενα να γλυφεις τα δαχτυλα σου και στο στελνω με μειλ. Τμηματα του θα σου
επιτρεψω να δημοσιοποιησεις και στο φορουμ !!”. Αναρωτιέμαι αν θα μπορούσες να τη δημοσιοποιήσεις ανοιχτά αυτή τη λίστα, γιατί νομίζω οτί αυτά τα τραγούδια ψάχνω! Όπως είπα, ενώ πολλά τραγούδια του είδους βρίσκω όμορφα, είναι κάποια συγκεκριμένα που με συνεπαίρνουν και με απογειώνουν. Κυρίως τα προπολεμικά που λέει κι ο Νίκος και πιο μεμονωμένες περιπτώσεις από τα μεταγενέστερα. Αν για κάποιο λόγο πάντως δεν θέλεις, δεν πειράζει. Σου(σας) είμαι ευγνώμων έτσι κι αλλιώς!

Κώστας


(system) #8

Γεια σου Κωστα καλως μας ηρθες !!
Κυττα οταν λεω απο ψαγμενους για ψαγμενους
κανω και λιγο χιουμορ, ετσι ;;
Πρωτα απ’ολα θα επρεπε να ημουν επηρμενος να θεωρω τον εαυτο μου “τον ψαγμενο” και καποιους αλλους “αψαχτους” …
Τελος παντων δεδομενου οτι εχω χρονια που ασχολουμαι με το σπορ και σαν ακροατης αλλα και σαν παικτης, ειμαι σε θεση να φτιαξω ενα προγραμματακι και μαλιστα να αιτιολογησω ως ενα βαθμο την τοποθετηση των τραγουδιων.
Βεβαια προγραμμα οταν λεμε δεν εννοουμε μια ξερη παραθεση τιτλων, προυποθετει γνωση της ορχηστρας, των δυνατοτητων της, πρωτες-δευτερες φωνες, ενορχηστρωσεις αλλα και καποια θεατρικοτητα στην ολη παρουσιαση -με μετρο βεβαια- ωστε το προγραμμα να κυλαει ευχαριστα και να κραταει αμειωτο το ενδιαφερον.
Αν το μαγαζι εχει και φαγητο, λογικο ειναι οτι ολα αυτα τα στοιχεια θα ειναι σε μικροτερο βαθμο, μια και ο κοσμος ειναι απασχολημενος με τη μαχη των πηρουνιων και απλα πρεπει να τον τερψεις ελαφρα στην αρχη και καθως τα πιατα αδειαζουν και οι μποτιλιες με το κρασι επισης αδειαζουν να το γυρνας προς το τσιφτετελικοτερον και ζειμπεκικοτερον …


(system) #9

Ενα αλλο θεμα ειναι οι ιδιοι οι μουσικοι.
Οταν εχεις στη μπαντα καποιον επωνυμο, ολο το προγραμμα και η φιλοσοφια περιστρεφεται γυρω απο αυτον. Οι νεωτεροι και πιο απειροι θα βγουν να πουν πρωτα τα τραγουδια τους, τα οποια ελεγχονται συνηθως ποια και ποσα ειναι, για να κανει μετα το προγραμμα του ο επωνυμος και μετα παλι θα συνεχισουν οι υπολοιποι κ.οκ.

Παμε μετα σε ενα σχημα με μουσικους περιπου της ιδιας “κλασης”. Εκει εχουμε τις εξης περιπτωσεις : 20-30ρηδες, 30-40ρηδες, μπερδεμενες ηλικιες. Τα ρεπερτορια αλλαζουν αρδην εδω μια και οι μικροτεροι αρεσκονται στα
πολυ μαγκικα, χασικλιδικα -κι ας πινουν μονο χυμο- και αν τους ζητησεις κανενα της δεκαετιας του '50 μπορει να βρεις μπελα !!
Οι μπερδεμενης ηλικιας παλι ειναι αλλη περιπτωση, μπορει να σου παιξουν απο “Προυσα” μεχρι “Ανεμομυλο”, και απο “Αγριολουλουδο” μεχρι “Πεντε ποντικοι βαρβατοι” …

Επισης ενα αλλο που παιζει ειναι και η μουσικη παιδεια. Καποια σχηματα ρεμπετο-παραδοσιακα στελεχωνονται απο μουσικους με μεγαλη εμπειρια στα παραδοσιακα οποτε εκει το βαρος πεφτει στα παραδοσιακα οπως : Σαν πας στα ξενα, Σαν τα μαρμαρα της πολης κλπ και τα ρεμπετικα εκτελουνται με μια βυζαντινο-δημοτικη χρεια …

Τελος παντων, τελευταια εχω ξεκινησει μια λιστα δικη μου εντελως,
η οποια ειναι υπο κατασκευην και σε λιγο θα τη συμπληρωσω και θα την ανεβασω.


(system) #10

Κώστα Πετρά, ωραίος είσαι. Τώρα, μη φανταστείς πως μόνο προπολεμικά παίζω, λέμε τώρα. Πάντως σκέφτηκα, με αυτά που λέει ο Γιώργος, μήπως φτιάξω και εγώ κανένα πρόγραμμα που θα περιορίζεται σε κομμάτια από τον Μεσαίωνα μέχρι το 1821 (μιά και ακόμα και η αρχαιολογική υπηρεσία έχει αυτή τη χρονολογία για σημαδιακή). Της τάβλας για τη «μάχη των πηρουνιών» και χορευτικά για αργότερα. Και πατινάδες για την αποχώρηση κατά τις πρωϊνές ώρες (π.χ. ξύπνα αφέντη μου). Πλάκα πλάκα, για όλα είχαν σκεφτεί οι παλαιότεροι!


(system) #11

Ναι Γιώργο, καταλαβαίνω τί λες, αλλά εγώ είχα στο μυαλό μου κάτι σαν τα δικά σου αγαπημένα, τα τραγούδια που σ’ αρέσει να παίζεις με την παρέα σου ή σ’ ένα κοινό που το ενδιαφέρει πρώτα-πρώτα η Μουσική. Σ’ ένα μαγαζί “εκκλησία” που λέει κι ο (πολύ ωραίος) Μιλάνος στην (πολύ ωραία) συνέντευξη στην “Κλίκα”, που μόλις διάβασα. Πόσο παράταιρα ζεστοί και αληθινοί φαντάζουν αυτοί οι άνθρωποι στην εποχή του εικονικού, του πλαστικού και του γυαλιού. Σαν ταβερνάκι σ’ έναν κόσμο φαστφουντάδικων.

Νίκο, αυτά τα προπολεμικά γλέντια που λες, στο πάλκο της φύσης, θα είχαν σίγουρα πολύ περισσότερο ενδιαφέρον από πλευράς συμπεριφοράς του “κοινού” και αντίδρασής του στο μουσικό ερέθισμα… Και ούτε κάπνα, ούτε στριμωξίδι, ούτε τη δεύτερη ορχήστρα των κινητών!


(system) #12

Ομολογω δεν το καταλαβα το χιουμορ του κου Πολιτη …
Μηπως ειπα κατι που τον πειραξε ;;
Ψυλλιαζομαι τι μπορει να ειναι αυτο …
Το να φτιαχνει κανεις “προγραμμα” δε νομιζω οτι ειναι η πεμπτουσια της ζωης ουτε το βαθυτερο νοημα της υπαρξης … μπορει να το πει κανεις αγγαρεια, υποχρεωση ή φασαρια δεν θα ηθελα να πλακωθουμε και γιαυτο !!
Δεν εχω τη φημη του καλυτερου στον τομεα αυτο ουτε διεκδικω τετοια θεση δεν ειμαι αλλωστε ο Νωντας ο Πουπουλοχερης ο καλυτερος κουρεας της πλατειας !! Απαντησα σε μια ερωτηση που απευθυνεται απο μουσικο σε μουσικο (φανταζομαι)
και με την εννοια και βαρυτητα (:wink: που εχει το Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α στο μεροκαματο -σαν πραξη- καποιου μουσικου.
Συνηθιζεται οι τραγουδιστες και τραγουδιστριες να φερνουν καποια χαρτια με τιτλους οπως “Οταν νυχτωνει”, “Την αστειρευτη σου γλυκα” κλπ χωρις τονους χυμα στο κυμα και να πρεπει ο μπουζουξης ή ο κιθαριστας ή ο ακκορντεονιστας να τα βαλει σε μια σειρα και βγαλει μια σαιζον με αυτη την κακογουστια που του επιβαλει η Α’ φιρμα, ή Β’ τραγουδιαρα, ο μαγαζατορας, η γυναικα του μαγαζατορα και παει λεγοντας !!
Τωρα καποιες λεπτομερειες που εγω παιρνω υποψη μου οταν κανω αυτη τη δουλεια βλεπω οτι σκανδαλιζουν, οπως ειδος μουσικης, εποχες, τονοι κλπ. Θες εσυ να βαλεις διπλα διπλα “Τα πλοια πεθαινουν στα λιμανια”, με το “Επρεπε ναρχοσουνα” και το “Βολτα στην Ελλαδα” με το “Μια βοσκοπουλα αγαπησα” δικαιωμα σου …
Μεσ’τη δουλεια του μουσικου ειναι κι αυτη η διαδικασια και ειναι απαραιτητο να δινει κανεις σοβαροτητα και προσοχη.
Και τελειωνω με δυο παραδειγματα :
1992-93 στο “ΤΑΞΙΜΙ” ειναι μαζι ο Γκολες με τον Κωστα Παπαδοπουλο. Εχω παει σε μια απο τις πρωτες μερες. Το προγραμμα στα χαμενα -κατα τη γνωμη μου-
δεν μπορουσες να ευχαριστηθεις το μπουζουκι του Παπαδοπουλου τουρλου τουρλου τα τραγουδια συμφωνα με τα τρεχοντα της εποχης.
2001 σε μεγαλο ρεμπετο-λαικο μαγαζι με δυο γνωστα ονοματα του χωρου. Αφου εχουν παιχθει πολυ ομορφα 3 βαρεια ζειμπεκικα του Καζαντζιδη -οχι στη σειρα-ξαφνικα μετα το “Που να βρω γυναικα” ακουμε σε ποτ-πουρι το “Χειλακι πετροκερασο και μαγουλο βερυκκοκο” !!
Κωστα βλεπω οτι δε μασας, θα στα στειλω με μειλ και σε σενα Γιατρε, γιατι θα φαω κι αλλο κραξιμο …
Ωστοσο παραγγειλα τσαρουχια και φουστανελα γιατι θα μου χρειαστουνε
παραυτα και τα μαλλα …

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην yiorgosv 15 Δεκέμβριος, 2005)


(system) #13

Γιώργο, δεν μπορείς να ψυλιαστείς τι μπορεί να είναι αυτό που με πείραξε, γιατί απλούστατα τίποτα δεν με πείραξε. Δεν σου κρύβω ότι στενοχωρήθηκα αρκετά διαβάζοντας το τελευταίο σου πόστινγ διότι ότι είπα δεν το είπα με οποιαδήποτε αρνητική διάθεση.

Ψάχνοντας τώρα να δώ τι μπορεί να πείραξε εσένα, βλέπω ότι πράγματι η διατύπωση της φράσης μου «Πάντως σκέφτηκα, με αυτά που λέει ο Γιώργος, μήπως φτιάξω και εγώ κανένα πρόγραμμα κλπ.» όντως είναι έτσι δοσμένη που μπορεί να θεωρηθεί σαν είδος αρνητικής κριτικής. Διευκρινίζω λοιπόν πως όχι, δεν είναι έτσι, όχι μόνο συμφωνώ με όλα όσα λες αλλά και χάρηκα που βλέπω πως σε ένα ρεμπέτικο πρόγραμμα προτείνεις (υπό προϋποθέσεις φυσικά) και παραδοσιακά που μου αρέσουν. Απο εκεί και πέρα είναι θέμα καλού ή κακού χιούμορ και βεβαίως, όταν το αποτέλεσμα είναι το συγκεκριμένο, τότε το χιούμορ αποδείχτηκε κακό. Το ίδιο ισχύει και για το προηγούμενο πόστινγ μου με τα περί προπολεμικών.

Ζητάω λοιπόν συγνώμη για την παρεξήγηση που δημιουργήθηκε και θεωρώ ότι θα ήταν πολύ χρήσιμο για όλους μας να δούμε δημοσιευμένη κάποια πρόταση προγράμματος(και ακόμα καλύτερα αν είναι αιτιολογημένη όπως ήδη προανέφερες) γιατί συμφωνώ και εγώ ότι ένα κακό πρόγραμμα μπορεί να καταστρέψει μία κατά τα άλλα θαυμάσια δουλειά.


(system) #14

Οι διευκρινησεις που εκανα πιστευω οτι εδωσαν τοπο στην “οργη” γιατι
δε σου κρυβω οτι το χιουμορ σου ηταν … φαρμακερο …
Και ξαναλεω οτι δεν θεωρω τη διαδικασια αυτη κατι το φοβερα σπουδαιο, το γουστο μας κανουμε !!
Αλλα δεδομενου οτι θα κατσω να βγαλω μεροκαματο σε ενα μαγαζι μια ολοκληρη σαιζον θελω να γουσταρω κιολας και να μην ειμαι το τσιρακι του καθε ψωνισμενου
-ενταξει δεν παει σε ολους αυτο…- τραγουδιστη ή τραγουδιστριας.
Αφενος λοιπον αναφερομαι σε ενα προγραμμα για ενα μαγαζι που εχει τα Α-Β ζητουμενα και πιστευω οτι εχω τις γνωσεις και την εμπειρια -και ποιος δεν εχει αλλωστε μετα απο 20 χρονια- να κατσω να φτιαξω ενα γ…νο προγραμμα !!
Απ΄την αλλη ομως με ιντριγκαρει, προκαλει και καθοδηγει ο φιλος ο Κωστας Πετρας να “φτιαξω” ενα “προγραμμα” για το μαγαζι των ονειρων μου (!!) (γκραν σουξε !!) πραγμα το οποιο κατα καιρους ξεκιναω να φτιαχνω και ποτε δεν το τελειωνω …
Το ρεμπεταδικο λοιπον των ονειρων μου που μπορει και να μην ειναι ρεμπεταδικο με ταμπελα “και
καλα”, αλλα ενα απλο μαγαζι στο στυλ των καφε-ταβερνειων της προκυμαιας της Σμυρνης στο “Κορσο” ή στο “Και” …για να βγαλω και τα εσωψυχα μου … Δεν ξερω πως εχω φαει τετοιο κολλημα, ισως οι ομορφες διηγησεις του Παναγιωτη Κουναδη και του Σπυρου Παπαιωαννου να με πλανεψαν και μενα …
Μεα κουλπα ;; Θα δειξει …


(system) #15

Παμε λοιπον στο προγραμμα μας.
Οπωσδηποτε αναφερομαι σε ενα προγραμμα μαγαζιου με μια πληρη ρεμπετικη ορχηστρα, ενταξει αν οχι
Εστουδιαντινα Νεας Ιωνιας τουλαχιστο 6μελης-8μελης και με παικτες και αοιδους ικανοτητας και
εμπειριας.
Συνηθιζω να ξεχωριζω Α’ και Β’ μερος που σημαινει, ακουστικο ως ενα βαθμο και χορευτικο ως ενα αλλο βαθμο, μια και παντα αυτο ειναι ζητουμενο απο μαγαζατορες και πελατες αλλα εδω δεν θα το τηρησω γιατι ενδεχομενως να μπερδεψουμε …
Επειδη λοιπον θελουμε ψαγμενο υλικο και δυνατο
θα παραθεσω ψαγμενο υλικο χωρις να θεωρηθει οτι ειναι το μονο.
Μαζι με τα πολυ ή λιγοτερο ψαγμενα -κατα τη δικη μου γνωμη- μπορει να ειναι και εντελως συνηθισμενα κομματια κι αυτο εχει να κανει οτι οσο δυσκολο και να θελουμε να κανουμε ενα προγραμμα αλλο τοσο πρεπει να κανουμε αναφορες σε γνωστα κι αγαπημενα που ειναι κλασσικα και δεν εχουν ξεφτισει !!
<font color=“ff0000”>Επισης εδω δεν τα βαζω με απολυτη σειρα γιατι ψαχνω τη σειρα που εχει να κανει με συμφωνια τονων, να λεγεται ενα απο τον τραγουδιστη, το αλλο απο την τραγουδιστρια, το αλλο ντουετο πραγμα που δεν γινεται μια και δεν ξερουμε τα μελη της κομπανιας</font>.

ΟΡΓΑΝΙΚΑ
Ξεκιναμε παντα με οργανικα, ο ακροατης με το που ηρθε στο μαγαζι δεν θελει να ακουσει τον πονο μας και την καψουρα μας, πρεπει να παραγγειλει να βρεξει λιγο τα χειλια του, να τσιμπησει σαμθινγκ κ.ο.κ.
<font color=“ff0000”>Επισης τα κομματια που παρατιθενται εδω, δεν παιζονται ολα καθε βραδυ, επιλεγουμε καθε βραδυά αυτα που μας ταιριαζουν στη διαθεση και το κεφι και σ’αυτο εχουν να κανουν οι “δρομοι” που επιβαλλεται να αλλαζουν απο βραδυά σε βραδυά</font>
Αυτο ειναι κλεμμενο απο την Εκκλησιαστικη
μουσικη οπου ο ηχος αλλαζει καθε βδομαδα ή μηνα δεν θυμαμαι καλα και οι 8 ηχοι κανουν κυκλο.
Εννοειται οτι αυτο δεν εφαρμοζεται μ’αυτο τον τροπο αλλα εντελως ελευθερα.
Απ΄την αλλη βεβαια το σταμπιλαρισμενο προγραμμα εχει το συν οτι η ορχηστρα παιζει πιο ανετα και αερατα αλλα συνηθως αχρωμα και ανευρα …

Σερβικος Χορος ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΥ
Γλεντι και χορος ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Μη μου πεισματωνεις (Σερβικο οργανικο) ΜΑΡΚΟΥ
Πειραιωτικο Αλλεγκρο Καμηλιερικο ΤΣΙΤΣΑΝΗ
(απο το Χαραμα)
Καροτσερης ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ
Αδεσποτο μελλοντικα (Οργανικο Ζειμπεκικο) ΝΟΥΣΙΑ
Το περασμα ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ
Ακομα ποτε δεν ξεφτιζουν τα :
Σερβικο Τσιγγανικο, Τα ωραια του Τσιτσανη,
Τρικαλινο, 5/8 του ΤΣΙΤΣΑΝΗ
και το Αλλεγκρο του Χ’'ΧΡΗΣΤΟΥ

Επισης προτεινω τα δυο εκληκτικα οργανικα
Για το κεφι του Ζορμπα ΙΟΡΔΑΝΗΣ
Οργανικο ΚΟΡΑΚΑΚΗΣ (Λαυριο)
με τη διαφορα οτι ο μπουζουξης πρεπει να ειναι
ζεστος για να τα παιξει αλλα ειναι πολυ εντυπωσιακα και δεν ταιριαζουν να μπουν στην αρχη, καλο ειναι να μπουν καπου στη μεση για να ξεκουραζονται οι τραγουδιστες αλλα και οι θαμωνες απο το πολυ μπλα-μπλα
ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Καλο ειναι να ξεκιναμε αλλεγκρα και οχι βαρεια και πονεμενα … Καλο ειναι να αποφευγουμε σαμπαχ και ουσακ για αρχη ενω το χιτζαζ σε μεγαλες ποσοτητες κουραζει κι αυτο.
Επισης καλο ειναι να ξεκινησουμε με χασαπικα -παλια συνηθεια- και οχι με ζεμπεκιες και καρσιλαμαδες ! Επισης τα θεματα να ειναι ευχαριστα στην αρχη, μην ξεκινησουμε με τα πολυ πονεμενα αλλα τα καπως φευγατα “παμε εδω, εκει …” εξαιρειται το μπαξε Τσιφλικι και το Χατζηκυριακειο … Εννοειται οτι σιγα σιγα θα βαζουμε και αγαπησιαρικα και παραπονιαρικα αλλα και μαγκικα σε μετρημενες δοσεις απο λιγο το καθενα. Τελος καλο ειναι να μπαινουν και παραδοσιακα Σμυρνεικαι, Πολιτικα και αλλα σαν καποια εισαγωγη του ρεμπετικου και χρονικα.

Υδρεικα ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ
Καλο κρασι, καλη καρδια ΜΟΣΧΟΝΑΣ
Μαρω μου γλυκεια Χ’‘ΧΡΗΣΤΟΣ
Ρεμπετες Χ"ΧΡΗΣΤΟΣ (προυποθετει 2 μπουζουκια και 2 τουλαχιστον φωνες)
Τα ζηλιαρικα σου ματια ΜΑΡΚΟΣ
Ζηλιαρα ΜΑΡΚΟΣ
Μ’εκαψες τσαχπινα μου κι ωραια ΜΑΡΚΟΣ
Ξεκινουν απο το Κολωνακι ΜΑΡΚΟΣ
Κουκλακι ΤΟΥΝΤΑΣ
Μαγκικο τα δυο σου ματια ΝΤΑΛΓΚΑΣ, ΚΑΡΙΠΗΣ
Βαρκα μου μπογιαντισμενη ΜΠΑΤΗΣ
Καποια μικρουλα εμορφη ΓΕΝΙΤΣΑΡΗΣ (:wink:
Αλανα Πειραιωτισα ΜΑΡΚΟΣ
Συρα η απανω χωρα σου ΜΑΡΚΟΣ
Στα καπηλεια θα τριγυρνω ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Μια Κυριακη σε γνωρισα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Κολπατζου ΜΑΡΚΟΣ
Μια μπαμπεσια θελησανε ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ
Το συρε κι ελα αρχισα ΣΤΡΑΤΟΣ
Ηταν ανοιξη που σειδα ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ
Μπακαρας ΤΟΥΝΤΑΣ
Ντουνια ανακριτη Χ’'ΧΡΗΣΤΟΣ
Ζηλιαρα ΚΑΒΟΥΡΑΣ
Μεσα στο Τουρκολιμανο ΚΑΒΟΥΡΑΣ
Ναζιαρα σε φωναζουνε ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ
Ολες ομορφες ΣΤΕΛΛΑΚΗΣ
Χρονια στον Περαια ΜΑΡΚΟΣ
Αραμπας περνα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Καθε βραδυ παντα λυπημενη ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Παντρεμεναδικα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Ταγμα τηλεγραφητων ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Θερθω μια γλυκεια βραδυα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ

Μετα παμε στα ταξιδιαρικα που κι αυτα μπαινουν εμβολιμα
Ελα μικρο να φυγουμε ΤΣΙΤΣΑΝΗ
Παλατια χρυσοστολιστα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Στα νησια του Παραδεισου ΚΟΣΜΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
Σουδανεζες ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Σ’αγαπω ΓΕΩΡΓ/ΛΟΥ
Αργοσβηνεις μονη ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Μια νυχτα πριν να σβησουν τ’αστρα ΜΗΤΣΑΚΗΣ

(συνεχιζεται)

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην yiorgosv 26 Νοέμβριος, 2005)


(system) #16

Επισης για το ξεκινημα (1η ωρα) ειναι :

Στην Πλακα που επηγαινα ΜΑΡΚΟΣ
Τρικαλινη τσαχπινα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ (2 φωνες 2 μπουζουκια οπωσδηποτε !)
Παιξε μου φιλε το μπουζουκακι ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ
Οι φιλοι οι παλιοι ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Φερε μας καπελλα κρασι ΚΑΠΛΑΝΗΣ
Στου Αλευρα τη μαντρα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Γιαυτα τα μαυρα ματια σου ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Μαναβακι ΜΠΑΓΙΑΝΤΕΡΑΣ
Κλωστηρου ΜΑΡΚΟΣ
Οταν ηρθα χθες το βραδυ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Ο πασας Χ’'ΧΡΗΣΤΟΣ
Παραπονιεμαι στο ντουνια ΚΑΒΟΥΡΑΣ
Παντερημος μεσ’το ντουνια
Αποψε στο δικο σου μαχαλα ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
Για σενανε μια Κυριακη ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ
Μα τι να κανω σ’αγαπω ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ
Τραβα ρε μαγκα ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ
Σαν δεν ηξερες ΤΟΥΝΤΑΣ
Κοροιδο αδικα γυρνας ΜΑΡΚΟΣ - Ντουετο φοβερο !!
Παμεινωντας ΚΗΡΟΜΥΤΗΣ
Μπουζουκι γλεντι του ντουνια ΜΑΡΚΟΣ (απο σι μπεμολ)
Ψευτικος ειναι ο ντουνιας ΜΑΡΚΟΣ
Τρελλο κοριτσι απονο ΜΑΡΚΟΣ

Καλο ειναι σ’συτο το μερος να αναφερονται τραγουδια με τοπωνυμια και επαγγελματα μια και οι πελατες στηνουν αυτι στο στιχο -πραγμα που δεν γινεται μετα την πρωτη ωρα- και ολο και κατι που τους αφορα θα ακουσουνε …

Επισης ωραιο οργανικο ο
Μπεϊκος Πολιτικο οργανικο στο ονομα του ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ.

Και παμε στη συνεχεια στο επομενο κομματι του προγραμματος που ειναι πιο διασκεδαστικο και μερακλιδικο, ξεκινωντας απο σιγα σιγα
κρατωντας δυναμεις, μην πλακωσουμε τα τσιφτετελια και τα χασαποσερβικα απο τωρα …
Εδω τα θεματα των τραγουδιων εχουν να κανουν με ερωτα, χωρισμο, μικρους κα μεγαλους καυμους, χαρες, λυπες, φουμες, μαγκιες, ματσαραγκες, ταξιδια κλπ κλπ ενω οι ρυθμοι και οι δρομοι ποικιλουν σε ολη τη γκαμα.

Της μπαμπεσας το γλυκο φιλι ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Δε σ’αγαπω σε μισησα ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ (που θα το βρουμε σε α’ εκτελεση ;:wink:
Αργα σε βρισκω καθε βραδυ ΚΑΛΔΑΡΑΣ
Σκοτεινιασε ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Το παλτο ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Το ζαρι ΣΤΡΑΤΟΣ
Ολα για σενα κουκλα μου ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Μην πειραζεις το κοριτσι ΧΙΩΤΗΣ
Τις γυναικες τις δουλευω ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Καραμπιμπεριμ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Ο καψουρης ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Κατω απ΄τα γεφυρια ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Κανε κουραγιο καρδια μου ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Σταλαγματια σταλαγματια ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Φτωχομπουζουκο ΧΙΩΤΗΣ -με τριφωνια εισαγωγη
Παραστρατησα για σενα ΚΑΠΛΑΝΗΣ
Μπρος στα κλειστα παραθυρα ΧΙΩΤΗΣ
Γλυκοχαραζουν τα βουνα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Πειραιωτισα ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Εφυγες χωρις να με ρωτησεις
Με πηρε το ξημερωμα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Θα γυρισεις καποιο δειλι ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Σημερα εχει αυριο δεν εχει ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Σβηστε με απ’το χαρτη ΣΟΓΙΟΥΛ
Πες μου γιατι αλλαξες ΚΗΡΟΜΥΤΗΣ
Ξημερωσε ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ
Η σουπια ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Ο νοικοκυρης ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Καραμπελας ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ
Κρασοπινω ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ (:wink:
Εγω θα παρω χασαπακι
Μη σε πλανεψουν τα λεφτα ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ
Δυο καρπουζια σ’ενα χερι ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ
Μισιρλου
Συλβανα ΧΙΩΤΗΣ
Ο μαχαραγιας ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Μεσανυχτα βαθεια σκοτεινιασμενα ΛΑΥΚΑΣ
Κοντα μου αγανακτησες ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Σερσε λα φαμ ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Στο καλο κι απο το πεζοδρομιο ΧΙΩΤΗΣ
Τι γυρευει τετοια ωρα ΜΟΥΦΛΟΥΖΕΛΗΣ
Ειναι αργα ΧΙΩΤΗΣ
Μπερμπαντης Χ’‘ΧΡΗΣΤΟΣ
Αμυαλο τρελλο σπουργιτι Χ’‘ΧΡΗΣΤΟΣ
Μπεκρος δεν ειμαι εγω ΡΟΥΚΟΥΝΑΣ
Εσυ θα μετανοιωσεις ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Που θα πας που θα τα βρεις στρωμενα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Ο ζητιανος ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Ο ζητιανος της αγαπης ΜΑΡΚΟΣ
Τραπουλοχαρτο ΧΙΩΤΗΣ
Το ξεκρεμασα ΧΙΩΤΗΣ αλα ΙΟΡΔΑΝΗ
Τρελλε τσιγγανε ΑΓΝΩΣΤΟΥ !!
Με γυναικες μην τραβιεσαι ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ αλα ΙΟΡΔΑΝΗ
Ειμ’αθωος ΜΑΡΚΟΣ
Ανθρωπε ΚΑΛΔΑΡΑΣ
Σ’ενα βραχο φαγωμενο ΚΑΛΔΑΡΑΣ
Ο εργατης ΚΑΛΔΑΡΑΣ
Εχω να λαβω γραμμα σου ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Παραπονο ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Το στερνο μου το μεθυσι ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Για σταματηστε μουσικοι ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Παλιοπαιδο Χ’‘ΧΡΗΣΤΟΣ
Γκριναρικο Χ΄΄ΧΡΗΣΤΟΣ
Γλυκοβραδυαζει Χ’'ΧΡΗΣΤΟΣ
Αποψε φιλα με ΧΙΩΤΗΣ
Γιατι στα ματια με κυττας ΧΙΩΤΗΣ
Αν ηξερες ποιος ειμαι εγω ΧΙΩΤΗΣ
Καυμο μεσ’την καρδουλα μου ΣΚΑΡΒΕΛΗΣ

Επισης εδω χωρανε παραδοσιακα, Σμυρνεικα αλλα και μαγκικα και χασικλιδικα χωρις αναστολες …
Μια Σμυρνια στο παραθυρι
Σαν πας στα ξενα
Πηραν τα φρυγανα φωτια
Ψαραδες
Τρατα
Χανουμακι
Μελαχροινο
Βαλε με στην αγκαλια σου ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
Μ’ορκιζεσαι μικρο μου (συρτο) ΤΟΥΝΤΑΣ
Κουβεντες στη φυλακη ΤΟΥΝΤΑΣ
Μπελαλης καρσιλαμας ΡΟΖΑ
Στους απανω μαχαλαδες
Αναψε τα και σβησε τα
Μανακι μου
Αθηνα και Περαια μου

(συνεχιζεται)


(system) #17

Στο προηγουμενο να προσθεσω τα :
Ποια νασαι Χ’'ΧΡΗΣΤΟΣ
Αλλαξε Μαριω μου γνωμη ΣΤΡΑΤΟΣ
Για σενα ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Πρεπει να μας πεις ΧΙΩΤΗΣ

Συνεχιζουμε λοιπον με τα μαγκικα και χασικλιδικα :
Συναχης ΜΑΡΚΟΣ
Καραντουζενι ΜΑΡΚΟΣ
Σκυλα μ’εκανες και λοιωνω ΜΑΡΚΟΣ
Χθες το βραδυ στον τεκε μας ΧΡΥΣΙΝΗΣ
Οταν μπουκαρω στον τεκε ΔΕΛΙΑΣ
Χαρεμι στο χαμαμ ΔΕΛΙΑΣ
Αντι κερια λιβανια ΓΕΝΙΤΣΑΡΗΣ
Μπραβο σου κυριε προεδρε ΣΤΡΑΤΟΣ-ΔΕΛΙΑΣ
Η τυχη του το εφερε ΔΕΛΙΑΣ
Ο Αμερικανος ΜΟΝΤΑΝΑΡΗ
Ο κοσμος αλλαξε ΧΟΝΤΡΟΝΑΚΟΣ
Φερτε πρεζα ΤΟΥΝΤΑΣ
Μεσ’του Συγγρου τη φυλακη ΠΑΠΑΓΚΙΚΑ
Μαγκες καραβοτσακισμενοι ΜΠΑΤΗΣ
Νεο εγκλημα ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Χτες το βραδυ στου Καριπη ΚΑΤΣΑΡΟΣ
Βαρεθηκα τον αργιλε ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ
Σαν εγυριζα απ’την Πυλο ΠΑΠΑΖΟΓΛΟΥ

Και παμε στο τελευταιο μερος του προγραμματος οπου ειναι τα πιο βαρεια ζειμπεκικα, τα τσιφτετελια, συρτα, καλαματιανα και προς το τελος καποια αρχοντορεμπετικα και νεοτερα προς το λαικο.

Παιξε Χρηστο το μπουζουκι ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Ο ζορικος ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ
Τσιγαρο λαικο ΚΑΛΔΑΡΑΣ
Σκαλοπατι σκαλοπατι ΛΑΥΚΑΣ
Φτωχαδακια ΤΖΟΥΑΝΑΚΟΣ
Για να σε κανω ανθρωπο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Εννοια σου ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Ασε με, ασε με ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Τα μανταλα ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Θα φυγω ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Πολυ σατραπικα μιλας
Παρε πια το δρομο σου

Ο αραπης (καλαματ.) ΧΙΩΤΗΣ
Η γυναικα που μ’αρεσει (καλαμ.) ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ
Αγαπουλα μου οκ ΧΙΩΤΗΣ
Μακαρι να γινοτανε ΜΗΤΣΑΚΗΣ
Ειναι κριμα …
Ο μηνας εχει εννια ΣΟΓΙΟΥΛ στην εκτελεση απο το “Σωφερακι” με Χιωτη, Τατασοπουλο, Κοζαδινο, Σπαγγαδωρο !!!
και για χαβαλε
Βρε πως μπατιρησαμε …

Κ Α Ι Α Κ Ο Μ Α
ΤΣΑΟΥΣΑΚΗΣ
Το πικραμενο βλεμμα
Μια μερα θα τιμωρηθεις
Το πιο ομορφο κοριτσι (τσιφτ.)
Στην πεννια του μπαγλαμα (καμηλ.)
τα υπολοιπα απο τον ειδικο επι του θεματος
Γ.Παπαβασιλειου
ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ
Απονη καρδια
Αφηστε με να κλαψω
Μαγκα μου περαστικα σου
Ποιος μπορει να με γλυτωσει
Η κοινωνια
Αφηστε με στα βασανα
Με δικοπο μαχαιρι
Δωδεκα και πεντε
και αλλα πολλα …

ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΛΑΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΚ.'60
Καθενας με τον πονο του ΣΤΕΛΙΟΣ
Της ταβερνας το ρολοι ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ-Π.ΠΑΝΟΥ
Στην αγκαλια σου παρε με ΣΤΕΛΙΟΣ
Καραβι τσακισμενο ΤΣΙΤΣΑΝΗΣ
Στο Σταθμο του Μοναχου ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ
Παρε τα χναρια ΣΤΕΛΙΟΣ
Ισως
Οταν βλεπετε να κλαιω ΣΤΕΛΙΟΣ
Ουτε αχ δεν θα πω ΑΚΗΣ ΠΑΝΟΥ
Ο απογονος ΖΑΜΠΕΤΑΣ
Αγαπη μου ποιος σου ειπε τετοια πραγματα
Αποψε σεχω στην αγκαλια μου ΣΤΕΛΙΟΣ
Με ξυπνας χαραματα ΣΤΕΛΙΟΣ
Γιατι σαν ανθρωπος ΓΑΒΑΛΑΣ
Μονοπατι αγαπημενο ΤΣΕΤΙΝΗΣ
Εσενα δε σου αξιζε αγαπη ΠΟΛΥ ΠΑΝΟΥ

και οτι γουσταρει η ψυχη σας …


(system) #18

Ελπίζω να μην ανοίξει ποτέ μαγαζί με το παραπάνω πρόγραμμα. Θα “φύγω” με γαστρορραγία! Η μόνη λύση για να γλιτώσω είναι να γρατσουνάω κι εγώ ένα μπαγλαμαδάκι ώστε να μην μπορώ να κρατάω ποτήρι…


(system) #19

Ασφαλως και δεν ηταν στις προθεσεις μου να δημιουργησω στους τυχον θαμωνες ενος τετοιου φανταστικου μαγαζιου παρενεργειες οπως γαστρορραγιες, λιποθυμιες, εμετους, διαρροιες και
αλλα δυσοιωνα, μακρυα απο μας.
Καποιοι θιασωτες του ρεμπετικου θα ηθελαν να ακουνε στην αρχη Μαρκο, στη μεση Μαρκο και στο τελος Μαρκο …οποτε μιλαμε για αλλο ενα φανταστικο μαγαζι …
Περαστικα φιλε μου, συγγνωμη αν σε χαλασα τοσο !


(Μαργιάννα) #20

Δεν γνωρίζω όλα τα τραγούδια που συμπεριέλαβε ο Γιώργος στο πρόγραμμά του, άλλωστε η πρόθεσή μου δεν είναι να σχολιάσω τα τραγούδια ένα προς ένα. Εκείνο που παρατηρώ όμως είναι ότι υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία καλοβαλμένη που καλύπτει πολλούς ρυθμούς και είδη τραγουδιών. Είναι ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα που σίγουρα θα ικανοποιούσε και θα ευχαριστούσε την πληοψηφία των θαμώνων που βρίσκωνται εκεί και που έχουν σαν κοινό τους την προτίμηση στα ρεμπέτικα και στα παλιά.
Αυτός είναι επομένως ο στόχος ενός τέτοιου προγράμματος.
Εφόσον μιλάμε για πρόγραμμα υποθέτω ότι το φανταστικό μαγαζί, σαν χώρος φιλοξενεί έναν κάποιον αριθμό ατόμων, είναι δηλαδή ταβέρνα όχι κουτουκάκι όπου μαζέυωνται δέκα φίλοι και παίζουν τα δικά τους.
Ενα κουτουκάκι είναι διαφορετικός χώρος και τρόπος διασκέδασης που μπορεί να τον προτιμούν αρκετοί (δυσκοίλιοι και μή) αλλά δεν χρειάζεται δα και ΤΟ πρόγραμμα.

(Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/ην Μαργιάννα 21 Νοέμβριος, 2005)